Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 1 september 2024, 14:26 uur
harm1985 schreef:
Norris kan zich, nu hij de snelste auto heeft, meer veroorloven dan Verstappen, die elke race moet maximaliseren.
Norris kan zich, nu hij de snelste auto heeft, meer veroorloven dan Verstappen, die elke race moet maximaliseren.
Maar net hoe je het bekijkt.
Gezien het aantal punten welke Max voor staat kan juist Norris zich minder veroorloven lijkt me. Als 1 a 2 keer uitvalt bv of een keer 3de of 4de wordt.
0
geplaatst: 1 september 2024, 14:46 uur
vigil schreef:
Gezien het aantal punten welke Max voor staat kan juist Norris zich minder veroorloven lijkt me. Als 1 a 2 keer uitvalt bv of een keer 3de of 4de wordt.
(quote)
Norris kan in principe elke race winnen vanaf nu. Dus hij haalt makkelijker 25 punten in dan Verstappen.
Anders gezegd, als Verstappen uitvalt en Norris wint, is de voorsprong van Verstappen nog maar 45 punten. Dat wordt wel heel lastig verdedigen. Als Norris uitvalt wordt Verstappen maximaal 5e en heeft hij 80 punten voorsprong. Dat lijkt nu niet ook meer ondoenlijk voor Norris.
Anyway. Het heeft 1043 dagen geduurd maar eindelijk wint Marc Marquez weer een race!
0
geplaatst: 1 september 2024, 16:45 uur
Verstappen mag weer in zijn handjes knijpen dat McLaren weer een overwinning weg gooit én dat ze geen team orders willen geven. Norris loopt maar 8 punten in. Nog 8 te gaan en 62 voorsprong. Wordt een uitdaging.
1
geplaatst: 1 september 2024, 16:52 uur
Colin Veijer nu tweede in de wk stand, na een knappe 2de plek in de race van vandaag! Volgend jaar naar de Moto2, ben benieuwd hoe het daar gaat.
5
geplaatst: 3 september 2024, 12:23 uur
Paardensport op de Paralympische Spelen. Gebeurt dat nu met gehandicapte paarden of wat?
3
geplaatst: 5 september 2024, 23:37 uur
GrafGantz schreef:
Paardensport op de Paralympische Spelen. Gebeurt dat nu met gehandicapte paarden of wat?
Nee, daarvoor heb je de Paardalympische Spelen.
0
geplaatst: 9 september 2024, 17:47 uur
Terecht, heeft helemaal niks laten zien in de Moto2. Die zien we niet meer terug denk ik, zal wel naar wk superbike gaan of nog wat onbekendere klasses. In het begin in de moto3 was het nog best goed, maar veel te snel een overstap gemaakt en nooit zijn talent waargemaakt.
Bagnaia kruipt richting Martín in MotoGP, Bendsneyder aan de kant gezet door Moto2-team - nos.nl
Bagnaia kruipt richting Martín in MotoGP, Bendsneyder aan de kant gezet door Moto2-team - nos.nl
0
geplaatst: 9 september 2024, 18:05 uur
GrafGantz schreef:
't is me wat op deze maandagnamiddag. Naar analogie wordt tennis zeker zonder ballen gespeeld - zijn geamputeerd

0
geplaatst: 9 september 2024, 19:28 uur
trebremmit schreef:
Terecht, heeft helemaal niks laten zien in de Moto2. Die zien we niet meer terug denk ik, zal wel naar wk superbike gaan of nog wat onbekendere klasses. In het begin in de moto3 was het nog best goed, maar veel te snel een overstap gemaakt en nooit zijn talent waargemaakt.
Ik vind Zonta anders ook maar weinig progressie boeken. Als Veijer het volgend jaar veel beter doet dan kan Zonta ook wel inpakken denk ik.
0
geplaatst: 9 september 2024, 19:40 uur
Ja klopt maar die is nog jonger en minder lang bezig in de moto2 dan Bendsneyder. Zit er vooral dankzij zijn vader.
0
geplaatst: 14 september 2024, 11:57 uur
Heerlijk dit, tien jaar geleden maar nog niet vergeten.
Rossi haalt nogmaals hard uit naar zijn aartsrivaal Márquez: "Niemand is zo’n smeerlap als hij" - racesport.nl
Rossi haalt nogmaals hard uit naar zijn aartsrivaal Márquez: "Niemand is zo’n smeerlap als hij" - racesport.nl
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 september 2024, 00:01 uur
Mooi item gisteren bij Lubach over de achterlijkheid van de Olympisch Spelen.
4
geplaatst: 26 september 2024, 00:04 uur
Voor wie het niet gezien heeft:
Hoewel ik een groot liefhebber ben van sport kijken, ben ik het wel grotendeels met hem eens.
Hoewel ik een groot liefhebber ben van sport kijken, ben ik het wel grotendeels met hem eens.
0
geplaatst: 26 september 2024, 23:41 uur
Het betoog had wat beter uitgewerkt moeten worden. Mensen die de Olympische Spelen haten, zien hun gelijk bevestigd, maar tegelijk eindigde Nederland 6de op de medaillespiegel en staat 17de als het gaat om BBP. Als je die lijsten naast elkaar zet, zie je ook zeker niet alleen maar overeenkomsten (India? Brazilië?). Je zou het ook een Westers feestje kunnen noemen. En ja, hoe politici en topsportbobo's de Olympische Spelen aanwenden om het belang van sport te benadrukken, is uiteraard uiterst gratuit en vaak niet zonder belangen. Kindjes gaan heus niet spontaan roeien nadat de vier met/zonder zilver binnenharkt. Ik geloof echter wel dat Nederland wel degelijk iets beter doet dan andere landen in vele specifieke sportkunsten. En dat is niet meer dan een leuk gegeven en hoeven we verder niets achter te zoeken.
2
geplaatst: 28 september 2024, 18:07 uur
1
geplaatst: 29 september 2024, 01:01 uur
Zal ik het eens omdraaien: tactisch zeer sterke Kopecky steekt opnieuw iedereen de loef af!
Een vriend van mij merkte al vaker over het vrouwenwielrennen op dat de boel niet deugt. Hij mailde mij onder de titel zadelnijd tijdens de afgelopen Tour de Femmes het volgende:
Onderstaande observatie (van vijftien maanden geleden) werd ferm bevestigd: die dames zijn nog veel vileiner dan de heren en gunnen elkaar, zelfs of juist als het ploegmaatjes zijn, nog minder de zege. Of: ze gunnen hun (heimelijk) gehate conculega zozeer de nederlaag dat ze bereid zijn daarvoor het ploegbelang of hun eigen kansen op te offeren...
De onderstaande observatie (van anderhalf jaar geleden):
De Vuelta Femenina was daarentegen wel smullen. Die dames zijn zelfs valser dan de heren, met nog vagere kutsmoesjes om hun kromme naaiacties recht te lullen.
Mijn vriend is altijd wat sterk in zijn opinie, maar waar heb ik zaterdag naar gekeken? Ik kon er geen touw aan vastknopen. Of reed Vollering in dienst van Kopecky?
Een vriend van mij merkte al vaker over het vrouwenwielrennen op dat de boel niet deugt. Hij mailde mij onder de titel zadelnijd tijdens de afgelopen Tour de Femmes het volgende:
Onderstaande observatie (van vijftien maanden geleden) werd ferm bevestigd: die dames zijn nog veel vileiner dan de heren en gunnen elkaar, zelfs of juist als het ploegmaatjes zijn, nog minder de zege. Of: ze gunnen hun (heimelijk) gehate conculega zozeer de nederlaag dat ze bereid zijn daarvoor het ploegbelang of hun eigen kansen op te offeren...
De onderstaande observatie (van anderhalf jaar geleden):
De Vuelta Femenina was daarentegen wel smullen. Die dames zijn zelfs valser dan de heren, met nog vagere kutsmoesjes om hun kromme naaiacties recht te lullen.
Mijn vriend is altijd wat sterk in zijn opinie, maar waar heb ik zaterdag naar gekeken? Ik kon er geen touw aan vastknopen. Of reed Vollering in dienst van Kopecky?
3
geplaatst: 29 september 2024, 11:59 uur
Dat vrouwen onder elkaar meer jaloezie (en dat soort zaken) hebben dan mannen en daar over het algemeen ook wat langer in blijven hangen lijkt me nou weer niet fantastisch speurwerk maar gewoon redelijk algemeen bekend.
0
Papaver
geplaatst: 29 september 2024, 16:01 uur
Pogacar ten strijde getrokken vanaf 100 km voor de finish; ben benieuwd of Pogi het volhoudt... Misschien komen MvdP of RE nog tot bij hem.
0
geplaatst: 29 september 2024, 17:14 uur
Pogacar ongekend, beste seizoen ooit, helemaal als Lombardije er nog bijkomt.
Van der Poel ook een geweldige race, waarschijnlijk een van z’n betere dagen op de fiets. Hij zit daar tussen voornamelijk echte klimmers.
Van der Poel ook een geweldige race, waarschijnlijk een van z’n betere dagen op de fiets. Hij zit daar tussen voornamelijk echte klimmers.
0
geplaatst: 29 september 2024, 17:32 uur
Coma Cat schreef:
Sowieso het meest indrukwekkende seizoen van een renner in 50 jaar.
0
geplaatst: 4 oktober 2024, 19:28 uur
Justus18 schreef:
Of reed Vollering in dienst van Kopecky?
Of reed Vollering in dienst van Kopecky?
Vollering vertrekt bij SD Worx en het schijnt dat Kopecky en Vollering elkaar haten. Dus nee, dat lijkt me niet.
0
geplaatst: 4 oktober 2024, 20:18 uur
Teunnis schreef:
Vollering vertrekt bij SD Worx en het schijnt dat Kopecky en Vollering elkaar haten. Dus nee, dat lijkt me niet.
Als je dat niet zou weten en je kijkt naar de koers (tot en met het aantrekken van de eindsprint), dan lijkt het net alsof het wel het geval is. Daarom kon ik er geen touw aan vastknopen.
1
geplaatst: 5 oktober 2024, 15:25 uur
Oh ja, daar heb je absoluut gelijk in. Tactisch reed ze perfect in dienst van Kopecky, maar ik denk niet dat ze zich daarvan bewust was.
0
geplaatst: 5 oktober 2024, 16:07 uur
Vandaag speelden de dames het een stuk beter uit met een 1ste, 3de en 4de plek! Kopecky eindigde vandaag op twee.
* denotes required fields.