Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2023, 20:54 uur
johan de witt schreef:
Nogmaals, niemand die boven Gall staat, zal hem laten gaan.
Als Gall al zou gaan, zullen Bora, Bahrain, Jayco en Ineos daar gelijk op reageren.
Die gaan echt niet zomaar hun plekje opgeven.
Met Ciccone die demarreert zal alleen AG2R niet blij zijn. Die kunnen dan alleen zelf ook iemand meesturen, maar dus niet Gall.
Nogmaals, niemand die boven Gall staat, zal hem laten gaan.
Als Gall al zou gaan, zullen Bora, Bahrain, Jayco en Ineos daar gelijk op reageren.
Die gaan echt niet zomaar hun plekje opgeven.
Met Ciccone die demarreert zal alleen AG2R niet blij zijn. Die kunnen dan alleen zelf ook iemand meesturen, maar dus niet Gall.
Gall staat 2'21'' achter Hindley. Enkel voor Bora is Gall een probleem, en dan enkel als hij meer dan een minuut weg rijdt.
Er rijdt sowieso geen ontsnapping van betekenis weg morgen, en dat is een constante in deze tour.
Bij aankomst aan de voet van de Petit Ballon zal de ontsnapping hooguit een minuut over houden op een uitgedund peloton.
Als Pogi goed is zal ook UAE de ontsnapping binnen handbereik willen houden voor de ritzege.
Het wordt een hels openingsuur.
1
geplaatst: 22 juli 2023, 10:57 uur
Mooiste sportmoment gisteren vond ik het interview achteraf met Mohoric.
0
geplaatst: 22 juli 2023, 17:27 uur
Doodzonde. Binnen 100 jaar sta je nog steeds gekend als winnaar van de bollentrui.
De 8ste plaats, daar spreekt binnen 10 jaar niemand meer over.
De 8ste plaats, daar spreekt binnen 10 jaar niemand meer over.
0
geplaatst: 22 juli 2023, 17:29 uur
johan de witt schreef:
Gall toont zoals verwacht geen enkele interesse in die bollen.
Op de eerste klim wel dacht ik, maar hij liet zich wegdringen in het gewring voor de top. Dan snap ik dat hij er vervolgens geen zin meer in had en wel vol voor de ritzege ging, minstens zoveel waard.Gall toont zoals verwacht geen enkele interesse in die bollen.
0
geplaatst: 22 juli 2023, 17:35 uur
Hamilton pole met 0.003s. Perez wel in Q3, maar slechts P9. Ricciardo 13e, Yuki 17e. En 2 Alfa's in de top 10, Zhou zelfs P5 voor Leclerc. Zeperd voor Sainz en Russell.
0
geplaatst: 22 juli 2023, 17:35 uur
Wel erg laf gedrag van Vingegaard.
Die rijdt veel te geprogrammeerd. Zonde.
Die rijdt veel te geprogrammeerd. Zonde.
1
geplaatst: 22 juli 2023, 17:43 uur
Die hele bollentrui is toch een farce. En oninteressant ook. Soort troostprijs eigenlijk. De beste klimmer hoort de bollentrui te winnen. En dat was niet Ciccone. Afschaffen dat ding. Of de trui anders noemen, zodat niet geïnsinueerd wordt dat de beste klimmer hem wint.
Sowieso een vrij saaie laatste etappe. Jammer dat Vingegaard niet zo nodig hoefde te winnen.
Al met al trouwens wel een fraaie Tour. Ik heb genoten van 'het duel' in de eerste twee weken. Ook een aantal overwinningen (Lafay, Woods, Poels, Asgreen) was zeer de moeite waard.
Sowieso een vrij saaie laatste etappe. Jammer dat Vingegaard niet zo nodig hoefde te winnen.
Al met al trouwens wel een fraaie Tour. Ik heb genoten van 'het duel' in de eerste twee weken. Ook een aantal overwinningen (Lafay, Woods, Poels, Asgreen) was zeer de moeite waard.
0
geplaatst: 22 juli 2023, 19:42 uur
Edgar18 schreef:
Die hele bollentrui is toch een farce. En oninteressant ook. Soort troostprijs eigenlijk. De beste klimmer hoort de bollentrui te winnen. En dat was niet Ciccone. Afschaffen dat ding. Of de trui anders noemen, zodat niet geïnsinueerd wordt dat de beste klimmer hem wint.
Ze hebben weer lopen te klooien met de puntentelling.
Favorieten bolletjestrui Tour de France 2023: Veel kapers op de kust voor Pogacar en Vingegaard | Indeleiderstrui.nl
0
geplaatst: 22 juli 2023, 20:27 uur
Pogacar is 25 en heeft al 14 ritzeges in een grote ronde! En wat voor ritzeges. Staan best wel enkele klinkende namen tussen:
VUELTA2019
9) Andorra La Vella (AND) - Cortals d'Encamp (AND)
13) Bilbao - Los Machucos
20) Arena de San Pedro - Plataforma de Gredos
TDF2020
9) Pau - Laruns
15) Lyon - Le Grand Colombier
20) Lure - Planche des Belles Filles (ITT)
TDF2021
5) Changé - Laval (ITT)
17) Muret - St-Lary-Soulan Col du Portet
18) Pau - Luz-Ardiden
TDF2022
6) Binche (BE) - Longwy
7) Tomblaine - Super Planche Des Belles Filles
17) Saint-Gaudens - Peyragudes
TDF2023
6) Tarbes - Cauterets-Cambasque
20) Belfort - Le Markstein
Mijn favorieten zijn:
- De rit naar Plataforma de Gredos. De verenigde Spaanse kliek moest zich te pletter rijden achter Pogacar om de tweede plaats van Valverde veilig te stellen. (Vuelta19)
- De klimtijdrit naar Planche des Belles Filles (Tdf20)
- De rit naar de Col du Portet. Het truel met de bekkentrekkende Carapaz en de ontluikende Vingegaard was zeer leuk om te zien. (Tdf21)
- De rit naar Cauterets dit jaar. Sowieso de beste rit in de tour van dit jaar.
VUELTA2019
9) Andorra La Vella (AND) - Cortals d'Encamp (AND)
13) Bilbao - Los Machucos
20) Arena de San Pedro - Plataforma de Gredos
TDF2020
9) Pau - Laruns
15) Lyon - Le Grand Colombier
20) Lure - Planche des Belles Filles (ITT)
TDF2021
5) Changé - Laval (ITT)
17) Muret - St-Lary-Soulan Col du Portet
18) Pau - Luz-Ardiden
TDF2022
6) Binche (BE) - Longwy
7) Tomblaine - Super Planche Des Belles Filles
17) Saint-Gaudens - Peyragudes
TDF2023
6) Tarbes - Cauterets-Cambasque
20) Belfort - Le Markstein
Mijn favorieten zijn:
- De rit naar Plataforma de Gredos. De verenigde Spaanse kliek moest zich te pletter rijden achter Pogacar om de tweede plaats van Valverde veilig te stellen. (Vuelta19)
- De klimtijdrit naar Planche des Belles Filles (Tdf20)
- De rit naar de Col du Portet. Het truel met de bekkentrekkende Carapaz en de ontluikende Vingegaard was zeer leuk om te zien. (Tdf21)
- De rit naar Cauterets dit jaar. Sowieso de beste rit in de tour van dit jaar.
0
geplaatst: 23 juli 2023, 17:05 uur
harm1985 schreef:
We gaan het zien of Ricciardo Yuki kan bijhouden. Denk dat hij er nog een flinke dobber aan gaat krijgen.
We gaan het zien of Ricciardo Yuki kan bijhouden. Denk dat hij er nog een flinke dobber aan gaat krijgen.
Dat viel dus best wel weer mee. Ok, ok nog maar 1 race gereden, maar het ging hem toch wel vrij makkelijk af vond ik.
Mooi om te zien dat McLaren er weer goed bijzit, belooft wat spanning voor de tweede helft van het seizoen. Wat ook wel nodig is nu Aston Martin en Ferrari wegzakken. En mooi dat Perez hier weer eens goed resultaat boekt.
1
geplaatst: 23 juli 2023, 22:50 uur
Mooie Nederlandse prestaties bij de Diamond League in Londen: Femke Bol die haar Europees record met ruim een halve seconde verbetert en de 4x100 vrouwen die o.a. Amerika verslaan.
Bol, Hassan en estafettevrouwen maken indruk bij Diamond League in Londen - nos.nl
Bol, Hassan en estafettevrouwen maken indruk bij Diamond League in Londen - nos.nl
0
geplaatst: 24 juli 2023, 05:47 uur
legian schreef:
Dat viel dus best wel weer mee. Ok, ok nog maar 1 race gereden, maar het ging hem toch wel vrij makkelijk af vond ik.
Mooi om te zien dat McLaren er weer goed bijzit, belooft wat spanning voor de tweede helft van het seizoen. Wat ook wel nodig is nu Aston Martin en Ferrari wegzakken. En mooi dat Perez hier weer eens goed resultaat boekt.
(quote)
Ricciardo maakte, na een rotstart, de juiste keuze door na 11 ronden op de harde band uit het verkeer te gaan en naar de medium over te stappen. Zijn rondetijden waren net zo snel als Tsunoda op het eind, ondanks dat ze een stuk ouder waren. Of hij hetzelfde had gedaan zonder dat zetje in de eerste bocht, wie weet, maar het geeft wel zijn race gogme aan.
Maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Yuki leek niet erg gelukkig dit weekend in ieder geval.
Ondertussen 12 op een rij voor Red Bull en 7 voor Verstappen. Kan hij het record van Vettel pakken?
0
geplaatst: 24 juli 2023, 08:38 uur
harm1985 schreef:
Maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Yuki leek niet erg gelukkig dit weekend in ieder geval.
Dat klopt zeker. Maar hij zit er in ieder geval bij, in tegenstelling tot Nick. Hopelijk weten ze elkaar te pushen daarin.
Ondertussen 12 op een rij voor Red Bull en 7 voor Verstappen. Kan hij het record van Vettel pakken?
Welk record bedoel je precies?
1
geplaatst: 24 juli 2023, 12:04 uur
legian schreef:
Van Wiki, seizoen 2013-2014:
After he finished third in Hungary, Vettel won the last nine races of the season, including grand slams in Singapore and Korea. Vettel set the record for most consecutive race wins with nine and he became only the third man after Alberto Ascari and Jim Clark to take consecutive grand slams.
0
geplaatst: 24 juli 2023, 13:22 uur
Aah, consecutive wins. Ik zat al te denken want Verstappen heeft al de meeste wins op zijn naam staan.
Maar dat zou denk ik wel moeten lukken. Er zit geen stop op Verstappen op het moment en niemand komt er echt bij in de buurt in zo'n hele race.
Maar dat zou denk ik wel moeten lukken. Er zit geen stop op Verstappen op het moment en niemand komt er echt bij in de buurt in zo'n hele race.
2
geplaatst: 28 juli 2023, 12:25 uur
Concurrentie voor TJV als sportploeg van het jaar!
Waterpolosters veroveren na 32 jaar weer wereldtitel met zinderende zege op Spanje - nos.nl
Waterpolosters veroveren na 32 jaar weer wereldtitel met zinderende zege op Spanje - nos.nl
1
geplaatst: 28 juli 2023, 13:11 uur
Wat een gave finale zo. Ook zeker verdiend.
Hulde dames, wat een prestatie.
Hulde dames, wat een prestatie.
1
geplaatst: 28 juli 2023, 13:31 uur
En Arantxa Rus nog 1 zege verwijderd van de titel sportahum: tennisvrouw van het jaar

0
geplaatst: 28 juli 2023, 13:32 uur
Poek schreef:
Briljante finale, briljante ontknoping. We kunnen niet vaak genoeg een finale van Spanje blijven winnen
0
geplaatst: 28 juli 2023, 16:42 uur
Het is erg nat in Spa, er is amper gereden in FP1 en de F2 boys konden maar net aan kwalificeren. Ik vraag me af of quali door kan gaan. Anders wordt de WK stand de startopstelling. Verstappen heeft sowieso een gridstraf van 5 plekken wegens een versnellingsbak wissel.
0
geplaatst: 28 juli 2023, 18:41 uur
Appeltje eitje weer, los van de gridstraf.
Zag het er bij Q2 niet naar uit
Zag het er bij Q2 niet naar uit

0
geplaatst: 28 juli 2023, 18:52 uur
Als het droog blijft zondag geef ik het nog geen 10 ronden eer Verstappen weer op 1 rijdt. Dit is niet alléén de auto. Q2 was onnodig spannend maar goed, het resultaat telt.
0
geplaatst: 28 juli 2023, 21:37 uur
Ik heb alleen de laatste ronde via de timing meegekregen. Maar dat gat is wel weer absurd te noemen. Spanning voor de race zit er ook niet in, in dat opzicht. Daarachter kan het nog wel eens leuk worden. Perez zit er weer goed bij qua positie en zo ook Ferrari. Daar moeten we het als race fans dan maar gaan zoeken denk ik.
2
geplaatst: 29 juli 2023, 15:37 uur
Gretz schreef:
En Arantxa Rus nog 1 zege verwijderd van de titel sportahum: tennisvrouw van het jaar
(quote)
En gewoon even de beker uit Hamburg meenemen
Historische dag Tennisster Rus te sterk voor Akugue in Hamburg en pakt eerste WTA-titel - nos.nl
Blijf het prachtig vinden dat sommige sporters op oudere leeftijd zichzelf nog steeds weten te overstijgen (zie ook bijvoorbeeld Van Vleuten).
0
geplaatst: 29 juli 2023, 23:14 uur
Toch ook wel onder de indruk van Kopecky, geen lichtgewicht vandaag - geen hoogtestage zoals alle rensters die voor haar eindigden...samen met Demi de te kloppen vrouwen in Glasgow.
2
geplaatst: 30 juli 2023, 09:45 uur
johan de witt schreef:
Demi is nu wel echt in alles beter.
Behalve in sympathiek overkomen, daar bakt ze nog weinig van. Ik had het Van Vleuten nog wel een keertje gegund, al moet ik toegeven dat het hele vrouwen wielrennen me weinig boeit.Demi is nu wel echt in alles beter.
0
geplaatst: 30 juli 2023, 14:12 uur
Gisteren dagje Efteling gedaan, dus de sprint vanmorgen terug gekeken. Had een rondje of twee eerder kunnen starten, maar, ondanks de verschrikkelijke slechte regie in de eerste ronde, weer prima genoten van Verstappen. Weer 8 punten erbij. Goede race van Piastri en jammer dat Ricciardo net niet genoeg pace had voor een puntje.
Hopelijk vandaag een droge race.
Hopelijk vandaag een droge race.
* denotes required fields.