Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juli 2022, 16:49 uur
Teunnis schreef:
Mwoah, de bergetappes die er toe doen zijn zo zwaar, dat de beste klimmer zal winnen. En dat is zonder gekkigheid Pogačar. Zelfs zonder ploeggenoten zie ik hem nog als favoriet.
Mwoah, de bergetappes die er toe doen zijn zo zwaar, dat de beste klimmer zal winnen. En dat is zonder gekkigheid Pogačar. Zelfs zonder ploeggenoten zie ik hem nog als favoriet.
Parijs is nog ver!
0
geplaatst: 13 juli 2022, 17:06 uur
Nee, De Kannibaal himself. Hij noemde Pogacar vorige week al niet zo sterk als vorig jaar.
De Nederlandse ploegen nu 1 en 2 in het ak
De Nederlandse ploegen nu 1 en 2 in het ak

0
geplaatst: 13 juli 2022, 17:32 uur
Zou me niks verbazen als Pogačar ook iets onder de leden heeft. Sterk ploegenspel van Jumbo-Visma, Kuss en Kruijswijk gaven thuis vandaag, en uiteindelijk was het gewoon op bij de grotendeels geïsoleerde Pogačar. Ook hij is maar een mens. Zal wel gaan aanvallen nu (tenzij ie dus ook ziek is/aan het worden is). Mooie, klassieke etappe!
0
geplaatst: 13 juli 2022, 17:35 uur
Een combinatie van de hoogte, minder zijn dan vorig jaar en een veel minder goede ploeg hebben dan de concurrentie. Lijkt me schier onmogelijk om dit nog te keren voor hem.
0
geplaatst: 13 juli 2022, 17:40 uur
Wat een sport, wielrennen, dat degradeert de meeste andere sporten op zo’n dag tot spelletjes.
Dit is wel de perfect storm voor Pogačar en andersom voor Jumbo-Visma, maar Vingegaard rijdt hier wel alles op een hoop.
Dit is wel de perfect storm voor Pogačar en andersom voor Jumbo-Visma, maar Vingegaard rijdt hier wel alles op een hoop.
0
geplaatst: 14 juli 2022, 07:37 uur
Coma Cat schreef:
Wat een sport, wielrennen, dat degradeert de meeste andere sporten op zo’n dag tot spelletjes.
Noem mij één sport die in zulke hoge mate een combinatie is van uithouding, kracht, explosiviteit, techniek, tactiek, gevaar en overlevering aan de natuurelementen.Wat een sport, wielrennen, dat degradeert de meeste andere sporten op zo’n dag tot spelletjes.
1
geplaatst: 14 juli 2022, 08:53 uur
Arno schreef:
(quote)
Noem mij één sport die in zulke hoge mate een combinatie is van uithouding, kracht, explosiviteit, techniek, tactiek, gevaar en overlevering aan de natuurelementen. Alpinisme. Maar dat gebeurt niet in wedstrijdverband

1
geplaatst: 14 juli 2022, 09:52 uur
Op papier wel, maar het is maar net hoe zwaar die wordt gemaakt. Het is vooral de combinatie natuurlijk, er zal zeker weer met minuten worden gesmeten. Het zou fantastisch zijn als Pogačar zich gaat terugvechten, waarbij hij misschien ook het risico neemt om er finaal doorheen te zakken. Vingegaard is echter ook nog niet getest als klassementsleider en er komt nog zoveel aan, wat een feest
.
.
0
geplaatst: 14 juli 2022, 09:58 uur
Coma Cat schreef:
Op papier wel, maar het is maar net hoe zwaar die wordt gemaakt. Het is vooral de combinatie natuurlijk, er zal zeker weer met minuten worden gesmeten. Het zou fantastisch zijn als Pogačar zich gaat terugvechten, waarbij hij misschien ook het risico neemt om er finaal doorheen te zakken. Vingegaard is echter ook nog niet getest als klassementsleider en er komt nog zoveel aan, wat een feest
.
. De start is op 1337 meter hoogte. Arme sprinters.
0
geplaatst: 14 juli 2022, 10:24 uur
Ik zie Pogacar zich nog wel terugvechten hoor, die is mentaal heel sterk. Vingegaard en Jumbo Visma zijn er nog lang niet en ze moeten zeker niet de fout maken om nu te gaan consolideren (te "verdedigend" te gaan rijden) zoals een paar jaar terug met Roglic en de voorsprong niet uit te breiden als het kan.
Maar met een niet ongenaakbaar gebleken Pogacar is de Tour nu in ieder geval een stuk leuker en spannender dan vooraf verwacht.
Maar met een niet ongenaakbaar gebleken Pogacar is de Tour nu in ieder geval een stuk leuker en spannender dan vooraf verwacht.
0
geplaatst: 14 juli 2022, 10:29 uur
En wordt het vandaag een Nederlandse dag of een Franse dag...het is natuurlijk wel 14 juli dus ik verwacht wel wat Fransen in de aanval vandaag. Pinot, Madouas...en ik had tot nu toe wel wat meer verwacht ook van renners als Lafay.
0
geplaatst: 14 juli 2022, 12:15 uur
Ik verwacht dat Jumbo gewoon de Sky-tactiek gaat toepassen en in slagorde voorin gaat koersen.
Een Nederlandse zege vandaag lijkt uitgesloten.
Ik hoop vooral dat dat volk op de berg zich een beetje gedraagt.
0
geplaatst: 14 juli 2022, 13:18 uur
johan de witt schreef:
Ik verwacht dat Jumbo gewoon de Sky-tactiek gaat toepassen en in slagorde voorin gaat koersen.
Uitgesloten niet, alleen erg klein. Maar Mollema gaat het proberen! Wel met weinig hoop, lees ik net: "Ik verwacht niet dat ik de benen heb om mee te doen voor een resultaat".
0
geplaatst: 14 juli 2022, 13:28 uur
johan de witt schreef:
Dan zie ik Pogacar in de komende bergritten op de laatste klim in de laatste 1 of 2 kilometer nog wel tijd terugnemen...en dan wordt het weer een hele spannende tijdrit.
0
geplaatst: 14 juli 2022, 13:40 uur
El Ninjo schreef:
En wordt het vandaag een Nederlandse dag of een Franse dag...het is natuurlijk wel 14 juli dus ik verwacht wel wat Fransen in de aanval vandaag. Pinot, Madouas...en ik had tot nu toe wel wat meer verwacht ook van renners als Lafay.
Gaudu misschien? Latour? Paret-Peintre wellicht. Verwacht iets van Vlasov en Lutsenko vandaag.
0
geplaatst: 14 juli 2022, 18:16 uur
0
geplaatst: 14 juli 2022, 21:49 uur
Is de eindstand top 4 van het klassement vandaag neergezet? Lijkt mij wel toch?
1
geplaatst: 15 juli 2022, 10:40 uur
Je zou zeggen dat de 3 man op het podium in Parijs (zonder Corona, valpartijen etc) nu wel vaststaan.
De nummers 1 en 2 zouden nog wel kunnen wisselen denk ik, Pogacar is nog lang niet verslagen door Vingegaard.
Thomas normaal gesproken 3e lijkt me, ik zie hem de heren boven hem er niet afrijden in de bergen maar veel verliezen op de mannen achter hem gaat hij ook niet doen, terwijl hij t.o.v. de concurrentie achter hem het voordeel van de tijdrit heeft om eventueel verloren tijd weer terug te pakken.
De nummers 1 en 2 zouden nog wel kunnen wisselen denk ik, Pogacar is nog lang niet verslagen door Vingegaard.
Thomas normaal gesproken 3e lijkt me, ik zie hem de heren boven hem er niet afrijden in de bergen maar veel verliezen op de mannen achter hem gaat hij ook niet doen, terwijl hij t.o.v. de concurrentie achter hem het voordeel van de tijdrit heeft om eventueel verloren tijd weer terug te pakken.
2
geplaatst: 15 juli 2022, 11:45 uur
Column | Ik hield een middag alle onzin bij die Maarten Ducrot uitkraamt | Wieler Revue - wielerrevue.nl

Zat er volgens Ducrot gisteren ook weer eentje vierkant op de fiets om z'n moeder te roepen. Of iets van die strekking.

Zat er volgens Ducrot gisteren ook weer eentje vierkant op de fiets om z'n moeder te roepen. Of iets van die strekking.
0
geplaatst: 15 juli 2022, 11:51 uur
Ducrot is echt verschrikkelijk inderdaad. Maar ik vind eigenlijk al het wielercommentaar irritant. Bij Discovery + kun je het commentaar kiezen (als Karsten Kroon erbij zit vind ik het wel leuk, maar deze Tour moeten we het weer doen met Bobbie Traksel dus dat is ook niet te harden), bijna alle talen zijn aanwezig, maar je kunt ook kiezen voor een stream zonder commentaar. Een verademing...
0
geplaatst: 15 juli 2022, 12:13 uur
madmadder schreef:
Ducrot is echt verschrikkelijk inderdaad. Maar ik vind eigenlijk al het wielercommentaar irritant. Bij Discovery + kun je het commentaar kiezen (als Karsten Kroon erbij zit vind ik het wel leuk, maar deze Tour moeten we het weer doen met Bobbie Traksel dus dat is ook niet te harden), bijna alle talen zijn aanwezig, maar je kunt ook kiezen voor een stream zonder commentaar. Een verademing...
Even in de herhaling: Maarten deed - in de vorige eeuw - spiegelogie in Utreg; zat ooit met een vrouwelijke collega op een terrasje aan de Oude Gracht, waar Maarten ook zat - zij, fanatiek fietser, keek hem, B.N'er, aan en Maarten vond haar aandacht leuk en blikte terug; zij zei: waar ken ik jou van? Maarten zei: in een vorig leven was ik wielrenner en vaak in beeld - zei zij: Oja, je zat bij de Kwantumkwallen - zoals De Kneet dat team regelmatig typeerde.
D'r zijn van die dagen dat ik van mening ben dat mensen die onze moedertaal ernstig maltraiteren het recht zouden moeten verliezen om die taal nog te gebruiken - gistermiddag was zo'n dag

0
geplaatst: 15 juli 2022, 12:45 uur
Ik ga wel naar Wikipedia als ik feitjes wil. Ik ben gek op Maarten Ducrot, verreweg de leukste wielercommentator.
1
geplaatst: 15 juli 2022, 13:10 uur
Ducrot zit volledig in zijn eigen sprookjeswereld, echt een verschrikking.
Beste optie voor mij is Karsten en Jeroen maar die zijn volgens mij met vakantie of wielerkamp ofzo
Traksel en Clement hebben beide geen stem voor radio of tv helaas. Zeker van ons Stefke komt nog wel eens wat nuttigs.
Bij newboy Joris is doordraven ook wel een specialiteit.
Beste optie voor mij is Karsten en Jeroen maar die zijn volgens mij met vakantie of wielerkamp ofzo
Traksel en Clement hebben beide geen stem voor radio of tv helaas. Zeker van ons Stefke komt nog wel eens wat nuttigs.
Bij newboy Joris is doordraven ook wel een specialiteit.
0
geplaatst: 15 juli 2022, 13:26 uur
GrafGantz schreef:
Column | Ik hield een middag alle onzin bij die Maarten Ducrot uitkraamt | Wieler Revue - wielerrevue.nl

Paar jaar terug in de Vuelta op de Angliru. Was een discussie of er op een mountainbike verzet gereden mocht worden op die berg. Renners moesten maar bereid zijn om hun knieen te breken op een zwaarder verzet aldus ene meneer Ducrot.
* denotes required fields.