Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 14 januari 2022, 12:20 uur
Biatlon is veruit de superieure sport op de OWS. Zowel sportief als entertainment.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 12:23 uur
Teunnis schreef:
Biatlon is veruit de superieure sport op de OWS. Zowel sportief als entertainment.
(quote)
Je hebt zeker nog nooit rondetijden mee zitten schrijven bij 5 en 10 km - moet je 'ns doen, krijg je er een dimensie bij

1
geplaatst: 14 januari 2022, 12:23 uur
Ik vind Biathlon op de OS ook 1 van de leukste sporten om te kijken, onderhoudend en spannend altijd.
1
geplaatst: 14 januari 2022, 12:24 uur
Voor mij was dat vroeger het schaatsen, maar dat boeit eigenlijk steeds minder itt vroegere tijden.
Nu is het al tijden ijshockey, een sport die ik normaal niet kijk, maar op de OS boeiend vind.
Nu is het al tijden ijshockey, een sport die ik normaal niet kijk, maar op de OS boeiend vind.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 12:24 uur
Maar goed, een infectie doorgemaakt hebben was ook geldig geweest. Maar dat heeft het kamp Djoko dus blijkbaar niet goed aangepakt...
Er zijn ook twijfels over de infectie, er zou zijn gesjoemeld met de testresultaten. Mocht dat hard worden gemaakt dan heeft Djoko een nog veel groter probleem dan een keer de Australian Open missen.
Wonderlijk trouwens dat zowel de (mede)recordhouder Grand Slams bij de mannen als vrouwen controversieel zijn.
--
Rondetijden schrijven deed ik ook nog begin jaren '90, toen drukte de krant daar speciaal een pagina voor af.

2
geplaatst: 14 januari 2022, 12:25 uur
herman schreef:
Rondetijden schrijven deed ik ook nog begin jaren '90, toen drukte de krant daar speciaal een pagina voor af.
Ha, ja, das waar ook....dat waren nog eens tijden.
Ik moet zeggen dat het schaatsen me tegenwoordig minder boeit dan vroeger.
3
geplaatst: 14 januari 2022, 12:28 uur
Zowel Biathlon als IJshockey zijn sporten waarvan ik nooit op Eurosport of zo op zoek ga naar een EK of WK etc om te volgen, maar op de OS hebben beide altijd mijn volle aandacht, heerlijke sport dan.
2
geplaatst: 14 januari 2022, 12:28 uur
Nou, ik kan anders nog best genieten van een mooie 1500 meter, prachtafstand om te kijken.
Was froegah het domein van all rounders, totdat Erben er zich mee ging bemoeien en nu is het een afstand waar de sprinters met iets meer inhoud (Krol cs) domineren. Maar ineens doet Mantia weer mee om de prijzen en zijn er een Chinees en Koreaan en een 17-jarige die heel rap zijn. Internationaal wss de leukste afstand op dit OS (hoewel de 10km ook vuurwerk kan gaan opleveren, het gras kan ineens keihagt gaan groeien)
Was froegah het domein van all rounders, totdat Erben er zich mee ging bemoeien en nu is het een afstand waar de sprinters met iets meer inhoud (Krol cs) domineren. Maar ineens doet Mantia weer mee om de prijzen en zijn er een Chinees en Koreaan en een 17-jarige die heel rap zijn. Internationaal wss de leukste afstand op dit OS (hoewel de 10km ook vuurwerk kan gaan opleveren, het gras kan ineens keihagt gaan groeien)
0
geplaatst: 14 januari 2022, 12:29 uur
Ik wil wel eens zien of Kramer nog een laatste kunstje kan. Roest vind ik maar een kleurloze kerel en Bergsma kan ook op weinig sympathie rekenen. Bij de vrouwen daarentegen ben ik zwaar fan van Schouten en Leerdam.
Dé vraag die ons gaat bezighouden de komende maanden is of Hamilton wel of niet stopt. Sommigen beweren dat het de sport zou beschadigen als hij zou stoppen, andere juist dat de enige schade die aan Hamilton's eigen imago is.
Dé vraag die ons gaat bezighouden de komende maanden is of Hamilton wel of niet stopt. Sommigen beweren dat het de sport zou beschadigen als hij zou stoppen, andere juist dat de enige schade die aan Hamilton's eigen imago is.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 12:32 uur
El Ninjo schreef:
Zowel Biathlon als IJshockey zijn sporten waarvan ik nooit op Eurosport of zo op zoek ga naar een EK of WK etc om te volgen, maar op de OS hebben beide altijd mijn volle aandacht, heerlijke sport dan.
Of Curling en Moguls.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 12:34 uur
harm1985 schreef:
Dé vraag die ons gaat bezighouden de komende maanden is of Hamilton wel of niet stopt.
Denk je dat die kans er is? Ik kan hem me amper voorstellen. Tis ook wel een acteur he, iemand die graag in de belangstelling staat en in het nieuws is. Denk eens terug aan de contractverlenging soap van afgelopen seizoen. Ook toen heb ik geen moment gedacht dat ie niet zou tekenen, net als dat ik nu niet denk dat ie stoppen serieus overweegt. Dé vraag die ons gaat bezighouden de komende maanden is of Hamilton wel of niet stopt.
Lijkt me heel tof als de auto's komend seizoen meer gelijkwaardig zijn. Eens kijken of coureurs als Norris, Leclerc en Russell in de buurt kunnen komen van "de grote twee".
0
geplaatst: 14 januari 2022, 12:35 uur
Mjuman schreef:
Je hebt zeker nog nooit rondetijden mee zitten schrijven bij 5 en 10 km - moet je 'ns doen, krijg je er een dimensie bij
(quote)
Die rondetijden meeschrijven is iets wat volgens mij helemaal niemand van mijn generatie ooit gedaan heeft, daar hebben we het internet voor. Maar ja, ik bestudeer de rondetijden wel en dat maakt schaatsen - en in het bijzonder de 10 km - ook een prachtige kijksport. Toch gaat er niets boven biatlon.
1
geplaatst: 14 januari 2022, 12:38 uur
De 10 km, ooit de saaiste afstand, is waar ik de komende OS het meest naar uitkijk.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 12:40 uur
El Ninjo schreef:
(quote)
Same here, ik keek daar vroeger echt naar uit, maar nu... ik zou niet eens weten wie er mee doet namens Nederland. Maar als het zo uitkomt ga ik wel kijken.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 12:43 uur
Frenz schreef:
Nou, ik kan anders nog best genieten van een mooie 1500 meter, prachtafstand om te kijken.
Met die Chinees* en 17-jarige moet je vooral rekening mee houden op de 1000 meter. En er is daar nog een Chinees die net zo hard kan schaatsen als de Nederlandse mannen, alleen hebben we die nog niet op de Nederlandse tv gezien. Lian heet ie geloof ik. EDIT: Lian Ziwen is de naam.
* Ning heeft natuurlijk ook hele goede 1500 meters gereden, maar op laagland is hij misschien iets te veel sprinter voor de 1500 meter. Ik verwacht in ieder geval veel meer van hem op de 1000 meter.
2
geplaatst: 14 januari 2022, 13:13 uur
Ik zie dat Hartono boven- en Rus onderin het schema zit.
Een Nederlandse damesfinale is dus zeer wel mogelijk!
Een Nederlandse damesfinale is dus zeer wel mogelijk!
0
geplaatst: 14 januari 2022, 13:17 uur
Maar mag De Jong nou de plek van Djokovic innemen? Als lucky loser?
0
geplaatst: 14 januari 2022, 13:23 uur
Djokovic gaat eerst nóg een rechtzaak aanspannen, lees ik net.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 16:15 uur
herman schreef:
... ik zou niet eens weten wie er mee doet namens Nederland. ........
... ik zou niet eens weten wie er mee doet namens Nederland. ........
Nog steeds Sven Kramer & Ireen Wust, die ken je toch nog wel?
'T is geen Ard en Keessie, maar het scheelt niet veel
0
geplaatst: 14 januari 2022, 16:34 uur
Frenz schreef:
(quote)
Ja, die zijn me wel bekend natuurlijk. Wust vind ik een geweldige sportvrouw, Kramer was ook top, maar misschien 5 jaar te lang doorgegaan?
0
geplaatst: 14 januari 2022, 16:48 uur
herman schreef:
Ja, die zijn me wel bekend natuurlijk. Wust vind ik een geweldige sportvrouw, Kramer was ook top, maar misschien 5 jaar te lang doorgegaan?
Waarom zou je stoppen met iets als je er nog plezier aan beleeft? Los van dat hij nog een goede kans maakt om goud te winnen op de spelen.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 16:51 uur
Wel alleen op de ploegenachtervolging. Zijn andere twee optredens (5 km en massastart) zullen weinig opleveren.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 16:58 uur
Teunnis schreef:
Wel alleen op de ploegenachtervolging. Zijn andere twee optredens (5 km en massastart) zullen weinig opleveren.
Goud is goud.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 17:26 uur
Poek schreef:
Waarom zou je stoppen met iets als je er nog plezier aan beleeft? Los van dat hij nog een goede kans maakt om goud te winnen op de spelen.
(quote)
Zolang hij er plezier aan beleeft en zich weet te kwalificeren moet hij zeker doorgaan, net als Rintje Ritsma en Bob de Jong het ook lang volhielden. Maar als kijker mis ik toch wel de onoverwinnelijke Kramer uit zijn beginjaren.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 17:27 uur
En skeleton met Europees kampioene en wereldbekerwinnaar Kimberley Bos
0
geplaatst: 14 januari 2022, 18:32 uur
Zo jammer dat Frimpong het niet gehaald heeft, die had ik het echt gegund. Dat was echt Olympische Gedachte
0
Soledad
geplaatst: 14 januari 2022, 19:44 uur
We snappen dat het met soort nieuws moeilijk is maar probeer alstublieft een politieke discussie te vermijden. Dat is hier net als voetbal nog steeds verboden. Alle meningen over vaccineren, voor of tegen, en over mensen die zich wel of niet laten vaccineren, mag u daarom voor u houden. Om deze reden wat berichten verwijderd.
Nu weer over sport!
Nu weer over sport!
0
geplaatst: 14 januari 2022, 22:35 uur
Ik las op LinkedIn dat snowboarder Isabelle Hanssen voor de derde keer op rij niet naar de spelen mag, ondanks dat ze aan de eisen heeft voldaan, omdat ze volgens het NOC-NSF geen kans maakt op een medaille: Isabelle Hanssen on LinkedIn: OLYMPICS> I have qualified for the Olympics three times. 2014, 2018 | 175 comments
0
geplaatst: 15 januari 2022, 07:22 uur
En alpineskier Maarten Reinders dan weer wel terwijl hij niet heeft voldaan aan de eisen, maar vanwege een gebrek aan trainingsmogelijkheden
....
....* denotes required fields.