MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
300 honderd euro voor een weekend. Oostenrijk en Hongarije zijn populair bij fans.

Onweerwolf
Kalamitsi schreef:
Stel dat ik zin heb om binnen Europa een weekend naar een F1-race te gaan. Wat ben ik dan ongeveer kwijt

Je waardigheid.

Kalamitsi
Onweerwolf schreef:

Je waardigheid.

Zullen we samen gaan?

harm1985 Merci voor de info.

Onweerwolf
Kalamitsi schreef:
(quote)

Zullen we samen gaan?

Nog niet voor een uurloon van >100E zou ik naar een autorace clown festijn gaan waar allemaal van die ernstig onzekere mannetjes rondlopen. Brrrrr.

Kalamitsi
Onweerwolf, misschien zijn Schuco-autootjes dan meer iets voor jou?

Onweerwolf
Ik hou het graag bij fietsen.

Kalamitsi
Hier idem. Maar dan kun je het enthousiasme van F1-fans toch nog minstens dulden? Ieder zijn meug.

Autosport is blijkbaar ook objectief kut? Mag Autobahn nog wel in de Top 2000? Of Drive My Car?

Bij veldrijden wordt helaas ook al met bekers urine naar de renners gegooid, ernstig onzekere mannetjes lopen ook daar rond, blijkbaar.

Ik heb weleens gehoord dat ernstig onzekere mannetjes graag tegen anderen en hun liefhebberijen aanschoppen. Stukje zelfbescherming denk ik.

De Six Nations gaat weer beginnen!

Vanavond Frankrijk - Ierland, ik heb er zin in.

Gelukkig is in de Formule 1 alles bij het oude. Klinkende overwinning voor Verstappen. Lekker begin na alle tabloid onzin van de afgelopen dagen.

F1 (nog 2 jaar?) bij het oude inderdaad, tot frustratie van velen.

Het bevreemd me een beetje hoe weinig aandacht er bij het koffieapparaat en in het land is voor de uitzonderlijke prestaties van Bol en Klaver. De Amerikaanse atletes zijn kansloos. 10 jaar terug was dit ondenkbaar op dergelijke korte nummers. En het schijnbare gemak.. er lijkt nog zoveel meer in te zitten bij Bol. Extra leuk om in een ver verleden een jaartje op haar club te hebben gelopen.

Over aardige prestaties gesproken.. Pogacar vond het ook een mooie dag om een stukje te gaan fietsen gisteren.

Pogacar is een luie donder. Iedereen een eind fietsen en hij pakt als enige de brommer.

Dit weekend het WK Allround schaatsen, mijn favoriete discipline.

Eerder dit weekend was de WK Sprint.

Het wordt een bijzonder WK; Takagi gaat bij de vrouwen proberen beide kampioenschappen te winnen en Jordan Stolz gaat na 6 titels op de 500, 1000 en 1500 en een titel op de WK sprint nu ook de WK Allround proberen te winnen.

Ik hoop dat het ze beiden lukt. Met Patrick Roest en Antoinette Rijpma de Jong heb ik beiden niet zo veel.

En dan is er ook nog eens Formule 1 en motoGP.

Ik kijk vooral uit naar de Six Nations wedstrijden van dit weekend, met Engeland - Ierland als absolute knaller. Ierland is nog steeds op koers voor een grand slam.

Takagi gaat alvast geen unieke dubbel pakken, maar Stolz lijkt op weg naar een titel. Mag 33 seconden verliezen op Roest. Beune heeft het toernooi van haar leven en kan haar eerste titel pakken.

Verstappen maakte er gister 9 op rij van. Hij is nu de eerste persoon die dit twee keer (of meer) doet. Volgende race kan hij zijn eigen record van 10 op rij breken.

Ook bij Red Bull lijkt de rust, soort van, wedergekeerd na alle tumult de afgelopen weken.

Niet zo'n sterke race van Veijer, maar als je maar niet crasht kun je soms best hoog eindigen, dus voor hem is een vijfde plek best goed vandaag.

Edit: Bendsneyder en vd Goorbergh weer teleurstellend, zoals altijd.

Sterk staaltje van Jumbo - Lease a Bike!

Stolz komt één seconde tekort om aan kop te gaan in de Adelskalender, maar wordt wél wereldkampioen in een wereldrecord punten met een vol punt voorsprong op Roest.

Joy Beune ook heel knap kampioene.

De wereldkampioen als luxe knecht, wat een weelde.
Mooi afgemaakt door Philipsen.

Goed teamwork inderdaad!

Sir Spamalot (crew)
Ierland wint de 2024 editie van de Six Nations Rugby Union, beste aanval, beste verdediging. Mijn ploeg Wales wint de "wooden spoon", allerlaatste met de slechtste aanval en de slechtste verdediging. Daar zal werk aan de winkel zijn voor coach Warren Gatland, die zelfs zijn ontslag aanbood maar dat geweigerd zag. Mooie verrassingen werden geleverd tijdens het tornooi door Schotland en Italië. Op naar 2025.

Sir Spamalot schreef:
Ierland wint de 2024 editie van de Six Nations Rugby Union, beste aanval, beste verdediging. Mijn ploeg Wales wint de "wooden spoon", allerlaatste met de slechtste aanval en de slechtste verdediging. Daar zal werk aan de winkel zijn voor coach Warren Gatland, die zelfs zijn ontslag aanbood maar dat geweigerd zag. Mooie verrassingen werden geleverd tijdens het tornooi door Schotland en Italië. Op naar 2025.

Gisteren was een heerlijke rugby dag, met name de slotwedstrijd Frankrijk - Engeland was reclame voor de sport! Ik zat wel een beetje te nagelbijten tijdens Ierland - Schotland, de Schotten gaven het niet cadeau. Pfoe, wat een verdediging...

Ik ben erg benieuwd hoe het Italiaanse team zich verder gaat ontwikkelen... En hoop dat Wales zich gaat herpakken want het was met vlagen diep triest.

Mads Pedersen ging wel heel vroeg op de pedalen staan voor een eerste demarrage. Ik vraag me af welke gedachte daar precies achter zat. Het is in ieder geval weer een behoorlijk interessant tactisch steekspel, deze editie van de Ronde van Vlaanderen.

ABDrums schreef:
Mads Pedersen ging wel heel vroeg op de pedalen staan voor een eerste demarrage. Ik vraag me af welke gedachte daar precies achter zat. Het is in ieder geval weer een behoorlijk interessant tactisch steekspel, deze editie van de Ronde van Vlaanderen.

Ploegmaat SkujiƆš lanceren?

Het was in elk geval zinloos/kansloos, zelfde geldt voor Visma. Benieuwd wat ze volgende week verzinnen.
Er staat geen maat op deze MvdP.

Pedersen voelde zich niet goed, maar was waarschijnlijk beter dan hij zelf dacht. Het was in deze omstandigheden killing om er in je eentje of met een klein groepje voor te rijden, kijk maar naar alle mannen die zijn teruggeslagen in de uitslag terwijl ze er eerder nog zo goed uitzagen: Jorgenson, Lazkano, Garcia Cortina, Pithie. Dan wordt een Mozzato tweede, die we niet van voren hebben gezien, wel een berekoers gereden uiteraard, dus petje af.

Des te knapper wat Van der Poel heeft gedaan. Parijs-Roubaix is wel een ander verhaal, daar heeft hij niet de heuvels waar hij altijd op kan vertrouwen om de rest er af te rijden. RvV is op zijn lijf geschreven, het parcours is zo selectief dat de beste wel komt bovendrijven.

Roubaix heeft dat minder, daar kunnen er meer winnen. Denk aan een Rex die hier al heel goed reed, maar eigenlijk volgende aankomende zondag nog iets vindt dat hem veel beter ligt.

Volgens 'sommige' Vlaamse media was het competitievervalsing om de Koppenberg niet uit het parcours te halen. Andere Vlamingen gooiden dan weer met bier naar Matje.

harm1985 schreef:
Volgens 'sommige' Vlaamse media was het competitievervalsing om de Koppenberg niet uit het parcours te halen.
Ik vind er wel wat voor te zeggen eigenlijk. Het nadeel van te voet te moeten gaan is onevenredig groot en heeft imo niets meer met wielrennen te maken. Natúúrlijk rijdt VdP daar weg dankzij zijn kracht, behendigheid en positionering. Maar je ziet hem toch liever wegrijden op een stuk waar andere fietsers tenminste nog fietsen.

Overigens kan het me aan m'n reet roesten welke nationaliteit deze of gene renner heeft. Eindeloos respect voor elke wielrenner.
harm1985 schreef:
Andere Vlamingen gooiden dan weer met bier naar Matje.
Idioten.

Nog even het einde van de rit in de Ronde van Baskenland kijken... het enige wat ik te zien krijg is stilstaande renners en rijdende ambulances.

Een aantal tourfavorieten lagen er slecht bij

Gast
geplaatst: vandaag om 19:26 uur

geplaatst: vandaag om 19:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.