MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Dus anderen dan Australiërs besmetten is geen punt?

Briljant argument trouwens, dat Ajax niet in isolatie ging: hullie doen het ook niet!

Je wil geen mensen die zich gedragen als een fvd-politicus in je land. Dat lijkt me logisch.

En Ajax moet punten in mindering krijgen.

Je snapt t echt niet he...
Nee, hij is niet in isolatie geweest, foei inderdaad! En dat geldt voor iedereen en mijn opmerking over Ajax leg je verkeerd uit. Dat iemand niet in isolatie is geweest betekent toch nog niet dat iemand geen corona heeft gehad? Azarkan had ook corona, ook geen isolatie en was gewoon in de Tweede Kamer...

luigifort schreef:
(quote)

Geen idee, maar doet dat er nu nog toe? Ging Ajax in isolatie? Daar gaat het nu niet om. Hij heeft bewijs van Tennis Australia én 2 medische panels.

Je telt "het bewijs" van Tennis Australia dubbel, dat kwam van de documenten van Djokovic zelf

Poek schreef:
Je wil geen mensen die zich gedragen als een fvd-politicus in je land. Dat lijkt me logisch.

En Ajax moet punten in mindering krijgen.

Man man, t gaat toch om bewijs of iemand corona heeft gehad of niet, dat valt te testen en dat is bij Djoko getest en aangetroffen en op basis daarvan had hij recht op een herstelbewijs. Al het andere doet dan niet meer ter zake...

We zitten hier op een sport-topic.
Maar voor de meeste users is het eerder het anti-sport-topic

Mooi dat de eerste Grand Slam van het jaar met een zo sterk mogelijke bezetting kan beginnen

Djoko had een geldig herstelbewijs, maar zijn naam is nu bezoedeld, en bedankt! Id de vraag hoe het publiek gaat reageren, niet best verwacht ik...

Tja, principes en (top)sport, een moeilijk huwelijk

Zijn naam is bezoedeld, whahaha, duidelijk gevalletje van kruisiging, arme Djoko

Ik snap niet dat je dat leuk kunt vinden. Hoe zou jij het vinden om zo behandeld te worden terwijl je een geldig bewijs hebt? Ws zit er gewoon sowieso een antisentiment naar hem toe. Dit is hoe pesters op school het ook doen, zonder goede reden iemand pakken, want zijn of haar hoofd, ander soort kleren of anders zijn staat ze niet aan...

Tja, fijn voor de Australian Open dat de regerend kampioen kan meedoen, maar Djoko heeft het natuurlijk wel op zichzelf afgeroepen met zijn 'privékwestie' en onduidelijke reden voor medische uitzondering.

Zo zie je maar weer dat openheid een hoop oplevert.

Zeg gewoon: ik ben tegen vaccinatie, dus laat ik me niet vaccineren. Als dat betekent dat ik niet mee kan doen aan een toernooi, dan is dat zo. Mijn principes zijn meer waard dan deelname aan een toernooi. Mocht blijken dat ik alsnog mee kan doen onder bepaalde voorwaarden, dan is dat mooi meegenomen. Dan had hij bekend kunnen maken dat hij inderdaad besmet is geweest en op basis daarvan (een herstelbewijs dus) een uitzondering heeft gekregen. Had op meer respect kunnen rekenen in ieder geval dan het gedraai van nu.

Vraag me af tot in hoeverre het invloed heeft op zijn prestaties.

luigifort schreef:
Ik snap niet dat je dat leuk kunt vinden. Hoe zou jij het vinden om zo behandeld te worden terwijl je een geldig bewijs hebt? Ws zit er gewoon sowieso een antisentiment naar hem toe. Dit is hoe pesters op school het ook doen, zonder goede reden iemand pakken, want zijn of haar hoofd, ander soort kleren of anders zijn staat ze niet aan...

Als hij ondanks een besmetting niet bepaald in isolatie is gegaan, dan heeft hij op zijn minst wat uit te leggen. En als hij dat niet goed kan, dan heeft is hij er misschien zelf ook wel debet aan.

Dat eerste ben ik mee eens, dat tweede rechtvaardigt de extreme behandeling niet...

harm1985 schreef:
Tja, fijn voor de Australian Open dat de regerend kampioen kan meedoen, maar Djoko heeft het natuurlijk wel op zichzelf afgeroepen met zijn 'privékwestie' en onduidelijke reden voor medische uitzondering.

Zo zie je maar weer dat openheid een hoop oplevert.

Zeg gewoon: ik ben tegen vaccinatie, dus laat ik me niet vaccineren. Als dat betekent dat ik niet mee kan doen aan een toernooi, dan is dat zo. Mijn principes zijn meer waard dan deelname aan een toernooi. Mocht blijken dat ik alsnog mee kan doen onder bepaalde voorwaarden, dan is dat mooi meegenomen. Dan had hij bekend kunnen maken dat hij inderdaad besmet is geweest en op basis daarvan (een herstelbewijs dus) een uitzondering heeft gekregen. Had op meer respect kunnen rekenen in ieder geval dan het gedraai van nu.

Vraag me af tot in hoeverre het invloed heeft op zijn prestaties.

Iedereen heeft recht op zijn privacy. Wil jij dat heel Nederland weet wat jij evt mankeert waardoor je geen vaccinatie kunt nemen?

dix
Gretz schreef:

Kans zit er natuurlijk heel dik in dat Djoko een recente coronabesmetting heeft gefaket, met behulp van een malafide arts.

Dat klinkt omslachtiger dan noodzakelijk. Als dat in Servië echt zo makkelijk zou gaan dan liep Djoko toch al maanden rond met een vals vaccinatiepaspoort.

luigifort schreef:

Fraai staaltje framing, vooral ook de volledig uit de lucht gegrepen analogie met hoe pesters op school het doen.

Bovendien, ik vind zijn behandeling niet "leuk", je argumentatie dat hij een slachtoffer is hier maakte dat ik schaterend achter m'n tobo zat, waarvoor dank.

Rai Vloet wil het liefst de tijd terugdraaien zodat het dodelijke ongeluk waar hij bij betrokken was nooit was gebeurd. Hij wist toen natuurlijk ook niet dat alcohol in het verkeer gevaarlijk was.

Frenz schreef:
(quote)

Fraai staaltje framing, vooral ook de volledig uit de lucht gegrepen analogie met hoe pesters op school het doen.

Bovendien, ik vind zijn behandeling niet "leuk", je argumentatie dat hij een slachtoffer is hier maakte dat ik schaterend achter m'n tobo zat, waarvoor dank.

Zoals ik jouw bericht las lachte je om Djoko's kruisiging...

Onweerwolf
remcodurez schreef:
Of hij al dan niet verstandig is, kan ik niet beoordelen. Zijn keuze om zich niet te vaccineren zegt daar weinig over.

Pardon? Die keuze zegt dat hij een totale randdebiel is.

dix schreef:
(quote)

Dat klinkt omslachtiger dan noodzakelijk. Als dat in Servië echt zo makkelijk zou gaan dan liep Djoko toch al maanden rond met een vals vaccinatiepaspoort.

Enkele nieuwsberichten van de afgelopen maanden toonden aan hoe gemakkelijk het in een land als Nederland al was om een frauduleus vaccinatie- of testbewijs te genereren voor de CC-app. Het lijkt me dat criminelen die daar een handeltje in zijn begonnen ook wel in Oost-Europese landen actief zijn.

Punt is natuurlijk dat Djoko zeer waarschijnlijk ook geen vervalst vaccinatiepaspoort zou willen hebben, mits ie er aan kan komen. Want dat staat compleet haaks op zijn persoonlijke opvattingen met betrekking tot het nut van vaccinaties. Dan zou hij zijn geloofwaardigheid verliezen.

[quote]Onweerwolf schreef:
(quote)

Omdat je het niet met iemand's keuze eens bent is iemand een randdebiel?

Foute aanname dus luigifort, ironie blijft lastig hè

Wat bedoel je met die opmerking over Vloet? (want hier ga je op héél glad ijs)

Gestrekt been Onweerwolf, subtiel

luigifort schreef:
(quote)

En waar baseer je dat op? Op sentiment? Op basis van al het gedoe erover de laatste tijd?

Omdat het in de wereld zo nu eenmaal werkt. Het probleem is dat er steeds ge(mis)bruik gemaakt wordt van nuanceringen (die nodig zijn, maar vaak voor discussies/grijze zones zorgen) in de wetgeving. In dit specifiek geval was het vrij duidelijk dat Djoko niet gevacineerd was, meer onduidelijkheid leek er te zijn over het feit dat hij recent besmet was. dit kwam achteraf pas aan het licht. Daarnaast zouden er blijkbaar ook fouten gebeurd zijn in de beoordeling van de tennisorganisatie: zie hieronder. (ik kan wel niet oordelen of deze info volledig correct is):

"Aan Djokovic en andere spelers zou door de tennisorganisatie zijn meegedeeld dat ze zonder vaccinatiebewijs naar Australië konden reizen als ze recent besmet waren geweest met corona. Die uitzonderingsregel op de vaccinatieplicht voor reizigers zou echter alleen gelden voor Australische ingezetenen. De organisatie zou in november door de Australische overheid daarvoor al zijn gewaarschuwd."

Wel zie je dat er heel wat kleine elementen meespelen in de beoordeling en de beslissing dus weer aankomt op details die vaak gemanipuleerd worden door de twee kampen die rechtlijnig tegenover elkaar staan.

Gretz schreef:
(quote)

Enkele nieuwsberichten van de afgelopen maanden toonden aan hoe gemakkelijk het in een land als Nederland al was om een frauduleus vaccinatie- of testbewijs te genereren voor de CC-app. Het lijkt me dat criminelen die daar een handeltje in zijn begonnen ook wel in Oost-Europese landen actief zijn.

Punt is natuurlijk dat Djoko zeer waarschijnlijk ook geen vervalst vaccinatiepaspoort zou willen hebben, mits ie er aan kan komen. Want dat staat compleet haaks op zijn persoonlijke opvattingen met betrekking tot het nut van vaccinaties. Dan zou hij zijn geloofwaardigheid verliezen.

Net zei je nog wat anders, dat er een kans was dat ie het evt gefaket heeft en evt hulp heeft gehad van een malafide arts...

Onweerwolf
johan de witt schreef:
Hij maakt gewoon een persoonlijke keuze en wordt nergens de toegang ontzegd behalve in Australië. Dat zegt toch alles? Ik heb het hier niet over een medische kwestie maar over een politieke, namelijk het belachelijke restrictieve beleid van 1 land.

Wappies zouden inderdaad overal geweerd moeten worden, niet alleen in Australië maar ook in Parijs en bij de supermarkt hier op de hoek.

Frenz schreef:
Foute aanname dus luigifort, ironie blijft lastig hè

Wat bedoel je met die opmerking over Vloet? (want hier ga je op héél glad ijs)

Gestrekt been Onweerwolf, subtiel

Ironie kan id lastig zijn met geschreven tekst.
Volgens de politie was er alcohol in het spel, dat was dus niet best...

Onweerwolf schreef:
(quote)

Wappies zouden inderdaad overal geweerd moeten worden, niet alleen in Australië maar ook in Parijs en bij de supermarkt hier op de hoek.

Bewust niet-gevaccineerden zijn niet allemaal wappies. Bizar zulk extremisme...

remcodurez schreef:
(quote)

Omdat het in de wereld zo nu eenmaal werkt. Het probleem is dat er steeds ge(mis)bruik gemaakt wordt van nuanceringen (die nodig zijn, maar vaak voor discussies/grijze zones zorgen) in de wetgeving. In dit specifiek geval was het vrij duidelijk dat Djoko niet gevacineerd was, meer onduidelijkheid leek er te zijn over het feit dat hij recent besmet was. dit kwam achteraf pas aan het licht. Daarnaast zouden er blijkbaar ook fouten gebeurd zijn in de beoordeling van de tennisorganisatie: zie hieronder. (ik kan wel niet oordelen of deze info volledig correct is):

"Aan Djokovic en andere spelers zou door de tennisorganisatie zijn meegedeeld dat ze zonder vaccinatiebewijs naar Australië konden reizen als ze recent besmet waren geweest met corona. Die uitzonderingsregel op de vaccinatieplicht voor reizigers zou echter alleen gelden voor Australische ingezetenen. De organisatie zou in november door de Australische overheid daarvoor al zijn gewaarschuwd."

Wel zie je dat er heel wat kleine elementen meespelen in de beoordeling en de beslissing dus weer aankomt op details die vaak gemanipuleerd worden door de twee kampen die rechtlijnig tegenover elkaar staan.

Neem een voorbeeld aan Remco, genuanceerd stuk

Onweerwolf
[quote]luigifort schreef:
(quote)

Het is geen algemene regel, nee.

luigifort schreef:
(quote)

Net zei je nog wat anders, dat er een kans was dat ie het evt gefaket heeft en evt hulp heeft gehad van een malafide arts...

Een coronabesmetting simuleren om aan een tennistoernooi mee te kunnen doen is principieel natuurlijk wel geheel iets anders dan voortaan met een vervalst vaccinatiebewijs door het leven te gaan. In het eerste geval kan diegene zijn minderheidsstandpunt over vaccinaties gewoon behouden zonder schijnheilig te zijn.

Dus ja, in dit geval is het veel waarschijnlijker dan Djoko per se de medische vrijstelling wilde hebben en het niet op zijn astma of glutenallergie kon gooien. Dus dan maar iets anders verzinnen om je niet af te hoeven melden.

Een beroemd topsporter die echt principieel was geweest had het toernooi gewoon laten schieten. Dat was pas een statement geweest.

luigifort schreef:
(quote)

Bewust niet-gevaccineerden zijn niet allemaal wappies. Bizar zulk extremisme...

Wappies is een gevaarlijk woord, net zoals racisme, extreem-rechts, extreem links,...
Ik heb geen probleem met mensen die zich niet laten vaccineren, ik heb wel een probleem met de gedachtegang van velen waarom ze zich wel of niet laten vaccineren. Onze keuze en meningen worden steeds extremer ipv genuanceerder.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:51 uur

geplaatst: vandaag om 04:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.