Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 17 mei 2023, 08:02 uur
Tidalwave schreef:
Ben benieuwd of de Giro voortgezet kan worden onder de huidige weersomstandigheden en overstromingen in Noord-Italie...; de etappe van vrijdag 19 mei is in ieder geval al veranderd ivm de grote hoeveelheid sneeuw op het oorspronkelijke parcours.
Gelet op alle ellende die het weer veroorzaakt in die regio is het denk ik nodig dat de commerciële belangen ff ondergeschikt worden gemaakt aan de veiligheid voor oa de wielerploegen en hun personeel. Werk aan de winkel voor de Giro-directie.
Ben benieuwd of de Giro voortgezet kan worden onder de huidige weersomstandigheden en overstromingen in Noord-Italie...; de etappe van vrijdag 19 mei is in ieder geval al veranderd ivm de grote hoeveelheid sneeuw op het oorspronkelijke parcours.
Gelet op alle ellende die het weer veroorzaakt in die regio is het denk ik nodig dat de commerciële belangen ff ondergeschikt worden gemaakt aan de veiligheid voor oa de wielerploegen en hun personeel. Werk aan de winkel voor de Giro-directie.
In de Giro zijn ze wel wat gewend.
3
geplaatst: 17 mei 2023, 10:23 uur
Net zoals Vier op een rij is opgelost (wie begint wint geforceerd) is badminton dat ook: er is door iemand een winnende service bedacht. Die wordt nu verboden om het spel leuk te houden.
Badmintonservice die niemand kon stoppen, wordt verboden: 'Zat naar niks te kijken' - nos.nl
Badmintonservice die niemand kon stoppen, wordt verboden: 'Zat naar niks te kijken' - nos.nl
1
geplaatst: 17 mei 2023, 15:51 uur
Tao GH ook al naar huis.
Maakte op mij tot nu toe de beste indruk.
Benieuwd wie er nog overblijven.
Arensman nu alweer 9e.
Arensman nu alweer 9e.
1
Tidalwave
geplaatst: 17 mei 2023, 16:36 uur
johan de witt schreef:
Tao GH ook al naar huis.
Arensman nu alweer 8e.
Tao GH ook al naar huis.
Arensman nu alweer 8e.
De huidige nrs 1 tem 7 krijgen misschien ook nog corona, of worden weggespoelt door het water..... Wat een leuke Giro...

Arensman klampt zich vast aan de laatste strohalm en komt zo bovendrijven in de beek te Rome als de nieuwe rozetrui-drager. Geweldig wat een sportevenement! Wat een happening, echte sport. Superlatieven schieten te kort!

1
geplaatst: 17 mei 2023, 23:11 uur
Geen GP van Imola dit weekend. Het slechte weer en de vele overstromingen maakt dat het niet veilig is voor toeschouwers, teams en coureurs.
1
geplaatst: 18 mei 2023, 08:35 uur
harm1985 schreef:
Geen GP van Imola dit weekend. Het slechte weer en de vele overstromingen maakt dat het niet veilig is voor toeschouwers, teams en coureurs.
Ik denk vooral dat hulpdiensten iets anders aan hun hoofd hebben in dat gebied, en dat overheden een dergelijk evenement nu vrij ongepast vinden.
0
geplaatst: 18 mei 2023, 10:29 uur
Erg jammer van Theo.
Zag ik toch als grootste overgebleven uitdager van Roglic.
En gezien dat Almeida zich al dagen niet helemaal fit voelt, denk ik dat het nu alleen nog gaat tussen Roglic en Thomas. Tenzij ook zij allebei uitvallen.
En gezien dat Almeida zich al dagen niet helemaal fit voelt, denk ik dat het nu alleen nog gaat tussen Roglic en Thomas. Tenzij ook zij allebei uitvallen.
0
geplaatst: 18 mei 2023, 10:32 uur
Minneapolis schreef:
Ik denk vooral dat hulpdiensten iets anders aan hun hoofd hebben in dat gebied, en dat overheden een dergelijk evenement nu vrij ongepast vinden.
(quote)
Een combinatie van beiden, althans, volgens F1 zelf:
The decision has been taken because it is not possible to safely hold the event for our fans, the teams and our personnel and it is the right and responsible thing to do given the situation faced by the towns and cities in the region. It would not be right to put further pressure on the local authorities and emergency services at this difficult time.
1
geplaatst: 18 mei 2023, 10:55 uur
Teunnis schreef:
Erg jammer van Theo.
Of een leuk scenario zou zijn dat eens een grote groep wegrijdt met renners die tussen plaats 5 en 20 staan en zo het klassement nog helemaal overhoop gooien. Zo'n vlucht is ook moeilijker te controleren nu enkele belangrijke teams renners missen.Erg jammer van Theo.
1
geplaatst: 18 mei 2023, 11:12 uur
Er gaan ongetwijfeld vandaag wat klassementsrenners proberen mee te glippen, al denk ik eerder aan nog niet zo heel gevaarlijke renners als Vine, APP en Buitrago.
0
Tidalwave
geplaatst: 18 mei 2023, 13:34 uur
Teunnis schreef:
Erg jammer van Theo.
Erg jammer van Theo.
Theo?
1
geplaatst: 19 mei 2023, 12:54 uur
Etappe flink ingekort vandaag vanwege het weer.
Pech voor de rittenkapers.
Pech voor de rittenkapers.
0
Tidalwave
geplaatst: 19 mei 2023, 16:33 uur
Teunnis schreef:
Theo Hart
Tao Geoghegan Hart. Dan heb ik gemist dat Theo ook meedoet....Theo Hart

0
geplaatst: 19 mei 2023, 17:12 uur
Teunnis schreef:
Wat een gigantische flopshow, deze Giro…
Wat een gigantische flopshow, deze Giro…
Er zijn dagen dat ik geen 74 km fiets..
0
geplaatst: 19 mei 2023, 18:10 uur
Er zijn dagen dat ik geen profwielrenner ben.
Maar nee, het is vooral de manier waarop. Allereerst al een matig parcoursontwerp, met in de eerste twee weken eigenlijk geen enkel goed bedachte etappe, op die van vandaag na. Vervolgens gaan de renners een dag van tevoren klagen over de afdaling van de Croix de Coeur (die inderdaad link is vanwege het matige asfalt). Komt de organisatie met de oplossing om de etappe met 120 kilometer in te korten, maar de gevreesde afdaling erin te laten. Wat we overhouden is net niks. Doordat de etappe nu zo kort was, werd de vallei tussen Croix de Coeur en Crans-Montana te lang om iets durven uit te richten op de Croix, en Crans-Montana is niet steil genoeg om de renners uit hun tent te lokken.
En die trend van een loeizware derde week moet echt stoppen; het voornaamste effect is dat het de klassementsmannen gijzelt in de eerste twee weken.
De schuld voor de flopshow van deze hele giro ligt dus toch vooral bij de Giro-organisatie. Toegegeven, de omstandigheden zijn ook wel lastig, met de coronauitbraak en het slechte weer. Maar de organisatie doet er een schep bovenop om het een hele saaie giro te maken.
Daarnaast zijn Jumbo en Ineos geen ploegen die het wielrennen attractiever maken, maar dat wisten we al.
Maar nee, het is vooral de manier waarop. Allereerst al een matig parcoursontwerp, met in de eerste twee weken eigenlijk geen enkel goed bedachte etappe, op die van vandaag na. Vervolgens gaan de renners een dag van tevoren klagen over de afdaling van de Croix de Coeur (die inderdaad link is vanwege het matige asfalt). Komt de organisatie met de oplossing om de etappe met 120 kilometer in te korten, maar de gevreesde afdaling erin te laten. Wat we overhouden is net niks. Doordat de etappe nu zo kort was, werd de vallei tussen Croix de Coeur en Crans-Montana te lang om iets durven uit te richten op de Croix, en Crans-Montana is niet steil genoeg om de renners uit hun tent te lokken.
En die trend van een loeizware derde week moet echt stoppen; het voornaamste effect is dat het de klassementsmannen gijzelt in de eerste twee weken.
De schuld voor de flopshow van deze hele giro ligt dus toch vooral bij de Giro-organisatie. Toegegeven, de omstandigheden zijn ook wel lastig, met de coronauitbraak en het slechte weer. Maar de organisatie doet er een schep bovenop om het een hele saaie giro te maken.
Daarnaast zijn Jumbo en Ineos geen ploegen die het wielrennen attractiever maken, maar dat wisten we al.
0
geplaatst: 19 mei 2023, 19:19 uur
Teunnis schreef:
Hier ben ik het zeker mee eens, zo'n rittenschema van een drieweekse ronde mag gerust wat meer uitgebalanceerd worden. De Tour en de Vuelta doen dat de laatste jaren wat beter, vind ik.
De bedenkers van het parcours van de Giro mogen toch eens flink gaan nadenken voor de komende jaren wat mij betreft. Nu zijn er teveel lange ritten (een aantal +200, nog enkele +190), en wordt bijna alles op de slotweek gezet met o.a. die epische Dolomietenrit naar Tre Cime di Lavaredo en de klimtijdrit op de monsterlijke Monte Lussari. Leg er wat meer ritten in zoals die Ben Healy won (maar dan 30 km korter
), dan krijg je geheid spektakel.Wel een fascinerende strijd voor de ritzege vandaag. Cepeda die een ware pain in the ass was voor zijn vluchtmakkers en de mijns inziens sterkste man Pinot gek wist te krijgen, maar vervolgens zijn sprint véél te vroeg inzet. Rubio, in een vroeger leven nog de rugzak van Thomas De Gendt, is dan de slimste door eigen tempo te kiezen op Crans Montana en uit te pakken met een sterk eindschot.
Morgen wordt er eentje voor de sprinters normaal gezien (wat een bizar ritprofiel ook weer), van de rit op zondag verwacht ik heel wat.
1
Tidalwave
geplaatst: 20 mei 2023, 03:50 uur
Ik heb 't eens bestudeerd, etappe 13 van gisteren, en gevoelsmatig blijft Roglic in de bergetappes die nog komen met aankomst bergop in het wiel van Thomas (en zal andere aanvallen mede moeten pareren als ze komen). Pas op de laatste helling (met finish op de top) zal hij een gat proberen te slaan met Thomas. Of hij dit meerdere keren gaat doen denk ik niet - hij zoekt één aankomst uit bergop die steil en niet te lang is zodat hij Thomas eraf kan blazen. Net als 2 jaar geleden komt het dan weer aan op de laatste klimtijdrit. Deze keer hopen dat hij voldoende wattages kan trappen om Thomas achter zich te houden.
En wie weet wordt het een scenario waarbij 2 honden om een been vechten, en een ander gaat ermee aan de haal. Er zijn wel een paar kapers op de kust die, als ze minstens voldoende goede dagen hebben in de buurt kunnen blijven van Roglic/Thomas.....
Als ik mocht kiezen, zet ik in op 2 honden en de 3e pakt de hoofdprijs voor hun neus weg. Dat is minder de verwachting, maar strijdt tijdens de koers, daar gaat het om. Individu tegen individu, net als vroegere tijden. Helaas heeft de commercie er een teamsport van gemaakt, zodat je de lichting renners van deze eeuw vaak hoort zeggen 'ja maar dit is dankzij het hele team tot stand gekomen' - gehersenspoeld is wat het is. Disquisting. Heb ik ooit vroeger renners horen zeggen die als ze een koers hadden gewonnen zeiden 'ja, ik heb gewonnen, maar dat is dankzij teamwerk'. Nee dus. Wielrenners behoren tot een wielerploeg, maar nog altijd zijn de individuele kwaliteiten die de echte doorslag brengen. Bij baanwielrennen ligt het anders, da's vaak meer teamwerk.
(Wat nog roet in het eten kan gaan gooien als er wederom etappes ingekort moeten worden wegens weersomstandigheden, dat maakt de koers minder uitputtend, en dat pakt dan weer gunstiger uit voor degenen die meer moeite hebben met lange etappes icm heuvels en/of bergen)
Gaan 't zien de resterende 7 koersdagen (laatste etappe slechts de afsluiting van deze merkwaardige Giro met veel uitvallers door corona, valpartijen en overige malheur).
En wie weet wordt het een scenario waarbij 2 honden om een been vechten, en een ander gaat ermee aan de haal. Er zijn wel een paar kapers op de kust die, als ze minstens voldoende goede dagen hebben in de buurt kunnen blijven van Roglic/Thomas.....
Als ik mocht kiezen, zet ik in op 2 honden en de 3e pakt de hoofdprijs voor hun neus weg. Dat is minder de verwachting, maar strijdt tijdens de koers, daar gaat het om. Individu tegen individu, net als vroegere tijden. Helaas heeft de commercie er een teamsport van gemaakt, zodat je de lichting renners van deze eeuw vaak hoort zeggen 'ja maar dit is dankzij het hele team tot stand gekomen' - gehersenspoeld is wat het is. Disquisting. Heb ik ooit vroeger renners horen zeggen die als ze een koers hadden gewonnen zeiden 'ja, ik heb gewonnen, maar dat is dankzij teamwerk'. Nee dus. Wielrenners behoren tot een wielerploeg, maar nog altijd zijn de individuele kwaliteiten die de echte doorslag brengen. Bij baanwielrennen ligt het anders, da's vaak meer teamwerk.
(Wat nog roet in het eten kan gaan gooien als er wederom etappes ingekort moeten worden wegens weersomstandigheden, dat maakt de koers minder uitputtend, en dat pakt dan weer gunstiger uit voor degenen die meer moeite hebben met lange etappes icm heuvels en/of bergen)
Gaan 't zien de resterende 7 koersdagen (laatste etappe slechts de afsluiting van deze merkwaardige Giro met veel uitvallers door corona, valpartijen en overige malheur).
0
Tidalwave
geplaatst: 23 mei 2023, 16:45 uur
Kijkend naar de 16e etappe van de Giro op dit moment... Roglic gaat waarschijnlijk winnen met voorsprong op Thomas.
0
geplaatst: 23 mei 2023, 16:51 uur
Tidalwave schreef:
Kijkend naar de 16e etappe van de Giro op dit moment... Roglic gaat waarschijnlijk winnen met voorsprong op Thomas.
Denk je?
0
Tidalwave
geplaatst: 23 mei 2023, 17:22 uur
Nee,... het is andersom; ook goed - de sterkste van de twee is Thomas.

1
geplaatst: 23 mei 2023, 17:26 uur
Al blij dat Roglic tijd verliest. Ik heb de laatste jaren een antipathie gekregen voor de man.
Ik hoop dat Thomas de Giro wint als afsluiter van z'n carrière. Al maak ik ook geen bezwaar tegen Almeida.
Wat zal Evenepoel thuis ook zitten balen. Roglic niet top, en zowel Thomas als Almeida kan hij normaalgezien gemakkelijk de baas.
Opvallend dat er ook 3 renners uit de lage landen in de top 10 eindigen. Hopelijk kan Van Wilder nog wat tijd goedmaken deze week. Heeft normaalgezien ook nog een goede tijdrit in de benen.
Ik hoop dat Thomas de Giro wint als afsluiter van z'n carrière. Al maak ik ook geen bezwaar tegen Almeida.
Wat zal Evenepoel thuis ook zitten balen. Roglic niet top, en zowel Thomas als Almeida kan hij normaalgezien gemakkelijk de baas.
Opvallend dat er ook 3 renners uit de lage landen in de top 10 eindigen. Hopelijk kan Van Wilder nog wat tijd goedmaken deze week. Heeft normaalgezien ook nog een goede tijdrit in de benen.
0
geplaatst: 23 mei 2023, 19:01 uur
Wat zou vandaag de tijdslimiet geweest zijn? Ik zie renners op 51 minuten staan in de daguitslag.
1
geplaatst: 23 mei 2023, 19:15 uur
AGE-411 schreef:
Wat zou vandaag de tijdslimiet geweest zijn? Ik zie renners op 51 minuten staan in de daguitslag.
Timelimit 18%, or 6:57:04 (+1:03:37)
0
wavanbuuren
geplaatst: 24 mei 2023, 08:49 uur
Dit is het tweede jaar op rij dat we drie weken naar niks zitten te kijken.
Vroeger was de Giro vuurwerk maar dit is niet te doen.
Net een optocht. Het lijkt de formule 1 wel.
Wat een afknapper na dit flitsende voorjaar.
0
geplaatst: 24 mei 2023, 09:18 uur
wavanbuuren schreef:
Vandaag dan maar eens kijken. 5 bochten in de laatste 2 kilometer van een vlakke (sprint)etappe. Een hardleerse organisatie en de veiligheid van de renners telt niet. Vooral nooit nadenken over een beter parcours.https://www.touretappe.nl/.../etappe-17-italie-route-2023/
1
geplaatst: 24 mei 2023, 15:33 uur
wavanbuuren schreef:
Nou inderdaad. Zelden zo'n saaie ronde meegemaakt.
Gisteren eindelijk een béétje interessant en dan vandaag weer zo'n übersaaie etappe, wie verzint zoiets?
* denotes required fields.