Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 21 november 2021, 13:46 uur
0
Boer K
geplaatst: 21 november 2021, 14:34 uur
Lees deze maar es... klik op de link... 
Verstappen start GP Qatar vanaf zevende plek vanwege negeren gele vlaggen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Verstappen start GP Qatar vanaf zevende plek vanwege negeren gele vlaggen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
Boer K
geplaatst: 21 november 2021, 14:36 uur
Teunnis schreef:
Oei, daar ga ik nat. Ach, zorgt wel voor een leukere race.
Oei, daar ga ik nat. Ach, zorgt wel voor een leukere race.
Misschien voortaan eerst de zitting droog maken...?
0
geplaatst: 21 november 2021, 17:38 uur
Geweldige race. Zonder straf had Verstappen waarschijnlijk ook 2e gefinisht. Bonuspunt voor snelste ronde ook.
Bottas maakte er weer een potje van bij de start.
Zelfs als Verstappen derde wordt in jeddah terwijl Hamilton wint en snelste ronde pakt volstaat een overwinning in Abu Dhabi voor Verstappen.
Als Verstappen tweede wordt in Jeddah dan wint hij het WK zelfs al vallen hij en Hamilton uit in de laatste race.
Verstappen kon ook redelijk bij blijven zodat Hamilton geen gratis stop kon maken voor de snelste ronde. Dat geeft de burger moed.
Nog 3 weken en we weten het.
Bottas maakte er weer een potje van bij de start.
Zelfs als Verstappen derde wordt in jeddah terwijl Hamilton wint en snelste ronde pakt volstaat een overwinning in Abu Dhabi voor Verstappen.
Als Verstappen tweede wordt in Jeddah dan wint hij het WK zelfs al vallen hij en Hamilton uit in de laatste race.
Verstappen kon ook redelijk bij blijven zodat Hamilton geen gratis stop kon maken voor de snelste ronde. Dat geeft de burger moed.
Nog 3 weken en we weten het.
0
geplaatst: 21 november 2021, 19:22 uur
Harm: fijn je optimisme. 
Maar ik begreep dat Verstappen het moet hebben van tactiek, geluk of technisch sterk rijden, maar feitelijk al een aantal races langzamer is (ook al even voor die motor wissel). Dat is geen lekker uitgangspunt lijkt mij. Hoe positief hij ook doet in de interviews.

Maar ik begreep dat Verstappen het moet hebben van tactiek, geluk of technisch sterk rijden, maar feitelijk al een aantal races langzamer is (ook al even voor die motor wissel). Dat is geen lekker uitgangspunt lijkt mij. Hoe positief hij ook doet in de interviews.
0
geplaatst: 21 november 2021, 20:51 uur
In Amerika leek Hamilton ook sneller, toch wij Verstappen. In Mexico zelfs vrij eenvoudig.
In Abu Dhabi wijn Verstappen vorig jaar ook.
Het zou zomaar op een juist getimede undercut aan te kunnen komen.
Of Hamilton blaast zijn motor op of krijgt een klapband de volgende race.
Het is moeilijk te voorspellen bij autosport.
Het zou zomaar op een juist getimede undercut aan te kunnen komen.
Of Hamilton blaast zijn motor op of krijgt een klapband de volgende race.
Het is moeilijk te voorspellen bij autosport.
0
geplaatst: 21 november 2021, 21:27 uur
Wil Gerwyn Price zich even bij de dopingcontrole melden? Dank u. 

0
geplaatst: 22 november 2021, 19:58 uur
harm1985 schreef:
De aanpassingen aan het circuit zijn aardig in het voordeel van Mercedes / in het nadeel van Red Bull: langzame bochten eruit of vervangen voor snelle bochten.
0
geplaatst: 22 november 2021, 20:27 uur
harm1985 schreef:
De twee jaar ervoor Hamilton.In Abu Dhabi wijn Verstappen vorig jaar ook.
Ik hoop ook van ganserharte dat Max het redt, maar ben bang dat hij net tekort gaat komen. Fingers crossed.
0
geplaatst: 22 november 2021, 21:49 uur
Ik heb een sterk Nederland in de finale gevoel hierbij..
Maar just for the fun of it: Hampie de volgende winnen en precies gelijk komen geeft wel een heel gaaf uitgangs punt voor de laatste race. Waar de vonken misschien letterlijk af vliegen.
Maar just for the fun of it: Hampie de volgende winnen en precies gelijk komen geeft wel een heel gaaf uitgangs punt voor de laatste race. Waar de vonken misschien letterlijk af vliegen.
1
geplaatst: 23 november 2021, 09:00 uur
Als Verstappen als leider in het WK naar Abu Dhabi gaat, dan denk ik dat geen van beiden daar finisht. Ofwel omdat Verstappen een do or die poging waagt om Hamilton te passeren, ofwel omdat hij een do or die poging doet om een inhaalactie van Hamilton te voorkomen.
Zou wel een anti-climax zijn als Hamilton zijn torretje opblaast op dat vol gas circuit in Jeddah, ik bedoel, Bottas zijn motor was ook 'op' na Monza.
Als ze Jeddah af krijgen natuurlijk. Over een dag of 10 begint VT1 al en ik heb nog geen enkele bevestiging gehad dat het gaat lukken, behalve een statement van de architect, Tilke die zegt dat 'het af zou moeten zijn omdat het af moet zijn'.
DAT zou nog eens een stunt zijn, dat Jeddah op het laatste moment niet doorgaat en Verstappen met 8 punten voorsprong naar Abu Dhabi zou gaan. Dan hoeft hij 'alleen' maar Bottas te verslaan.
Maar ja, die hebben we vaker gehoord, 'alleen maar'. Vraag dat maar aan Mansell (1986), of Hamilton (2007), of Alonso en Webber (2010).
Wat er ook gebeurt, al zou ik er doodziek van zijn als Hamilton alsnog wint, het is nog altijd beter dan de afgelopen 8 jaar.
Zou wel een anti-climax zijn als Hamilton zijn torretje opblaast op dat vol gas circuit in Jeddah, ik bedoel, Bottas zijn motor was ook 'op' na Monza.
Als ze Jeddah af krijgen natuurlijk. Over een dag of 10 begint VT1 al en ik heb nog geen enkele bevestiging gehad dat het gaat lukken, behalve een statement van de architect, Tilke die zegt dat 'het af zou moeten zijn omdat het af moet zijn'.
Exactly two weeks before Max Verstappen and his colleagues will be in action in Jeddah, Tilke can reassure us: "The circuit should be ready in two weeks, but it will also be ready in two weeks."
DAT zou nog eens een stunt zijn, dat Jeddah op het laatste moment niet doorgaat en Verstappen met 8 punten voorsprong naar Abu Dhabi zou gaan. Dan hoeft hij 'alleen' maar Bottas te verslaan.
Maar ja, die hebben we vaker gehoord, 'alleen maar'. Vraag dat maar aan Mansell (1986), of Hamilton (2007), of Alonso en Webber (2010).
Wat er ook gebeurt, al zou ik er doodziek van zijn als Hamilton alsnog wint, het is nog altijd beter dan de afgelopen 8 jaar.
0
geplaatst: 23 november 2021, 16:26 uur
harm1985 schreef:
Ik zag een paar dagen terug een kek promofilmpje, met een slogan als iets van "We're ready". In het filmpje toonden ze lang niet alle delen van het circuit en zelfs dan zag je nog delen die verre van ready waren.
0
geplaatst: 23 november 2021, 17:02 uur
Bij Chrashen in de keuken zag ik gisteren ook een filmpje van een circuit dat 'af' was, of in ieder geval verder gevorderd dan 3 weken geleden.
0
geplaatst: 23 november 2021, 18:16 uur
harm1985 schreef:
Zo sta ik er ook in.Wat er ook gebeurt, al zou ik er doodziek van zijn als Hamilton alsnog wint, het is nog altijd beter dan de afgelopen 8 jaar.
Zou wel wat zijn als Jeddah toch niet volledig op tijd af zou zijn. Streep door de (be)rekening van Mercedes dan

0
geplaatst: 26 november 2021, 13:24 uur
Wat fijn dat er niet meer zoveel v*bal-posts zijn, zodat andere levendige discussies over andere sporten niet ondergesneeuwd raken. Oh wacht...
On: nog schaakliefhebbers?
Nepomniachtchi looks to strike first with white | FIDE World Championship | Game 1 - YouTube
Bizar hoe schaken opgeblazen is sinds vorig jaar. En dat komt mede door de toegankelijkheid van de topspelers. Krijg je ooit de kans om tegen Messi te spelen? En de commentatoren zijn ook nog eens de beste spelers in de wereld. Alsof Federer het commentaar levert bij Djokovic tegen Nadal.

Nepomniachtchi looks to strike first with white | FIDE World Championship | Game 1 - YouTube
Bizar hoe schaken opgeblazen is sinds vorig jaar. En dat komt mede door de toegankelijkheid van de topspelers. Krijg je ooit de kans om tegen Messi te spelen? En de commentatoren zijn ook nog eens de beste spelers in de wereld. Alsof Federer het commentaar levert bij Djokovic tegen Nadal.
1
geplaatst: 28 november 2021, 14:55 uur
chevy93 schreef:
Wat fijn dat er niet meer zoveel v*bal-posts zijn, zodat andere levendige discussies over andere sporten niet ondergesneeuwd raken. Oh wacht...
Met al die Formule 1 kan ik me nu goed voorstellen hoe Onweerwolf zich gevoeld moet hebben Wat fijn dat er niet meer zoveel v*bal-posts zijn, zodat andere levendige discussies over andere sporten niet ondergesneeuwd raken. Oh wacht...

chevy93 schreef:
Ja, vind het ook leuk om te volgen, en vooral het rustige, heldere commentaar van Caruana is fijn en leerzaam. Geweldig inderdaad dat de wedstrijd met zulk commentaar te volgen is.On: nog schaakliefhebbers?

0
geplaatst: 28 november 2021, 17:32 uur
En onze eigen topper Anish Giri geeft samen met Judit Polgar commentaar op Chess24!
1
geplaatst: 1 december 2021, 21:00 uur
Godver!!!! (pardon my words)
Olav ligt er ook uit

BREAKING. Dit zijn de nieuwe commentatoren van de Formule 1 bij Viaplay - GP33
Olav ligt er ook uit

BREAKING. Dit zijn de nieuwe commentatoren van de Formule 1 bij Viaplay - GP33
2
geplaatst: 2 december 2021, 14:43 uur
Tja, om het vertrek van Jack Plooij ben ik niet rouwig, toen hij een paar races vervangen werd door Rock Winkelman was het verschil dag en nacht, eindelijk iemand die zinnige vragen stelde, goed luisterde en zich bescheiden opstelde.
Olav kan ik prima hebben, hij is zelf ook een enthousiaste fan en dat is ook zijn insteek, niet de belerende alwetende commentator die de fan wel even vertelt hoe het zit, maar iemand die naast je op de bank zit en met je meelult.
Nadeel daarvan is dat zijn foutenlast wat aan de hoge kant is, dan is hij net bezig met iets te vertellen of op te zoekenen dan mist hij dat er een herhaling wordt ingestart en denkt hij dat het een nieuwe actie is. Dat of hij ziet teamgenoten voor elkaar aan. Vroeger deed hij ook aan 'spannend praten', dan beweerde hij dat 'als Schumacher nu buiten blijft dan wint hij de race', terwijl de voorsprong vaak te danken was aan een kortere stop en lichtere auto, om dan hoogst verbaast te zijn als diezelfde Schumacher toch nog binnenkwam.
En het taalgebruik, tja. Hij wist zich waarschijnlijk geen raad toen Verstappen zijn eerste race won (johee, johoo), maar om de concurrent van je landgenoot sukkel te noemen in Baku, dat getuigt toch niet echt van volwassenheid.
Ik denk dat hij zijn hand een beetje overspeeld heeft, hij verwachtte dat men hem wel eventjes zou bellen. Plooij ook. Maar ze hadden ook zelf de telefoon kunnen pakken in plaats van hard to get spelen.
NENT/Viaplay krijgt natuurlijk ook wel mee dat er een hoop verstokte fans wel een beetje klaar zijn met Olav en Jack en Tim en Tom Coronel en die gooien het nu over een andere boeg. Die verstokte fans met hun F1TV of Ziggo Racing abo, die moeten ze net hebben natuurlijk.
Persoonlijk heb ik René Hoogterp van Indycar hoog zitten, maar Nelson is ook een prima kerel, hoor hem vaak bij Eurosport het één en ander verslaan.
Ik wil het in ieder geval een kans geven. Gemak dient de mens; F1TV heeft geen app voor smart TV's en Viaplay al wel (in Scandinavië). Ik zie het niet zitten om te casten via mijn telefoon en dat de stream dan aan het bufferen is of slechts in 480p draait.
Olav kan ik prima hebben, hij is zelf ook een enthousiaste fan en dat is ook zijn insteek, niet de belerende alwetende commentator die de fan wel even vertelt hoe het zit, maar iemand die naast je op de bank zit en met je meelult.
Nadeel daarvan is dat zijn foutenlast wat aan de hoge kant is, dan is hij net bezig met iets te vertellen of op te zoekenen dan mist hij dat er een herhaling wordt ingestart en denkt hij dat het een nieuwe actie is. Dat of hij ziet teamgenoten voor elkaar aan. Vroeger deed hij ook aan 'spannend praten', dan beweerde hij dat 'als Schumacher nu buiten blijft dan wint hij de race', terwijl de voorsprong vaak te danken was aan een kortere stop en lichtere auto, om dan hoogst verbaast te zijn als diezelfde Schumacher toch nog binnenkwam.
En het taalgebruik, tja. Hij wist zich waarschijnlijk geen raad toen Verstappen zijn eerste race won (johee, johoo), maar om de concurrent van je landgenoot sukkel te noemen in Baku, dat getuigt toch niet echt van volwassenheid.
Ik denk dat hij zijn hand een beetje overspeeld heeft, hij verwachtte dat men hem wel eventjes zou bellen. Plooij ook. Maar ze hadden ook zelf de telefoon kunnen pakken in plaats van hard to get spelen.
NENT/Viaplay krijgt natuurlijk ook wel mee dat er een hoop verstokte fans wel een beetje klaar zijn met Olav en Jack en Tim en Tom Coronel en die gooien het nu over een andere boeg. Die verstokte fans met hun F1TV of Ziggo Racing abo, die moeten ze net hebben natuurlijk.
Persoonlijk heb ik René Hoogterp van Indycar hoog zitten, maar Nelson is ook een prima kerel, hoor hem vaak bij Eurosport het één en ander verslaan.
Ik wil het in ieder geval een kans geven. Gemak dient de mens; F1TV heeft geen app voor smart TV's en Viaplay al wel (in Scandinavië). Ik zie het niet zitten om te casten via mijn telefoon en dat de stream dan aan het bufferen is of slechts in 480p draait.
2
geplaatst: 2 december 2021, 18:54 uur
Ik ben wel gek van Olav en Jack en Tim en Tom en de hele santemekraam. Voor mij had die vernieuwing niet gehoeven. En juist dat het niet altijd vlekkeloos verliep bij Olav had zijn charme. Er zat in ieder geval schwung in. Maar goed, we moeten het wel een kans geven. Denk alleen niet dat het de sfeer van de programma's rondom de races ten goede komt. Hoop in ieder geval niet dat het alleen maar zo'n stijf praatprogramma wordt. Daarentegen is Amber wel weer het kijken waard. Als die pitspoezen dan toch niet meer terugkomen...
0
geplaatst: 3 december 2021, 09:17 uur
Ik ga Olav Mol dan weer niet echt missen, ja hij is enthousiast, maar hij mist wel heel erg veel (ook omdat hij per se alleen het commentaar wil leveren) en ik krijg op momenten ook wel plaatsvervangende schaamte van zijn commentaar. Komt bij dat ik niet heel erg chauvinistisch ingesteld ben en de hele Ziggo inrichting nu wel heel erg Verstappen-minded is.
Nou zie ik dit jaar Verstappen wel liever winnen dan Hamilton, maar ik heb absoluut andere favorieten.
Wat betreft Jack Plooij, die ga ik helemaal niet missen. Verschrikkelijk, die gridwalks en de interviews van hem.
Nou zie ik dit jaar Verstappen wel liever winnen dan Hamilton, maar ik heb absoluut andere favorieten.
Wat betreft Jack Plooij, die ga ik helemaal niet missen. Verschrikkelijk, die gridwalks en de interviews van hem.
0
geplaatst: 4 december 2021, 16:52 uur
2 gele vlaggen voor Hamilton, nou we weten wat dat voor straf gaat worden.
Al weet je het nooit bij jury...
Al weet je het nooit bij jury...
0
geplaatst: 4 december 2021, 19:45 uur
Dus z'n team heeft wat te knutselen vannacht. Goede nieuws is dat hij niet langzamer is (?) en waarschijnlijk niet 2x zijn auto parkeert. Jammer dat Bottas er tussen zit.
Of ben ik nu te positief? Wel lullig zeg de laatste bocht.
Of ben ik nu te positief? Wel lullig zeg de laatste bocht.
* denotes required fields.