MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
U mag niet rijden met meer dan 0,5 promille (ongeveer 2 glazen) alcohol in uw bloed. Voor beginnende bestuurders gelden andere regels. 

Dat moet dus sowieso omlaag naar 1 glas. Een paar kersenbonbons lijkt me ook wel minder dan 1 glas...

Onweerwolf schreef:
Probleem lijkt me dat er op een gegeven moment niet meer correct gemeten kan worden of het nu 0 is of iets boven 0. De grens moet daar liggen waar 'ie de meeste ellende voorkomt en aangezien handhaven daarbij van belang is zit er dus ook een praktische component aan.

Ja, dus gewoon in de gehele EU gelijktrekken, dat is het meest praktisch en het duidelijkst. Snelwegen houden immers ook niet op bij de landgrens.

EU wil maximaal alcoholpromillage in verkeer naar nul - autoweek.nl

Ik ken naast verkeerswetgeving nog wel een paar thema's waarvan het voor de meeste Europeanen het voordeligste zijn als de regels (plichten + rechten) in iedere lidstaat gelijk zijn. Hoeven we niet meer voortdurend naar andere landen te wijzen

Frenz schreef:

Wat bedoel je met die opmerking over Vloet? (want hier ga je op héél glad ijs)

Precies, voor je het weet heb je een ban aan je broek omdat je over Voetbal praat op MuMe

Ik snap sowieso niet waarom we met het ene wel in de EU op 1 lijn (verplicht moeten) zitten en het andere niet...

Klay Thompson terug na 941 (!) dagen blessureleed bij de Warriors, kijk, dat is karakter

Onweerwolf
luigifort schreef:
Ik snap sowieso niet waarom we met het ene wel in de EU op 1 lijn (verplicht moeten) zitten en het andere niet...

Dat moet sowieso, maar er bestaat nog geen Europese wetgeving op dit gebied. Dat gaat er echter vast wel komen maar dat werkt op Europees niveau nou eenmaal extreem traag.

Onweerwolf
Overigens, over die 0-regel. Naast kersenbonbons is er ook alcoholvrijbier dat toch net niet helemaal 100% alcoholvrij is maar waar ook maximaal 0,1% in zit en bij een meting zou je dus eventueel boven de 0 kunnen uitkomen. Dus ik weet niet of die 0 wel praktisch is.

Zijn er ook alcoholvrije kersenbonbons?

Ik las elders dat een 17-jarige Indiër niet kon meedoen aan de Australian Open omdat hij te jong is om gevaccineerd te worden in zijn land. Ook sneu.

Krijg je dan geen vrijstelling?

harm1985 schreef:
Ik las elders dat een 17-jarige Indiër niet kon meedoen aan de Australian Open omdat hij te jong is om gevaccineerd te worden in zijn land. Ook sneu.

Yup, dat las ik ook. Nog maar 17 jaar, en al de nummer 78 van de wereld. Ze hebben zelfs aangeboden om hem in Australië z'n eerste vaccinatie te laten nemen, waarna hij een tijdje in quarantaine gaat, maar nee, hij moet perse dubbel gevaccineerd zijn. Logisch dat zo'n dubbele moraal kwaad bloed zet.

Had hij nou maar een glutenallergie gehad.

En wij maar denken dat onze regering prutsers zijn:

The Guardian’s Nino Bucci said: “Imagine cancelling Djokovic’s visa again and the soon-to-be best player of all time can’t play at your grand slam for three years. Or imagine not cancelling and having him rub it in your face for three weeks. Could say the Djok’s on the government.”

Wel spannend wat ze uiteindelijk besluiten, polletje doen? Ik zeg Djoko wins

Onweerwolf
Dat moeten we India maar net als Urk terug het IJsselmeer in duwen.

Kunnen we niet een hek om Urk doen en wat experimenten proberen of die mensen nog normaal kunnen worden?

dix
Gretz schreef:

Een coronabesmetting simuleren om aan een tennistoernooi mee te kunnen doen is principieel natuurlijk wel geheel iets anders dan voortaan met een vervalst vaccinatiebewijs door het leven te gaan. In het eerste geval kan diegene zijn minderheidsstandpunt over vaccinaties gewoon behouden zonder schijnheilig te zijn.

Bewonderenswaardig dat je je in een ander probeert te verplaatsen door de principiële afweging in te vullen, maar een beetje aanmatigend is het wel. Los daarvan zie ik zelf geen verschil in schijnheiligheid tussen een gesimuleerd paspoort en een gesimuleerde besmetting.

Nuttig draadje om te lezen voor iedereen die Djokovic nog het voordeel van de twijfel geeft:

https://twitter.com/BenRothenberg/status/1479730371679850500?s=20

Djokovic is een fantastische tennisser. Absolute buitencategorie. Ik ken niemand die zo fit is en met zo'n voetenwerk, in het circuit. En hij doet er alles aan om te winnen, ook zijn tactiek is namelijk onnavolgbaar. Je kunt met 2-0, 5-0 voor staan en dan nog kan hij de wedstrijd naar zich toe trekken. Hij zoekt de grenzen steeds weer op, daarom is hij zo goed.
Daarom, en mede vanwege de berichtgeving, krijgt hij van mij het nadeel van de twijfel. Ik geloof er geen snars van.

Twijfel heb je als de feiten niet zo duidelijk zijn......

Daarnaast heeft hij de 'niet reis regel' overtreden, dat is een mooie escape voor de minister.

Bovendien zijn ze niet gebonden aan die 3 jaar ban, daar mogen ze van afwijken. Ik twijfel nu wel of Djoko wins. Mooie soap iig

Gretz schreef:
Nuttig draadje om te lezen voor iedereen die Djokovic nog het voordeel van de twijfel geeft:

https://twitter.com/BenRothenberg/status/1479730371679850500?s=20

Djokovic Servië

Jezus van Nazareth had ook veel criticasters. Ergo, Djoko = Jezus.

Teunnis schreef:

Jezus van Nazareth had ook veel criticasters. Ergo, Djoko = Jezus.

Ik vond Jezus destijds ook al overroepen. Te populair, te veel dramatiek en zijn comeback was ook maar een zwak afkooksel van zijn eerder werk.

dix
Frenz schreef:
Wel spannend wat ze uiteindelijk besluiten, polletje doen? Ik zeg Djoko wins

Djokovic heeft toegegeven fouten te hebben gemaakt bij het invullen van zijn inreisformulier. Minister Alex Hawke staat op matchpoint en mag drie keer serveren.

Onweerwolf
En dat niet alleen, meneer heeft ook toegegeven een interview te hebben gedaan nadat hij wist dat hij besmet was. "Een inschattingsfout". :'-)

De enige inschattingsfout hier is door zijn moeder gemaakt, 9 maanden voor z'n geboorte.

dix
Onweerwolf schreef:

De enige inschattingsfout hier is door zijn moeder gemaakt, 9 maanden voor z'n geboorte.

En dan ga jij nu aan iedereen uitleggen waarom zijn vader daarbij helemaal geen factor zou zijn geweest.

dix schreef:
(quote)

En dan ga jij nu aan iedereen uitleggen waarom zijn vader daarbij helemaal geen factor zou zijn geweest.

Klopt helemaal wat Onweerwolf zegt.
Is toch ondertussen algemeen geweten dat zijn moeder onbevlekt ontvangen is geweest. Zijn vader is zoals Jozef, hij loopt er maar wat bij.

dix schreef:
(quote)

Djokovic heeft toegegeven fouten te hebben gemaakt bij het invullen van zijn inreisformulier. Minister Alex Hawke staat op matchpoint en mag drie keer serveren.

Correctie, zijn agent heeft fouten gemaakt, hijzelf natuurlijk niet.

Article 248 of the Criminal Code under Serbian Law states: “Whoever during an epidemic of a dangerous contagious disease fails to act pursuant to regulations, decisions or orders setting forth measures for its suppression or prevention, shall be punished by a fine or imprisonment of up to three years.”

Ik zeg, uitleveren aan Servië en dan de bak in voor 3 jaar, mag tie daarna meteen weer meedoen aan de Australian Open.

Robin Haase gesneuveld in de kwali, moet die ook niet eens stoppen?

Haase mag wel eens stoppen, ja, begint inmiddels pijnlijk te worden.
Benieuwd naar Botic volgende week.

Frenz schreef:
(quote)

Correctie, zijn agent heeft fouten gemaakt, hijzelf natuurlijk niet.

En die gaat nu waarschijnlijk zeggen dat de fout door een stagiair gemaakt is

Onweerwolf schreef:
En dat niet alleen, meneer heeft ook toegegeven een interview te hebben gedaan nadat hij wist dat hij besmet was. "Een inschattingsfout". :'-)

Ja, dat is wel begrijpelijk. Was natuurlijk nog maar een splinternieuw virus in december 2021, dus dan is het nog een beetje aftasten wat er wel en wat er niet mogelijk is...

Toch wel bijzonder. Die besmetting was voor Djokovic natuurlijk een geschenk uit de hemel.
En dan gaat ie daar zo onzorgvuldig en onvoorzichtig mee om...

Gast
geplaatst: vandaag om 02:58 uur

geplaatst: vandaag om 02:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.