Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 13 oktober 2021, 12:00 uur
Onweerwolf schreef:
Ja, hij was dan ook besmet. Duidelijk geen geneuzel dus, meneer de jankwappie.
(quote)
Ja, hij was dan ook besmet. Duidelijk geen geneuzel dus, meneer de jankwappie.
Ik vind het geneuzel van de schakers die niet getest wilen worden en wilde aangeven dat bij andere sporten de regels veel strenger zijn.
Ik heb geen enkel probleem met de pas, anders hadden we niet kunnen versoepelen. Liever een prik in mijn arm dan een stokje in mijn neus elke keer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 oktober 2021, 12:09 uur
Okay, dat is niet zoals het er staat. Maar een misverstand dus, gelukkig maar.
1
geplaatst: 13 oktober 2021, 20:50 uur
Zes schakers in ongelijk gesteld: NK moet vasthouden aan toegangstesten | NOS
Schaakkampioen Lucas van Foreest: ‘Als coronapas verplicht is, verdedig ik mijn nationale titel niet’ - ad.nl
De imo verwende overkomende Lucas van Foreest krijgt met deze uitspraak wat ie verdient. Kan er geen medelijden mee hebben dat hij nu waarschijnlijk niet gaat deelnemen. Natuurlijk ben je als Nederlander vrij om je wel of niet te laten vaccineren (een belangrijk recht), maar als je voor het een of het ander kiest moet je er simpelweg ook de consequenties van aanvaarden. Het feit blijft staan dat een ongevaccineerd persoon niet wordt uitgesloten van deelname aan de maatschappij, er is immers een alternatief.
Wat GrafGantz ook al terecht opmerkte: een Nederlander kan vanaf nu ook beslissing om geen belastingen meer te willen betalen (of je uit te laten schrijven in het bevolkingsregister), maar dat is natuurlijk logischerwijs ook niet zonder consequenties. We hebben allemaal om te gaan met zowel onze rechten als onze plichten.
Schaakkampioen Lucas van Foreest: ‘Als coronapas verplicht is, verdedig ik mijn nationale titel niet’ - ad.nl
De imo verwende overkomende Lucas van Foreest krijgt met deze uitspraak wat ie verdient. Kan er geen medelijden mee hebben dat hij nu waarschijnlijk niet gaat deelnemen. Natuurlijk ben je als Nederlander vrij om je wel of niet te laten vaccineren (een belangrijk recht), maar als je voor het een of het ander kiest moet je er simpelweg ook de consequenties van aanvaarden. Het feit blijft staan dat een ongevaccineerd persoon niet wordt uitgesloten van deelname aan de maatschappij, er is immers een alternatief.
Wat GrafGantz ook al terecht opmerkte: een Nederlander kan vanaf nu ook beslissing om geen belastingen meer te willen betalen (of je uit te laten schrijven in het bevolkingsregister), maar dat is natuurlijk logischerwijs ook niet zonder consequenties. We hebben allemaal om te gaan met zowel onze rechten als onze plichten.
0
geplaatst: 13 oktober 2021, 20:53 uur
Lucas van Foreest gaf eerder aan van deelname af te zien als hij en zijn vijf collega's in het ongelijk zouden worden gesteld.
Ook De Jong laat weten niet te zullen spelen. "Jammer, want ik had mij voor het eerst geplaatst voor het NK, en dat op mijn 49-jarige leeftijd", uitte hij zijn teleurstelling.
Ook De Jong laat weten niet te zullen spelen. "Jammer, want ik had mij voor het eerst geplaatst voor het NK, en dat op mijn 49-jarige leeftijd", uitte hij zijn teleurstelling.
Misschien kan jij voor 1 van hen invallen Poek? Heb ik tenminste iemand om voor te juichen aankomend weekend
Doet Jorden trouwens niet mee, of heeft die geen problemen met de huidige regelgeving?
1
geplaatst: 13 oktober 2021, 20:57 uur
Ik was al uitgenodigd en begin maandag. Jorden deed sowieso al niet mee, weet niet waarom.
0
geplaatst: 13 oktober 2021, 20:58 uur
Poek schreef:
Ik was al uitgenodigd en begin maandag. Jorden deed sowieso al niet mee, weet niet waarom.
Ah, veel succes alvast! Dat het maar net zo'n bijzondere editie mag worden als 2013
(ik dacht trouwens dat Amsterdam de vaste speelstad was, maar dat blijkt voor deze editie niet meer te kloppen.) Begreep dat ie tegenwoordig in Brugge woont. Dan is Hoogeveen misschien wat ver
Of hij heeft mot met de rest van de familie omdat ie andersdenkend is 
2
Onweerwolf
geplaatst: 13 oktober 2021, 21:10 uur
Paar weken terug nog restaurant Wappie Wappie in Utrecht, nu weer de schaakhooligans. Ik ben benieuwd wat het volgende kansloze kort geding wordt.
0
geplaatst: 13 oktober 2021, 21:23 uur
Waar blijven de kort geding procedures van Nederlanders die van mening zijn dat de autogordelverplichting buitenproportioneel is en dat ze anders niet meer willen autorijden? 
Of de gekkies die het totale quatsch vinden dat er een identificatieplicht geldt in vrijwel elk land ter wereld. Waar sláát dat eigenlijk op, je zelf moeten kunnen identificeren in een moderne democratie?
Anyway, terug naar onze geliefde sport. Heerlijk om te zien dat Tallon Griekspoor in zo'n goede flow zit. 13 zegens op rij en nu op de rand van de top 100!
Griekspoor verliest sinds Djokovic geen partij meer en staat op drempel tophonderd | NOS

Of de gekkies die het totale quatsch vinden dat er een identificatieplicht geldt in vrijwel elk land ter wereld. Waar sláát dat eigenlijk op, je zelf moeten kunnen identificeren in een moderne democratie?

Anyway, terug naar onze geliefde sport. Heerlijk om te zien dat Tallon Griekspoor in zo'n goede flow zit. 13 zegens op rij en nu op de rand van de top 100!
Griekspoor verliest sinds Djokovic geen partij meer en staat op drempel tophonderd | NOS
0
geplaatst: 14 oktober 2021, 16:16 uur
De tourroute 2022 is bekend en wijkt nogal af van dit jaar. Dit jaar waren de etappes vaak relatief lang en de bergen niet extreem moeilijk (voor moderne begrippen). Volgend jaar lijken de etappes op het eerste gezicht feller en korter en de bergen een pak zwaarder en langer. Dat is denk ik niet direct goed nieuws voor Roglic die beter uit de voeten lijkt te kunnen met korte puncheurs-hellingen waar er veel minder van zijn. Er is tot mijn grote vreugde op de eerste dag in Kopenhagen een tijdrit van 12 kilometer en eentje van 40 tegen het einde. Ook een Gent-Wvelgem-achtige etappe op de vierde dag en een kasseirit op de vijfde. Tel daarbij op La Planche des Belles Filles en Alpe D'Huez. Ik moet zeggen dat ik echt tevreden ben. Ik vrees wel dat Pogacar te veel boven de rest uitstijgt en zonder veel moeite nummer 3 gaat winnen. Wat mij betreft duidelijk de beste (ronde)renner van nu, dan een tijdje niks dan Roglic en daarna weer even niks en daarna Bernal, Carapraz enzo.
Dit is het parcours van de Tour de France 2022 | WielerFlits
Dit is het parcours van de Tour de France 2022 | WielerFlits
1
geplaatst: 24 oktober 2021, 16:00 uur
Quartararo MotoGP-wereldkampioen na crash Bagnaia in GP van Emilia-Romagna - nl.motorsport.com
Wel jammer dat Bagnaia viel, maar het is Quartararo van harte gegund. Volgend seizoen is Marquez denk ik wel weer helemaal terug, tenminste de laatste tijd wordt ie langzaam weer de oude. Kijken of de Fransman het dan weer lukt.
Wel jammer dat Bagnaia viel, maar het is Quartararo van harte gegund. Volgend seizoen is Marquez denk ik wel weer helemaal terug, tenminste de laatste tijd wordt ie langzaam weer de oude. Kijken of de Fransman het dan weer lukt.
1
geplaatst: 24 oktober 2021, 21:14 uur
Yamaha zal een tandje moeten bijsteken dan. Voor 2022 hebben Márquez en Bagnaia meer kans denk ik.
Voor de spanning inderdaad jammer, die valpartij. Maar Quartararo heeft het kampioenschap helemaal verdiend. Mag wel dankbaar zijn dat Márquez dit seizoen nog niet in topvorm was en dat die deze race de enige was die Bagnaia onder druk kon zetten.
Voor de spanning inderdaad jammer, die valpartij. Maar Quartararo heeft het kampioenschap helemaal verdiend. Mag wel dankbaar zijn dat Márquez dit seizoen nog niet in topvorm was en dat die deze race de enige was die Bagnaia onder druk kon zetten.
1
geplaatst: 24 oktober 2021, 23:20 uur
Heerlijk sportweekendje weer, met de epische overwinning van Max als kers op de taart 

1
geplaatst: 25 oktober 2021, 11:44 uur
Bij de felste strijd op de baan (zo rond plek 10-13) werden zijn BBQ perikelen door ome Olav aangehaald. Als Max niet in beeld is heeft hij geen idee wat er zich nog afspeelt op de baan. Ik heb het geluid maar weer eens afgezet.
1
geplaatst: 26 oktober 2021, 09:36 uur
Gretz schreef:
Ik acht de kans groter dat ze snel moeder wil worden en daarna gewoon het liefst een vrij anoniem doorsneebestaan wil leven. Ze zal denk ik wel in de tenniswereld actief blijven, maar niet als internationale coach
Ik acht de kans groter dat ze snel moeder wil worden en daarna gewoon het liefst een vrij anoniem doorsneebestaan wil leven. Ze zal denk ik wel in de tenniswereld actief blijven, maar niet als internationale coach
Vooruitziende blik Geert...al een carriere als paragnost overwogen

2
geplaatst: 7 november 2021, 22:19 uur
Zo doen we dat!
Waar was Bottas mee bezig joh. De sneer naar Perez van Hamilton was ook kinderachtig. Terecht boegeroep, niet voor de eerste keer.
Waar was Bottas mee bezig joh. De sneer naar Perez van Hamilton was ook kinderachtig. Terecht boegeroep, niet voor de eerste keer.
0
Boer K
geplaatst: 8 november 2021, 06:26 uur
gigage schreef:
Bij de felste strijd op de baan (zo rond plek 10-13) werden zijn BBQ perikelen door ome Olav aangehaald. Als Max niet in beeld is heeft hij geen idee wat er zich nog afspeelt op de baan. Ik heb het geluid maar weer eens afgezet.
Me Too... ☆☆☆☆☆
0
geplaatst: 13 november 2021, 10:42 uur
Wat een soap in Brazilië. Vermeende illegale achtervleugel van Hamilton en overtreding van parc ferme regels door Verstappen omdat hij de auto van Hamilton aangeraakt zou hebben. En dan geeft Hamilton al een gridstraf omdat hij een nieuwe motor heeft.
Ben benieuwd of en wat voor straffen er uitgedeeld worden.
Ik vermoed achteraan starten voor Hamilton en reprimande voor Verstappen.
Ben benieuwd of en wat voor straffen er uitgedeeld worden.
Ik vermoed achteraan starten voor Hamilton en reprimande voor Verstappen.
0
geplaatst: 13 november 2021, 11:07 uur
Dat laatste lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Vettel is er eerder ook niet voor gestraft.
0
geplaatst: 13 november 2021, 11:09 uur
gigage schreef:
Jammer dit. Wie zou je er dan voor in de plaats willen horen?Bij de felste strijd op de baan (zo rond plek 10-13) werden zijn BBQ perikelen door ome Olav aangehaald. Als Max niet in beeld is heeft hij geen idee wat er zich nog afspeelt op de baan. Ik heb het geluid maar weer eens afgezet.
0
geplaatst: 13 november 2021, 11:48 uur
Jack Plooij vind ik echt gênant af en toe, dus hem vervangen voor Rick Winkelman.
Olav is aardig te pruimen, zijn doel is ook niet om de alwetende commentator te zijn, maar een beetje zoals de fan naast je op de bank.
Dat gezegd hebbende vind ik René Hoogterp, die de Indycar doet ook wel een goeie.
We gaan het zien bij Viaplay.
0
geplaatst: 13 november 2021, 12:15 uur
Ik heb het idee naar schaatsen te kijken met al die rondetijden die worden doorgegeven als Max niet in beeld is. Dat betekent vaak dat hij dus op een ander scherm kijkt dan de wedstrijd met als gevolg dat hij de actie op de baan mist. Bij de voorbeschouwingen en interviews vind ik m wel prima, maar het live commentaar.... not so much. Andere zenders doen t vaak met een duo. Misschien is dat een optie.
0
geplaatst: 13 november 2021, 12:20 uur
Ik heb geen ziggo en keek altijd op de Duitse RTL, was wel aardig commentaar alleen veel reclame. Nu die zender geen F1 meer heeft kijk ik vaak een stream van volgens mij Sky, en die hebben wel goed commentaar, al zijn ze wel een beetje Hamilton fan.
0
Boer K
geplaatst: 13 november 2021, 18:48 uur
Red Bull geeft je vleugels... Mercedes dacht: 'Die moeten wij ook hebben'. Helaas slecht gekopieerd... 

0
geplaatst: 13 november 2021, 19:15 uur
Dure fout van Mercedes. Maar goed, Verstappen kan ook nog uitvallen natuurlijk.
0
geplaatst: 13 november 2021, 21:51 uur
Toen Max achteraan moest starten werd hij op de intermediates na enorme glijpartijen van de concurrentie wat wonder boven wonder niet in een safetycar situatie eindigde nog tweede achter Hamilton.
Dus ja, we gaan het zien.
Dus ja, we gaan het zien.
* denotes required fields.