Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 9 januari 2022, 22:50 uur
Ja gelukkig is Nils van der Poel er nog 
Hein inderdaad, topgozer!

Hein inderdaad, topgozer!
1
geplaatst: 9 januari 2022, 22:56 uur
Ja, hij kwam me altijd zo relaxed Amsterdams over, maar zie dat ie daar helemaal niet vandaan komt 

2
geplaatst: 9 januari 2022, 23:03 uur
johan de witt schreef:
Het was toen gewoon zo dat NL altijd top was op alle toernooien behalve op de OS waar de allrounders als Vergeer, Visser, Falko, Hilbert etc altijd klop kregen. Bij de dames kregen ze sowieso altijd al klop. Dat maakte die drie keer goud van Yvonne zo uniek. Is ook nooit meer vertoond nadien en zal ook nooit meer vertoond worden.
Atje pakte in Sapporo '72 ook drie medailles, weliswaar geen goud , maar toch...Het was toen gewoon zo dat NL altijd top was op alle toernooien behalve op de OS waar de allrounders als Vergeer, Visser, Falko, Hilbert etc altijd klop kregen. Bij de dames kregen ze sowieso altijd al klop. Dat maakte die drie keer goud van Yvonne zo uniek. Is ook nooit meer vertoond nadien en zal ook nooit meer vertoond worden.
2
geplaatst: 10 januari 2022, 00:04 uur
luigifort schreef:
Hein was my man ook, hij en Yvonne
Id, Op de OS waren we toen niet het nr. 1 land, maakte het wel specialer en heroïscher
Nu zijn we al heel lang land nr. 1 en zijn we al aan 't berekenen of t 20 of 25 medailles wordt
Jammer dat de concurrentie niet meer zoals toen is...
Hein was my man ook, hij en Yvonne

Id, Op de OS waren we toen niet het nr. 1 land, maakte het wel specialer en heroïscher

Nu zijn we al heel lang land nr. 1 en zijn we al aan 't berekenen of t 20 of 25 medailles wordt

Jammer dat de concurrentie niet meer zoals toen is...
De concurrentie is toch behoorlijk groot hoor. In de wereldbekers waren we lang niet altijd zo competitief als dat de Nederlandse coaches zouden willen. Zeker bij de heren wordt het een strijd om goud te winnen. Van der Poel op de 5/10km; Mantia op de 1500m en Mass Start; Stolz en Ning op de 1000m (wel de afstand waarop ''we'' favoriet zijn); de Aziaten en Russen op de 500m. Laat dit EK (dankzij de coronaperikelen rondom de Russen meer een open NK) je niet zand in de ogen strooien.
Bij de dames staan we dankzij - vooral - Schouten in een luxere positie, maar als ongeslagen(!) topfavoriet op de Spelen aan de start staan blijkt altijd pittig. Het is ook een stuk moeilijker om meerdere topritten te rijden, dan de outsiders (die nochtans vaak winnen op de Spelen) die zich vastbijten in het rijden van één toprit. Miho Takagi stond 4 jaar geleden ook als topfavoriet aan de start voor meerdere afstanden, maar het werd enkel goud op de ploegenachtervolging.
1
geplaatst: 10 januari 2022, 08:15 uur
harm1985 schreef:
Djoko mag er tóch in van de rechter.
Djoko mag er tóch in van de rechter.
https://c.tenor.com/YjPBups7H48AAAAC/6m-rain.gif
Ik verwacht niet dat hij de publiekslieveling gaat worden dit toernooi. Overigens, kan nog teruggedraaid worden door de minister las ik. Zal mij benieuwen...
3
geplaatst: 10 januari 2022, 08:34 uur
"Wat had deze man nog meer kunnen doen?" Aldus de rechter.
Ik kan wel wat verzinnen
Ik kan wel wat verzinnen

1
geplaatst: 10 januari 2022, 09:04 uur
Verstandige man, die rechter 
Maar de politiek daar zal wel weer eigen rechter willen gaan spelen

Maar de politiek daar zal wel weer eigen rechter willen gaan spelen

4
geplaatst: 10 januari 2022, 09:08 uur
Ik hoop dat het visum van meneer “Ik had corona maar vond het niet nodig aan isolatie te doen” alsnog ingetrokken wordt. Of dar hij nooit meer een wedstrijd wint.
1
geplaatst: 10 januari 2022, 09:10 uur
En dan lees ik nog dat Djoko rond het moment van zijn positieve test nog allerlei openbare activiteiten heeft bijgewoond.
Rare verhalen allemaal. Doet zijn geloofwaardigheid geen goed. Al zou het wel zo dom zijn dat het je eigenlijk ook weer niet kan voorstellen.
Rare verhalen allemaal. Doet zijn geloofwaardigheid geen goed. Al zou het wel zo dom zijn dat het je eigenlijk ook weer niet kan voorstellen.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 09:13 uur
Man, man, man, wat een blamage. Ben benieuwd hoe het publiek hem gaat ontvangen.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 09:19 uur
Ik veronderstel dat de rechter zijn werk gedaan heeft en de feiten beoordeeld heeft.
"De rechter stipte aan dat Djokovic aan de douane op de luchthaven van Melbourne een medische vrijstelling bezorgde die hij van Tennis Australia had gekregen, de organisator van de Australian Open, en 2 medische panels."
Ik twijfel dan ook niet aan de correcte aanvraag van de medische vrijstelling en de aflevering hiervan. Wel betwijfel ik of deze onbeïnvloed en volgens een correcte manier afgeleverd werd. De vraag is dus of er onderzoek hiernaar gedaan werd tijdens het proces.
Hoe dit ook zal uitdraaien, het is nu al een smet op zijn carrière, het land en het hele tennisgebeuren.
"De rechter stipte aan dat Djokovic aan de douane op de luchthaven van Melbourne een medische vrijstelling bezorgde die hij van Tennis Australia had gekregen, de organisator van de Australian Open, en 2 medische panels."
Ik twijfel dan ook niet aan de correcte aanvraag van de medische vrijstelling en de aflevering hiervan. Wel betwijfel ik of deze onbeïnvloed en volgens een correcte manier afgeleverd werd. De vraag is dus of er onderzoek hiernaar gedaan werd tijdens het proces.
Hoe dit ook zal uitdraaien, het is nu al een smet op zijn carrière, het land en het hele tennisgebeuren.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 09:19 uur
harm1985 schreef:
Jackson, die zo ongeveer alle 500 meters won dit jaar, had een misslag bij de OKT van de VS en gaat ook niet.
Jackson, die zo ongeveer alle 500 meters won dit jaar, had een misslag bij de OKT van de VS en gaat ook niet.
En toen ging Jackson toch wel, omdat Brittany Bowe haar startplaats op de 500 meter opgeeft.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 09:21 uur
GrafGantz schreef:
En toen ging Jackson toch wel, omdat Brittany Bowe haar startplaats op de 500 meter opgeeft.
(quote)
Terecht ook, als je al het hele jaar duidelijk de beste bent en dan vanwege één foutje niet mee mag doen, dan klopt het systeem niet. Zo'n OKT is alleen om vormbehoud aan te tonen. Bizar derhalve dat N'tab niet de de OS mag, terwijl hij om vergelijkbare redenen zich niet plaatste.
Ondertussen maakt Anema zich boos dat Bergsma de Mass start doet, want 'we winnen daar zo toch geen medaille'.
We gaan zien wie er gelijk heeft eind volgende maand.
Ander sportnieuws: De broers Coronel moeten opgeven in Dakar vanwege de rugblessure van Tim. Zonde, want ze zaten bij de top 20, ging nog nooit zo goed.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 09:28 uur
Nou, vergelijkbare reden. N'tab had geen misslag, alleen had hij twee keer een sub-optimale tegenstander. Maar om de beste vrouw dit jaar op de 500 meter te vergelijken met een sprinter in de marge (internationaal gezien) vind ik wat ver gaan.
Bosker zou zich kunnen onderscheiden en zijn plekkie afstaan aan N'tab (en Roest), die gaat echt voor spek en bonen mee op beide nummers.
Bosker zou zich kunnen onderscheiden en zijn plekkie afstaan aan N'tab (en Roest), die gaat echt voor spek en bonen mee op beide nummers.
1
geplaatst: 10 januari 2022, 09:37 uur
Novax mag erin 
Gelukkig bepaalt de rechter en niet de MuMe leden

Gelukkig bepaalt de rechter en niet de MuMe leden

1
geplaatst: 10 januari 2022, 09:51 uur
Hij belde me nog wel.
Maar ik zei "zoek het even lekker zelf uit".
0
geplaatst: 10 januari 2022, 09:51 uur
1
geplaatst: 10 januari 2022, 09:52 uur
Hij had gewoon corona afgelopen jaar en mag met een herstelbewijs het land in. Dat is gewoon 1 van de duidelijke regels. Dus iedereen was weer eens te voorbarig, zeker aangaande dat ie maar een prik had moeten nemen en dat ie zo'n antivaxxer is...
1
geplaatst: 10 januari 2022, 09:54 uur
remcodurez schreef:
Wel betwijfel ik of deze onbeïnvloed en volgens een correcte manier afgeleverd werd.
Wel betwijfel ik of deze onbeïnvloed en volgens een correcte manier afgeleverd werd.
En waar baseer je dat op? Op sentiment? Op basis van al het gedoe erover de laatste tijd?

0
geplaatst: 10 januari 2022, 09:54 uur
remcodurez schreef:
Alleen maar verliezers inderdaad.
Kans zit er natuurlijk heel dik in dat Djoko een recente coronabesmetting heeft gefaket, met behulp van een malafide arts. Het lijkt me sterk dat ie doelbewust andere mensen wilden gaan besmetten na een positieve tests (gezien hij in december nog op allerlei evenementen verscheen).
0
geplaatst: 10 januari 2022, 09:55 uur
Frenz schreef:
Man, man, man, wat een blamage. Ben benieuwd hoe het publiek hem gaat ontvangen.
Die gaan prikken

1
geplaatst: 10 januari 2022, 09:56 uur
Gretz schreef:
Kans zit er natuurlijk heel dik in dat Djoko een recente coronabesmetting heeft gefaket, met behulp van een malafide arts.
Kans zit er natuurlijk heel dik in dat Djoko een recente coronabesmetting heeft gefaket, met behulp van een malafide arts.
Echt die aannames ook, te bizar!
Grote kans dat Hugo de Jonge de opperbaas is van QAnon...
0
geplaatst: 10 januari 2022, 09:56 uur
luigifort schreef:
Hij had gewoon corona afgelopen jaar en mag met een herstelbewijs het land in. Dat is gewoon 1 van de duidelijke regels. Dus iedereen was weer eens te voorbarig, zeker aangaande dat ie maar een prik had moeten nemen en dat ie zo'n antivaxxer is...
Als je corona hebt ga je in isolatie. Deed ie dat?
0
geplaatst: 10 januari 2022, 09:58 uur
Frenz schreef:
Bosker maakt een goede kans op goud. Waarom zou die dat opgeven voor een mogelijke olympisch diploma van Ntab?
0
geplaatst: 10 januari 2022, 09:59 uur
Je hebt de tijdlijn toch gelezen?
Het zou heel bizar zijn als Djokovic de dagen na zijn positieve tests niet in zelfisolatie is gegaan, maar wel op allerlei openbare evenementen verschijnt.
Met zijn status in Servië is het daarentegen waarschijnlijk niet zo heel moeilijk om een of meer artsen voor je te laten werken om zo de Australische regels te kunnen omzeilen.
1
geplaatst: 10 januari 2022, 09:59 uur
Geen idee, maar doet dat er nu nog toe? Ging Ajax in isolatie? Daar gaat het nu niet om. Hij heeft bewijs van Tennis Australia én 2 medische panels.
1
geplaatst: 10 januari 2022, 10:01 uur
Gretz schreef:
Het zou heel bizar zijn als Djokovic de dagen na zijn positieve tests niet in zelfisolatie is gegaan, maar wel op allerlei openbare evenementen verschijnt.
Met zijn status in Servië is het daarentegen waarschijnlijk niet zo heel moeilijk om een of meer artsen voor je te laten werken om zo de Australische regels te kunnen omzeilen.
(quote)
Ook politici in NL waren aanwezig bij officiële gelegenheden ondanks coronapositief, dus dat zegt me niks...
* denotes required fields.