MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
De sportman van het jaar is al bekend.

Poek schreef:
Voor het eerst sinds 2001 wint een Nederlandse man een ATP-toernooi: Griekspoor pakt eerste ATP-titel na zinderende finale in India - nos.nl

Nee, voor het eerst sinds 2001 een ATP-toernooi op hardcourt. Vorig jaar nog won Rijthoven op gras en Haase heeft ook twee graveltoernooien gewonnen in het vorige decennium.

Ja, dat is ook allround schaatsen, tijden die 18 seconden boven het baanrecord liggen. Op de 1500 meter...

En wat een gehannes weer van Roest bij de laatste kruising. Wordt een mooie 10.000 meter.

Eitrem verbeterde dik zijn PR, maar Roest had genoeg over de laatste 7 ronden. Op z'n Kramer's zeg maar.

Jammer van de smalle top, maar mooie NL-Noorwegen gezien!

Lieuwe Westra RIP
Rust zacht, Beest

Onweerwolf
Ik heb het altijd een tragische man gevonden. Haast een VDB light.

Depressie is een rotziekte.

RIP It Beest

R.I.P. Lieuwe

Ik ben er echt wel even van slag van. Ik vond het boek waarin hij beschreef ook last van depressies te hebben, echt indrukwekkend, maar ook een mooi kwetsbaar verhaal over dat topsport echt niet alleen hosanna is. Hij liet daar de eenzaamheid van de topsport ook zien, echt zo'n keerzijde. Verder een hele harde werker in het peloton, maar ook nooit beroerd om voor anderen heel hard te werken. Ik beschouw VDB, hoewel ook een triest verhaal, als een echt ander type. Maar goed, triest dat hij het gevecht met zichzelf en zijn ziekte verloren heeft.

RIP Lieuwe Westra

Onweerwolf
Ik vind ze juist vergelijkbaar in het zelfdestructieve en extreme gedrag van mensen die super getalenteerd zijn in het wielrennen maar uit het zadel de wereld niet aankunnen. Je ziet het vaker, Pantani bijvoorbeeld. Ook Ulrich heeft er wel wat van.

Puck vs Fem, ik ben benieuwd.

Mathieu vs Wout, genieten!

johan de witt schreef:
Puck vs Fem, ik ben benieuwd.

Het vrouwen veldrijden van nu is t mannenschaatsen van toen.

Tidalwave
Ik zet in op Wout van Aert voor de Wereldtitel veldrijden 2023.

Ik zet in op Mathieu van der Poel voor de Wereldtitel veldrijden 2023

Heerlijk duel weer!

Tidalwave
johan de witt schreef:
Ik zet in op Mathieu van der Poel voor de Wereldtitel veldrijden 2023

Heerlijk duel weer!

Ha, ha, ha,... idd.

NOS Teletekst

Oeps

Drama achtervolgingsdames op WK

De ploegenachtervolging tijdens de WK
afstanden in Heerenveen is in een drama
geëindigd voor de Nederlandse dames.De
Canadese ploeg profiteerde en veroverde
het goud.

Joy Beune,Marijke Groenewoud en Irene
Schouten schaatsten voor het eerst met
elkaar en deden dat fantastisch.Met een
tijd van 2.52,65 waren ze oppermachtig
en doken ze zelfs onder het baanrecord.

Snel na de finish volgde de kater.Bij
een van de schaatsen van Beune was een
stukje enkel te zien.Dat had met een
beschermingsband bedekt moeten zijn.De
jury,die veiligheid hoog in het vaandel
heeft staan,stond niet anders te doen
dan het Oranje-trio te diskwalificeren.

Kom op, zeg.

Ja sneu, maar ook slordig.

Ja, zeg dat wel. Mannen maken het wel een beetje goed gelukkig, fantastische rit.

De Amerikanen hebben er weer eentje hoor. 34.10 in Heerenveen op je 18e. Bijna vier tiende los, ongekend.

'Heidenesque' wordt er al gezegd Fenomeen.

BrotherJohn
Stolz... wat een potentie heeft die gast. Als hij vanmiddag weer zo rijdt gaat het baanrecord met een seconde sneuvelen. Hier verbleken zelfs monsters als Stefan Groothuis, Shani Davis en Denis Yuskov bij. Wat heeft NL hier komende jaren tegen in te brengen?

Ik had gehoopt dat Japanner Shinhama eens een foutloze race zou rijden, die heeft eerder al laten zien wereldtop te zijn en (op een hooglandbaan) onder de 33,50 te kunnen gaan, maar bijna foutloos rijden is alleen voor sommigen weggelegd.

BrotherJohn
Een verdwaalde wielrenner of een verdwaald paard? Welke sport?

Schitterende koers, afgezien van dat paard. Vollering er even door van haar stuk gebracht, maar die herpakte zich super.

Zo’n finish tussen ploegmaats is hoe het hoort, vaak wordt het dan zo’n cringy samen hand in hand over de meet, maar dit was op het scherpst van de snede. De beste heeft gewonnen

Weer net geen baanrecord, maar wel ruim voor de nummer twee voor Stolz. Wat voor tijd was dit geworden onder betere omstandigheden joh.

Anyway, nu maar eens even kijken wat Verstappen ervan bakt in de kwalificatie. Of kan Alonso verrassen? De Vries heeft niet echt een goede auto lijkt het.

Wel een sterk staaltje ontwikkeling die aerodynamische makeup van Jutta.

Pidcock sterk nummertje!

Magistrale zege van Groenewoud en sterke pole van Verstappen, en dat in een auto die afgesteld is op race pace...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:45 uur

geplaatst: vandaag om 14:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.