Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2023, 22:53 uur
Nederland plaatst zich voor het WK cricket! Heel knappe prestatie.
0
geplaatst: 8 juli 2023, 11:08 uur
Er zit nog wel wat aan te komen in de tour.
- Zondag aankomst op de Puy de Dôme (HC)
- Volgende week vrijdag aankomst op de Grand Colombier (HC)
- Volgende week zaterdag downhill-finish in Morzine na beklimming van de Joux-Plane (HC). Een daler zoals Pidcock kan veel tijd goedmaken in deze technische afdaling.
- Volgende week zondag opnieuw aankomst bovenop Le Betex in Saint-Gervais (C1)
- Dinsdag: Tijdrit met een klim van tweede categorie
- Woensdag: De Koninginnerit in de alpen. Aankomst te Courchevel na beklimming van de Col de la Loze (HC)
- Zaterdag: De laatste bergrit lijkt me een gevaarlijke voor een coup. Tussen de voorlaatste en de laatste klim zit geen vallei. De afdaling lijkt me een van de gevaarlijkste van de hele tour. In 2014 eindigde de tour van Contador hier tegen het asfalt.
Men komt hier afgedaald uit het kleine wegje links. De renners maken een bocht van bijna 180 graden en beginnen aan de slotklim: Voordat je verdergaat naar Google Maps
- Volgende week zaterdag downhill-finish in Morzine na beklimming van de Joux-Plane (HC). Een daler zoals Pidcock kan veel tijd goedmaken in deze technische afdaling.
- Woensdag: De Koninginnerit in de alpen. Aankomst te Courchevel na beklimming van de Col de la Loze (HC)
- Zaterdag: De laatste bergrit lijkt me een gevaarlijke voor een coup. Tussen de voorlaatste en de laatste klim zit geen vallei. De afdaling lijkt me een van de gevaarlijkste van de hele tour. In 2014 eindigde de tour van Contador hier tegen het asfalt.
Men komt hier afgedaald uit het kleine wegje links. De renners maken een bocht van bijna 180 graden en beginnen aan de slotklim: Voordat je verdergaat naar Google Maps
0
geplaatst: 11 juli 2023, 15:11 uur
En toen was het sprookje van Nyck de Vries alweer voorbij...
'Nyck de Vries verliest F1-zitje AlphaTauri per direct' | RacingNews365
'Nyck de Vries verliest F1-zitje AlphaTauri per direct' | RacingNews365
0
geplaatst: 11 juli 2023, 16:46 uur
En dat terwijl hij in Silverstone een prima race reed. Denk dat het puur strategisch is, met Ricciardo in de tweede AlphaTauri kunnen ze testen hoor goed Yuki (en de auto) echt is en zetten ze Perez onder druk. Ze zeggen niet voor niks, zolang hij tweede staat in het WK gaan we hem niet vervangen.
Ofwel, Ricciardo rijdt volgend jaar weer voor Red Bull, Perez mag zijn contract uitdienen bij AlphaTauri (naast Liam Lawson) of wordt uitgekocht.
Ofwel, Ricciardo rijdt volgend jaar weer voor Red Bull, Perez mag zijn contract uitdienen bij AlphaTauri (naast Liam Lawson) of wordt uitgekocht.
0
geplaatst: 11 juli 2023, 20:04 uur
Tis lullig voor De Vries, maar wel terecht. Hij bakte er echt niets van. Keer op keer op keer eindigde hij achter zijn (nou niet bijzonder getalenteerde) teamgenoot. En dan ook nog foutjes in een aantal wedstrijden.
Jammer, maar de koningsklasse was net een tandje te lastig.
0
geplaatst: 11 juli 2023, 21:13 uur
Niet verbazend. Zo bijzonder is Yuki niet en daar niet in de buurt bij kunnen komen zegt wel genoeg. Er is een reden geweest dat Nick nooit door een ander team benaderd is voor zijn Monza race. Blijf het wel jammer vinden dat Redbull nog steeds tijdens het seizoen blijft wisselen.
Maar goed de komende races maar eens zien of Danny Ric er nog iets van bakt. Hij schijnt in de sim wel weer de oude te zijn, maar of zich dat ook naar de vaan vertaald...
Maar goed de komende races maar eens zien of Danny Ric er nog iets van bakt. Hij schijnt in de sim wel weer de oude te zijn, maar of zich dat ook naar de vaan vertaald...
1
geplaatst: 13 juli 2023, 18:47 uur
Edgar18 schreef:
Tis lullig voor De Vries, maar wel terecht. Hij bakte er echt niets van. Keer op keer op keer eindigde hij achter zijn (nou niet bijzonder getalenteerde) teamgenoot. En dan ook nog foutjes in een aantal wedstrijden.
Totaal niet mee eens. Ja, ook ik had verwacht dat De Vries zich makkelijker staande zou kunnen houden naast Tsunoda, maar Tsunoda is geen pannekoek hoor.
In zijn eerste jaar liet hij al af en toe zijn snelheid zien, maar was hij wat onstuimig. Vorig jaar deed hij echt niet onder voor Gasly, die ik zwaar overschat vind, terwijl anderen hoog opgeven over hem.
Tegenwoordig hebben coureurs drie testdagen om zich bekend te maken met de auto. Daar kan geen simulator tegenop. Vroeger kon je onbeperkt testen en werd een coureur in de maanden voorafgaand aan het nieuwe seizoen klaargestoomd voor zijn debuut. Nu gebeurt dat tijdens het eerste en een deel van het tweede seizoen. Tenzij je Verstappen, Leclerc, Russell of Norris heet.
Er staat zoveel op het spel en het veld zit zo dicht op elkaar dat een rookie gewoon niet meer twee jaar de tijd krijgt in veel gevallen. Tenzij je een zak geld meeneemt. Yuki moet het nu in zijn eentje opnemen tegen Haas en Alfa.
Maar als men had verwacht dat De Vries van hetzelfde niveau als die vier was en in wat met afstand de slechtste auto van het veld is, meteen in de punten zou rijden, dan hadden ze gewoon onrealistische verwachtingen en hadden ze hem dat stoeltje niet moeten geven, maar bijvoorbeeld Liam Lawson. Maar ze weten zelf ook wel dat Lawson net zo goed Yuki niet had kunnen bijhouden, precies de reden waarom ze hem nu ook niet laten invallen.
Vooralsnog zat De Vries dichter bij Yuki dan Perez bij Verstappen. Of Sargeant bij Albon.
De Vries is gewoon geslachtofferd om Ricciardo uit te testen en Perez onder druk te zetten.
Het is ook wel weer typisch Nederlands om De Vries zo af te fikken omdat hij niet de tweede Verstappen is. Ik kan je vertellen, die is er gewoon niet. Ook niet over 5 jaar, als Verstappen er eventueel mee ophoudt. In geen enkele juniorklasse zit er een Nederlands talent van dat kaliber.
Achteraf had hij beter voor Williams kunnen kiezen, maar ja, als een stoeltje bij Red Bull lonkt, dan is dat ook geen makkelijke keuze.
We gaan het zien of Ricciardo Yuki kan bijhouden. Denk dat hij er nog een flinke dobber aan gaat krijgen.
0
geplaatst: 13 juli 2023, 19:10 uur
AGE-411 schreef:
Het weerbericht in de gaten houden voor die Vogezen rit!
0
geplaatst: 13 juli 2023, 22:39 uur
harm1985 schreef:
Totaal niet mee eens. Ja, ook ik had verwacht dat De Vries zich makkelijker staande zou kunnen houden naast Tsunoda, maar Tsunoda is geen pannekoek hoor.
(quote)
Tsunoda is een driftkikker die er vooral dankzij de backing van Honda rondrijd. Maar puntje bij paaltje heeft hij bijzonder weinig laten zien en loopt hij meer te klagen dan resultaat te boeken. IK heb nooit begrepen waarom die jongen zo geprezen werd en zie het nu nog steeds niet (dat heb ik bij Leclerc trouwens ook, maar die heeft tenminste nog wel enige resultaten weten te boeken). Die enkele leuke races die Yuki heeft gehad kan je ook voor Stroll aangeven, en die rijd er ook alleen maar omdat zijn vader een team voor hem gekocht heeft.
En Gasly heeft hij voor zover ik mij kan herinneren ook niet verslagen, en die komt ook niet verder dan een beetje in de middemoot rijden. Nee Yuki is veldvulling en niet meer dan dat.
Waarom Nick ineens zo'n item was begrijp ik trouwens ook niet. Dat hij nu na al die jaren door Redbull opgepikt is toont vooral aan hoe weinig jong talent er is. En dat hij voor Redbull gekozen heeft is gewoon dom van hemzelf geweest. Want iedereen weet onderhand hoe hard ze daar zijn voor de coureurs als ze niet presteren. Williams was inderdaad een slimmere optie geweest
Maar als men had verwacht dat De Vries van hetzelfde niveau als die vier was en in wat met afstand de slechtste auto van het veld is, meteen in de punten zou rijden, dan hadden ze gewoon onrealistische verwachtingen en hadden ze hem dat stoeltje niet moeten geven, maar bijvoorbeeld Liam Lawson. Maar ze weten zelf ook wel dat Lawson net zo goed Yuki niet had kunnen bijhouden, precies de reden waarom ze hem nu ook niet laten invallen.
Lawson rijd nu nog in de Super Formula rond, die willen ze daar niet uithalen. Danny Ric loopt alleen maar een beetje te lachen en te niksen. Die kunnen ze makkelijk in een auto zetten om het daadwerkelijke resultaat te zien. Lawson zou volgend jaar best in die auto terecht kunnen komen. Of dat voor Yuki of Danny is valt nog even te bezien. Maar wat ik zo langs zie komen is dat Redbull verwacht dat Yuki met Honda meegaat dus die nemen ze waarschijnlijk niet mee in de stoelendans. Dan zou Danny dus het team moeten dragen. Perez blijft vooralsnog gewoon zitten, die heeft nog een contract tot/met volgend jaar dacht ik en voor zover staat hij gewoon nog tweede in het kampioenschap. Het is alleen even afwachten of hij zich nog weet te herpakken dit seizoen. Hij gaf aan te weten waar aan te moeten werken en deze week weer veel in de Sim te zitten om te trainen/checken en dergelijke. Dus hopelijk weet hij zich ook te herpakken.
Of Ricciardo het zoveel beter zou doen als Perez vraag ik me eigenlijk af. Zijn beste jaren zijn alweer een tijd geleden.
Vooralsnog zat De Vries dichter bij Yuki dan Perez bij Verstappen. Of Sargeant bij Albon.
Ook niet zo heel moeilijk als je constant achterin rijd. Dan hoef je niet zoveel in te halen om in de buurt te komen.

De Vries is gewoon geslachtofferd om Ricciardo uit te testen en Perez onder druk te zetten.
Ik begreep dat Nick het zelf ook een beetje voor zichzelf verpest heeft, net zoals Gasly dat ook bij het team gedaan heeft. Ik neem dat met een korrel zout trouwens.
1
geplaatst: 14 juli 2023, 11:41 uur
harm1985 schreef:
We gaan het zien of Ricciardo Yuki kan bijhouden. Denk dat hij er nog een flinke dobber aan gaat krijgen.
En als het hem wel lukt, kan je hele betoog hierboven dan de prullenbak in? We gaan het zien of Ricciardo Yuki kan bijhouden. Denk dat hij er nog een flinke dobber aan gaat krijgen.
Ik sluit me in ieder geval aan bij het schrijfsel van legian. Zoals ik al schreef, Tsunoda is een weinig indrukwekkend racer en als je daar dan training na training, kwalificatie na kwalificatie en race na race achter eindigt dan doe je het gewoon niet goed. En niet gewoon erachter he, het scheelt vaak een paar tienden per ronde. Dat is in de Formule 1 echt heel veel. Tel daar een aantal verkeerde beslissingen en onnodige akkefietjes (Magnussen bijv.) bij en ik begrijp wel waarom Red Bull hem dumpt.
Vergeet ook niet dat De Vries al 28 is en veel ervaring heeft in andere raceklassen en als testcoureur. Dat kan je niet vergelijken met een rookie die net komt kijken. Van De Vries mocht meer verwacht worden en dat heeft hij bij lange na niet waargemaakt.
De Vries affikken omdat hij geen tweede Verstappen is heb ik overigens nog niemand zien doen. Niet in de media en ook niet hier. Hij wordt gewoon afgerekend op zijn eigen resultaat.
0
geplaatst: 14 juli 2023, 17:37 uur
Sterk gedaan van Jumbo vandaag.
Ze kunnen met vertrouwen het weekend in.
Ze kunnen met vertrouwen het weekend in.
0
geplaatst: 15 juli 2023, 08:13 uur
Edgar18 schreef:
Ik sluit me in ieder geval aan bij het schrijfsel van legian. Zoals ik al schreef, Tsunoda is een weinig indrukwekkend racer en als je daar dan training na training, kwalificatie na kwalificatie en race na race achter eindigt dan doe je het gewoon niet goed. En niet gewoon erachter he, het scheelt vaak een paar tienden per ronde. Dat is in de Formule 1 echt heel veel. Tel daar een aantal verkeerde beslissingen en onnodige akkefietjes (Magnussen bijv.) bij en ik begrijp wel waarom Red Bull hem dumpt.
Vergeet ook niet dat De Vries al 28 is en veel ervaring heeft in andere raceklassen en als testcoureur. Dat kan je niet vergelijken met een rookie die net komt kijken. Van De Vries mocht meer verwacht worden en dat heeft hij bij lange na niet waargemaakt.
De Vries affikken omdat hij geen tweede Verstappen is heb ik overigens nog niemand zien doen. Niet in de media en ook niet hier. Hij wordt gewoon afgerekend op zijn eigen resultaat.
(quote)
En als het hem wel lukt, kan je hele betoog hierboven dan de prullenbak in? Ik sluit me in ieder geval aan bij het schrijfsel van legian. Zoals ik al schreef, Tsunoda is een weinig indrukwekkend racer en als je daar dan training na training, kwalificatie na kwalificatie en race na race achter eindigt dan doe je het gewoon niet goed. En niet gewoon erachter he, het scheelt vaak een paar tienden per ronde. Dat is in de Formule 1 echt heel veel. Tel daar een aantal verkeerde beslissingen en onnodige akkefietjes (Magnussen bijv.) bij en ik begrijp wel waarom Red Bull hem dumpt.
Qua rij eigenschappen lijkt de AlphaTauri meer op de McLaren dan op de Red Bull, dus het feit dat hij tijdens een bandentest in een Red Bull op harde banden 0.7 seconden langzamer was dan de pole tijd van Verstappen zegt nog niks. Het is niet ondenkbaar dat hij ook met de AlphaTauri gaat worstelen.
Maar we gaan het zien.
1
geplaatst: 16 juli 2023, 18:26 uur
Fenomenale Tour-etappe, Poels was kapot van de dood van Mäder maar zet het om in iets prachtigs. Echt op gevoel.
En het steekspel tussen Pogacar en Vingegaard is fascinerend.
Verder Van Baarle gezien met een gigantische inspanning, Van der Poel rijdt zich in vorm, het WK wordt mooi.
En het steekspel tussen Pogacar en Vingegaard is fascinerend.
Verder Van Baarle gezien met een gigantische inspanning, Van der Poel rijdt zich in vorm, het WK wordt mooi.
0
geplaatst: 17 juli 2023, 16:22 uur
De etappe was gister inderdaad weer prachtig om naar te kijken. Deze keer heb ik er echter met een schuin oog naar gekeken, want er was gisteren een ander sportevenement die mijn volledige aandacht verdiende: de finale van Wimbledon.
Wat een grandioze partij hebben we gisteren voorgeschoteld gekregen zeg. Een spannende vijfsetter met alles erop en eraan: prachtige rallies, weergaloze dropshots, briljant voetenwerk, machtige winners, spannende punten, noem het maar op. Alles wat tennis zo'n prachtige sport maakt zat in de finale van gister.
Na de eerste set te hebben gezien dacht ik dat Djokovic simpel door zou drukken door Alcaraz in straight sets te verslaan, maar niets bleek minder waar. Het laat de enorme mentale veerkracht van de jonge Spanjaard zien, die met zijn twintig jaar (!) speelde als een ervaren rot die al ontzettend vaak in een grandslamfinale heeft gestaan. Hij stond wel tegenover zo'n ervaren rot, die ondanks het variërende en controlerende spel van Alcaraz toch overal en altijd zijn mannetje stond en een antwoord had (behalve in set drie moet ik zeggen).
Al met al een toppartij en een topmiddag gisteren. Zowel Djokovic als Alcaraz had het verdient om te winnen, maar ik moet toch eerlijk bekennen blij te zijn dat de jongere generatie het stokje over lijkt te nemen. Vorig jaar zagen we dat al in de US Open en nu dit jaar op Wimbledon. Hopelijk komen er nog meer mooie momenten aan voor Alcaraz en de rest van de jonge honden (ik noem een Casper Ruud, Stefanos Tsitsipas, Jannik Sinner en Holger Rune).
Ik heb nu al zin in de US Open die over een dikke maand van start gaat!
Wat een grandioze partij hebben we gisteren voorgeschoteld gekregen zeg. Een spannende vijfsetter met alles erop en eraan: prachtige rallies, weergaloze dropshots, briljant voetenwerk, machtige winners, spannende punten, noem het maar op. Alles wat tennis zo'n prachtige sport maakt zat in de finale van gister.
Na de eerste set te hebben gezien dacht ik dat Djokovic simpel door zou drukken door Alcaraz in straight sets te verslaan, maar niets bleek minder waar. Het laat de enorme mentale veerkracht van de jonge Spanjaard zien, die met zijn twintig jaar (!) speelde als een ervaren rot die al ontzettend vaak in een grandslamfinale heeft gestaan. Hij stond wel tegenover zo'n ervaren rot, die ondanks het variërende en controlerende spel van Alcaraz toch overal en altijd zijn mannetje stond en een antwoord had (behalve in set drie moet ik zeggen).
Al met al een toppartij en een topmiddag gisteren. Zowel Djokovic als Alcaraz had het verdient om te winnen, maar ik moet toch eerlijk bekennen blij te zijn dat de jongere generatie het stokje over lijkt te nemen. Vorig jaar zagen we dat al in de US Open en nu dit jaar op Wimbledon. Hopelijk komen er nog meer mooie momenten aan voor Alcaraz en de rest van de jonge honden (ik noem een Casper Ruud, Stefanos Tsitsipas, Jannik Sinner en Holger Rune).
Ik heb nu al zin in de US Open die over een dikke maand van start gaat!
0
geplaatst: 18 juli 2023, 19:34 uur
Tijdritten verpesten het koersverloop.
Hopelijk was dit de laatste in de Tour.
Hopelijk was dit de laatste in de Tour.
4
geplaatst: 18 juli 2023, 20:02 uur
johan de witt schreef:
Ik hoop eerder op minstens 100km tijdrijden in de tour. Zoals in de giro dit jaar: een dikke proloog, een vlakke tijdrit, en een klimtijdrit.
Dan moeten de klimmers nog aanvallender gaan rijden.
Tijdritweetjes:
- De langste tijdrit in de tour vinden we in 1947: De Vlaming Raymond Impanis was de snelste in een tijdrit van 139km! Hij deed er 3u49'36'' over. De tourwinnaar (Jean Robic) eindigde op 4'54'' op de tweede plaats.
- De editie van 1935 telde 6 tijdritten!
- Miguel Indurain won de tour 5 keer. In die tijd won hij 10 ritten: Allemaal tijdritten! In de bergen was het vooral aanklampen.
- Jacques Anquetil heeft z'n 5 eindzeges ook vooral te danken aan de tijdritten.
Jouw verwensing komt alleszins niet uit.
Van het traject van volgend jaar is nog niet veel geweten, maar wat wel geweten is is dat de laatste rit een tijdrit is over 35km: van Monaco naar Nice. Het parcours is wat vergelijkbaar met de tijdrit van vandaag.
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/tour-de-france-2024-tijdrit-640f210e43353.jpeg?crop=1.00xw:0.773xh;0,0.109xh&resize=980:*
Zou een mooi nieuwigheid zijn: Elk jaar een aankomst in een andere Franse stad zodat we naast een 'Grand Départ' ook een 'Grand arrivée' krijgen. Liefst met een afsluitende (klim)tijdrit.
Stiekem droom ik van een afsluitende tijdrit op de Puy-de-Dôme, de Mont Ventoux, Col de la Loze, de Grand Ballon.
0
geplaatst: 18 juli 2023, 20:05 uur
De komende dagen verwacht ik een alles-of-niets poging van Pogacar zoals we vorig jaar in de Pyreneeën zagen.
Vingegaard zal maar eens een slechte dag hebben en er volledig doorheen zakken... Zoals Yates in de Giro van 2018, toen Froome hem in de afsluitende koninginnenrit op 20 minuten reed na een aanval op 80km van de meet, op de flanken van de 'Colle delle Finestre'.
De 'Col de la Loze' komt van alle Franse cols het dichtst bij de Finestre op gebied van 'monsterlijkheid'.
Vingegaard zal maar eens een slechte dag hebben en er volledig doorheen zakken... Zoals Yates in de Giro van 2018, toen Froome hem in de afsluitende koninginnenrit op 20 minuten reed na een aanval op 80km van de meet, op de flanken van de 'Colle delle Finestre'.
De 'Col de la Loze' komt van alle Franse cols het dichtst bij de Finestre op gebied van 'monsterlijkheid'.
0
geplaatst: 18 juli 2023, 20:33 uur
Pogacar hoopte op regen zei hij na afloop.
Alleen dat kan hem nog helpen misschien.
Maar dat zit er niet in volgens mij.
Alleen dat kan hem nog helpen misschien.
Maar dat zit er niet in volgens mij.
1
geplaatst: 18 juli 2023, 22:00 uur
Deze uitslag volgt wel de logica:
- Vingegaards voorbereiding was optimaal, die van Pogacar niet bepaald
- alle etappes die geen sprint werden zijn hard gemaakt, door Jumbo of UAE. Dat speelt de Deen in de kaart
- Jumbo is op alle vlakken professioneler dan UAE, die fietswissel bijvoorbeeld leek een soort wanhoopspoging, gewoon de foute keus. Ook in de andere etappes zag je geen plan bij UAE
- Vingegaard pakte in de bochten al seconden en had dus duidelijk beter verkend en was bereid meer verantwoorde risico’s te nemen. Hij leek de perfecte tijdrit te rijden
- Pogacar leek al een paar dagen wat vermoeid. Hij rijdt al met al een prima tijdrit, op zijn gigantische talent. Het gat tussen die twee en de rest wordt nog eens bevestigd
Een tijdrit hoort voor mij zeker wel in de Tour. Je ziet in zo’n tijdrit laat in een ronde overigens wel vaker dat er grote gaten vallen, dan worden alle verschillen uitvergroot.
- Vingegaards voorbereiding was optimaal, die van Pogacar niet bepaald
- alle etappes die geen sprint werden zijn hard gemaakt, door Jumbo of UAE. Dat speelt de Deen in de kaart
- Jumbo is op alle vlakken professioneler dan UAE, die fietswissel bijvoorbeeld leek een soort wanhoopspoging, gewoon de foute keus. Ook in de andere etappes zag je geen plan bij UAE
- Vingegaard pakte in de bochten al seconden en had dus duidelijk beter verkend en was bereid meer verantwoorde risico’s te nemen. Hij leek de perfecte tijdrit te rijden
- Pogacar leek al een paar dagen wat vermoeid. Hij rijdt al met al een prima tijdrit, op zijn gigantische talent. Het gat tussen die twee en de rest wordt nog eens bevestigd
Een tijdrit hoort voor mij zeker wel in de Tour. Je ziet in zo’n tijdrit laat in een ronde overigens wel vaker dat er grote gaten vallen, dan worden alle verschillen uitvergroot.
1
geplaatst: 19 juli 2023, 20:33 uur
Volgend jaar zou Pogi beter de Giro en de Vuelta rijden. Die laatste moet hem echt liggen. Dit jaar 13 aankomsten bergop! Vaak op cols van 3de en 2de categorie. Ideaal om naar boven te knallen en de boni's mee te nemen.
Voor mij was de Vuelta van 2019 de echte kennismaking met Pogi. 3 ritzeges, en vooral de laatste bergrit blijft me bij. De verenigde Spaanse kliek moest alles uit de kast halen en kwam geen seconde dichter op de slotklim. De tweede plaats van Valverde werd maar nipt veilig gesteld.
Ander tournieuws: Opvallend is ook de ruzie tussen Caleb Ewan en de ploeg(leiding) die in de media gevoerd wordt.
Ewan ligt totaal niet goed in de groep, en men is hem liever kwijt dan rijk.
Voor mij was de Vuelta van 2019 de echte kennismaking met Pogi. 3 ritzeges, en vooral de laatste bergrit blijft me bij. De verenigde Spaanse kliek moest alles uit de kast halen en kwam geen seconde dichter op de slotklim. De tweede plaats van Valverde werd maar nipt veilig gesteld.
Ander tournieuws: Opvallend is ook de ruzie tussen Caleb Ewan en de ploeg(leiding) die in de media gevoerd wordt.
Ewan ligt totaal niet goed in de groep, en men is hem liever kwijt dan rijk.
0
geplaatst: 20 juli 2023, 09:00 uur
Ik vind het lastig inschatten in hoeverre het instorten van Pogi nu ligt aan zijn niet optimale voorbereiding door zijn polsbreuk, aan zijn programma met de voorjaarsklassiekers (waarin hij overal waar hij startte ook voluit voor de winst ging), aan toch een ziekte onder de leden, aan het sloopwerk van Jumbo Visma die hun huiswerk in ieder geval wel goed voor elkaar hebben .... waarschijnlijk ergens een combi van al deze factoren en dan komt de man met de hamer in een tour die zo zwaar is als deze editie denk ik ook 2x zo hard binnen.
0
geplaatst: 20 juli 2023, 09:25 uur
Al drie jaar op rij moet hij zijn meerdere erkennen in JV/Vingegaard in de laatste week van de Tour.
Dan ligt het niet per se aan factoren van eerder dit seizoen.
Ik denk dat Vingegaard gewoon de betere klassementsrenner is en JV de beter gestructureerde ploeg.
Dan ligt het niet per se aan factoren van eerder dit seizoen.
Ik denk dat Vingegaard gewoon de betere klassementsrenner is en JV de beter gestructureerde ploeg.
0
geplaatst: 20 juli 2023, 10:02 uur
0
geplaatst: 21 juli 2023, 19:48 uur
https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/pp-et20-petit-ballon-markstein-web-1500-px/45659/0:0,1500:1018-960-0-90/f917f
Dit tweeluik is morgen het slotstuk van deze tour.
Wie wint hem? Als Pogi terug genezen is zie ik hem voor de etappezege gaan.
Dit tweeluik is morgen het slotstuk van deze tour.
Wie wint hem? Als Pogi terug genezen is zie ik hem voor de etappezege gaan.
0
geplaatst: 21 juli 2023, 20:19 uur
En nog een interessante strijd voor de bergtrui met 3 kanshebbers (al verwacht ik niet dat Vingegaard mee gaat strijden). Gall moet 6 pt inhalen op Ciccone en Vingegaard staat op 7 pt.
Morgen eerst 3x 2e cat met steeds 5-3-2-1 pt, dan 3e cat met 2 en 1 pt
En voor de 2 slotklimmen staan telkens 10-8-6-4-2-1 pt.
Ik verwacht dat Ciccone zal proberen z’n trui veilig te stellen voor de 2 laatste cols en dan hoopt dat de klassementsrenners de pt van Gall gaan wegsnoepen.
Benieuwd naar de vluchtgroep morgen…ik zag dat oa Woods, Theuns en Johannessen het extra rustig aan hebben gedaan vandaag en in de grote groep achter het peloton zijn gefinished. Dus ik verwacht dat die 3 het zeker gaan proberen morgen.
Morgen eerst 3x 2e cat met steeds 5-3-2-1 pt, dan 3e cat met 2 en 1 pt
En voor de 2 slotklimmen staan telkens 10-8-6-4-2-1 pt.
Ik verwacht dat Ciccone zal proberen z’n trui veilig te stellen voor de 2 laatste cols en dan hoopt dat de klassementsrenners de pt van Gall gaan wegsnoepen.
Benieuwd naar de vluchtgroep morgen…ik zag dat oa Woods, Theuns en Johannessen het extra rustig aan hebben gedaan vandaag en in de grote groep achter het peloton zijn gefinished. Dus ik verwacht dat die 3 het zeker gaan proberen morgen.
0
geplaatst: 21 juli 2023, 20:25 uur
Gall mag sowieso niet mee in een ontsnapping, dus Ciccone lijkt me wel vrij zeker.
0
geplaatst: 21 juli 2023, 20:28 uur
johan de witt schreef:
Gall mag sowieso niet mee in een ontsnapping, dus Ciccone lijkt me wel vrij zeker.
Ciccone zal ook niet in een vroege ontsnapping mogen van AG2R. En die ploeg is veel sterker dan Lidl-Trek.
Mocht ik ploegbaas van AG2R zijn zou ik de koers hard maken op de eerste beklimming van de dag. Kwestie van de ploeg van Ciccone uit te schakelen.
Vervolgens kan Gall met 'O Connor op stap gaan. Ze mogen Ciccone nog meenemen, die lijkt me toch minder dan Gall.
Het openingsuur zal sowieso zeer stevig zijn.
0
geplaatst: 21 juli 2023, 20:35 uur
Nogmaals, niemand die boven Gall staat, zal hem laten gaan.
Als Gall al zou gaan, zullen Bora, Bahrain, Jayco en Ineos daar gelijk op reageren.
Die gaan echt niet zomaar hun plekje opgeven.
Met Ciccone die demarreert zal alleen AG2R niet blij zijn. Die kunnen dan alleen zelf ook iemand meesturen, maar dus niet Gall.
Als Gall al zou gaan, zullen Bora, Bahrain, Jayco en Ineos daar gelijk op reageren.
Die gaan echt niet zomaar hun plekje opgeven.
Met Ciccone die demarreert zal alleen AG2R niet blij zijn. Die kunnen dan alleen zelf ook iemand meesturen, maar dus niet Gall.
* denotes required fields.