MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Het is jammer dat Femke Bol de vorm niet had, want de andere drie waren geweldig bezig.

Edgar18 schreef:
Het is jammer dat Femke Bol de vorm niet had, want de andere drie waren geweldig bezig.

Met Lieke als Klavertje vier was het vast gelukt.

Denk niet dat Femke verloren had, als ze niet was gevallen. Logisch als het spannend is, dat een nummer twee iets dichterbij kan komen, omdat zij zich kan optrekken aan degene voor zich.

Poeha schreef:
Denk niet dat Femke verloren had, als ze niet was gevallen. Logisch als het spannend is, dat een nummer twee iets dichterbij kan komen, omdat zij zich kan optrekken aan degene voor zich.

Grappig, ik zie dat heel anders. Mij leek die Amerikaanse gewoon meer over te hebben (net als die Keniaanse op de 10K). Dat verklaart ook zo'n fout. Over het algemeen wordt de trend van het laatste rechte stuk voortgezet zonder wisselingen daarin en die Amerikaanse kwam echt dichterbij. Voordeel van volgen als bij wielrennen geloof ik niet zo bij deze loopnummers, dit is echt het laatste wat ze er uit persen.
Maar ja we zullen het niet te weten komen. Hoe dan ook: er volgen nog kansen. Ze hebben getoond tot de top te horen.

Mijn inschatting: Hassan zou goud hebben gewonnen, de estafetteploeg zou zilver hebben gewonnen.

Hup Sifan!

Blijft toch een rare sport dat steeple chase. Drie kilometer rennen met natte schoenen

GrafGantz schreef:
Blijft toch een rare sport dat steeple chase. Drie kilometer rennen met natte schoenen

Na het zien van dit, vind ik het ineens reuze meevallen.

Sir Spamalot (crew)
Home | Rugby World Cup 2023 France - rugbyworldcup.com

Even adverteer ik voor mijn lievelingssport: Rugby Union. Het wereldkampioenschap start op vrijdag 8 september met de kraker thuisland Frankrijk tegen de All Blacks van Nieuw Zeeland. Momenteel zijn de beste vier ploegen in volgorde Ierland, Nieuw Zeeland, Zuid-Afrika en Frankrijk.

In mijn Belgenland zal de eerste Franse zender TF1 vele wedstrijden uitzenden, dus ik zit redelijk safe. Jammer genoeg is het een sport dat meer en meer achter betaalmuren verdwijnt op privézenders (voorbeeld: openbare Britse omroep BBC tegenover de Britse commerciële zender ITV, om dan maar niet te spreken van Sky en consoorten).

Pronostiek: moeilijk. De All Blacks mag je nooit onderschatten, Frankrijk heeft met Antoine Dupont en Damian Penaud twee absolute wereldspelers in de rangen én het thuisvoordeel maar ik denk dat het wel Ierland kan worden: flamboyant en vurig als ze zijn.

Hup Femke!

Jazper schreef:
Hup Femke!

Het ging wel aardig.
Wat een voorsprong!

Minneapolis schreef:
(quote)

Het ging wel aardig.
Wat een voorsprong!

Had ook wel het idee dat ze aardig blij was na afloop.

Wat een grap die eerste etappe…

Sifan sterk gelopen!

Schandalig amateuristische organisatie van de Vuelta deze eerste rit met ploegentijdrit... De laatste ploegen reden gewoon in het donker terwijl het regent. Gelukkig zijn er geen klassementsmannen gevallen, al had Jumbo wel pech met een lekke band voor Vingegaard.

VladTheImpaler schreef:
Schandalig amateuristische organisatie van de Vuelta deze eerste rit met ploegentijdrit... De laatste ploegen reden gewoon in het donker terwijl het regent. Gelukkig zijn er geen klassementsmannen gevallen, al had Jumbo wel pech met een lekke band voor Vingegaard.
Eddie Dunbar wel gevallen, toch ook een top 10-kandidaat. Gelukkig zonder veel schade, denk ik.

VladTheImpaler schreef:

Laurens de Plus is uitgevallen. De nr 10 van de laatste Giro.https://www.wielerflits.nl/nieuws/vuelta-2023-laurens-de-plus-eerste-opgever-na-vroege-valpartij/

Wat jullie ook al zeggen, wat een wanvertoning. Grand Tour onwaardig. Enerzijds jammer van de pech van Vingegaard, maar voor de koers is het misschien wel leuk dat Roglic en Vingegaard een half minuutje achter Evenepoel staan. Wellicht geven ze er vandaag of morgen al een klap op.

Jazper schreef:
Hup Femke!

Wat was ze weer goed he!

Episch, wat een revanche.

De buren hebben me die laatste paar meters ongetwijfeld horen gillen als een schoolmeisje

En wederom een masterclass van Verstappen, het maakt niet uit wat de omstandigheden zijn, hij zegeviert ogenschijnlijk probleemloos. Nu 9 keer op rij, evenaring van het record van Vettel, en er komt geen einde aan lijkt het.

Los van dat spectaculaire race. Maar André Rieu, DJ de la Fuentes en Emma Heesters volgend jaar thuislaten aub.

GrafGantz schreef:
De buren hebben me die laatste paar meters ongetwijfeld horen gillen als een schoolmeisje

Onze dochter kwam inderdaad ook naar beneden om te vragen waarom we zo aan het schreeuwen waren.

Het was ook een fantastische race, en wat is Bol goed, zeg.

Fathead schreef:
Onze dochter kwam inderdaad ook naar beneden om te vragen waarom we zo aan het schreeuwen waren.

Mijn zoon kwam ook vragen wat er aan de hand was, zag de herhaling en was verbijsterd.

Zandvoort was een stuk vermakelijker dan ik vooraf had verwacht, voornamelijk dankzij het weer. Jammer dat Mclaren niet echt goed meekwam en Ferrari/Leclerc blijft wel een fascinerend iets om naar te kijken. Hoe het daar toch altijd weer fout gaat is toch ook wel een prestatie.

Verstappen is onhoudbaar, maar heeft er nu wel wat moeite voor moeten doen. Vooral dankzij het weer natuurlijk. Maar dat mag de pret niet drukken. Ook wel leuk dat Lawson bij zijn debut zich uiteindelijk voor Yuki weet te plaatsen. Ik ben benieuwd hoe die het volgende week gaat doen als die wat meer kennis en ervaring heeft en het hele weekend kan gebruiken.

Daar ging Remco nog even flink op zn bakkes!

Tien op een rij voor Verstappen in één van de betere races van dit seizoen. Wat een bizarre en ongekend goede prestatie zeg. Met speels gemak zal Max later herinnerd worden als één van de beste Formule 1 coureurs aller tijden.

Een historisch moment voor Verstappen, dankbaar dat ik dat getuige van mocht zijn. Als hij op deze voet doorgaat dan is de titel voor sportman van het jaar nog geen zekerheidje voor Van der Poel. Verstappen rijdt en nagenoeg foutloos seizoen waarin een hoop records verpletterd lijken te worden. En dat is niet alleen dankzij de auto.

En ABDrums: mensen scharen hem nu al onder de besten ooit. Helaas vinden ze het bij Mercedes nodig om de prestaties van Verstappen en Red Bull te bagatelliseren, sneue afgunstige lui daar.

Ik weet het harm1985, alleen vind ik het toepasselijker om een dergelijke discussie over een rijder te voeren wanneer zijn (of uiteraard haar...) carrière is beëindigd, dan dat deze bezig is. Dan pas heb je echt de mogelijkheid de prestaties op waarde te schatten kan je het hebben over een afgesloten iets. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

Moet je dus inderdaad nagaan dat Verstappen nu al tot één van de beste coureurs ooit wordt gerekend, terwijl hij zeker nog een aantal jaren Formule 1 (in ieder geval tot en met 2028) voor zich heeft liggen...

Gast
geplaatst: vandaag om 02:40 uur

geplaatst: vandaag om 02:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.