Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 12 december 2021, 07:38 uur
Dat is ook wel zo. Hij staat er heel nuchter in. Hij zei in zijn interview met Ziggo dat als de auto goed was hij zou winnen en anders werd het moeilijk. Dat maakt het makkelijk om mee om te gaan en hij is pas 24 zei hij.
Na de quali ook, valt er een last van je schouders? Nee ik was heeft relaxt voor we begonnen.
Na de quali ook, valt er een last van je schouders? Nee ik was heeft relaxt voor we begonnen.
0
geplaatst: 12 december 2021, 09:43 uur
Minneapolis schreef:
Hoezo? Die clash in karakters is ook mooi toch? Ik vind jammer dat Hamilton in ons land wordt gezien als schijnheilig en Verstappen in de Engelse pers wordt neergezet als een halve psychopaat. Ik vind het wel mooi dat fanatisme. Van kinds af aan gefocusseerd op zijn sport tot op de kleinste detail. Dat bracht hem naar de top. Zijn verhaal doet me denken aan Van Basten met zijn schriftjes vol schijnbewegingen en verbeterpunten. Voor dit soort gasten telt maar één ding; de beste zijn.
(quote)
Hoezo? Die clash in karakters is ook mooi toch? Ik vind jammer dat Hamilton in ons land wordt gezien als schijnheilig en Verstappen in de Engelse pers wordt neergezet als een halve psychopaat. Ik vind het wel mooi dat fanatisme. Van kinds af aan gefocusseerd op zijn sport tot op de kleinste detail. Dat bracht hem naar de top. Zijn verhaal doet me denken aan Van Basten met zijn schriftjes vol schijnbewegingen en verbeterpunten. Voor dit soort gasten telt maar één ding; de beste zijn.
Niets mis met een beetje drama inderdaad. Dat was mijn punt ook niet. Hamilton vind ik zelf sportiever en vriendelijker over komen. Een achtste wereldtitel zou ook prachtig zijn.
0
geplaatst: 12 december 2021, 10:20 uur
Eveningguard schreef:
Niets mis met een beetje drama inderdaad. Dat was mijn punt ook niet. Hamilton vind ik zelf sportiever en vriendelijker over komen. Een achtste wereldtitel zou ook prachtig zijn.
(quote)
Maar topsport heeft niks te maken met sympathiek zijn.
Ali, Cruijff, Jordan.. om een paar van de grootsten te noemen, konden echte etters zijn rond hun sport.
0
geplaatst: 12 december 2021, 10:32 uur
Minneapolis schreef:
Ali, Cruijff, Jordan.. om een paar van de grootsten te noemen, konden echte etters zijn rond hun sport.
(quote)
Klopt maar daarom gun ik het Hamilton ook. Ondanks dat hij al zo veel titels heeft zou hij gewoon geschiedenis schrijven.
1
geplaatst: 12 december 2021, 10:34 uur
Altijd mooi om te lezen die aannames hier hoe de race zou kunnen verlopen. Er is er nog niet één uitgekomen dus pas op wat je opschrijft! 

2
geplaatst: 12 december 2021, 15:38 uur
johan de witt schreef:
Absurde sport, geloofwaardigheid van nul
Jep. Blijkbaar wordt een voorsprong van 11 seconden zomaar geneutraliseerd met zo'n safety car. Hamilton was beter.Absurde sport, geloofwaardigheid van nul
0
geplaatst: 12 december 2021, 15:38 uur
Het is wel raar dat die achterblijvers aan de kant moesten. Is dat altijd zo?
4
geplaatst: 12 december 2021, 15:39 uur
Wat een einde! En tja, dat is hoe de sport werkt, soms zit het mee, soms zit het tegen.
Niet aan de kant, ze mochten zichzelf 'unlappen', dus een rondje inhalen en dan weer aansluiten. Dat is eigenlijk de gebruikelijke situatie.
trebremmit schreef:
Niet aan de kant, ze mochten zichzelf 'unlappen', dus een rondje inhalen en dan weer aansluiten. Dat is eigenlijk de gebruikelijke situatie.
1
geplaatst: 12 december 2021, 15:39 uur
Veel te random en onsportief ook.
Elke sport heeft baat bij eerlijke en duidelijke regels
Elke sport heeft baat bij eerlijke en duidelijke regels
0
geplaatst: 12 december 2021, 15:41 uur
Joren999 schreef:
Wat een einde! En tja, dat is hoe de sport werkt, soms zit het mee, soms zit het tegen.
(quote)
Ok, dan is het allemaal wel eerlijk gegaan
2
geplaatst: 12 december 2021, 15:43 uur
Flinke voorsprong zo weg door een safety car, waar doe je het dan nog voor...niet dat ik voor Lewis ben...totaal niet...
1
geplaatst: 12 december 2021, 15:44 uur
Maar dat is altijd zo met een safety car. Bovendien liet Mercedes het toen liggen, en al eerder met de wissels.
1
geplaatst: 12 december 2021, 15:45 uur
Dat is hoe de sport in elkaar zit. Dat dat nu precies zo gebeurde is inderdaad pech voor Hamilton, maar zo zit de sport nou eenmaal in elkaar.
1
geplaatst: 12 december 2021, 15:45 uur
Ja weet ik, maar dan is zo'n hele race dus eigenlijk voor niks als dat vlak voor het einde gebeurt...
1
geplaatst: 12 december 2021, 15:47 uur
Ja dat klopt. Maar dat zou je dan ook kunnen zeggen van een motor die 10 rondes voor het einde klapt.
2
geplaatst: 12 december 2021, 15:50 uur
Daarom is het een vrij willekeurige sport, motor kapot, banden die klappen etc...safety cars...
2
geplaatst: 12 december 2021, 15:52 uur
Omdat het nu goed viel voor Verstappen, waardoor als Hamilton ook zou pitten hij ook achter Verstappen zou komen.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 12 december 2021, 15:54 uur
luigifort schreef:
Daarom is het een vrij willekeurige sport, motor kapot, banden die klappen etc...safety cars...
Nu focust het natuurlijk allemaal op de laatste race. Logisch maar niet terecht. Zo gaat het een heel seizoen net zoals een bal op de paal, onterechte rode kaarten en penalty's. Niet dat ik deze uitkomst voorspeld had. Dit is ongelooflijk, kan het nog niet vatten.
2
geplaatst: 12 december 2021, 15:56 uur
Dat. Dat we nu eigenlijk het hele seizoen niet hadden hoeven rijden en alleen deze laatste ronde effectief bepalend is, is meer een teken van wat voor seizoen het geweest is.
0
geplaatst: 12 december 2021, 15:58 uur
Zalige laatste race van een geweldig seizoen. Ik had liever Hamilton zien winnen, maar Max verdient het natuurlijk ook wel op basis van zijn kwaliteiten
1
geplaatst: 12 december 2021, 16:01 uur
Hamilton was sowieso superieur, maar verliest het vanwege Latifi… Vrij bizar, maar blijkbaar is dat normaal voor de liefhebbers
1
geplaatst: 12 december 2021, 16:04 uur
Het is normaal dat een race beïnvloed kan worden door dit soort situaties, daar is inherent niets aan te doen.
Dat dat nu in de laatste race tijdens de laatste rondes gebeurt, is bijzonder, maar dat is het geluk en pech dat bij de sport hoort.
Dat dat nu in de laatste race tijdens de laatste rondes gebeurt, is bijzonder, maar dat is het geluk en pech dat bij de sport hoort.
1
geplaatst: 12 december 2021, 16:05 uur
Is het niet een idee om in het geval van een safety car de safety car rondes erbij extra te laten rijden of bij een safety car de voorsprong hetzelfde te laten blijven? Dat is bij een virtual safety car toch ook zo?
* denotes required fields.