MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Tidalwave schreef:
Geprobeerd of ik een livestream kon vinden van de 7e en laatste etappe van de Vuelta voor vrouwen; nee dus - zo-even dan maar samenvatting gezien. Die taaie Van Vleuten met 9 seconden verschil op Vollering toch nog (voor de derde keer op rij) de eindzege gepakt. Proficiat!

Was live op de site van NOS (en op tv). Ik vond het een hele foltering voor Vollering, die 9 seconden tekort komen na gisteren.

Tidalwave
Minneapolis schreef:
(quote)

Was live op de site van NOS (en op tv). Ik vond het een hele foltering voor Vollering, die 9 seconden tekort komen na gisteren.

Shit, dus toch live.... nou ja, verzuipen in het sportaanbod ahw.

Zo, Perez staat ook weer met beide beentjes op aarde. Verslagen door iemand die 8 plekken lager startte in dezelfde auto.

Wel een vermakelijke race, beter dan vorige week in Baku of vorig jaar op dit circuit.

harm1985 schreef:
in dezelfde auto.

Max zat niet op de achterbank toch?

Verstappen zou eigenlijk iedere race vanaf de middenmoot moeten beginnen. Dan krijg je tenminste nog een geinige race.

Tidalwave
Nu bergetappe in de Giro, aankomst bergop. Wie-o-wie wint hem?
Evenepoel, Roglic, of een verrassing - een renner die boven zichzelf uitstijgt vandaag. Wie dat is maakt mij niet uit. Desnoods een uit de kopgroep van 3 die minuten voor liggen. Wait and see...

Flutberg, wind op kop. Ik ben er weinig benieuwd naar.

Tidalwave
Teunnis schreef:
Flutberg, wind op kop. Ik ben er weinig benieuwd naar.

Idd, flutberg - ik met m'n 1.96 m en 118 kg zou het beter doen

Tidalwave schreef:
Nu bergetappe in de Giro, aankomst bergop. Wie-o-wie wint hem?
Evenepoel, Roglic, of een verrassing - wat mij de verrassing, een renner die boven zichzelf uitstijgt vandaag.

Of geen van beiden omdat de beste vluchter de etappe cadeau krijjgt.

Edit: Teunnis had gelijk (als ie bedoelde dat er gaat niets spannends zou gaan gebeuren)

DjFrankie (moderator)
Erg saaie etappe vandaag

DjFrankie schreef:
Erg saaie etappe vandaag

Nogal een understatement. Dit was wellicht de saaiste etappe in de bijna 30 jaar dat ik grote rondes volg

Sowieso een weinig verheffende eerste giroweek. Op de fenomenale tijdrit van Evenepoel na, zijn de vele valpartijen het enige opzienbarende dat er is gebeurd. De organisatie mag zich daar over aan het hoofd krabben.

DjFrankie (moderator)
Titmeister schreef:
(quote)

Nogal een understatement. Dit was wellicht de saaiste etappe in de bijna 30 jaar dat ik grote rondes volg

Sowieso een weinig verheffende eerste giroweek. Op de fenomenale tijdrit van Evenepoel na, zijn de vele valpartijen het enige opzienbarende dat er is gebeurd. De organisatie mag zich daar over aan het hoofd krabben.

Kan het alleen maar met je eens zijn Heiko, hopelijk wordt de 2de week aantrekkelijker, saaier kan het niet

Het is wachten tot volgende week vrijdag.

Nja, morgen wordt natuurlijk ook wel interessant. Al weten we nu al dat R.EV zijn concurrenten weer een klap gaat geven. En vandaag kan het nog best een aardig ritje worden wat betreft de vluchtgroep.

Tidalwave
De, denk ik, 3 belangrijkste concurrenten van Evenpoel in de Giro hebben 14 seconden teruggepakt op hem (Roglic, Thomas en Geoghegan Hart) Nou dat zet zoden aan de dijk...

Winnaar van deze 8e etappe de veelbelovende 22 jarige Ben Healy!

Morgen tijdrit. De renners met klassementambities zullen zich moeten laten zien, geen afwachten en verstoppertje spelen.

Ik kijk reikhalzend uit naar de tijdrit van morgen. Vooral die tweede tuimelperte enkele dagen geleden leek me toch wel pittig, Evenepoel zal daar heus nog wat hinder van ondervinden. 35 km in optimale tijdritpositie doorstomen is sowieso al ontzettend lastig, als je dan nog wat blutsen en builen hebt, maakt dat het er niet makkelijker op.

Toch verwacht ik dat ie (fiks) tijd neemt op zijn concurrenten, al zie ik Roglic, Hart, Thomas en Almeida wel in staat de schade te beperken. Dat lijken me voor de eindzege ook de grootste concurrenten, zeker Roglic. Fijn dat hij aanvalsdrift aan de dag legde.

1 seconde, en rij snel door die wereld uit
Ga die wereld uit

Tidalwave
johan de witt schreef:
1 seconde, en rij snel door die wereld uit
Ga die wereld uit

'Fette Beute', sagte jeder....

Remco heeft corona...

Vandaar dat-ie vandaag minder was.

Tidalwave
vigil schreef:
Remco heeft corona...

Idd,... jammer (nu gaat het tussen Thomas, Roglic en Geoghegan Hart?)

Rozetruidrager en topfavoriet Evenepoel verlaat Giro d'Italia wegens corona | Wielrennen | NU.nl

De geschiedenis leert dat ook renners die nu niet eens in de top tien staan (bv Haig, Carthy, Vine) nog kunnen winnen. Zie 2018 en 2020.

Poek schreef:
De geschiedenis leert dat ook renners die nu niet eens in de top tien staan (bv Haig, Carthy, Vine) nog kunnen winnen. Zie 2018 en 2020.
De Giro is inderdaad wel de grote ronde waar je het vaakst nog enorme omwentelingen ziet in de laatste week. De jaren die je aanhaalt zeker en vast, maar ook Hindley vorig jaar was best verrassend, of Nibali 2016 (Kruijswijk tegen de sneeuwmuur) of Hesjedal.

Beetje raar, dat gezien de status van COVID 19 bij de WHO, renners om deze reden uit de koers worden gehaald. Erg jammer voor de koers ook; de vraag rijst dan ook, voelden de heren zich wel goed genoeg om in de koers te blijven?

harm1985 schreef:
Beetje raar, dat gezien de status van COVID 19 bij de WHO renners om deze reden uit de koers worden gehaald.

Het is niet verplicht bij een positieve test om af te stappen (Ayuso bleef vorig jaar in de Vuelta in koers), maar renners doen dat vaak wel in overleg met de medische staf. Het geval Colbrelli zal daarbij ook een rol spelen.

Ja, zeker voor Evenepoel zou het stom zijn om de rest van je carrière op het spel te zetten. Die krijgt nog genoeg kansen, mits hij gezond blijft.

Hij zal zich getest hebben omdat ie klachten/symptomen heeft, dan is het gewoon verstandig om uit de koers te stappen gezien mogelijke gevolgen voor de gezondheid op lange termijn. Hij zag er ook niet best uit na de tijdrit.

Misschien kan hij nu alsnog naar de Tour?

Ineos met 5 man bij de beste 12 mag dit natuurlijk nooit meer weggeven.

Tidalwave

Cojona is de nieuwe Colombiaanse variant...

Tidalwave
Ben benieuwd of de Giro voortgezet kan worden onder de huidige weersomstandigheden en overstromingen in Noord-Italie...; de etappe van vrijdag 19 mei is in ieder geval al veranderd ivm de grote hoeveelheid sneeuw op het oorspronkelijke parcours.
Gelet op alle ellende die het weer veroorzaakt in die regio is het denk ik nodig dat de commerciële belangen ff ondergeschikt worden gemaakt aan de veiligheid voor oa de wielerploegen en hun personeel. Werk aan de winkel voor de Giro-directie.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:56 uur

geplaatst: vandaag om 12:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.