Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
Tidalwave
geplaatst: 25 mei 2023, 17:39 uur
Nog 2 dagen voor Roglic of Almeida om de roze trui proberen te veroveren; morgen middels bergetappe met aankomst bergop en zaterdag klimtijdrit.
Na wat ik vandaag heb gezien lijkt het morgen opnieuw zo'n beetje dezelfde uitslag met kleine of geen verschillen.
Dan klimtijdrit... Roglic of Almeida zullen flink veel moeten goed maken in die 17 km... Zet dan maar in op Thomas' eindzege. Met kleine kans op verrassing door Almeida. Roglic wordt derde in eindklassement.
Resumerend: Op 1 in eindklassement Thomas of Almeida.
Na wat ik vandaag heb gezien lijkt het morgen opnieuw zo'n beetje dezelfde uitslag met kleine of geen verschillen.
Dan klimtijdrit... Roglic of Almeida zullen flink veel moeten goed maken in die 17 km... Zet dan maar in op Thomas' eindzege. Met kleine kans op verrassing door Almeida. Roglic wordt derde in eindklassement.
1
geplaatst: 25 mei 2023, 18:48 uur
Tidalwave schreef:
Nog 2 dagen voor Roglic of Almeida om de roze trui proberen te veroveren; morgen middels bergetappe met aankomst bergop en zaterdag klimtijdrit.
Morgen begint de Giro pas. Voor zover ik heb kunnen zien de zwaarste rit van het seizoen. Geen moment om te herstellen.
Giro 2023 Parcours etappe 19: Longarone - Tre Cime di Lavaredo - touretappe.nl
Giro 2023 Parcours etappe 20: Tarvisio - Monte Lussari - touretappe.nl
1
geplaatst: 25 mei 2023, 20:12 uur
Tidalwave schreef:
Dat denk ik ook.
Arensman vandaag ook weer prima.
Ik ben wel benieuwd of hij morgen als laatste bij Thomas mag/moet blijven, dan zit zelfs top-5 er nog voor hem in.
1
Tidalwave
geplaatst: 26 mei 2023, 13:30 uur
Zo, vanaf nu TV aan voor 19e rit van de Giro; om een uur of 5 de finish - in de tussentijd heb ik m'n gelletjes en bidons bij de hand.
2
geplaatst: 26 mei 2023, 14:23 uur
3
geplaatst: 26 mei 2023, 14:30 uur
Misschien moeten ze eens een moeilijkere manier van serveren bedenken, die rally's duren eindeloos zo!

1
geplaatst: 26 mei 2023, 17:12 uur
Derek Gee en Ben Healy voegen tenminste nog wat kleur toe aan deze Giro. Geweldige renners.
1
geplaatst: 26 mei 2023, 17:26 uur
De race mag dan soms wat saai zijn, maar een F1 auto op snelheid tussen de vangrails van Monaco verveelt nooit.
1
geplaatst: 26 mei 2023, 17:50 uur
Arensman geweldig vandaag.
Die gaat nog 'gewoon' 4e of 5e eindigen.
Die gaat nog 'gewoon' 4e of 5e eindigen.
1
geplaatst: 26 mei 2023, 17:54 uur
Ja, die was erg sterk, maar zeker ook na vandaag overheerst toch dat we verder bijzonder weinig 'geweldige' koers gezien hebben deze Giro. De verklaringen zijn er natuurlijk wel en het is knap dat Thomas (nog?) altijd bovenaan staat, maar ik heb toch veel leukere Giro's gezien dan deze. Ik was er echt voor gaan zitten, maar ik heb mijn tijd wel eens beter besteed.
1
geplaatst: 26 mei 2023, 18:05 uur
Kleurloze Giro, gelukkig wat lichtpuntjes in de vorm van m.n. Gee en Healy, knappe Giro ook van Dunbar en Leknessund en mooie top 10 plaatsen voor Arensman en de Plus.
Thomas gaat morgen nog even de puntjes op de i zetten in de tijdrit, er moet wel iets heel geks gebeuren als hij dit nu nog verspeeld.
Gemiste kans voor Evenepoel die zonder corona met 2 vingers in de neus gewonnen zou hebben.
Hopelijk gaan de Tour en de Vuelta wat meer spektakel bieden.
Thomas gaat morgen nog even de puntjes op de i zetten in de tijdrit, er moet wel iets heel geks gebeuren als hij dit nu nog verspeeld.
Gemiste kans voor Evenepoel die zonder corona met 2 vingers in de neus gewonnen zou hebben.
1
Tidalwave
geplaatst: 26 mei 2023, 18:05 uur
Bonk schreef:
Ja, die was erg sterk, maar zeker ook na vandaag overheerst toch dat we verder bijzonder weinig 'geweldige' koers gezien hebben deze Giro. De verklaringen zijn er natuurlijk wel en het is knap dat Thomas (nog?) altijd bovenaan staat, maar ik heb toch veel leukere Giro's gezien dan deze. Ik was er echt voor gaan zitten, maar ik heb mijn tijd wel eens beter besteed.
Idd; daarom schakel ik morgen pas in als de huidige nr 10 uit het algemeen klassement van start gaat met zijn klimtijdrit.
0
geplaatst: 26 mei 2023, 20:06 uur
El Ninjo schreef:
Kleurloze Giro, gelukkig wat lichtpuntjes in de vorm van m.n. Gee en Healy, knappe Giro ook van Dunbar en Leknessund en mooie top 10 plaatsen voor Arensman en de Plus.
Ik vrees dat de tour nog saaier gaat worden.
0
geplaatst: 26 mei 2023, 21:11 uur
Ik denk dat Pogi van dag 1 tijd zal willen goedmaken op Vingegaard omdat hij op de grote beklimmingen net iets te kort komt.
Heuvelritten lenen zich beter tot guerillatactieken.
Vandaag vond ik Thomas bergop net iets beter dan Roglic. Dat hij toch nog 3 seconden verliest is z'n eigen schuld. Had hij op 2km z'n aanval geplaatst, dan had Roglic nooit meer terug kunnen komen en was de schade opgelopen.
Nu kon Roglic met behulp van z'n voornaamste wapen - een explosieve sprint bergop - alsnog een kleine winst binnenhalen.
Morgen gaat er met minuten gesmeten worden.
Herinner de klimtijdrit naar Planche Des belles Filles waar Roglic 1'56'' verloor op Pogacar. En de beklimming morgen is nog moeilijk dan la Planche!.
Alles is nog mogelijk.
1
geplaatst: 26 mei 2023, 21:42 uur
Een ontketende Pogacar zal er echter niet bij zijn morgen 
Roglic en Thomas zijn aardig aan elkaar gewaagd, dus erg grote verschillen verwacht ik morgen niet.

Roglic en Thomas zijn aardig aan elkaar gewaagd, dus erg grote verschillen verwacht ik morgen niet.
1
geplaatst: 26 mei 2023, 21:57 uur
Michiel Cohen schreef:
Ik durf wel te voorspellen dat de Tour (veel) leuker gaat worden. Het koersen in goed weer doet al wonderen. Bovendien is het duel veelbelovend. Vanuit Nederlands oogpunt de topsprinters. Interessant parcours ook, en de mannen die het voorjaar hebben gekleurd doen mee.
De Giro, ja, je kan de renners het ook niet te veel kwalijk nemen. Lichtpuntjes zijn er altijd wel: Gee, Milan, Zana, Hessmann, De Plus, Denz. Klassementsstrijd is echter heel pover.
Arensman gewoon de bevestiging dat het het grootste NLse rondetalent is van het moment.
0
Tidalwave
geplaatst: 27 mei 2023, 15:58 uur
Tijd voor sport: zometeen eerst ff F1 kwali en vanaf zo rond 1700 de klimtijdrit in de Giro.
1
geplaatst: 27 mei 2023, 16:13 uur
Ik ben al een hele dag aan het kijken. Ik moet mijn vooroordelen opbergen: Wat een geweldige rit.
Lijkt me ook geweldig om deze rit mee te maken als toeschouwer.
Lijkt me ook geweldig om deze rit mee te maken als toeschouwer.
1
geplaatst: 27 mei 2023, 17:16 uur
Knap van Max, zijn eerste pole in Monaco. Handig dat hij de weg weet in dat dorp.
1
geplaatst: 27 mei 2023, 18:28 uur
johan de witt schreef:
Pff spannend, toch Roglic, dankzij de Slovenen
Pff spannend, toch Roglic, dankzij de Slovenen
Gelukkig wel want zeer terecht. Sport drama is mooi maar dit zou heel sneu zijn geweest. Bij het commentaar zeiden ze dat het zomaar 10 seconden zou kosten die ketting, maar ik telde minstens 20. Heb ze er ooit als tiener met mijn krantenwijkje sneller op gelegd.

2
Tidalwave
geplaatst: 27 mei 2023, 18:49 uur
Zo. Roglic, de doorbijter uit Slovenië, heeft ondanks een aflopende ketting tijdens zijn klimtijdrit, toch wel Thomas en Almeida 'weggeblazen' of 'aan gort gereden'.
Ik zelf geloofde niet dat Roglic dit nog in huis zou hebben na 3 weken van koersen. Ik had een voorschotje genomen op Thomas of Almeida op 1, en als goede derde Roglic.
Gelukkig had ik mij vergist. Ik had Thomas zeker een eindwinst gegund in deze Giro, ook omdat ie inmiddels 37 jaar is. Maar Almeida was ook niet verkeerd geweest.
Als je kijkt naar de einduitslagen op voorhand van meerdaagse rondes steekt Roglic met kop en schouders boven Thomas en Almeida uit.
De verhouding in alle 3 grote rondes qua overwinningen zijn duidelijk in het voordeel van Roglic (3 x Vuelta). Thomas staat op 1 eindoverwinning (Tour) en Almeida op nul.
Vanaf morgen staat het 4-1-0 in het welverdiende voordeel van Roglic, de onverstoorbare, de man van weinig woorden, de man die als geen andere renner mentaal rapido kan recuperen en omgaan met tegenslag/tegenslagen.
Ik zelf geloofde niet dat Roglic dit nog in huis zou hebben na 3 weken van koersen. Ik had een voorschotje genomen op Thomas of Almeida op 1, en als goede derde Roglic.
Gelukkig had ik mij vergist. Ik had Thomas zeker een eindwinst gegund in deze Giro, ook omdat ie inmiddels 37 jaar is. Maar Almeida was ook niet verkeerd geweest.
Als je kijkt naar de einduitslagen op voorhand van meerdaagse rondes steekt Roglic met kop en schouders boven Thomas en Almeida uit.
De verhouding in alle 3 grote rondes qua overwinningen zijn duidelijk in het voordeel van Roglic (3 x Vuelta). Thomas staat op 1 eindoverwinning (Tour) en Almeida op nul.
Vanaf morgen staat het 4-1-0 in het welverdiende voordeel van Roglic, de onverstoorbare, de man van weinig woorden, de man die als geen andere renner mentaal rapido kan recuperen en omgaan met tegenslag/tegenslagen.
2
geplaatst: 27 mei 2023, 18:53 uur
Ongelooflijk spannende kwalificatie in Monaco. Zal morgen niet zo spannend worden denk ik. Ik dacht dat wordt maximaal P3, maar die laatste sector was fenomenaal!
1
Tidalwave
geplaatst: 27 mei 2023, 19:02 uur
O ja, niet te vergeten dat Verstappen van pole start morgen in Monaco. Leuk voor hem, Red Bull en de fans van F1.
Maar bij mij staat al sinds 1978 het professionele wielrennen op sportinteresse numero 1. Dus vond de klimtijdrit van vandaag meer de moeite van het kijken waard - heb ooit zelf wielerwedstrijden op bescheiden niveau gereden. C-Amateurs. Vandaar dat ik er meer beleving bij heb... De enige bolide die ik bestuurd heb was een simpele personenwagen. En ik had lang de mening dat een gaspedaal intrappen geen prestatie is, maar met 40/45 koersen op een racefiets wel.
F1 is een buitencategorie die conditioneel veel van een mens vergt, dat het niet een kwestie is van gas geven en klaar, maar topsport met hoofdletters. Wel een kleine selecte groep van hooguit 22 sporters per race het uitvechten, waarbij de kwaliteit van teambolides onderling te veel verschillen zodat het niet een volledige gelijkwaardige strijdt betreft.
Ervan uitgaande dat er geen doping wordt gebruikt is de strijd tussen wielrenners (veel meer dan 22 deelnemers per wedstrijd...) een meer individuele, waarbij de fysieke gesteldheid een hoofdrol vervult - geen fietsen die dankzij 'bijzondere' ontwerpen voor een belangrijk deel het resultaat maken.
Maar bij mij staat al sinds 1978 het professionele wielrennen op sportinteresse numero 1. Dus vond de klimtijdrit van vandaag meer de moeite van het kijken waard - heb ooit zelf wielerwedstrijden op bescheiden niveau gereden. C-Amateurs. Vandaar dat ik er meer beleving bij heb... De enige bolide die ik bestuurd heb was een simpele personenwagen. En ik had lang de mening dat een gaspedaal intrappen geen prestatie is, maar met 40/45 koersen op een racefiets wel.
F1 is een buitencategorie die conditioneel veel van een mens vergt, dat het niet een kwestie is van gas geven en klaar, maar topsport met hoofdletters. Wel een kleine selecte groep van hooguit 22 sporters per race het uitvechten, waarbij de kwaliteit van teambolides onderling te veel verschillen zodat het niet een volledige gelijkwaardige strijdt betreft.
Ervan uitgaande dat er geen doping wordt gebruikt is de strijd tussen wielrenners (veel meer dan 22 deelnemers per wedstrijd...) een meer individuele, waarbij de fysieke gesteldheid een hoofdrol vervult - geen fietsen die dankzij 'bijzondere' ontwerpen voor een belangrijk deel het resultaat maken.
1
geplaatst: 27 mei 2023, 19:06 uur
Die had ik toch even niet meer zien aankomen, Roglic die Thomas pakt in de klimtijdrit.
0
geplaatst: 27 mei 2023, 19:22 uur
Ik had dit helaas wel zien aankomen. Spijtig dat Thomas hem niet wint. Zeer sympathieke kerel.
Kan me ook niet van de indruk ontdoen dat dit ook een gemiste kans is voor Remco, die zowel Thomas als Roglic hier de baas kon. Want ik moet toegeven dat geeneen van de twee renners me echt omvergeblazen hebben. Mocht Pogacar hier gestart zijn, dan had hij beiden op meer dan 10 minuten gereden.
Het kleinste verschil is dit echter niet:
1948: 1) F. Magni ; 2) E. Cecchi + 0'11''
1974: 1) E. Merckx ; 2) G. Baronchelli + 0'12''
2023: 1) P. Roglic ; 2) G. Thomas + 0'14''
Kan me ook niet van de indruk ontdoen dat dit ook een gemiste kans is voor Remco, die zowel Thomas als Roglic hier de baas kon. Want ik moet toegeven dat geeneen van de twee renners me echt omvergeblazen hebben. Mocht Pogacar hier gestart zijn, dan had hij beiden op meer dan 10 minuten gereden.
Het kleinste verschil is dit echter niet:
1948: 1) F. Magni ; 2) E. Cecchi + 0'11''
1974: 1) E. Merckx ; 2) G. Baronchelli + 0'12''
2023: 1) P. Roglic ; 2) G. Thomas + 0'14''
1
geplaatst: 27 mei 2023, 20:42 uur
Fraaie ontknoping van een saaie koers. Gelukkig bleek de mechanische pech niet doorslaggevend. Dan was het echt één van de beroerdste Giro's ooit geweest. Nu gelukkig wel gewoon een verdiende winnaar. Zonder (de naweeën van) de valpartij had Roglic vermoedelijk al eerder marge gepakt op Thomas.
0
geplaatst: 27 mei 2023, 22:10 uur
Edgar18 schreef:
Fraaie ontknoping van een saaie koers.
Fraaie ontknoping van een saaie koers.
Precies dat. Voor volgend jaar de parcoursbouwers ontslaan en duimen voor beter weer en minder covid.
0
Tidalwave
geplaatst: 28 mei 2023, 14:29 uur
Ik heb deze Pinksterdag geen voornemens om sport te volgen; maar nu ik toch nadenk ga ik zometeen om 1500 F1 Monaco kijken, want mijn huis woont naast het circuit in Monaco. Vervolgens pak ik een korte vlucht naar Italië om aanwezig te zijn bij de laatste etappe van de Giro. Ik overnacht daar, want ik weet waar mijn bed die avond slaapt.
Kortom: Ik ben een mazzelaar.
Kortom: Ik ben een mazzelaar.
* denotes required fields.