Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 10 januari 2022, 10:49 uur
Dan nog blijft het iemand's mening of keuze, hoe leip die soms ms ook moge zijn...
0
geplaatst: 10 januari 2022, 10:50 uur
Alcohol in het verkeer moet sowieso verboden worden (net als in de meeste Europese landen). In dat geval zou individuele keuzevrijheid om met een paar drankjes op toch te gaan rijden geen enkele rol mogen spelen. Verkeersslachtoffers hebben immers geen keuze, die overkomt het noodlot.
1
Onweerwolf
geplaatst: 10 januari 2022, 10:51 uur
luigifort schreef:
Dan nog blijft het iemand's mening of keuze, hoe leip die soms ms ook moge zijn...
En aan keuzes zitten nou eenmaal consequenties. Zo werkt dat in een samenleving.
1
geplaatst: 10 januari 2022, 10:52 uur
Onweerwolf schreef:
En aan keuzes zitten nou eenmaal consequenties. Zo werkt dat in een samenleving.
(quote)
Ik onderschrijf ten volle de woorden van deze wijze man. Nu maar weer ontopic naar de sport? (want sowieso zal er op enig moment van de dag geveegd worden). En voordat tennis ook op de blacklist gaat
remcodurez schreef:
Het idee dat bij velen speelt dat ze keuzevrijheid hebben is belachelijk. We leven al sinds mensenheugenis in een sociale wereld waarin onze keuze gestuurd en beïnvloed wordt en anderen beïnvloedt.
Het idee dat bij velen speelt dat ze keuzevrijheid hebben is belachelijk. We leven al sinds mensenheugenis in een sociale wereld waarin onze keuze gestuurd en beïnvloed wordt en anderen beïnvloedt.
1
geplaatst: 10 januari 2022, 10:53 uur
Als 2G een consequentie zou zijn bv en de rechter vindt dat ok, dan is dat zo.
Maar complete uitsluiting of een hele groep terroriseren niet...
2
geplaatst: 10 januari 2022, 10:53 uur
luigifort schreef:
Correct, maar zoals in alles heb je altijd de keuze, maar moet je ook de gevolgen willen dragen van je keuze.
Je kan je vrouw bedriegen, maar weet dan dat je relatie er vermoedelijk aan is.
je kan iemand vermoorden, maar weet dat je opgesloten wordt als je gepakt wordt.
Je kan je als topsporter niet laten vaccineren en nergens aan opgelegde medische veiligheidsregels houden, maar weet dat je in een mediastorm komt als je toch overal wil mee blijven doen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 januari 2022, 10:54 uur
luigifort schreef:
Volgens de wappies is 2G precies dat.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 10:57 uur
Gretz schreef:
Alcohol in het verkeer moet sowieso verboden worden (net als in de meeste Europese landen). In dat geval zou individuele keuzevrijheid om met een paar drankjes op toch te gaan rijden geen enkele rol mogen spelen. Verkeersslachtoffers hebben immers geen keuze, die overkomt het noodlot.
(quote)
Daarom moet de grens op zijn laagst mogelijk zijn, bv na 1 drankje. Niet een bepaalde grens waarbij 2 of 3 drankjes nog net kunnen. Gewoon 0 alcohol in het verkeer...
1
geplaatst: 10 januari 2022, 10:57 uur
Gretz schreef:
Nu maar weer ontopic naar de sport? (want sowieso zal er op enig moment van de dag geveegd worden). En voordat tennis ook op de blacklist gaat
Nu maar weer ontopic naar de sport? (want sowieso zal er op enig moment van de dag geveegd worden). En voordat tennis ook op de blacklist gaat
jammer soms, want deze discussies zijn echt wel wat waard. Het is duidelijk dat we ondanks onze liefde voor muziek totaal andere visies hebben op andere belangrijke onderwerpen. Het is interessanter deze meningen van beide kanten te kunnen uitwisselen op een vrij aangename manier, dan enkel een éénzijdige visie te zoeken op een extreem-rechts/links forum.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 10:58 uur
Ik zal niet zeggen dat ik per se met 2G eens zou zijn (gevaccinneerden kunnen ook besmetten bv), maar ik zou het wel kunnen begrijpen. Echte wappies begrijpen id niks.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 januari 2022, 10:58 uur
luigifort schreef:
Daarom moet de grens op zijn laagst mogelijk zijn, bv na 1 drankje. Niet een bepaalde grens waarbij 2 of 3 drankjes nog net kunnen. Gewoon 0 alcohol in het verkeer...
(quote)
Lekker tegenstrijdig.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 januari 2022, 10:59 uur
luigifort schreef:
Ik zal niet zeggen dat ik per se met 2G eens zou zijn (gevaccinneerden kunnen ook besmetten bv), maar ik zou het wel kunnen begrijpen. Echte wappies begrijpen id niks.
(quote)
Ook gevaccineerden hebben te maken met maatregelen, dus dat lijkt me een irrelevant argument.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 11:00 uur
remcodurez schreef:
Correct, maar zoals in alles heb je altijd de keuze, maar moet je ook de gevolgen willen dragen van je keuze.
je kan iemand vermoorden, maar weet dat je opgesloten wordt als je gepakt wordt.
Je kan je als topsporter niet laten vaccineren en nergens aan opgelegde medische veiligheidsregels houden, maar weet dat je in een mediastorm komt als je toch overal wil mee blijven doen.
(quote)
Als hij een geldig bewijs heeft vind ik het niet terecht. Op het feit dat ie evt niet in quarantaine zou zijn gegaan ben ik het met je eens en daar kunnen ze zich dan op focussen. Sowieso is een hele mediastorm buitenproportioneel voor 1 mens.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 11:02 uur
remcodurez schreef:
jammer soms, want deze discussies zijn echt wel wat waard. Het is duidelijk dat we ondanks onze liefde voor muziek totaal andere visies hebben op andere belangrijke onderwerpen. Het is interessanter deze meningen van beide kanten te kunnen uitwisselen op een vrij aangename manier, dan enkel een éénzijdige visie te zoeken op een extreem-rechts/links forum.
(quote)
Mee eens, in de meeste gevallen kunnen maatschappelijke discussies als deze mijns inziens ook prima op een forum als MuMe plaatsvinden, zonder dat de sfeer compleet verziekt. (Het zou ook maar saai zijn als we allemaal jaknikkers waren, nietwaar?) Users hebben altijd de vrijheid om niet deel te nemen, te stoppen met bijdragen of een discussie die ze niet boeiend vinden überhaupt niet te lezen.
Maar goed, heel lang geleden heeft de toenmalige eigenaar Jordy de forumetiquette opgesteld. Zoals een ieder weet is het Fanreach B.V. enkel om de duiten te doen, dus die kijken überhaupt niet inhoudelijk naar de bestaande gedragsregels. Waardoor de eindbeslissing wat betreft de regels bij de mods ligt. Dat geldt op elke metersite. We hebben ons in deze community (samenleving) daarin te schikken.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 11:02 uur
Onweerwolf schreef:
Ook gevaccineerden hebben te maken met maatregelen, dus dat lijkt me een irrelevant argument.
(quote)
Qua 2G snap ik dat id. Ik dacht even abuis nog aan 3G waarbij negatief getesten besmet zouden kunnen worden door niet geteste gevaccineerden.
1
geplaatst: 10 januari 2022, 11:03 uur
Hoe dat? Ik bedoel dat je al bij 1 drankje de grens zou overschrijden...
0
geplaatst: 10 januari 2022, 11:04 uur
Onweerwolf schreef:
3G is wat we nu hebben.
3G is wat we nu hebben.
Ja klopt. En als er voor 2G goede argumenten zijn dan zouden wappies id niet moeten zeuren...
0
geplaatst: 10 januari 2022, 11:06 uur
De gedeelde liefde voor muziek kan ook tot verhitte discussies leiden anders remcodurez, maar ik ben het zeker met je eens dat een discussie met voor- en tegenstanders zinvol is, zinvoller dan elkaar nablaten ( *kuch* boekmeter *kuch*
)
Ik heb heel veel liefde voor sport (zelf) en topsport (kijken), maar een bloedhekel aan elke vorm van cheaten, of het nou doping is of misbruik maken van de positie of macht. Naïef? Zeker!
)Ik heb heel veel liefde voor sport (zelf) en topsport (kijken), maar een bloedhekel aan elke vorm van cheaten, of het nou doping is of misbruik maken van de positie of macht. Naïef? Zeker!
1
geplaatst: 10 januari 2022, 11:06 uur
Jep, zero tolerance + intensievere handhaving. Dan komt het gros van de automobilisten niet meer in de verleiding om een beetje te drinken, want elke druppel alcohol kan een torenhoge boete betekenen. Bovendien is wetenschappelijk aangetoond dat 1 alcoholconsumptie ook al een negatieve invloed heeft op het rijgedrag. Meeste Nederlanders zijn helemaal niet zo onwelwillend. En zijn in principe ook geen maniakken in het verkeer (het zijn veelal omstandigheden die maken dat mensen veel harder rijden dan is toegestaan of een verkeersbord/verkeerslicht negeren).
1
geplaatst: 10 januari 2022, 11:07 uur
Frenz schreef:
De gedeelde liefde voor muziek kan ook tot verhitte discussies leiden anders remcodurez, maar ik ben het zeker met je eens dat een discussie met voor- en tegenstanders zinvol is, zinvoller dan elkaar nablaten ( *kuch* boekmeter *kuch*
)
Ik heb heel veel liefde voor sport (zelf) en topsport (kijken), maar een bloedhekel aan elke vorm van cheaten, of het nou doping is of misbruik maken van de positie of macht. Naïef? Zeker!
)Ik heb heel veel liefde voor sport (zelf) en topsport (kijken), maar een bloedhekel aan elke vorm van cheaten, of het nou doping is of misbruik maken van de positie of macht. Naïef? Zeker!
Ik kon jou als 010'er en je mening over je cluppie daar erg waarderen Frenzie

0
Onweerwolf
geplaatst: 10 januari 2022, 11:08 uur
luigifort schreef:
Ja klopt. En als er voor 2G goede argumenten zijn dan zouden wappies id niet moeten zeuren...
(quote)
Die zijn er. Maar wappies zijn, zoals gezegd, volstrekt randdebiel en kunnen of willen die argumenten niet op waarde schatten.
1
geplaatst: 10 januari 2022, 11:08 uur
Gretz schreef:
Maar goed, heel lang geleden heeft de toenmalige eigenaar Jordy de forumetiquette opgesteld. Zoals een ieder weet is het Fanreach B.V. enkel om de duiten te doen, dus die kijken überhaupt niet inhoudelijk naar de bestaande gedragsregels. Waardoor de eindbeslissing wat betreft de regels bij de mods ligt. Dat geldt op elke metersite. We hebben ons in deze community (samenleving) daarin te schikken.
Inderdaad en ik begrijp ook wel waarom dit opgenomen is in de regels. Toch blijft het jammer dat algemene fora deze maatschappelijke kwesties niet meer toelaten, dit zou de mogelijkheid geven verschillende werelden te verbinden ipv nog meer verder van elkaar te brengen. De maatschappelijke discussies worden al lange tijd minder bij de plaatselijke bakker of café besproken. We missen een plaats in de wereld waar dit op een rustige manier kan gebeuren.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 11:09 uur
Onweerwolf schreef:
Die zijn er. Maar wappies zijn, zoals gezegd, volstrekt randdebiel en kunnen if willen die argumenten niet op waarde schatten m
(quote)
Die zijn er. Maar wappies zijn, zoals gezegd, volstrekt randdebiel en kunnen if willen die argumenten niet op waarde schatten m
Met dat soort wappies kun je id niks.
Die zouden ook moeten kunnen snappen dat de overheid zijn best doet om een middenweg te zoeken...
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 januari 2022, 11:13 uur
Je zegt dat de grens zo laag mogelijk moet zijn, bv na 1 drankje en daarna stel je dat de grens op 0 moet staan. Dat kan dus niet allebei tegelijk.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 11:15 uur
Ik bedoelde dat de grens 0 moet zijn en dat je dus bv na 1 drankje al de sjaak bent en terecht 

0
geplaatst: 10 januari 2022, 11:15 uur
Ach, dan hou je nog altijd de kersenbonbon discussie over, we vinden altijd wel wat om over te zeiken.
0
geplaatst: 10 januari 2022, 11:18 uur
Frenz schreef:
Ach, dan hou je nog altijd de kersenbonbon discussie over, we vinden altijd wel wat om over te zeiken.
Ja, dus ook geen etenswaren consumeren die enige mate van alcohol bevatten als je nog met de auto naar huis wilt. We hebben in Nederland een fantastisch OV-netwerk en anders kun je altijd nog een (officeuze) taxichauffeur regelen die jou naar huis brengt. Of gewoon een simpele Bob.
2
Onweerwolf
geplaatst: 10 januari 2022, 11:19 uur
Probleem lijkt me dat er op een gegeven moment niet meer correct gemeten kan worden of het nu 0 is of iets boven 0. De grens moet daar liggen waar 'ie de meeste ellende voorkomt en aangezien handhaven daarbij van belang is zit er dus ook een praktische component aan.
* denotes required fields.