MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Plot twist: beide heren testen positief op COVID en moeten de laatste race laten schieten.

harm1985 schreef:
Plot twist: beide heren testen positief op COVID en moeten de laatste race laten schieten.

1,5 m afstand houden is inderdaad geen optie.

Minneapolis schreef:
(quote)

1,5 m afstand houden is inderdaad geen optie.

Dat lukte de laatste race niet al te best nee

Boer K
Zondag F1, Alonso via boordradio: 'Sorry Lewis, blauwe vlag niet gezien. Sorry dat je door mij gecrashed bent!'

Boer K
F1 van zondag 12 december...
Hoop gespeculeer in de media over hoe de wedstrijd zal verlopen en wie wereldkampioen zal worden...

Vergeet niet Max' 'geheime wapen': Fernando Alonso... Sorry Lewis blauwe vlag niet gezien; excuus dat ik je per ongeluk heb geraakt waardoor je wielophanging afbrak...

Viaplay gaat 13,99 per maand kosten maar kan gewoon via Ziggo of kpn als extra pakket worden besteld:

Viaplay maakt kosten voor Formule 1-abonnement in Nederland bekend - nl.motorsport.com

Christijan Albers, Giedo van der Garde en Tom Coronel vormen de vaste analisten bij Viaplay. Zij zullen in wisselende samenstelling aanschuiven bij Brantsen. Vanaf het circuit gaat Stephane Kox aan de slag als verslaggever ter plaatse.

Jammer van Renger van de Zande en Ho-Pin Tung.

Coronel verkiezen boven Doornbos is ook opmerkelijk.

Boer K
Maar liefst 5 leuke gebeurtenissen dit F1 weekend; 3 vrije trainingen, 1 kwalificatie en natuurlijk de laatste race van het seizoen...

Best wel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Hopelijk zonder race-incidenten en 'dirty trics'.

Ben natuurlijk fan van Verstappen, maar ook van Hamilton. Dat de sportiefste mag winnen.

Als Hamilton fair and square wint (of bij voorkeur Verstappen) dan heb ik er geen probleem mee. Tuurlijk vind ik dat Verstappen het meer verdient, aangezien hij meer pech heeft gehad (Baku, Silverstone en Hongarije) en Hamilton juist wat geluk (o.a. Imola), maar dat is ondereel van de sport.

Maar als het aankomt op een crash en een eindeloze discussie over welke straf er gegeven wordt of had moeten worden, dan is dat jammer. Wel toepasselijk, maar jammer.

Aan de andere kant, de titel van Schumacher in 1994 is ook 'besmet', maar wie het het meest verdient, telt niet. Degene met de meeste punten wint het WK. Als de FIA geen straf uitdeelt, zoals in 1994, dan is dat het.

Het is grappig hoe het weer aankomt op details, zoals zo vaak de afgelopen 70. Ik kan er een boek over schrijven, sinds 1997 kijk ik en ik kom in de laatste 25 jaar al tot het volgende:
- Wat als Schumacher in 1997 niet door zijn broer er af was geramd in bij de GP van Luxemburg?
- Wat als Schumacher niet op Coulthard was gecrasht in Spa 1998?
- Wat als Ferrari de pitstop van Irvine niet had verpest op de Nurburgring in 1999 of Schumacher zijn been niet had gebroken?
- Wat als Michelin niet de banden had hoeven aanpassen in 2003?
- Wat als de motor van Schumacher niet was opgeblazen in Suzuka in 2006
- Wat als Hamilton wél was gefinisht in China in 2007
- Wat als Massa zijn pitstop (als gevolg van Crashgate) niet was mislukt in Singapore 2008
- Wat als als Alonso niet vast had komen te zitten achter Petrov in 2010?
- Wat als Alsono niet eraf was geramd bij de start van de GP van België in 2012?
- Wat als Hamilton zijn motor niet was opgeblazen bij de GP van Maleisië in 2016?
- Wat als Vettel niet was uitgevallen in Singapore en Japan in 2017 en geen motor had hoeven wisselen in Maleisië?

as is verbrande turf.

Bij SkySports hebben ze het schijnbaar even niet op een rijtje, stelletje knurften

Britse TV-zender haalt woede van Red Bull en Verstappen op de hals met controversiële kerstgroet | RacingNews365

harm1985 schreef:
Christijan Albers, Giedo van der Garde en Tom Coronel vormen de vaste analisten bij Viaplay. Zij zullen in wisselende samenstelling aanschuiven bij Brantsen. Vanaf het circuit gaat Stephane Kox aan de slag als verslaggever ter plaatse.

Jammer van Renger van de Zande en Ho-Pin Tung.

Coronel verkiezen boven Doornbos is ook opmerkelijk.
Met die Albers heb ik helemaal niets. Daarvoor had ik graag Ho-Pin Tung of Renger gehad, als ze het dan toch serieuzer willen gaan aanpakken. Mogelijk konden die zich niet een heel seizoen binden aan het programma, omdat ze zelf ook nog veel racen.

Veel aandacht voor die instructies ineens, maar het blijft mij onduidelijk. Stel Hamilton heeft een snellere auto maar Max rijdt voor hem, om wat voor reden dan ook. Is zo'n actie als op Silverstone (maar dan omgekeerd dus) gewoon toegestaan, met een kleine reprimande?

Daar zullen we zondag achterkomen... Ik denk dat de stewards zelf niet eens weten wat wel en niet is toegestaan. Dat bedenken ze vermoedelijk op het moment supreme.

Nou, dat wordt dan een gevalletje Parijs, zoals in 97. Schumacher kreeg geen straf van de stewards, maar wel van de court of appeal.

Dit zou zomaar eens de meest overhypte race van het jaar kunnen worden.

Ik hoor af en toe dat Verstappen voor Hamilton moet finishen óf dat ze allebei puntloos moeten blijven om wereldkampioen te worden.

Maar in mijn favoriete scenario wordt Verstappen 10e vlak áchter Hamilton en rijdt hij de snelste ronde in de laatste ronde en wordt zodoende wereldkampioen.

Dylan Groenewegen weg bij Jumbo-Visma (contract ontbonden). Kan me voorstellen dat ie niet in de voorselectie van de Tour de France zat en eieren voor z'n geld kiest. De focus bij de ploeg ligt toch vooral op het winnen van het klassement en dan is er geen ruimte voor een sprinter en z'n knechten.

Gaat ie naar Quick-Step? Wellicht als vervanger van Cavendish (die geblesseerd is momenteel en nog altijd niet bijgetekend heeft)? Veel gespeculeer!

Poles Apart schreef:
Dylan Groenewegen weg bij Jumbo-Visma (contract ontbonden).

Gaat ie naar Quick-Step? Wellicht als vervanger van Cavendish (die geblesseerd is momenteel en nog altijd niet bijgetekend heeft)? Veel gespeculeer!
Het wordt BikeExchange, goede ploeg voor hem denk ik. Matthews heeft niet echt meer de snelheid op het vlakke en lijkt zich meer op heuvelkoersen en -etappes te richten, dus dat vult elkaar mooi aan.

Quick-Step zou natuurlijk een beetje gek zijn, die hebben Jakobsen al voor dezelfde rol. En Quick-Step is nou niet bepaald de beste vriendjes met Groenewegen geworden in de nasleep van de crash met Jakobsen.

Poles Apart schreef:
De focus bij de ploeg ligt toch vooral op het winnen van het klassement en dan is er geen ruimte voor een sprinter en z'n knechten.

Daarnaast is het al min of meer bekend dat ze een andere sprinter meenemen voor de Tour, dus ruimte voor Groenewegen is er dan sowieso niet.

Toch verrassende pole voor Max. Na Q2 leek het erop dat Mercedes weer de snelste auto had en zou toeslaan in Q3 op de rode band. Maar blijkbaar heeft Honda nog wat pk's gevonden, alle Honda motoren presteerden goed, Tsunoda is toch ook wel rap, jammer van de track limits.

Ik heb hier gewoon geen woorden voor. Overigens maakte de tow van Perez geen verschil.

Dat wordt nog wat morgen. Hopen op een goede start van Norris zodat hij Hamilton wat kan ophouden. Bottas niet in de buurt. Perez nog wel p4.

WK handbal dames

Kazachstan - Nederland 15-61 (oepsie)

harm1985 schreef:
Ik heb hier gewoon geen woorden voor.
Ik zag deze ook absoluut niet aankomen. Maar wel heel gaaf natuurlijk.

Duimen dat Lando - vriend van Max - Norris of Sergio - teamgenoot van Max - Perez morgen in staat zijn om het Hamilton lastig te maken bij de start. Zou fantastisch zijn als één van beide Hamilton voorbij zou kunnen. Met de rode band (meer grip) t.o.v. de gele band van Lewis zou het mogelijk moeten kunnen zijn. Als dat zou lukken kan Verstappen een gat trekken en een voorsprong opbouwen.

Oh wat vind ik het spannend!

Ik ga de sport steeds leuker vinden (en dat is niet alleen chauvinisme). Gaan die band verschillen nog wat doen gedurende de race? En was het gat tussen Lewis en Max te verklaren (los van die tow; hoezo geen verschil?) waaruit zou blijken dat Lewis gedurende race eigenlijk sneller is?

Max was in zijn tweede run amper langzamer ondanks dat hij geen tow had.

Morgen zou hij in theorie een voorsprong moeten kunnen opbouwen, dan eerder naar binnen en naar de harde band, net als Perez, en dan tijd winnen op Hamilton zodat wanneer hij naar binnen is geweest hij een nog grotere voorsprong heeft. En dan hopen dat hij de banden lang genoeg in leven houdt zodat Hamilton hem niet meer kan bijhalen.

Zowel en één als twee stop is mogelijk, maar je wil voorkomen dat je je concurrent op de baan moet inhalen.

Bottas start p6, dus die kan niet veel helpen, in theorie. Perez misschien wel vanaf p4. Norris zal zich afzijdig houden denk ik.

Zelf nooit echt volger geweest van de sport maar nu vind ik het zo walgelijk spannend dat het maar door m'n hoofd blijft spoken. De vorige race niet eens gezien. Wel constant een liveblog in de gaten gehouden terwijl ik gewoon thuis was.

Wat een stunt joh. Zelfs met mijn gebrek aan kennis leek het voorbij te zijn voor Max. De hoop is terug. Het is dat hij uitkomt voor Nederland want als persoon staat Lewis Hamilton hoger bij mij. Snap de aanvallen naar hem toe niet zo. Ondanks de rivaliteit tussen Mercedes en Red Bull komt hij nog altijd erg vriendelijk en rustig over.

Hoop is het ergste wat er is. Als het nu niet lukt dan is de teleurstelling des te groter. Had misschien liever gehad dat hij als tweede was gestart.

Eveningguard schreef:

Het is dat hij uitkomt voor Nederland want als persoon staat Lewis Hamilton hoger bij mij.

Hoezo? Die clash in karakters is ook mooi toch? Ik vind jammer dat Hamilton in ons land wordt gezien als schijnheilig en Verstappen in de Engelse pers wordt neergezet als een halve psychopaat. Ik vind het wel mooi dat fanatisme. Van kinds af aan gefocusseerd op zijn sport tot op de kleinste detail. Dat bracht hem naar de top. Zijn verhaal doet me denken aan Van Basten met zijn schriftjes vol schijnbewegingen en verbeterpunten. Voor dit soort gasten telt maar één ding; de beste zijn.

harm1985 schreef:
Hoop is het ergste wat er is. Als het nu niet lukt dan is de teleurstelling des te groter. Had misschien liever gehad dat hij als tweede was gestart.

Hij heeft al een absolute wereld prestatie geleverd en mag trots zijn. Wordt hij vandaag geen wereldkampioen komt het in de toekomst echt wel goed.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:48 uur

geplaatst: vandaag om 17:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.