MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
harm1985 schreef:
Perez maakt er weer een potje van en heeft nog maar 20 punten marge. Had hier gewoon tweede moeten worden.

Ach hij is nu weer iets uitgelopen op Hamilton dus die tweede plek in het kampioenschap wordt weer iets zekerder.

Hij leverde nog wel een mooi gevecht met Alonso zo aan het eind van de race. Brazilie blijft eigenlijk ook altijd wel een leuke baan om te zien. Vermakelijke race gisteren toch wel. Ben benieuwd hoe saai Vegas gaat worden volgende week.

legian schreef:
(quote)

Ach hij is nu weer iets uitgelopen op Hamilton dus die tweede plek in het kampioenschap wordt weer iets zekerder.

Hij leverde nog wel een mooi gevecht met Alonso zo aan het eind van de race. Brazilie blijft eigenlijk ook altijd wel een leuke baan om te zien. Vermakelijke race gisteren toch wel. Ben benieuwd hoe saai Vegas gaat worden volgende week.

Volgende week wordt erg saai in Vegas, de race is namelijk pas de 19e

Perez heeft het goed gedaan, had een beetje pech met die gele vlag in quali (wat Christijan Albers er ook over zegt), anders was hij makkelijk 3e geworden. En optimaal geprofiteerd van de problemen bij Mercedes. In Las Vegas minder dan 6 punten verliezen op Hamilton en de buit is binnen.

Norris, Russell en Leclerc doen me denken aan Havard Bokko. Ongetwijfeld goed genoeg om kampioen te worden, maar helaas rijden ze op hetzelfde moment dat Verstappen er ook is. Bokko had dat met Sven Kramer.

Nog twee races te gaan, er zullen ongetwijfeld nog wat records scherper worden gezet. Je zou geneigd zijn te zeggen dat hier nooit iemand meer overheen komt, maar dat zeiden we na vorig jaar ook.

Verstappen heeft nu 32 races gewonnen de afgelopen 2 jaar, 33 als je AD21 meetelt. Perez heeft er 4 gewonnen, Leclerc 3, Sainz 2, Russel 1. Hamilton 0.

harm1985 schreef:
Volgende week wordt erg saai in Vegas, de race is namelijk pas de 19e

Met volgende week bedoelde ik niet komend weekend maar het volgende weekend

Norris, Russell en Leclerc doen me denken aan Havard Bokko. Ongetwijfeld goed genoeg om kampioen te worden, maar helaas rijden ze op hetzelfde moment dat Verstappen er ook is. Bokko had dat met Sven Kramer.

Tja, ik krijg toch het gevoel dat vooral Norris zich te makkelijk voorbij laat gaan. Ja Verstappen is sneller, maar er wordt nauwelijks verdedigd. Ik mis daar toch wat vechters instinct eigenlijk. En ook bij Leclerc lijkt dat verdwenen te zijn. Als ik dat vergelijk met hoe Verstappen zich altijd zo breed mogelijk maakte ook al was het onbegonnen werk tegen die Mercedessen toen. Dan mis ik dat wel bij de rest die er rondrijd. Alleen Alonso heeft dat dit seizoen nog wel eens laten zien.

Verstappen heeft nu 32 races gewonnen de afgelopen 2 jaar, 33 als je AD21 meetelt. Perez heeft er 4 gewonnen, Leclerc 3, Sainz 2, Russel 1. Hamilton 0.

Ja de Verstappen dominantie mag van mij wel weer over gaan eigenlijk. Leuk die records en het is inderdaad bijzonder. Maar ik zie liever de coureurs met het mes tussen de tanden tot het einde proberen te winnen. Dat Verstappen dit seizoen in zijn eentje ook het constructeurskampioenschap wint is eerlijk gezegd gewoon saai.

Maar gelukkig gebeurt er verder in het veld nog wel genoeg leuks.

Nog te jong alleen on champagne te spuiten

MotoGP was wel weer een saaie bedoening. Dat gezeur over die bandendruk, coureurs die elkaar niet kunnen volgen, dat komt de sport niet ten goede. Het is haast nog erger dan in de Formule 1, en dat terwijl MotoGP juist altijd close racing was.

Sterker nog, in de gemiddelde Formule 1 race gebeurt significant meer dan in deze MotoGP race, waar na de start de plekken 1-4 niet meer veranderden, op wat steekjes van Martin na.

Nou, in de formule 1 heb je elke keer dezelfde winnaar, en is de kampioen al lang bekend. Dat is bij de motogp wel anders.

Ik zie liever elke race dezelfde winnaar met een hoop actie op de baan dan een race zoals vandaag en elke race een andere winnaar. De regie brengt de gevechten achter de kopgroep ook totaal niet in beeld. MotoGP kan wat dat betreft nog een hoop leren. En die belachelijke regel wat betreft de bandenspanning mogen ze ook afschaffen, tezamen met winglets.

Ik kijk blijkbaar naar een hele andere race.

Vind dit seizoen erg spannend, leuker dan de formule 1, maar ieder zijn ding natuurlijk.

De strijd om het WK is spannend in de MotoGP ja, maar races zoals vandaag absoluut niet. Pecco en Bastia zijn overigens beiden betrapt op te lage bandendruk. Beiden krijgen een waarschuwing. Volgende keer 3 seconden straf net als Martin, die de vorige keer te laag reed.

De race is constant spannend omdat het gat zo klein is om de wk stand, dat er dan achteraf weinig gebeurd is maakt het niet minder spannend. Het is logisch dat ze voorin veel laten zien omdat daar het wk beslist wordt, mij boeit het niet veel of er achterin wordt ingehaald, daar rijden meestal toch de coureurs die nergens om meedoen.
Die bandendruk regel vind ik ook raar, maar elk seizoen zijn er wel rare regels, ook in de f1, bovendien geldt die regel in alle andere klasses al heel lang en daar zeuren ze er niet zo over.

Ik vind Veijer ook wel kandidaat voor sportman of doorbraak van het jaar. Het hele jaar al zo sterk bezig en in een stijgende lijn ook nog. Vind Zonta wat dat betreft echt te weinig voortgang boeken hoor.

De Grand Prix in Las Vegas kan tot nu toe niet echt bekoren, na het putdeksel debacle op vrijdag, waardoor Sainz een totaal onterechte gridstraf van 10 plekken krijgt en het publiek na uren voor niks op de tribune te hebben gezeten maar his werd gestuurd. De baan is weinig enerverend en zonder de overzicht shots zou je niet eens weten dat het überhaupt Las Vegas is. Wel een verrassende uitslag in de kwalificatie.

MotoGP sprint was wel de moeite waard, Martin liet in ieder geval duidelijk merken dat hij kampioen wilde worden.

Die overzichtshots van Vegas zijn wel compleet sfeerloze shots wat mij betreft. Al die logos, lichtjes en schermen maken vooral goed duidelijk wat de F1 is geworden. Een groot schreeuwend reclame bord voor meuk met een zielloze (gemaakte) show waar je veel te veel geld voor neer mag leggen. Het heeft niets meer met sport te maken.

En dat blijkt ook wel uit de baan. Wat een aanfluiting van een stukje weg is het. Een circuit durf ik het eigenlijk niet eens te noemen. Waarom rijden we niet in Duitsland? Die hebben tenminste echte circuits. En daar is waarschijnlijk nog meer publiek te vinden dan op die lege tribunes in Vegas.

Helaas zitten we hier nog jaren aan vast. De zoveelste saaie (straten)baan op een zielloze plek. Ik merk dit jaar echt dat mijn interesse flink begint te zakken.

Nou, moet eerlijk bekennen, dat was een leuke race, wel een beetje geholpen door coureurs die van achteren moesten komen en een late safetycar, maar toch. Verstappen laat wederom zien dat hij de terechte kampioen is, ondanks schade en het feit dat hij achter Piastri en Gasly zat na de herstart, alsnog voorbij Pérez en Leclerc. Pérez liet zich wel tot tweemaal toe foppen door Leclerc zeg, net als met Alonso in Brazilië. Hoe dan ook, tweede plek in het WK veilig gesteld.

harm1985 schreef:
Nou, moet eerlijk bekennen, dat was een leuke race, wel een beetje geholpen door coureurs die van achteren moesten komen en een late safetycar, maar toch. Verstappen laat wederom zien dat hij de terechte kampioen is, ondanks schade en het feit dat hij achter Piastri en Gasly zat na de herstart, alsnog voorbij Pérez en Leclerc. Pérez liet zich wel tot tweemaal toe foppen door Leclerc zeg, net als met Alonso in Brazilië. Hoe dan ook, tweede plek in het WK veilig gesteld.

Sja, Perez.. Toont het feit dat die knuppel 2e staat niet aan hoe goed die auto is? Ik zou Max' kampioenschap eigenlijk nog mooier vinden als Perez wat lager zou staan.

Verstappen heeft ruim het dubbele aantal punten van Perez. Het is dat de overige teams zo inconsistent waren dit jaar dat hij nog tweede staat.

Martin houdt het spannend met een overwinning in de sprintrace. 14 punten tussen hem en Pecco, erg zonde dus dat hij slechts 10e werd in Qatar. Persoonlijk denk ik dat Pecco het wel gaat redden, want ondanks dat Martin in de laatste 3 sprintraces voor hem eindigde, eindigde hij in de hoofdrace er juist achter.

In Abu Dhabi scoorde Verstappen zijn 12e pole van het jaar. Trainingen verliepen wat moeizaam, maar hij stond er op het juiste moment. Knappe P2 van Leclerc, maar de foutjes van Norris en Perez kwamen hen duur te staan. Morgen overwinning nummer 19 denk ik zo.

Verstappen sluit het seizoen in stijl af. De records zijn haast te veel om op te noemen, maar 1003 ronden aan de leiding en 19 overwinningen zegt alvast genoeg. Geen wonder dat Verstappen wat emotioneel was over zijn laatste ronde in de RB19, hij weet zelf ook wel dat hij hier, ondanks zijn jonge leeftijd van 26, nooit meer overheen komt. Buiten de spanning om de kruimels in beide WK's was de race niet echt bijzonder.

Martin gooide ondertussen zijn eigen glazen is in de laatste race van de MotoGP. Pecco is precies constant genoeg geweest om de titel binnen te slepen, maar de vroege valpartij van Martin maakte het wel een anticlimax.

Kunnen we het nu weer over veldrijden en schaatsen hebben.

Ik vrees toch dat Max weer sportman van het jaar wordt.

Matthieu van de Poel is wel een goede uitdager van Max dit jaar denk ik....2x Wereldkampioen (Veld en Weg), Milaan-San Remo en Parijs-Roubaix...veel beter gaat je niet lukken als (klassieke, niet ronde) wielrennner.

Bij de dames lijkt me dat Femke Bol wel onomstreden is.

Poel, Bol, estafettevrouwen en Zeeman. Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.

johan de witt schreef:
Ik vrees toch dat Max weer sportman van het jaar wordt.

Zou 100% terecht zijn. Niet alleen heeft geen enkele Nederlander ooit gepresteerd wat hij dit jaar heeft gepresteerd, nog nooit heeft iemand in de geschiedenis van de sport (F1) dat gedaan. Hij heeft records van meer dan 70 jaar oud uit de boeken gereden, waarvan niemand dacht dat deze ooit nog verbroken zouden gaan worden. Wat hij dit jaar heeft neergezet wordt waarschijnlijk nooit meer geëvenaard. Daarbij is F1 een stuk grotere sport, internationaal gezien, dan wielrennen.

Maar zoals Verstappen zelf al zei, is zo'n prijs eigenlijk zinloos omdat het appels met peren vergelijken is. Eigenlijk zouden we alle topprestaties moeten lauweren en niet slechts eentje. Iedereen werkt er immers even hard voor.

harm1985 schreef:
(quote)

Zou 100% terecht zijn. Niet alleen heeft geen enkele Nederlander ooit gepresteerd wat hij dit jaar heeft gepresteerd, nog nooit heeft iemand in de geschiedenis van de sport (F1) dat gedaan. Hij heeft records van meer dan 70 jaar oud uit de boeken gereden, waarvan niemand dacht dat deze ooit nog verbroken zouden gaan worden. Wat hij dit jaar heeft neergezet wordt waarschijnlijk nooit meer geëvenaard. Daarbij is F1 een stuk grotere sport, internationaal gezien, dan wielrennen.

Ja, precies daarom.
Toch vind ik dat Mathieu dit jaar de betere prestaties geleverd heeft en hem dus verdient.
Beter dan dit gaat hij het nooit meer doen, dus het is ook nu of nooit voor hem.

Kalamitsi
johan de witt schreef:

Toch vind ik dat Mathieu dit jaar de betere prestaties geleverd heeft en hem dus verdient.

Krek zo! VDP wint met zijn benen, MV door de beste kar.

Kalamitsi schreef:
(quote)

Krek zo! VDP wint met zijn benen, MV door de beste kar.

Hoe bedient ie die pedalen in de kar? afgezien van de vraag hoe ie stuurt

Kalamitsi
Mjuman schreef:

Hoe bedient ie die pedalen in de kar?

Niet nodig: op afstand bestuurbaar vanuit de pit.

Onweerwolf
Mensen die denken dat autorijden een sport is....

Kan dat infantiele kneuzencircus hier niet dezelfde behandeling krijgen als foebel?

Kalamitsi
Waarom ik een wielrenfan ben? Stoempende slaven vol in beeld. Je ziet het werkzweet glimmen. Slimme tactieken als je het spel begrijpt. Registraties inclusief natuurschoon met weet ik hoeveel camera's. Geinige interviews na de koers in allerlei talen en dialecten. Vooral door de Vlamingen. Zinnig commentaar tijdens de uitzendingen van de ritten, bij voorkeur door Belgische commentatoren. Het verlangen naar de start van het seizoen en daarmee naar het eind van de winter. De rijke historie vanaf Coppi tot nu. De begeestering van de toeschouwers langs het traject. Voor noppes! Het altijd dreigend gevaar van valpartijen. Het uniek karakter van elke wedstrijd: vlak, heuvels, bergen, kinderhoofdjes, het weer, etc. Ik ken geen sport met zoveel variatie. Met atletiek op afstand daarom als mijn tweede keus. Tikkietrug is hier taboe en da's maar goed ook. Schaatsen dan wellicht? Hou toch op.Typisch Hollandse folklore en bovendien extreem saai. Tenslotte een tip: wedstrijden schapendrijven in het VK op de BBC. Echt leuk!

Onweerwolf schreef:
Mensen die denken dat autorijden een sport is....

Kan dat infantiele kneuzencircus hier niet dezelfde behandeling krijgen als foebel?

Denk dat foebel hier om een andere verboden is dan dat het een 'stomme sport is'. Zal wel iets te maken hebben met het gedrag van de fans. Al lijkt het daar (en dat zeg ik als autosportliefhebber) helaas met sommige fans van o.a. Max Verstappen wel naartoe te gaan.

Kalamitsi
F1. Pure nieuwsgierigheid van een leek. Ik wil het wel eens meemaken voor ik de pijp uitga. Maar ik moet op de centjes letten. Wat is de toegangsprijs bij zo'n evenement? Is die afhankelijk van je plek op de tribunes langs het circuit? Stel dat ik zin heb om binnen Europa een weekend naar een F1-race te gaan. Wat ben ik dan ongeveer kwijt, inclusief vervoer, eten en overnachtingen? En hoe kom ik aan tickets? Hebben jullie tips?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:21 uur

geplaatst: vandaag om 21:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.