Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2023, 21:30 uur
Binnen minder dan een maand hebben we trouwens deze rit in Frankrijk:
https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/tdf23-profils-web-fr-e-uetape-14/45596/0:0,2009:1206-960-0-90/f1d58
Door Lucien Van Impe omschreven als: “De Joux Plane is een lastige col met veel lange rechte stukken en weinig haarspeldbochten om een tussen versnelling te plaatsen. Dit is een col waar iedereen afziet maar het zwaartepunt ligt toch vooral in de levensgevaarlijke duik richting Morzine. Een vuile afdaling met uitstekende rioolroosters, moeilijk in te schatten bochten en vaak water op het wegdek. Het risico op een valpartij is zeer groot.”
https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/tdf23-profils-web-fr-e-uetape-14/45596/0:0,2009:1206-960-0-90/f1d58
Door Lucien Van Impe omschreven als: “De Joux Plane is een lastige col met veel lange rechte stukken en weinig haarspeldbochten om een tussen versnelling te plaatsen. Dit is een col waar iedereen afziet maar het zwaartepunt ligt toch vooral in de levensgevaarlijke duik richting Morzine. Een vuile afdaling met uitstekende rioolroosters, moeilijk in te schatten bochten en vaak water op het wegdek. Het risico op een valpartij is zeer groot.”
0
geplaatst: 17 juni 2023, 11:54 uur
Mäder's team en nog 2 teams hebben zich toch teruggetrokken uit de Ronde van Zwitserland.
Gelukkig bestaat er nog respect en geldt niet altijd "The show must go on".
Gelukkig bestaat er nog respect en geldt niet altijd "The show must go on".
1
geplaatst: 2 juli 2023, 08:13 uur
Niemand die de tour volgt? Of hebben we daar een apart topic voor?
Enfin, ultra dominant optreden van Verstappen in de sprint gisteren, liefst 21 seconden voorsprong op Pérez die hem na de start nog even een het gras duwde. Naast eigen zeggen niet bewust, maar Verstappen leerde hem zijn lesje in bocht 3 en 4.
Was een leuke sprint, misschien wel de beste tot nu toe, maar ben nog steeds geen fan van het format.
Enfin, ultra dominant optreden van Verstappen in de sprint gisteren, liefst 21 seconden voorsprong op Pérez die hem na de start nog even een het gras duwde. Naast eigen zeggen niet bewust, maar Verstappen leerde hem zijn lesje in bocht 3 en 4.
Was een leuke sprint, misschien wel de beste tot nu toe, maar ben nog steeds geen fan van het format.
0
geplaatst: 2 juli 2023, 13:22 uur
Pas als ze in de bergen komen vind ik het leuk worden. Wat is je top 5?
0
geplaatst: 2 juli 2023, 13:37 uur
Ha, val ik even door de mand.

Ik begin het in elk gavel elk jaar pas halverwege te volgen in elk gavel.
0
geplaatst: 2 juli 2023, 14:46 uur
Normaliter wordt hier elke meter wielrennen besproken, maar nu nog niet, vandaar.
0
geplaatst: 2 juli 2023, 19:11 uur
Als Vingegaard 500 meter op kop had gereden in de laatste km dan had Jumbo Visma z'n eerste ritzege kunnen noteren.
0
geplaatst: 2 juli 2023, 19:22 uur
Gisteren met die aankomstlijn die nog flink omhoog liep kon ik het nog wel begrijpen dat Vingegaard niet op kop kwam, dat was geen zekerheidje voor Wout....maar vandaag snapte ik dat echt niet...van die ene km op kop doortrekken gaat ie echt niet de tour verliezen.
0
geplaatst: 2 juli 2023, 19:26 uur
El Ninjo schreef:
Gisteren met die aankomstlijn die nog flink omhoog liep kon ik het nog wel begrijpen dat Vingegaard niet op kop kwam, dat was geen zekerheidje voor Wout....maar vandaag snapte ik dat echt niet...van die ene km op kop doortrekken gaat ie echt niet de tour verliezen.
Staat hier uitgelegd: Niermann verdedigt tactische uitvoering Vingegaard en Jumbo-Visma: 'Als ik niet de call maak...' | Indeleiderstrui.nl
1
geplaatst: 2 juli 2023, 19:38 uur
Ik ben vrij overtuigd dat Pogacar zich niets van stalorders had aangetrokken en in deze situatie wel voor een ploegmaat op kop had gereden in die laatste kilometer...veel meer koersinzicht, meer een echte leider en meer persoonlijkheid.
0
geplaatst: 2 juli 2023, 20:46 uur
Verstappen wederom uiterst dominant, al vond ik het risico dat hij nam om de snelste ronde te rijden wat onnodig.
De uitslag is nog niet definitief, blijkbaar zijn de heren coureurs 1200 keer over de track limits gegaan, maar heeft niet iedere zijn straf gehad, waartegen Aston Martin protest heeft aangetekend. Hun protest schijnt gericht te zijn op Sainz, die dan zou terugvallen tot achter Norris (en mogelijk zelfs Alonso ).
De uitslag is nog niet definitief, blijkbaar zijn de heren coureurs 1200 keer over de track limits gegaan, maar heeft niet iedere zijn straf gehad, waartegen Aston Martin protest heeft aangetekend. Hun protest schijnt gericht te zijn op Sainz, die dan zou terugvallen tot achter Norris (en mogelijk zelfs Alonso ).
0
geplaatst: 2 juli 2023, 20:50 uur
El Ninjo schreef:
Ik ben vrij overtuigd dat Pogacar zich niets van stalorders had aangetrokken en in deze situatie wel voor een ploegmaat op kop had gereden in die laatste kilometer...veel meer koersinzicht, meer een echte leider en meer persoonlijkheid.
Klopt ongetwijfeld, maar Vingegaard is een andere persoon en houdt zich blijkbaar graag aan het plan. Alle begrip daarvoor. Het maakt de koers niet minder interessant, integendeel. Prachtige zege zo voor Lafay. En de frustratie van WVA is ook mooi natuurlijk, hoort bij de sport.Ik ben vrij overtuigd dat Pogacar zich niets van stalorders had aangetrokken en in deze situatie wel voor een ploegmaat op kop had gereden in die laatste kilometer...veel meer koersinzicht, meer een echte leider en meer persoonlijkheid.
1
geplaatst: 2 juli 2023, 21:00 uur
Pogačar krijgt zo wel steeds meer de gunfactor, voor mij sowieso al degene waar ik voor supporter. Hoewel het allemaal te begrijpen is natuurlijk.
Lafay inderdaad een aanval uit het boekje: de timing, de positie waar hij uit komt, niet omkijken. Heerlijk
Lafay inderdaad een aanval uit het boekje: de timing, de positie waar hij uit komt, niet omkijken. Heerlijk
0
geplaatst: 2 juli 2023, 22:39 uur
Liefst 12 coureurs krijgen nog een tijdstraf, uren na afloop van de GP, wegens veelvoudig overschrijden van track limits. Sainz zakt naar P6, Hamilton naar p8, Alonso en Norris gaan een plekje omhoog. Ocon kreeg zelfs 30 seconden straf.
Wat een afgang voor de FIA.
Wat een afgang voor de FIA.
1
geplaatst: 2 juli 2023, 23:48 uur
Treurig weekend voor de auto en motorsport.
opnieuw-nederlandse-coureur-overleden-joey-den-besten-30-komt-om-bij-crash-in-finland
opnieuw-nederlandse-coureur-overleden-joey-den-besten-30-komt-om-bij-crash-in-finland
0
geplaatst: 5 juli 2023, 18:28 uur
Dat Pogacar al in de eerste de beste bergrit op de eerste col waar echt gas werd gegeven zo'n tik van Vingegaard zou krijgen had ik eerlijk gezegd niet zien aankomen.
0
geplaatst: 5 juli 2023, 19:07 uur
Nee, je zag het gedurende de etappe wel aankomen, maar op voorhand zeker niet, nee.
Wel een nadeel van zo vroeg al een zware bergrit, want nu is de Tour al min of meer beslist.
Of de trucendoos moet nog opengaan.
Wel een nadeel van zo vroeg al een zware bergrit, want nu is de Tour al min of meer beslist.
0
geplaatst: 5 juli 2023, 20:14 uur
johan de witt schreef:
Nee, je zag het gedurende de etappe wel aankomen, maar op voorhand zeker niet, nee.
5 bergritten in de laatste week.
Tour de France 2023: Parcours en etappes - touretappe.nl
0
geplaatst: 5 juli 2023, 21:26 uur
Zo zwaar was deze rit nog niet eens. Morgen wordt pittiger. Als het Vingegaard lukt er morgen en zondag nog een keer zo'n klap op te geven dan is de ronde beslist.
0
geplaatst: 5 juli 2023, 22:13 uur
Er kan natuurlijk nog van alles gebeuren, maar wat was de laatste keer dat we een ommekeer kregen in de Tour nadat iemand bergop echt het sterkst was? Kan het me niet heugen. Dat gebeurt zelfs in de Giro (2018) en Vuelta (2012) maar een enkele keer. Of het moet een valpartij zijn, zoals de Giro 2016.
Iets van een Landisje zou leuk zijn, maar die tijden zijn niet meer.
Iets van een Landisje zou leuk zijn, maar die tijden zijn niet meer.
0
geplaatst: 6 juli 2023, 17:38 uur
Pogi strikes back...ook die had ik vandaag niet zien aankomen... wat een geweldig duel tussen die 2.
2
geplaatst: 6 juli 2023, 17:58 uur
Ja de Tour is zes dagen ver en kan nu al wedijveren met die van vorig jaar. En dat was al de mooiste die ik ooit heb meegemaakt. What a time to be alive.
0
geplaatst: 6 juli 2023, 18:31 uur
De mannen maken er inderdaad zo'n harde en mooie koers van. Da's echt in jaren niet gezien. Ook Johannessen komt er goed door, eentje die ook veel in zijn mars heeft maar een lastige periode heeft gehad.
* denotes required fields.