menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
El Ninjo schreef:
Ik hoor een hoop geruchten over RHCP tijdens de sluitingsceremonie....over een stunt van Tom Cruise....maar ik hoop eigenlijk op Snollebollekes die het hele stadion van links naar rechts doet gaan, dat zou pas een stunt zijn

Ondertussen toch mooi het Wilhelmus gehoord en met mij vele honderden miljoenen mede-planeetbewoners .

Het waren twee prachtige sportweken. Jammer dat het alweer voorbij is. De Olympische Spelen zijn toch wel mijn favoriete sportevenement.

Een (chauvinistische) top vijf:

1. Sifan Hassan, onwaarschijnlijke prestatie. Buitenaards.
2. Karolien Florijn, zo favoriet zijn en het dan waar maken in het misschien wel lastigste roei-onderdeel.
3. Harry's hattrick en dan met name de Keirin zege, want die andere twee waren wel een beetje ingecalculeerd (wat het uiteraard niet minder knap maakt). Zo diep gegaan ook, echt waanzin.
4. 4x400M gemixte estafette, misschien wel het meest euforische moment van deze spelen. Dat de Amerikanen niet met hun sterkste viertal deelnamen is een klein smetje op de glans van deze medaille.
5. 3x3 basketbal, het andere euforische springmoment van deze spelen. Ondanks dat het toch wel een B-sport is en deze vier mannen niet de beste 3x3 basketballers van de wereld zijn, heb ook ik met veel plezier de finaledag gevolgd. En ja, wie er niet is kan je ook niet verslaan.

Speciale vermelding: het brons van Tes Schouten, omdat ik die persoonlijk ken.

Verder heb ik ook erg genoten van het mannen basketbaltoernooi, de hardlooponderdelen atletiek (1500M mannen!), de wegwedstrijd wielrennen vrouwen, de meerkamp atletiek, de mountainbikewedstrijden, de tafeltennisselfie van Noord- en Zuid-Korea, Nadalcaraz en ik vergeet vast nog één en ander.

De tegenvaller van het toernooi was voor mij (wederom) het zwemtoernooi. De belachelijke hoeveelheid afstanden is echt een devaluatie voor de sport. Als je een beetje kan zwemmen win je zo een paar medailles, terwijl andere topatleten er vaak maar één kunnen winnen. Niet voor niks dat in de top twaalf meest succesvolle olympiërs vijf zwemmers staan.

Wat een onbegrijpelijke sluitingsceremonie.

Vreemde muziek keuzes nu...

Sprankelend bandje inderdaad.

Iemand Tom Cruise nog gezien?

Phoenix

Toffe band wel, Feunix

Poek schreef:
Phoenix

kaj_666 schreef:
Toffe band wel, Feunix

Aah ik vernam dat Liztomania in de slotceremonie zat

Vorig weekend nog op Lokerse feesten gezien, weergaloze band. Of niet dan gerre

kaj_666 schreef:
Toffe band wel, Feunix

Voor al uw feusten en partijen.

Juul1998B schreef:
Vreemde muziek keuzes nu...

Heb jij iets tegen Air?

pureshores schreef:
(quote)

Heb jij iets tegen Air?

Nope, Air is heel tof

Ook voor Belgische fans waren het mooie Spelen. 10 medailles is het hoogste aantal sinds 1924. En het konden er nog veel meer zijn, want Team Belgium scoorde ook acht 4e plaatsen.

Persoonlijk vind ik ongeveer 10 stuks ook het ideale aantal. Zijn het er minder dan pakweg 6 of 7, dan blijf je als supporter van je land te lang onbevredigd. Maar vanaf 14 of 15 stuks is het gemiddelde meer dan één per dag en is het bijzondere er een beetje van af.

Maar als we ooit aan die +30 van Nederland komen, ga je me ook niet horen klagen hoor.

Mooiste momenten: de dubbel van Evenepoel, de zevenkamp Thiam-Vidts en Abdi op de marathon. En de 4e plaatsen van de hockey- en basketdames waren prachtig in hun tragiek.

Poek schreef:
Phoenix

If I ever feel better klonk wel bekend, de rest niet

Vanaf het eerste moment is mijn belangstelling voor de deze Spelen gaandeweg gegroeid en ik denk dat ik niet de enige ben. De locaties ter plekke, in de stad, en zoal geen gedoe met tijdszones waren de grote pré. Heb ook genoten van zoiets nieuws als 3x3 basketbal, ja als ‘we’ dan ook nog wint en breakdance had voor mij nog iets meer in beeld mogen komen. Overall viel me op hoe fraai met allerlei camera’s het een en ander in beeld werd gebracht, wat de beleving ten goede kwam.
De opening en de afsluiting was ook lekker anders en en hier en daar wat uit de bocht ook niet bang om er wat Franse esprit in te pompen.
Tenslotte tafelshows als Humberto en Studio Parijs hadden voor mij niet gehoeven, het had geen toegevoegde waarde dan wat enthousiast zitten doen over heden en verleden van team NL. Heb ook wat liggen zappen tussen Vlaamse, Duitse, Franse en Engelse tv, het is daar niet anders.

Leuk om terug te lezen nu Harrie's Hattrick binnen is

Tijdlijn: Harrie Lavreysen - de beloften - VPRO

kaj_666 schreef:
Toffe band wel, Feunix

Zo gegund

Fathead schreef:
Wat een onbegrijpelijke sluitingsceremonie.

https://imgur.com/Qa23oOx.jpg

Episch interview met openwaterzwemmer Daniel Wiffen

Mooie compilatie

Gretz schreef:
Voor 2028 zou het doel moeten zijn om in de buurt te komen van de Australische prestaties

Als de VS gaat schroeien als nooit tevoren - wat geheel in de lijn de verwachting ligt - zie ik dat wel gebeuren. Ik tel zo tien gouden Australische medailles die de Amerikanen kunnen overnemen (met name zwemmen).

Geslaagde Spelen

Slechts een paar kleine smetjes (vooral in de Seine) en veel iconische momenten. Hoogtepunten waren het WR van Duplantis, Worthy de Jong’s buzzer beater, Teddy Riner’s dubbele goud, Sifan Hassan, het hele tennistoernooi, de hockey shoot-outs, de schitterende locaties, etc.

Gretz schreef:
(quote)

(quote)

Aah ik vernam dat Liztomania in de slotceremonie zat

Vorig weekend nog op Lokerse feesten gezien, weergaloze band. Of niet dan gerre

Ik zal nog eens oordelen als de sound normaal is.

Ridicuul luid...Gelukkig dat ik niet voor ticket moeten betalen heb.

Teunnis schreef:
Geslaagde Spelen

Slechts een paar kleine smetjes (vooral in de Seine) en veel iconische momenten. Hoogtepunten waren het WR van Duplantis, Worthy de Jong’s buzzer beater, Teddy Riner’s dubbele goud, Sifan Hassan, het hele tennistoernooi, de hockey shoot-outs, de schitterende locaties, etc.

Hoezeer ik hoopte dat Femke een betere finale liep.. Voor mij behoorde de run van Sydney McLaughlin ook tot de meest indrukwekkende momenten.
En ja, Parijs stond er mooi op. Dat kun je wel aan de Fransen overlaten.

Botic https://www.forumsmileys.nl

Nog 5 potjes winnen en Hattrick Harrie kan fluiten naar z’n titel Sportman van het Jaar

Gaat Max nog wereldkampioen worden?

Ah gelukkig

johan de witt schreef:
Gaat Max nog wereldkampioen worden?

Wordt een uitdaging op deze manier, maar het blijft een motorische sport.

Norris kan zich, nu hij de snelste auto heeft, meer veroorloven dan Verstappen, die elke race moet maximaliseren.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:25 uur

geplaatst: vandaag om 02:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.