Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 13 november 2021, 21:57 uur
Vooralsnog ziet het er beter uit dan gisteren. Toen leek het erop dat Hamilton de sprint zou winnen en minimaal 1 punt zou inlopen en dan op zondag als 6e mogen starten.
Nu wint Verstappen 2 punten en moet Hamilton als 10e starten.
Als Perez nou morgen een beetje vlot voorbij Sainz kan komen (en Verstappen voorbij Bottas), dan zou het in principe Verstappen, Bottas, Perez, Hamilton worden.
Maar ja, Bottas, Verstappen, Hamilton, Perez kan net zo goed natuurlijk. Qua snelste ronde ontliep het elkaar niet veel, al had Hamilton nauwelijks vrije lucht natuurlijk.
Nu wint Verstappen 2 punten en moet Hamilton als 10e starten.
Als Perez nou morgen een beetje vlot voorbij Sainz kan komen (en Verstappen voorbij Bottas), dan zou het in principe Verstappen, Bottas, Perez, Hamilton worden.
Maar ja, Bottas, Verstappen, Hamilton, Perez kan net zo goed natuurlijk. Qua snelste ronde ontliep het elkaar niet veel, al had Hamilton nauwelijks vrije lucht natuurlijk.
1
geplaatst: 14 november 2021, 09:45 uur
https://https://www.ad.nl/andere-sporten/afscheid-van-icoon-rossi-het-mooiste-vind-ik-dat-mensen-door-mij-de-motogp-zijn-gaan-volgen~a16af814/
Vandaag de laatste race van Rossi.
Voor mij de beste motorracer ooit.
Vandaag de laatste race van Rossi.

Voor mij de beste motorracer ooit.
0
geplaatst: 14 november 2021, 13:23 uur
Ja, Marquez moet nog heel wat jaartjes doorgaan wil hij de status van Rossi bereiken.
Toch blijft het jammer van La Decima.
Toch blijft het jammer van La Decima.
0
geplaatst: 14 november 2021, 13:47 uur
Ja, daar was hij toen dichtbij. Helaas kon ie toen niet voorbij Marquez, anders had ik hem nog wel bij Lorenzo zien komen.
Maar goed, ik vind dat geen smet op zijn carriere.
Vandaag is het einde van een mooi en lang tijdperk, en de Motogp zal wel anders zijn zonder hem.
Maar goed, ik vind dat geen smet op zijn carriere.
Vandaag is het einde van een mooi en lang tijdperk, en de Motogp zal wel anders zijn zonder hem.
0
geplaatst: 14 november 2021, 15:35 uur
Mooi afscheid, brok in de keel. Zelfs Verstappen zei nog wat.
#GrazieVale
https://mobile.twitter.com/btsportmotogp/status/1459808704807776257
#GrazieVale
https://mobile.twitter.com/btsportmotogp/status/1459808704807776257
0
geplaatst: 14 november 2021, 20:20 uur
Stond geen maat op Hamilton dit weekend. Nu kreeg hij natuurlijk gisteren al 10 plekken cadeau; zonder sprintrace had hij vandaag niet gewonnen, als je zag dat hij gisteren na 24 ronden al 18 seconden achterstand had. En die motor wissel gaf hem zoveel extra performance dat die 5 plekken straf hem ook geen zeer deden.
Nu denk ik dat Max hem sowieso niet gehouden had, maar door drie keer in bocht 1 te verdedigen was hij daarna een sitting duck op het tweede rechte stuk.
14 puntjes met nog drie races te gaan. In principe is één overwinning genoeg voor de titel, mits hij in de andere twee races op het podium finisht.
Nu denk ik dat Max hem sowieso niet gehouden had, maar door drie keer in bocht 1 te verdedigen was hij daarna een sitting duck op het tweede rechte stuk.
14 puntjes met nog drie races te gaan. In principe is één overwinning genoeg voor de titel, mits hij in de andere twee races op het podium finisht.
0
geplaatst: 14 november 2021, 20:39 uur
Zegt dit nu iets over Verstappen's kansen om kampioen te worden? Heeft Mercedes ineens een snellere motor uitgevonden? Ik snap er weinig van, maar ik ben dan ook zo iemand die de F1 nu pas een beetje interssant vindt uit chauvinisme. 

2
geplaatst: 14 november 2021, 20:52 uur
Nou, normaliter mag je maar 3 motoren per seizoen gebruiken. Als je een extra motor gebruikt moet je een paar plekken terug op de startopstelling.
Mercedes heeft voor deze race de motor van Hamilton vervangen. Omdat die maar 4 races mee hoeft te gaan kunnen ze er meer vermogen uithalen dan wanneer hij 8 races mee moet gaan. Toont ook wel het manco van deze regel aan, want op dit circuit compenseert het extra vermogen de 5 plekken straf ruimschoots.
Dat heeft hem in deze race een enorm voordeel gegeven. Per race neemt het voordeel in principe af, dus hopelijk zit Verstappen er volgende week weer dichter op.
Maar het blijft autosport, dus er kan vanallles gebeuren. Kijk maar naar Bottas vorige week.
En, als Hamilton niet was gediskwalificeerd na de kwalificatie van vrijdag had hij de sprint ook gewonnen, dus netto levert Max 5 punten in, in plaats van 8.
Mercedes heeft voor deze race de motor van Hamilton vervangen. Omdat die maar 4 races mee hoeft te gaan kunnen ze er meer vermogen uithalen dan wanneer hij 8 races mee moet gaan. Toont ook wel het manco van deze regel aan, want op dit circuit compenseert het extra vermogen de 5 plekken straf ruimschoots.
Dat heeft hem in deze race een enorm voordeel gegeven. Per race neemt het voordeel in principe af, dus hopelijk zit Verstappen er volgende week weer dichter op.
Maar het blijft autosport, dus er kan vanallles gebeuren. Kijk maar naar Bottas vorige week.
En, als Hamilton niet was gediskwalificeerd na de kwalificatie van vrijdag had hij de sprint ook gewonnen, dus netto levert Max 5 punten in, in plaats van 8.
0
geplaatst: 15 november 2021, 11:02 uur
harm1985 schreef:
Per race neemt het voordeel in principe af, dus hopelijk zit Verstappen er volgende week weer dichter op.
Per race neemt het voordeel in principe af, dus hopelijk zit Verstappen er volgende week weer dichter op.
Dat hoorde ik Verstappen ook zeggen, maar die bak van Hamilton zal toch gewoon nog een race of 4 sneller zijn?
0
geplaatst: 15 november 2021, 13:54 uur
De Mercedes motor degradeert naar mate er meer mee gereden is. Dat zie je ook wel aan het verschil in tempo tussen Bottas en Hamilton. Bottas pakte in Mexico nog pole, met een versere motor dan Hamilton en in Brazilië stond hij er weer een halve seconde achter omdat zijn motor twee races ouder was.
0
geplaatst: 15 november 2021, 14:11 uur
Ik lees wel dat ze zich bij RedBull rot geschrokken zijn van de snelheid van de nieuwe Mercedes motor en dat ze het somber inzien voor de kansen van Max in de komende races als ze niet heel snel zelf een antwoord vinden.
1
geplaatst: 15 november 2021, 14:49 uur
Als Hamilton nog 3 keer wint, is-ie sowieso wereldkampioen.
Dus ze zullen iets móeten verzinnen.
Dus ze zullen iets móeten verzinnen.
0
geplaatst: 16 november 2021, 15:12 uur
El Ninjo schreef:
Ik lees wel dat ze zich bij RedBull rot geschrokken zijn van de snelheid van de nieuwe Mercedes motor en dat ze het somber inzien voor de kansen van Max in de komende races als ze niet heel snel zelf een antwoord vinden.
Nog een overdenking van deze leek die F1 ineens wel grappig vindt.. Als het verschil zo groot is als afgelopen weekend, dan is er vanuit Mercedes perfectief marge genoeg om minder te worden per race toch?
Maar vooral; hoe kan een nieuwe, maar zelfde, motor zo'n groot verschil veroorzaken. Hamilton reed alles op een hoop. Als hij vooraan gestart was hij met een absurde voorsprong geëindigd. Heeft Mercedes niet gewoon wat veranderd aan de motor of auto, en mag dat?
3
geplaatst: 16 november 2021, 17:14 uur
Minneapolis schreef:
Nog een overdenking van deze leek die F1 ineens wel grappig vindt.. Als het verschil zo groot is als afgelopen weekend, dan is er vanuit Mercedes perfectief marge genoeg om minder te worden per race toch?
(quote)
Viel toch reuze mee hoeveel sneller hij was dan Verstappen? Het laatste deel van de race reed Hamilton bovendien met versere banden.
Soortgelijke omstandigheden (circuit, temperatuur, etc.) en een wat oudere motor, dan zie ik Red Bull wel weer sneller zijn. Het nadeel is wel dat de Mercedes-motor waarschijnlijk nog één race duidelijk sneller gaat zijn, terwijl dat waarschijnlijk net het circuit (Qatar) is waar Red Bull moet toeslaan, want de laatste twee circuits lijken flink in het voordeel van Mercedes. Maar goed, de bal is rond, het is elf tegen elf, etc.
1
geplaatst: 16 november 2021, 18:30 uur
Teunnis schreef:
Maar goed, de bal is rond, het is elf tegen elf, etc.
Jij zit met je gedachten duidelijk elders Maar goed, de bal is rond, het is elf tegen elf, etc.

1
geplaatst: 17 november 2021, 09:49 uur
Is Sven Kramer nu de Roger Federer van het schaatsen, of is Roger Federer de Sven Kramer van het schaatsen?
Hoe dan ook, in beide gevallen begint het een beetje treurig te worden
Hoe dan ook, in beide gevallen begint het een beetje treurig te worden

5
geplaatst: 17 november 2021, 10:32 uur
GrafGantz schreef:
Is Sven Kramer nu de Roger Federer van het schaatsen, of is Roger Federer de Sven Kramer van het schaatsen?
Ze zijn beide Raymond van Barneveld
1
geplaatst: 17 november 2021, 10:43 uur
Teunnis schreef:
Viel toch reuze mee hoeveel sneller hij was dan Verstappen? Het laatste deel van de race reed Hamilton bovendien met versere banden.
Kerel komt van P10, glijdt langs de McLaren's en Ferrari's alsof ze op een driewielertje aan het racen zijn en rijdt al banden sparend nog even gat van 12 seconden tussen zichzelf en Max. Als Max niet met het mes tussen de tanden had verdedigd (het swerven waar hij een waarschuwing voor kreeg en zijn auto laten staan in de bocht waar hij opmerkelijk genoeg niet eens een waarschuwing voor kreeg), was Lewis er al halverwege de race langs geweest en nog verder weggereden. Ik schrok best wel van die pace eigenlijk.
Ik weet niet of het mag, maar als ik mercedes was zou ik elke race een nieuwe motor erin zetten, lachend die grid staf pakken en dan vervolgens met motor op standje 110% performance de race weer naar zich toe trekken. Ik hoop dat het top speed voordeel van die racemonster van mercedes inderdaad wat terug zakt komende races, zou anders uitdraaien op deceptie terwijl Max zo'n geweldig seizoen draait.
1
geplaatst: 17 november 2021, 11:18 uur
Gisterenavond naar Fallon Sherrock gekeken, zij is toch wel een fenomeen, hoor! Eindigen met een 170, mooier kan niet. Hopelijk blijft ze zich zo doorontwikkelen.
1
geplaatst: 17 november 2021, 19:20 uur
aerobag schreef:
Ik weet niet of het mag, maar als ik mercedes was zou ik elke race een nieuwe motor erin zetten, lachend die grid staf pakken en dan vervolgens met motor op standje 110% performance de race weer naar zich toe trekken.
Ik weet niet of het mag, maar als ik mercedes was zou ik elke race een nieuwe motor erin zetten, lachend die grid staf pakken en dan vervolgens met motor op standje 110% performance de race weer naar zich toe trekken.
https://gp33.nl/lewis-hamilton-neemt-laatste-drie-races-telkens-een-nieuwe-motor/
0
geplaatst: 17 november 2021, 19:52 uur
Poeha schreef:
https://gp33.nl/lewis-hamilton-neemt-laatste-drie-races-telkens-een-nieuwe-motor/
(quote)
Of ze het gaan doen of niet.. Het feit dat het kan maakt het een rare sport. Er staat een straf op omdat het blijkbaar niet mag, of ten minste niet gewenst is. Maar je zou er wel mee weg komen als je het zou doen. Gevoelsmatig is het valsspelen als het loont, maar dat zal aan mij liggen.
2
geplaatst: 18 november 2021, 09:23 uur
Formule 1 begint op voetbal te lijken zo langzamerhand, en zowel Red Bull als Mercedes maken zich er schuldig aan. Het ene team beschuldigt het andere team van een overtreding als er feitelijk niet veel aan de hand is of speelt juist de vermoorde onschuld als ze zelf iets fout hebben gedaan. Als een auto illegaal is, soit, het maakt niet uit of er wel of geen voordeel bij was, of dat het maar 0.2 mm is, regels zijn regels.
Het gebekvecht over en weer na de race in Silverstone, Monza en nu in Sao Paulo geven een beetje een zure smaak aan het titelgevecht. Ja het was oneerlijk dat Hamilton ondanks de 10 seconden straf won in Silverstone terwijl Verstappen uitviel, maar die straf was conform de regels. Net zoals de straf in Rusland voor Verstappen na de crash in Monza en net als het uitblijven van een straf voor Verstappen zondag.
Nu Verstappen nog een tijdstraf geven is net als dat je bij voetbal na afloop van de wedstrijd nog een doelpunt afkeurt. Ik had er prima mee kunnen leven als Verstappen tijdens de race een straf had gehad van 5 seconden, hij remde mega laat, waardoor hij de bocht niet meer haalde (Ho-Pin Tung heeft er een mooie analyse over op zijn twitter), waardoor zowel hij als Hamilton van de baan afging. Was het een bewust actie om Hamilton de baan af te rijden of was het gewoon een ultieme poging Hamilton achter zich te houden? Alleen Max weet het zeker. Maar had hij die straf gehad in de race, dan had hij op zijn minst een poging kunnen doen om 5 seconden voor Bottas te eindigen.
Een 3 plekken gridstraf staat ook totaal niet in verhouding met het incident. Hij kleeg drie plekken straf voor de crash op Monza; dat is een stuk zwaarder vergrijp dan wat er zondag gebeurde.
De FIA gooit zelf ook olie op het vuur met het laten horen van radiocommunicatie met de FIA. Het gaat steeds meer om sensatie en minder de sport zelf.
En wat de heren teambazen betreft; ik snap dat ze hun rijder proberen te verdedigen, maar Wolff ging wel drie stappen te ver zondag met zijn kleinzerige gejammer. Eerst al 'f*ck them all' over de radio na de sprint, vervolgens het vingertje naar de camera na de inhaalactie van Hamilton en na de race nog roepen dat iedereen probeert Mercedes te pakken en dat hij nu eindelijk begrijpt waar Hamilton al zijn hele leven mee te maken heeft.
Wat er ook gebeurt vandaag, of Verstappen nu wel of geen straf krijgt, laten we alsjeblieft proberen ons gewoon bij de beslissingen van de FIA neer te leggen en hopen op een mooie laatste drie races. Hopelijk krijgen we geen herhaling van Suzuka 1990 of Jerez 1997.
Het gebekvecht over en weer na de race in Silverstone, Monza en nu in Sao Paulo geven een beetje een zure smaak aan het titelgevecht. Ja het was oneerlijk dat Hamilton ondanks de 10 seconden straf won in Silverstone terwijl Verstappen uitviel, maar die straf was conform de regels. Net zoals de straf in Rusland voor Verstappen na de crash in Monza en net als het uitblijven van een straf voor Verstappen zondag.
Nu Verstappen nog een tijdstraf geven is net als dat je bij voetbal na afloop van de wedstrijd nog een doelpunt afkeurt. Ik had er prima mee kunnen leven als Verstappen tijdens de race een straf had gehad van 5 seconden, hij remde mega laat, waardoor hij de bocht niet meer haalde (Ho-Pin Tung heeft er een mooie analyse over op zijn twitter), waardoor zowel hij als Hamilton van de baan afging. Was het een bewust actie om Hamilton de baan af te rijden of was het gewoon een ultieme poging Hamilton achter zich te houden? Alleen Max weet het zeker. Maar had hij die straf gehad in de race, dan had hij op zijn minst een poging kunnen doen om 5 seconden voor Bottas te eindigen.
Een 3 plekken gridstraf staat ook totaal niet in verhouding met het incident. Hij kleeg drie plekken straf voor de crash op Monza; dat is een stuk zwaarder vergrijp dan wat er zondag gebeurde.
De FIA gooit zelf ook olie op het vuur met het laten horen van radiocommunicatie met de FIA. Het gaat steeds meer om sensatie en minder de sport zelf.
En wat de heren teambazen betreft; ik snap dat ze hun rijder proberen te verdedigen, maar Wolff ging wel drie stappen te ver zondag met zijn kleinzerige gejammer. Eerst al 'f*ck them all' over de radio na de sprint, vervolgens het vingertje naar de camera na de inhaalactie van Hamilton en na de race nog roepen dat iedereen probeert Mercedes te pakken en dat hij nu eindelijk begrijpt waar Hamilton al zijn hele leven mee te maken heeft.
Wat er ook gebeurt vandaag, of Verstappen nu wel of geen straf krijgt, laten we alsjeblieft proberen ons gewoon bij de beslissingen van de FIA neer te leggen en hopen op een mooie laatste drie races. Hopelijk krijgen we geen herhaling van Suzuka 1990 of Jerez 1997.
1
geplaatst: 18 november 2021, 23:15 uur
Fathead schreef:
Gisterenavond naar Fallon Sherrock gekeken, zij is toch wel een fenomeen, hoor! Eindigen met een 170, mooier kan niet. Hopelijk blijft ze zich zo doorontwikkelen.
Ze staat inmiddels weer voor de camera te glunderen.

0
Boer K
geplaatst: 21 november 2021, 06:56 uur
Minneapolis schreef:
Nog weinig sleet op die taxi motor..
Nog weinig sleet op die taxi motor..
Naar 't schijnt zit de oudere taxi-motor weer ingebouwd...
0
geplaatst: 21 november 2021, 07:41 uur
Alsof er nog niet genoeg controverse achter de rug hebben moeten Verstappen, Bottas en Sainz zich bij de stewards melden vanwege het negeren van gele vlaggen na de crash van Gasly.
Niet dat er sprake was van enige gevaarzetting, immers Gasly stond stil aan rechterkant, ver van de racelijn én er was niks te zien op de mededelingen pagina van de FIA, waardoor ze dus geen melding kregen op hun stuur.
Maar goed, Hamilton kreeg vorig jaar in Oostenrijk onder vergelijkbare omstandigheden wel een straf. En Verstappen in Mexico 2019 natuurlijk ook.
Wat de stewards ook beslissen (ik hoop natuurlijk geen straf) het zal weer voer zijn voor flink wat discussie.
Mochten ze alledrie een straf krijgen, dan start Hamilton voor Gasly op p2 en Alonso op p3. Zou toch wat zijn als één van de twee Hamilton passeert in bocht 1 of erger nog, hem aantikt met een lekke band tot gevolg.
Niet dat er sprake was van enige gevaarzetting, immers Gasly stond stil aan rechterkant, ver van de racelijn én er was niks te zien op de mededelingen pagina van de FIA, waardoor ze dus geen melding kregen op hun stuur.
Maar goed, Hamilton kreeg vorig jaar in Oostenrijk onder vergelijkbare omstandigheden wel een straf. En Verstappen in Mexico 2019 natuurlijk ook.
Wat de stewards ook beslissen (ik hoop natuurlijk geen straf) het zal weer voer zijn voor flink wat discussie.
Mochten ze alledrie een straf krijgen, dan start Hamilton voor Gasly op p2 en Alonso op p3. Zou toch wat zijn als één van de twee Hamilton passeert in bocht 1 of erger nog, hem aantikt met een lekke band tot gevolg.
0
geplaatst: 21 november 2021, 12:27 uur
Met Gasly en Alonso op softs, is dit misschien wel een voordeel voor Verstappen. De kans dat Hamilton al snel aan de horizon verdwijnt wanneer hij als eerste door bocht 1 komt, is redelijk groot. Maar volgens mij gaat er geen straf komen. In avondraces zijn de lichten leidend en er was geen geel licht (enkel een nauwelijks zichtbare marshall met gele vlaggen).
0
geplaatst: 21 november 2021, 12:43 uur
Wat ben ik blij als Japan (Suzuka) weer terugkomt op de kalender en Australië (Albert Park), of Canada (circuit Jacques Villeneuve). Hoogteverschillen, bebouwing (op veilige afstand) rondom de tracks, herkenningspunten langs de baan. Het oog wil ook wat.
Dit soort moderne circuits (prima voor de MotoGp hoor, daar niet van) zoals in Qatar, mogen ze voor mij meteen weer schrappen. Jammer dat er voor deze baan, na volgend jaar, een 10-jarige deal is afgesloten. Tja commercie, het "moet".
Frankrijk, Paul Ricard, nog zo'n lelijke track. Geef mij dan maar Magny Cours. Natuurlijk speelt sentiment ook deels een rol.
Dit soort moderne circuits (prima voor de MotoGp hoor, daar niet van) zoals in Qatar, mogen ze voor mij meteen weer schrappen. Jammer dat er voor deze baan, na volgend jaar, een 10-jarige deal is afgesloten. Tja commercie, het "moet".
Frankrijk, Paul Ricard, nog zo'n lelijke track. Geef mij dan maar Magny Cours. Natuurlijk speelt sentiment ook deels een rol.
* denotes required fields.