Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 19 augustus 2022, 15:14 uur
Ik kan me van Roglic niet voorstellen dat hij zo snel al weer op zijn topniveau zit dat hij mee gaat doen om de eindoverwinning. Verder zie ik niet echt een duidelijke topfavoriet, maar juist heel veel kanshebbers. En dat is natuurlijk veel leuker dan 1/2 topfavorieten zoals in de Tour. Maakt het voorspellen alleen wel erg moeilijk haha. Ik hoop iig op definitieve ronde doorbraak van aerokogel Remco. Ook zin in van die typische Spaanse aankomsten bergop op een of ander extreem steil geitenpaadje.
0
geplaatst: 19 augustus 2022, 21:47 uur
Gesink in het rood, unieke dubbel voor Femke Bol, mooie sportdag voor Nederland!
1
geplaatst: 19 augustus 2022, 21:52 uur
Nou, Femke Bol overstijgt die eerste prestatie wel ruimschoots

0
geplaatst: 20 augustus 2022, 16:22 uur
Leuk die Vuelta langs (het mij zeer bekende) "Lago Henschoter" en over de hoogvlakte van de Utrechtse Heuvelrug 
Ook toepasselijke winnaar van de Bergtrui.

Ook toepasselijke winnaar van de Bergtrui.
0
geplaatst: 20 augustus 2022, 17:02 uur
Is nog een best end fietsen vanaf Utrecht naar Spanje, helemaal door België en Frankrijk.
0
geplaatst: 21 augustus 2022, 10:14 uur
VladTheImpaler schreef:
Ik kan me van Roglic niet voorstellen dat hij zo snel al weer op zijn topniveau zit dat hij mee gaat doen om de eindoverwinning. Verder zie ik niet echt een duidelijke topfavoriet, maar juist heel veel kanshebbers. En dat is natuurlijk veel leuker dan 1/2 topfavorieten zoals in de Tour. Maakt het voorspellen alleen wel erg moeilijk haha. Ik hoop iig op definitieve ronde doorbraak van aerokogel Remco. Ook zin in van die typische Spaanse aankomsten bergop op een of ander extreem steil geitenpaadje.
Een van de weinige renners die dat juist wel kan.
2
geplaatst: 24 augustus 2022, 06:29 uur
Ach voor voetballen kun je nog altijd bij een manometer terecht 

1
geplaatst: 27 augustus 2022, 20:26 uur
Morgen een slotklim die Evenepoel in principe niet zou liggen. Tijdsverlies op de Spanjaarden lijkt reëel.
Bekijk die geschifte percentages:
https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-vue-jpg/ve22-e9-lespraeres-1/12856/0:0,469:852-500-0-70/50303
Niet dat dat per sé een probleem is. Hij rijdt het gros van de Spanjaarden op 2 minuten in de tijdrit. Maar wat doet Roglic? Voor mij de gevaarlijkste klant voor de eindzege.
Bekijk die geschifte percentages:
https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-vue-jpg/ve22-e9-lespraeres-1/12856/0:0,469:852-500-0-70/50303
Niet dat dat per sé een probleem is. Hij rijdt het gros van de Spanjaarden op 2 minuten in de tijdrit. Maar wat doet Roglic? Voor mij de gevaarlijkste klant voor de eindzege.
0
geplaatst: 27 augustus 2022, 21:18 uur
Mooi dat Max een gridstraf heeft. Met een beetje geluk (geen crash) gaat het weer eens een spektakelstuk worden in de Ardennen.
0
geplaatst: 28 augustus 2022, 18:55 uur
iggy schreef:
Mooi dat Max een gridstraf heeft. Met een beetje geluk (geen crash) gaat het weer eens een spektakelstuk worden in de Ardennen.
En hij was wederom van een enorm hoog niveau. Het kampioenschap is nu wel bijna zeker lijkt mij zo.
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 10:52 uur
Ja, als hij zelfs vanaf de 14e plek kan winnen, dan is er voor de concurrentie geen beginnen meer aan. En hij kan het seizoen verder uitzingen zonder verdere gridstraffen, want zowel in Hongarije als Spa heeft hij een nieuwe motor gekregen.
Grappig weetje: Leclerc en Ferrari hebben al 80 punten weggegooid met hun blunders. Zonder die blunders had Verstappen er 17 minder gescoord. Het verschil is nu 98 punten in het WK. Had dus 1 punt kunnen zijn.
Grappig weetje: Leclerc en Ferrari hebben al 80 punten weggegooid met hun blunders. Zonder die blunders had Verstappen er 17 minder gescoord. Het verschil is nu 98 punten in het WK. Had dus 1 punt kunnen zijn.
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 11:24 uur
johan de witt schreef:
Remco, koning van Spanje! Heerlijk machtsvertoon
Remco, koning van Spanje! Heerlijk machtsvertoon
Eerst maar eens zien hoe hij het gaat doen in etappe 14 en 15.
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 11:32 uur
harm1985 schreef:
Ja, als hij zelfs vanaf de 14e plek kan winnen, dan is er voor de concurrentie geen beginnen meer aan. En hij kan het seizoen verder uitzingen zonder verdere gridstraffen, want zowel in Hongarije als Spa heeft hij een nieuwe motor gekregen.
Je laatste punt had dit jaar een stuk spannender kunnen maken. Sowieso is het tot nu niet zo'n boeiende strijd tussen de top teams als je het vergelijkt met vorig jaar. In het middenveld zit het gelukkig wel veel dichter bij elkaar. De nieuwe auto's lijken goed geschikt te zijn voor inhalen.
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 11:55 uur
Michiel Cohen schreef:
Ik zie 'm de Vuelta niet meer verliezen. Er is geen concurrentie die 'm enige tegenstand kan bieden. Mas krijgt morgen in de tijdrit ook nog eens dik 2 minuten aan z'n broek en is dan ook uitgeteld.
Verder lijkt de rest van de concurrentie gewoon niet in vorm of niet in staat 2 grote rondes op topniveau te rijden...maar ook los daarvan denk ik dat Evenepoel de rest van de concurrentie m.b.t. het rondewerk nu al voorbij is gestreefd en een treetje hoger is komen te staan.
De enige die hem in feite had kunnen kloppen is Roglic. Roglic komt dan wel tekort op Pogacar en Vingegaard maar een Roglic met een goede normale voorbereiding (hij heeft bijv geen hoogtestage meer kunnen doen etc) was in deze Vuelta nog wel net een maatje te groot geweest voor Evenepoel lijkt me...maar dat zou wellicht ook wel voor het laatst geweest zijn, volgend seizoen denk ik dat zelfs een Roglic in goede doen ook op Evenepoel tekort gaat komen...als Roglic nog een grote ronde wil winnen moet ie eerst maar eens gaan kijken waar Pogacar, Vingegaard en Evenepoel aan de start staan want anders kan ie het wel schudden.
Benieuwd hoe dicht Evenepoel in de nabije toekomst Pogacar en Vingegaard gaat benaderen.
1
geplaatst: 29 augustus 2022, 12:00 uur
Toch niet vergeten dat Evenepoel nog nooit een grote ronde (volledig) gereden heeft. Je weet nooit wat er dan gebeurt in de laatste week. Cf. ook Simon Yates een paar jaar geleden in de Giro. Maar in elk geval ziet het er extreem goed uit. Alleen een ultieme wederopstanding van Roglic kan nog voor verandering zorgen, lijkt me.
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 12:04 uur
Wat Arno zegt. Wat niet wegneemt dat hetgeen Evenepoel laat zien in de Vuelta niet minder dan fantastisch is, natuurlijk. Ben erg benieuwd wat ie kan in de bergritten met meerdere zware cols, in de tijdrit zal ie vast nog wel wat extra voorsprong opbouwen.
Verder tot nu toe ook erg gecharmeerd door Ayuso (die de Vuelta gewoon kan uitrijden als tiener!) en Rodriguez, twee jonge Spanjaarden. Toch verwacht ik in de komende twee weken nog heel wat veranderingen in het klassement, met de nodige inzinkingen en dergelijke. Mooie Vuelta tot nu toe (alleen is de Spaanse regie soms wat, euh, grillig).
Verder tot nu toe ook erg gecharmeerd door Ayuso (die de Vuelta gewoon kan uitrijden als tiener!) en Rodriguez, twee jonge Spanjaarden. Toch verwacht ik in de komende twee weken nog heel wat veranderingen in het klassement, met de nodige inzinkingen en dergelijke. Mooie Vuelta tot nu toe (alleen is de Spaanse regie soms wat, euh, grillig).
1
geplaatst: 29 augustus 2022, 15:02 uur
Het is toch nog niet binnen.
Denk maar aan die ontknoping in de giro van 2018. Simon Yates begon te zwalpen in de laatste bergrit, en Froome deed op 90km van de streep een alles-of-niets poging. Iedereen begon als een gek over de overgebleven bergen te rijden en Simon Yates kreeg 20 minuten aan z'n been.
Etappe 14 lijkt me meer van hetzelfde. Als hij op niveau blijft kan hij daar weer 30'' tot 1'00'' nemen op z'n concurrenten.
Etappe 15 is andere koek. Die slotklim is echt geschift: 30 km klimmen naar 2500m!
Als je in de eerste 7km net iets te veel energie verspeelt ga je in de 20km daarna langzaam sterven. Je kan echt minuten verliezen.
Bovendien weten we niet hoe het lichaam van Evenepoel zal reageren op de magische grens van 2000m.
https://pbs.twimg.com/media/C1_rAm7XcAE0JcW.jpg
De voorlaatste etappe kan ook nog gevaarlijk zijn voor een scenario zoals de giro in 2018. (zie bovenaan). Als Movistar tempo zou maken op 90km van de aankomst en Evenepoel kan isoleren, dan kan hij nog veel tijd verliezen.
https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-vue-jpg/20/12718/0:0,2299:1407-960-0-70/66394
Denk maar aan die ontknoping in de giro van 2018. Simon Yates begon te zwalpen in de laatste bergrit, en Froome deed op 90km van de streep een alles-of-niets poging. Iedereen begon als een gek over de overgebleven bergen te rijden en Simon Yates kreeg 20 minuten aan z'n been.
Etappe 14 lijkt me meer van hetzelfde. Als hij op niveau blijft kan hij daar weer 30'' tot 1'00'' nemen op z'n concurrenten.
Etappe 15 is andere koek. Die slotklim is echt geschift: 30 km klimmen naar 2500m!

Als je in de eerste 7km net iets te veel energie verspeelt ga je in de 20km daarna langzaam sterven. Je kan echt minuten verliezen.
Bovendien weten we niet hoe het lichaam van Evenepoel zal reageren op de magische grens van 2000m.
https://pbs.twimg.com/media/C1_rAm7XcAE0JcW.jpg
De voorlaatste etappe kan ook nog gevaarlijk zijn voor een scenario zoals de giro in 2018. (zie bovenaan). Als Movistar tempo zou maken op 90km van de aankomst en Evenepoel kan isoleren, dan kan hij nog veel tijd verliezen.
https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-vue-jpg/20/12718/0:0,2299:1407-960-0-70/66394
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 16:33 uur
El Ninjo schreef:
Benieuwd hoe dicht Evenepoel in de nabije toekomst Pogacar en Vingegaard gaat benaderen.
Mijn gevoel zegt niet (dicht). Die staan echt nog een paar treetjes hoger op de ladder. Deze Vuelta (zwakke startlijst, en de grootste kleppers zijn ook nog eens uit vorm c.q. aan het terugkeren van een blessure) is niet te vergelijken met een Tour de France. Daar komt nog zoveel meer bij kijken. Ik denk ook dat een goede Roglic gewoon voor Evenepoel had gestaan in AK. Benieuwd hoe dicht Evenepoel in de nabije toekomst Pogacar en Vingegaard gaat benaderen.
Evenepoel doet het vooralsnog goed, maar we hebben pas een weekje gehad. Eerst de Vuelta maar eens zien te winnen.
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 17:11 uur
Edgar18 schreef:
Ik denk ook dat een goede Roglic gewoon voor Evenepoel had gestaan in AK.
Ik denk ook dat een goede Roglic gewoon voor Evenepoel had gestaan in AK.
Dat is precies wat ik ook zeg, bij Roglic ontbreekt het gewoon aan een goede voorbereiding, geen hoogtestage meer kunnen doen etc.
Maar ik denk dat de kans best groot is dat Evenepoel volgend jaar wel ongeveer op het niveau Roglic beland...maar dat ligt nog altijd onder het niveau Pogacar / Vingegaard maar daar komt Roglic ook niet meer aan toe....en de vraag is dan hoe ver Remco in de buurt van die 2 gaat komen in de jaren die erop gaan volgen.
Juan Ayuso is trouwens ook een leuke renner om in de gaten te houden voor het rondewerk de komende jaren.
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 18:29 uur
AGE-411 schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
(quote)

(afbeelding)
(afbeelding)
Ze hebben zelfs overwogen om de finish van etappe 15 op 2900 meter te leggen!
Vuelta a España wil een etappefinish op bijna 2900 meter hoogte | WielerFlits
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 21:08 uur
El Ninjo schreef:
maar daar komt Roglic ook niet meer aan toe....
Daar ben ik ook bang voor. En dat is jammer, want in potentie is Roglic niet minder dan die twee. Zonde van de ongelukken de afgelopen Tour de Frances, en natuurlijk van zijn onfortuinlijke Plance des Belles Files tijdrit. Dat blijft toch wel een mysterie. De Olympisch Kampioen tijdrijden die op minuten wordt gereden door Pogacar, net als iedereen die dag trouwens. Pogacar heeft zich in de jaren nadien wel bewezen als goede tijdritten, maar het mythische niveau van die ene dag heeft ie nooit meer gehaald. maar daar komt Roglic ook niet meer aan toe....
Enfin, Roglic dus. Ik gun hem absoluut een Tour zege, maar ik zie het (ook) niet meer gebeuren. Anderzijds, wie had gedacht dat Pogi afgelopen Tour geroosterd zou worden? Als Roglic er nog één top Tour uit kan persen zonder (fysieke) malheur dan is er veel mogelijk.
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 16:28 uur
Edgar18 schreef:
Enfin, Roglic dus. Ik gun hem absoluut een Tour zege, maar ik zie het (ook) niet meer gebeuren. Anderzijds, wie had gedacht dat Pogi afgelopen Tour geroosterd zou worden? Als Roglic er nog één top Tour uit kan persen zonder (fysieke) malheur dan is er veel mogelijk.
(quote)
Daar ben ik ook bang voor. En dat is jammer, want in potentie is Roglic niet minder dan die twee. Zonde van de ongelukken de afgelopen Tour de Frances, en natuurlijk van zijn onfortuinlijke Plance des Belles Files tijdrit. Dat blijft toch wel een mysterie. De Olympisch Kampioen tijdrijden die op minuten wordt gereden door Pogacar, net als iedereen die dag trouwens. Pogacar heeft zich in de jaren nadien wel bewezen als goede tijdritten, maar het mythische niveau van die ene dag heeft ie nooit meer gehaald. Enfin, Roglic dus. Ik gun hem absoluut een Tour zege, maar ik zie het (ook) niet meer gebeuren. Anderzijds, wie had gedacht dat Pogi afgelopen Tour geroosterd zou worden? Als Roglic er nog één top Tour uit kan persen zonder (fysieke) malheur dan is er veel mogelijk.
Stel dat zowel Pogacar als Vingegaard de volgende tour niet (uit) rijden, dan maakt Roglic wel een kans.
Beetje zoals Nibali in 2014: Zowel Froome als Contador haalden de eerste bergen niet, waardoor een goede Nibali speelde met de rest.
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 16:38 uur
Dat zou zijn enige kans zijn inderdaad. Maar ik zie het niet meer gebeuren.
Roglic is meer een ronderenner als Thomas of Dumoulin, een uitstekende allrounder, maar hij mist het absolute topvermogen bergop wat Pogacar, Vingegaard en naar nu blijkt Evenepoel wel hebben.
Roglic is meer een ronderenner als Thomas of Dumoulin, een uitstekende allrounder, maar hij mist het absolute topvermogen bergop wat Pogacar, Vingegaard en naar nu blijkt Evenepoel wel hebben.
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 17:36 uur
Evenepoel heeft waar hij voor gekomen was: een etappezege in een grote ronde.
Maar ongetwijfeld wil hij nu wel meer.
Ilan Van Wilder is voorlaatste. Hij kon nochtans top10 rijden maar had de instructies gekregen om zich te sparen met het oog op het kopwerk in de komende dagen
Maar ongetwijfeld wil hij nu wel meer.
Ilan Van Wilder is voorlaatste. Hij kon nochtans top10 rijden maar had de instructies gekregen om zich te sparen met het oog op het kopwerk in de komende dagen

* denotes required fields.