MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Vandaag gaat het ek wielrennen voor mijn huis langs.

harm1985 schreef:
Wederom uiterst dominante race van Verstappen. Pérez heeft nog even zijn best gedaan om de beslissing van het WK constructeurs uit te stellen tot Qatar, maar Red Bull is alsnog kampioen geworden.

Waarom Piastri, die op ruime afstand is gezet door Norris Driver of the Day is, is me een raadsel. Sympathy Vote.

Perez was wederom niet echt best. Dat Piastri drivers of the day heeft gekregen begrijp ik wel. Is niet niks voor een rookie om een podiumplaats te krijgen. Ik denk dat dat de voornaamste reden is.

Sir Spamalot (crew)
VladTheImpaler, je hebt natuurlijk gelijk. Ik was te gefixeerd op die grote vier en al mijn hele leven mis ik tussen halve finale en kwartfinale. Zuid-Afrika tegen Ierland was zo intens, de Schotten hebben zojuist Tonga verslaan en één van mijn voorspellingen is dat Schotland binnen hier en een paar jaar de Six Nations zal winnen met hun huidige spelersgroep, alleen lopen daar ook nog Ierland en Frankrijk. Niemand spreekt momenteel over de Engelsen, verre van mijn favoriete ploeg.

Feestje gisteren na hun overwinning tegen Zuid-Afrika, het Ierse legioen: Irish supporters Cranberries ZOMBIE 23 09 23 rugby world cup - after Ireland vs South Africa.

Nog een muziekje in afwachting van de volgende match, Wales tegen Australië!

Jumbo Visma en Soudal Quickstep in overleg over megafusie. Richard Plugge zou CEO van de fusieploeg worden, met Merijn Zeeman als sportieve baas. Patrick Lefevere zou een rol als commissaris / adviseur krijgen.

staralfur schreef:
Vanavond weer een potentiële kraker trouwens, Australië vs Wales. De Ozzies moeten aan de bak na hun verlies tegen Fiji...

Helaas, niet de wedstrijd die ik had gehoopt... Wat 'n wanvertoning van Australië. Voor het eerst niet door de groepsfase gekomen, meer dan terecht ook.

Wales speelde fijn rugby, jammer dat Biggar zo vroeg in de wedstrijd al geblesseerd raakte.

Een leuke bijkomstigheid is dat Fiji doorgaat, wat een ontzettend leuk en fris team is dat.

Roglic vertrekt bij Jumbo Visma (volgens het AD)

Onweerwolf
Dat is zowel verrassend als niet verrassend.

Klopt...rumor says dat hij naar Lidl-Trek gaat.

Maar ik zie Roglic toch echt de tour niet winnen in een andere ploeg...ik denk dat ie bij Jumbo Visma nog de meeste kans had in een 2 mans kopmanschap met Vingegaard en als ie zichzelf dan in een soort van Sepp Kuss Vuelta positie had kunnen manoeuvreren....ik zie 'm anders echt niet in een "normaal" scenario noch Pogacar noch Vingegaard kloppen.

Onweerwolf
Ik denk dat het vooral het punt is dat hij dat zelf wel nog ziet gebeuren en dat neem ik hem niet kwalijk. Bovendien heeft hij wel ruimschoots bewezen dat hij ook niet te beroerd is om voor een andere kopman te werken en dat hij wel een echte sociale gast en teamplayer is. Ik snap wel dat het desondanks voor hem toch jeukt. Anderzijds verlaat hij een idioot goed lopende ploeg waar succes zo ongeveer gegarandeerd is, zowel voor de ploeg als ook voor hem, want met Jumba/Visma kan hij volgens mij gewoon nog een paar keer de Giro of Vuelta gaan claimen.

Maar ja, in zijn situatie er niet alles aan doem om toch eens de tour te winnen zou misschien later spijt opleveren. Alleen een tourwinst kan hem nog beter maken dat hij nu al is.

Met het uitvallen van Perez was Verstappen al voor het einde van de sprint zeker van zijn 3e titel.

Rommelige sprint met knappe zege van Piastri, die wel wat hulp nodig had van de safetycar. Morgen wordt het een interessante race.

En overwinning nummer 14 is ook binnen. Het is maar goed dat Verstappen eerder deze week aangaf niet genomineerd te willen worden voor Sportman van het Jaar, omdat die prijs geen recht doet aan de prestaties van sporters in niet te vergelijken disciplines, want dit is het beste seizoen van een coureur, ooit. Het het ene na het andere record sneuvelt. Ondertussen heeft Perez de laatste twee races 1 punt behaald, tegen 59 voor Verstappen. Tijd voor vroegpensioen.

Mclaren mist volgens mij nog een beetje de winnaarsmentaliteit. Ze waren drukker bezig om Leclerc en Russel achter zich te houden dan dat ze probeerde Verstappen in te halen. Jammer ook wel dat ze Norris niet een kans gaven, of eigenlijk meer dat Norris er niet gewoon langsging als die toch zoveel sneller was. Ben benieuwd hoe Piastri zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Ik heb het idee dat hij mentaal wat kalmer is dan Norris, die heeft van dezelfde trekjes als Leclerc en zit veel op zichzelf te vitten omdat hij fouten maakt. Maar krijg het idee dat hij toch moeite heeft om weer op te veren. Piastri lijkt daar vooralsnog wat beter mee om te gaan.
Verder Hamilton met een domme actie, Perez die aantoont dat het seizoen veel te lang voor hem is en het nog moeilijk gaat krijgen om die tweede plek vast te houden. Hij had nu moeten maximaliseren maar heeft het zichzelf onnodig lastig gemaakt met die tracklimits. Die hadden ook weer een heerlijke hoofdrol dit weekend trouwens. Het blijkt toch moeilijker om binnen de lijntjes te blijven dan je zou denken. Verbazend ook trouwens dat Pirrelli banden heeft meegenomen die zo veel problemen hadden. Vrij saaie race toch wel, ondanks de vele pitstops dus.

Allemaal leuk die fietsjes en karretjes, maar hoe fenomenaal is het om in je 2e marathon ooit (een paar weken slechts na het lopen van totaal andere afstanden op een wk atletiek) de 2e tijd ooit te lopen?
Mindblowing.

legian schreef:
Verder Hamilton met een domme actie, Perez die aantoont dat het seizoen veel te lang voor hem is en het nog moeilijk gaat krijgen om die tweede plek vast te houden. Hij had nu moeten maximaliseren maar heeft het zichzelf onnodig lastig gemaakt met die tracklimits.

Perez had geluk dat Hamilton uitviel, anders had hij zijn voorsprong van 33 punten voor het weekend nog verder zien slinken. Hamilton had dan weer het geluk dat Perez er een potje van maakte, anders had zijn achterstand groter geweest dan de 30 punten die het nu zijn.

Perez is in Miami mentaal gekraakt. Sinds die race heeft hij nog maar 4 podiums gepakt en 119 punten (in 12 races) tegen 11 overwinningen en 314 punten voor Verstappen.

harm1985 Dit was dus het moment voor Perez om zijn tweede plek te verstevigen. Wat hij dus niet kan. Dat hij geknakt is geloof ik ook wel. Maar ik kan me niet herinneren dat hij vroeger altijd zo scherp was een heel seizoen lang. En dat wordt nu steeds duidelijker. Afgelopen jaar viel hij ook steeds meer tegen, een kleine opleving hier en daar. Maar een seizoen is voor hem gewoon te lang.

Maar goed, Alonso heeft dan wel weer mooi punten gepakt. Die ziet zijn kans voor die plek ook nog wel volgens mij.

Intussen krijgt de tour vorm. Nog meer dan andere jaren zijn grote delen van het traject reeds gekend.
Vooral rit 9 wordt iets om naar uit te kijken. Stukje 'Strade Bianche' in het hart van Frankrijk.

De eerste 3 ritten - integraal op Italiaanse bodem - en de laatste 2 ritten waren reeds gekend.

1) Firenze - Rimini (Heuvelrit)
2) Cesenatico - Bologna (Heuvelrit)
3) Piacenza - Torino (Vlak)
-- Vanaf hier is nog niets officieel --
4) Pinorolo - Valloire (Alpenrit met downhill finish in Valloire na beklimming van de Galibier)
5) St-Jean-de-Maurienne - Ambérieu-en-Bugey (Vlak)
6) Mâcon - Dijon (Vlak)
7) Gevrey-Chambertin - Nuits-Saint-Georges (Vlakke tijdrit)
8.) MuséoParc Alésia - Châtillon-sur-Seine (Vlak/Lichte heuvels. Voor aanvallers)
9) Troyes - Troyes (Heuvelrit met onverharde stroken wit grind!)
RUSTDAG
10) Orléans - St-Amand-Montrond (Vlak)
11) Evaux-les-Bains - Le Lioran (Heuvelrit in het centraal massief)
12) Aurillac - Montignac-Lascaux (Heuvelrit)
13) ??? - Pau (Vlak)
14) Pau - St-Lary-Soulan Pla d'Adet (Eerste aankomst bergop op HC)
15) Loudenvielle - Plateau de Beille (Tweede aankomst bergop op HC)
RUSTDAG
16) Gruissan - Nîmes (Vlak)
17) ??? - Super Dévoluy (Heuvelrit met aankomt bergop een C3)
18) Gap - Barcelonette (Brave bergrit met aankomst in het dal)
19) Embrun - Isola 2000 (Koninginnerit van deze tour met 3 beklimmingen HC)
-- Vanaf hier zijn de ritten reeds officieel bekend gemaakt --
20) Nice - Col de La Couillole (Bergrit met aankomst bergop)
21) Monaco - Nice (Heuvelachtige tijdrit)

De laatste dagen is er ook het gerucht dat Pogi dit jaar de Giro zou rijden. Past de tour dan wel in z'n programma?

Sir Spamalot (crew)
Ik ben hier weer met "mijn" favoriete sport, Rugby Union. Dit weekend zijn het de kwartfinales van het WK / de Webb Ellis Cup.

Zaterdag:
- Wales - Argentinië 17u00
- Ierland - Nieuw-Zeeland 21u00

Zondag:
- Engeland - Fiji 17u00
- Frankrijk - Zuid-Afrika 21u00

Onbereikbaar zal ik zijn tijdens die matchen. Enkel Engeland - Fiji zal ik niet kunnen volgen op de Franse zenders. Noordelijk halfrond tegen Zuidelijk halfrond. Mijn favoriete ploeg Wales zit erin, mijn favoriet voor dit tornooi Ierland ook.

Sir Spamalot schreef:
Ik ben hier weer met "mijn" favoriete sport, Rugby Union. Dit weekend zijn het de kwartfinales van het WK / de Webb Ellis Cup.

Zaterdag:
- Wales - Argentinië 17u00
- Ierland - Nieuw-Zeeland 21u00

Zondag:
- Engeland - Fiji 17u00
- Frankrijk - Zuid-Afrika 21u00

Onbereikbaar zal ik zijn tijdens die matchen. Enkel Engeland - Fiji zal ik niet kunnen volgen op de Franse zenders. Noordelijk halfrond tegen Zuidelijk halfrond. Mijn favoriete ploeg Wales zit erin, mijn favoriet voor dit tornooi Ierland ook.

Wedstrijden om je vingers bij af te likken, ik heb er zin in! Met name Ierland - Nieuw Zeeland voelt als een finale...

Mijn bloeddruk was dit weekend ongezond hoog, maar wat waren het stuk voor stuk geweldige wedstrijden - met (de eerste helft van) Frankrijk - Zuid Afrika als hoogtepunt.

Jammer van Fiji en Ierland, ik voorspel als finale Zuid Afrika tegen Nieuw Zeeland...

Wordt je wakker na een enerverende Grand Prix, blijkt dat de nummer 2 gediskwalificeerd is omdat zijn auto te laag stond afgesteld en zijn bodemplaat daardoor te ver was afgesleten. Verklaart ook voor een deel zijn snelheid (en het verschil met zijn teamgenoot). Mazzeltje voor Perez, die nu uitloopt in plaats van punten verliest in de strijd om P2.

En ondertussen heeft Verstappen overwinning nummer 50 (zijn 15e dit jaar) te pakken. Staat geen maat op de man.

Casartelli (moderator)
Enkele berichten verwijderd. Zoals de topictitel al vermeldt: geen voetbal hier.

Sir Spamalot (crew)
Zuid-Afrika wint het WK Rugby Union tegen Nieuw-Zeeland met 12-11, nadat het al zijn kwartfinale tegen Frankrijk en zijn halve finale tegen Engeland met telkens één punt verschil won.

Spannend, zinderend, bloedstollend met rond het halfuur een rode kaart voor All Black Sam Cane alsook Springbok Cheslin Kolbe die een nuttige gele kaart pakte voor zijn ploeg en de All Blacks misschien van een try hield naar het einde van de wedstrijd toe.

Volgende afspraak is vrijdag 2 februari 2024, want dan start de Six Nations: Six Nations Rugby | Home - sixnationsrugby.com.

Niet de finale die ik had verwacht, maar wel bloedstollend spannend. Het was een prachtig wk, met (zeker vanaf de kwartfinales) schitterende wedstrijden. Goede promotie voor de sport!

Ik heb ook eens zitten kijken, voornamelijk vanwege wat Zuid-Afrikaanse vrienden van ons voor wie dit groter is dan het wk voetbal.
Ik vond het erg leuk, maar ik snap lang niet alles, vooral die scrums. Ik ha het vaker volgen, denk ik!

In de hel van Taiwan is Nederland ondanks een vroege achterstand tegen het thuisland toch wereldkampioen geworden!
https://www.vegatopia.com/smf/Smileys/classic/wave2.gif

Talent hoor, vergeet Bendsneijder en vd Goorbergh maar, deze jongen is veel beter.

Collin Veijer (18) pakt eerste Nederlandse podiumplaats in Moto3 sinds 2016 | Sport Overig | NU.nl

Ah.. Ik zat al te zoeken bij onderwater sjoelen, maar nu weet ik dat het de motor sport betreft.

trebremmit schreef:
Talent hoor, vergeet Bendsneijder en vd Goorbergh maar, deze jongen is veel beter.

Collin Veijer (18) pakt eerste Nederlandse podiumplaats in Moto3 sinds 2016 | Sport Overig | NU.nl

Dat dacht ik ook, vind er bij Zonta nog niet echt progressie inzitten, maar bij Veijer gaat het met de race beter!

Overwinning nummer 16 voor Verstappen dit jaar een 51 in totaal. In één jaar Senna én Prost bijgehaald, bizar!

Perez maakt er weer een potje van en heeft nog maar 20 punten marge. Had hier gewoon tweede moeten worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:19 uur

geplaatst: vandaag om 23:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.