MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
De omstandigheden moeten even snel heel slechter worden, maar dan is het goud voor Antoinette ook wel bijna zeker!

Omstandigheden lijken wel gunstig voor Takagi (en Wüst).

Mooie terechte uitslag, vooral Bowe gun ik een plak.

Zowaar schaatste zuurbekje naar een prima resultaat.

Takagi en Leerdam halen een hoog niveau, maar daarachter valt het niveau flink tegen. Een van de weinige afstanden (misschien wel de enige afstand) met gemiddelde degressie in het startveld t.o.v. van de Spelen van vier jaar geleden. Dat ligt niet alleen aan de omstandigheden.

Mooi en terecht in ieder geval dat Takagi haar eerste individuele gouden medaille pakt. Ook nog eens in een geweldige tijd. Knap ook na zo'n druk programma. Bowe gelukkig ook nog haar eerste individuele Olympische medaille. Helaas weer niet in vorm op de Spelen, maar dat maakt deze medaille een groot cadeau.

De invloed van de loting was wel groot. Leerdam had last van haar tegenstandster, Takagi baat. Dat zou zomaar 0,7 seconde kunnen schelen.

Ataloona schreef:
Takagi en Leerdam halen een hoog niveau, maar daarachter valt het niveau flink tegen.

Ik zag direct na de finish van Bowe +1.42 staan en was er heel even van overtuigd dat ze het weer had verprutst. Bleek vandaag toch nog goed voor Brons.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik zag direct na de finish van Bowe +1.42 staan en was er heel even van overtuigd dat ze het weer had verprutst. Bleek vandaag toch nog goed voor Brons.

Vier jaar geleden was ze 0,3 sec sneller dan nu en werd ze 4e. Met deze tijd was ze toen 6e geworden. Achter Marrit Leenstra bijvoorbeeld. Terwijl het niveau op bijna elke afstand in de breedte flink omhoog gaat.

De muziek bij de vrije kur van Lindsay:

Krol heeft wel het gunstigst geloot van de Nederlandse heren, voor de rest uit en als enige binnen finishen. Wel bizar dat we heren + dames op de 1000m gewoon 5 vd 6 keer een buitenbaan geloot hebben.

Verdacht ja. Maar als het een beetje meezit morgen vier Nederlanders bij de eerste vijf! Of 3.5.

Takagi eindelijk (individueel) goud

En Bowe toch nog een troostprijsje meegenomen. Het had natuurlijk de vorige twee Spelen moeten gebeuren voor Bowe.

Morgen de afstand waar ik vooraf het meest naar uitkeek. Al lijkt het me nu wat minder spannend dan voorafgaand aan het toernooi. Er moeten gekke dingen gebeuren wil Krol niet winnen.

EDIT: Ook de laatste realistische kans voor Jumbo-Visma om er nog wat van te maken. Die hebben wel echt een floptoernooi tot nu toe.

dix
Net geen foutloze race voor Jutta. Zo was de foundation op haar linkerwang niet toereikend aangebracht waardoor er in close-up bij haar jukbeen enige acne zichtbaar bleek. Maar zilver staat een blondje ook goed.

El Ninjo schreef:
Wel bizar dat we heren + dames op de 1000m gewoon 5 vd 6 keer een buitenbaan geloot hebben.

Ik kijk nu nog meer uit naar de rit van Hein.

Teunnis schreef:
EDIT: Ook de laatste realistische kans voor Jumbo-Visma om er nog wat van te maken. Die hebben wel echt een floptoernooi tot nu toe.
Overdrijven is ook een vak...

Roest, twee keer tweede achter een (veel) betere Zweed.
Krol, tweede achter een net iets betere Nuis
De Jong, prima 1000M, goede 1500M, tegenvallende 3000M
Verbij, 500M naar verwachting
Kramer, 5000M naar verwachting

Ik weet niet wat jouw verwachting vooraf waren, maar ik zie enkel rijders die naar verwachting of zelfs iets beter (Roest 10KM) presteren. Enkel van Krol zou je kunnen zeggen dat ie goud had kunnen pakken, maar verliezen van de regerend olympisch kampioen na een prima race is geen schande.

Jammer van Leerdam vandaag, maar de beste heeft gewonnen. Zelfs zonder uitglijder en lastige kruising was Takagi (iets) beter.

Edgar18 schreef:
(quote)
Overdrijven is ook een vak...

Flop in de zin dat het niet past bij de ambities (en het budget) van Jumbo. Dat deze prestaties al een tijdje te verwachten waren ben ik helemaal met je eens. Al had ik van De Jong en de mannenploegenachtervolging wel wat meer verwacht.

Geen 1-2-3 dit keer.

Goud voor Jumbo-Visma!

Wel zonde van Verbij, beetje pech met de loting.

Och Verbij

Vreemd dit, we hebben goud en tegelijkertijd ben ik wat teleurgesteld.

Wat is Daniël Arends afgevallen, zeg.

Net als bij de dames gisteren een niveau van lik m'n vestje.

Verbij die Dubreuil net niet op de bagagedrager meeneemt, anders had ik het nog moeten zien.

Verrassend podium!

Verbij had natuurlijk ook in teambelang Dubreuil kunnen rammen

Maar dit was al voldoende

Knappe race van Dubreuil.

johan de witt schreef:

Knappe race van Dubreuil.
Dubreuil is een superfries!

Pech voor Verbij, wel sportief opgelost. Knap gedaan door Krol, zoveel pech op de laatste WK's en nipt verslagen door Nuis op de 1500.

Nuis had hier gewoon ook moeten staan. Maar ja, het OKT hè.

Nog twee kansen op goud.

Het 1e rondje van Verbij was ook al niet echt super toch.
Hij had duidelijk de wind niet mee
Maar goed, goud is toch weer prima hoor

Kai Voorbij

Kai Achterlangs

Kai Verdomme

Als ik het terugkijk bekruipt me toch het gevoel dat hij er nog voorlangs had gekund.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:01 uur

geplaatst: vandaag om 22:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.