MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Wat dat betreft mogen we de hemel danken dat Peter Ebdon gestopt is op de tour...

Gaat van der Poel zijn 3e op rij winnen? Een supporter gooide alvast een bidon in zijn gezicht. Van Aert kan het ondanks het high tech bandenpomp systeem op zijn fiets alvast niet bijbenen. Pogi lijkt ook te moeten afhaken na een val en lekke band.

Edit: ja dus.

Net op tijd voor de start van de GP van Bahrein. Hopelijk komt Verstappen in de buurt van een podium. Zijn remmen zijn inmiddels vervangen, Hopelijk biedt het soelaas.

Nou, dat was dus niet best gisteren. Zoals Verstappen zelf al zei, zo'n beetje alles dat mis kon gaan, ging ook mis; twee langzame pitstops, waardoor hij in verkeer terecht kwam en zelfs even laatste(!) lag, de verkeerde strategie, want op de harde band ging die auto helemaal voor geen meter en de balans was ook ver te zoeken. Het is te hopen dat de updates in Imola soelaas bieden en het verbod op flexi-wings ook nog wat doet om McLaren af te remmen anders is het een gelopen zaak.

Bovenaan in het kampioenschap is het wel spannend, met Norris 3 punten voor Piastri, en 8 voor Verstappen, met Russell daar weer 6 punten achter.

Die Russell is echt heel constant bezig, denk dat ik hem dit jaar na Verstappen de beste coureur vindt, gevolgd door Piastri, Leclerc en Norris.

Het wat wel een leuke race, er gebeurde genoeg. Dat het bij verstappen tegen zat past wel bij de huidige vorm van Red Bull eigenlijk. Volgens mij hebben die geen idee waar het probleem zit. Yuki laat trouwens wel zien dat hij dat stoeltje meer verdiend dan Lawson.

Piastri heeft dominant gereden, netjes het tempo bepaald en afgezien van de safetycar restart eigenlijk geen tegenstand gehad. Norris heeft wel problemen, die lijkt er mentaal niet bij te zitten. Zijn reactie na de kwailificatie is tekenend voor zijn gebrek aan vertrouwen. En in de race lijkt hij soms ook wat wanhopig te zijn. Benieuwd of hij zich kan herstellen komende tijd anders krijgt hij een zware kluif aan Piastri. Die is misschien niet sneller, maar mentaal wel sterker lijkt het. Nu afwachten of hij dat een seizoen volhoud.

Russel is inderdaad netjes consistent. Gasly trouwens compleet verrassend op 6, of 7 uiteindelijk toch nog. Maar strak gereden.

Kampioenschap kan best interessant worden. Als Mercedes en Ferrari nog eventjes kunnen aanhaken wordt het helemaal spannend. Niet in het constructeurs kampioenschap trouwens dat heeft Mclaren wel redelijk in zijn zak. Maar voor de coureurs zit het dicht bij elkaar. Voor Red Bull lijkt het langzaam een gelopen race te worden. Betwijfel of de updates echt soelaas gaan bieden voor ze. Ze hadden gewoon direct naar Perez moeten luisteren toen die begon te klagen en wegzakte. Sindsdien zijn er voor mijn gevoel meerdere foutieve updates en aanpassingen geweest waardoor die auto alleen maar een grotere diva is geworden.

Aston is trouwens ook echt nergens meer zeg.

Wout verliest nu zelfs een sprintje van Remco...
Begint wel steeds sneuer te worden voor hem.
Benieuwd naar morgen.

Monster ronde van Verstappen, hele dure fout van Norris en Hamilton die verslagen wordt door de man die moest plaatsmaken voor hem. Ondanks dat de Ferrari een veel betere auto is.

Hamilton had denk ik mazzel met Bottas als teamgenoot tussen 17 en 21.

Eerst een duizendste verschil en uiteindelijk een honderdste. Hoezo dicht bij elkaar tijdens de kwali's?

Bijna net zo’n geniale ontknoping in de AGR als in 2019

Fantastische editie idd!
Leuk voor Skjelmose.

Schitterende winnaar wel, inclusief ontroerend interview. Blijft zo mooi als de grote underdog dan onverwachts wint

En niet te vergeten het bijzondere 1/2/3’tje bij de vrouwen, lang leve het Nederlandse wielrennen

harm1985 schreef:
Monster ronde van Verstappen, hele dure fout van Norris en Hamilton die verslagen wordt door de man die moest plaatsmaken voor hem. Ondanks dat de Ferrari een veel betere auto is.

Hamilton had denk ik mazzel met Bottas als teamgenoot tussen 17 en 21.

Piastri, Verstappen en Russel die de ronde telkens weer net verbeteren. Zo zie ik het graag. En Norris die de druk niet aan kan? Die stelt toch wel teleur hier. Hij heeft mazzel met de snelle bak van Mercedes zodat hij met de race snel terug kan komen. Maar zo maakt hij het zichzelf wel echt lastig.

Race zelf was okay, heb alleen de 30 minuten samenvatting gezien maar was niet echt bijzonder. Wel een mooie actie van Piastri op Max. Zo doet Max het ook al jaren dus wel mooi dat iemand hem zo terugpakt. Gewoon laten staan die auto. Piastri laat sowieso mooie dingen zien, rijd erg sterk en blijft koeltjes.

Hamilton lijkt het alleen maar moeilijker te krijgen bij Ferrari.

*Horner is wel steeds triester bezig hoor. Nu ook weer met geprint 'bewijs' dat Max geen straf verdiend. Focus je liever op het verbeteren van die auto en het team dan dit domme geneuzel.

Tja, de straf was een beetje 50/50. Vooral omdat de bocht zo krap is, uiteindelijk wel terecht. Als Verstappen Piastri voorbij had gelaten had hij geen sowieso niet gewonnen. Nu had hij nog een kans en als Russell hem gepakt had bij de herstart dan had ik het nog moeten zien...

Piastri is misschien niet zo snel als Norris, hij is wel constanter en mentaal sterker. Verstappen heeft het helaas voor hen alle drie in zijn voordeel. Nu de auto nog.

Maar 12 punten achter na 5 races, daar had Norris vorig jaar van kunnen dromen. En in 2022 had Verstappen met 19 races te gaan en grotere achterstand op Leclerc. Als de updates werken en de flexi wing ban McLaren inderdaad raakt dan is alles nog mogelijk.

Hamilton begint steeds verder door de mand te vallen trouwens.

Overigens heb ik vandaag mijn FireTV stick geïnstalleerd met F1TV erop, werkt prima. We gaan het meemaken vanaf 2 mei.

Viaplay abonnement stopt per 12 mei, dus die FireTV stick heb ik zo terug verdiend, kijk behalve F1 toch niks op Viaplay. Kan ik in de winter oude races terug kijken op F1TV.

We gaan het zien of de updates werken. Nu een jaar geleden dat het mis ging. Kijken of ze zich kunnen herpakken. Seizoen is nog lang genoeg en een strijd tussen Piastri en Norris zie ik ook wel zitten. Met Verstappen, Russel en Leclerc die af en toe er tussendoor fietsen.

Gelukkig is maandag een vrije dag, dus ik kan zondag de race weer eens love kijken.

harm1985 er staan dacht ik ook wel wat interessante series op F1tv, heb er wel eens wat van voorbij zien komen. Het ontbreekt mij helaas aan tijd om daar eens in te duiken. Maar dat kan ook leuk zijn voor ik de winter/race luwe periodes.

legian ik heb even voor je zitten kijken; naast een hoop (maar lang niet alle) historische races vanaf 1980 hebben ze ook:

Season reviews van 1970-1979
3 afleveringen over 'boldest innovations', zoals active suspension, zeswielers en de double diffuser
Tech talk retro, over historische F1 autos, zoals de eerste Renault Turbo, de eerste koolstofvezel McLaren, etc.
Jolyan Palmer's Analysis over racebepalende momenten, recent én historisch
Tech Talk, over innovaties van het huidige seizoen
Documentaires, zoals: Eddie Jordan, Hesketh F1, Stewart F1
F1 icons
Greatest Comebacks
Greatest Races

En nog veel meer

Zhao Xintong is de nieuwe wereldkampioen snooker. Twee jaar terug nog verwikkeld is een gokschandaal, maar hij kreeg een milde straf en heeft (als amateur) de volledige kwalificatie doorlopen - hij is een kleine maand bezig geweest. Een fantastische kampioen wat mij betreft, terecht telkens vergeleken met Jimmy White. Zijn longpots waren werkelijk fenomenaal, maar sowieso is dit het aanvallende snooker waar ik erg van hou!

Hij gaat in China niet meer over straat kunnen, vermoed ik!

Het was een mooi toernooi - met een geweldige Judd Trump en een geweldige Mark Williams!

Je haalt me de woorden uit de mond, Fathead, daar heb ik weinig aan toe te voegen. Het was inderdaad weer een schitterend toernooi, met een belachelijk hoog aantal aan centuries overigens. De beide halve finale partijen van zowel Williams als Xintong vond ik mooier dan de finale zelf (en Higgins - Williams is wat mij betreft de match van het toernooi), maar dat mag de pret niet drukken.

Mooi dat China in ieder geval eindelijk zijn wereldkampioen heeft, iets wat icoon Ding Junhui al bijna twintig jaar niet voor elkaar heeft weten te boksen. Zhao is een sympathieke jongen en een genot om naar te kijken als snookerspeler. Jij noemt Jimmy White, maar de vergelijkingen met grootmeester O'Sullivan zelf vind ik eigenlijk treffender als het gaat om de vloeiendheid van het spel en het talent wat er van afdruipt.

Een aanwinst en sierraad voor de sport dus, deze Zhao Xintong. Daar gaan we de komende jaren - mits hij zich van toekomstige schandalen afzijdig weet te houden - veel lol aan beleven!

Dessin
Demi Vollering heeft gisteren de aankomst bergop gewonnen in de Vuelta Femenin!
De indruk die ik bij Vollering heb is dat ze nog steeds tegen haar innerlijke demoontje strijdt die onzekerheid heet; ik zie het aan haar gelaatsuitdrukking en haar ingetogen reacties wanneer ze gewonnen heeft, alsof ze er zelf niet in geloofd of durft te geloven. Haar glimlach is nog steeds wat schuchter.
Een heel verschil met de gestopte Annemiek van Vleuten, die iets uitstraalde van 'ik vreet iedereen op met huid en haar'. Die kon vertrouwen op haar trainingsresultaten die buitengewoon waren.
Van Vleuten not for president, maar mental coach for Vollering?

dix

Een beetje zout in de wonde van W...
It's a singalong

Hele leuke GP van Imola gezien gisteren. Waar ik wel een beetje moe van wordt zijn die 'haters', die dan op zondag na de race weer roepen dat Red Bull 'gewoon' de beste auto had en ze op vrijdag aan het sandbaggen waren.

Misschien moeten ze de 6 races daarvoor nog eens terug kijken; Red Bull, in de handen van Verstappen, kan McLaren over één ronde verslaan, maar als de banden gaan degraderen, dan haalt McLaren ze makkelijk bij.

Op vrijdag zag het er nog niet zo goed uit, ze hadden een update bij, maar wisten nog even niet waar ze het moesten zoeken qua setup, niet voor het eerst dit jaar. Op zaterdag hadden ze wat gevonden, maar op basis van de long runs én de race in Miami hield Red Bull (en Verstappen) nog een slag om de arm qua race pace.

Toen Verstappen Piastri pakte en zelfs wat uitliep dacht ik, ja, leuk voor een rondje of 7 maar daarna vliegt hij hem gewoon voorbij. Niet dus. Dit keer had Red Bull, om wat voor reden dan ook, de thermische degradatie een stuk beter onder controle (laten we hopen dat dat de update is) en had juist McLaren wat meer moeite ermee.

Sowieso maakten ze bij McLaren rare keuzes. Nou helpt het niet dat Lando wéér niet als 1e of 2e start, maar Piastri zo vroeg naar binnen halen en hem in het verkeer naar buiten laten komen laat zien dat je de race niet goed 'leest'. Ze dachten dus of dat ze een veel groter voordeel hadden van nieuwe banden en dus makkelijk door het verkeer zouden komen, of dat de rest ook vroeg naar binnen zou gaan.

Ze gooien daar de grootste kans op de zege weg, al had Verstappen het goed onder controle.

Dit weekend de GP van Monaco, met verplicht twee stops. Ik verwacht een makkelijke McLaren 1-2, maar met Verstappen weet je het nooit. En dan de grote reset in Spanje een week later?

Aan de andere kant van de Oceaan kwalificeerde Rinus Veekay zich maar nét voor de Indy 500 volgende week, op de 33e plek. Rookie Schwartzman, die voor het nieuwe Prema Team rijdt, staat op pole. Nogal een verrassing!

harm1985 schreef:
Toen Verstappen Piastri pakte en zelfs wat uitliep dacht ik, ja, leuk voor een rondje of 7 maar daarna vliegt hij hem gewoon voorbij. Niet dus.

Ik dacht gisteravond precies hetzelfde, die blijft nooit lang vooraan. Maar hij bleef maar wegrijden. Begreep achteraf dat de afstel window van de Redbull ruimer is geworden dankzij de updates. Dus hij voelt zich weer wat vertrouwder in de auto. En dat merk je dan ook meteen met een geweldige inhaalactie.

De call om Piastri te pitten was vreemd. Leek vooral om Leclerc te kunnen coveren. En daarmee liet McLaren weer zien naar achteren te kijken en niet naar voren. Netjes gereden wel van Piastri, maar deze keer naaide het team hem dus wel. Norris had daarmee mazzel, maar lijkt nog altijd niet op het niveau te zitten.

Verder zeer vermakelijke race, die dankzij de safety car nog een leuk einde kreeg, want de gaten waren toch wel flink voorin zeg.

Dit weekend de GP van Monaco, met verplicht twee stops. Ik verwacht een makkelijke McLaren 1-2, maar met Verstappen weet je het nooit. En dan de grote reset in Spanje een week later?

Ohja, die verplichte pitstops..... De winst pak je eigenlijk op zaterdag en dat kan alle kanten op. Helemaal als Ferrari en Mercedes er goed bij zitten. Norris lijkt nog altijd de kwalificatie niet goed aan te kunnen. En dat moet je in Monaco niet hebben.

Monaco moet het altijd vooral van de kwalificatie hebben. Dit jaar geldt dat in het algemeen voor de tot nu toe gerede races. Krijgen we dan dit jaar een extreem geile kwalificatiesessie en een extreem saaie race?

Op zich was de race in Imola nog zo slecht nog niet. Toch best wat spannende en onverwachtse inhaalacties gezien, met als hoogtepunt de allereerste. Ook tactisch best interessant met de snelle bandendegradaties en (V)SC-momenten.

De NOC*NSF Coach van het Jaar 2025 is bekend

En voor het eerst gaat een vrouw hem winnen Bizar dat Sarina Wiegman nooit die trofee heeft gekregen

Gretz schreef:
De NOC*NSF Coach van het Jaar 2025 is bekend

En voor het eerst gaat een vrouw hem winnen Bizar dat Sarina Wiegman nooit die trofee heeft gekregen

Wiegman heeft nooit kans gehad omdat het hier niet besproken mag worden en publiciteit is belangrijk bij zo'n prijs
Maar met bekend bedoel jij dan Slegers want die lijkt mij dan weer kansloos.

Ik zit te peinzen over welke sport (geen voetbal) het gaat, maar kan niets bedenken.

Rudi S schreef:
(quote)

Wiegman heeft nooit kans gehad omdat het hier niet besproken mag worden en publiciteit is belangrijk bij zo'n prijs

Maar met bekend bedoel jij dan Slegers want die lijkt mij dan weer kansloos.

https://www.forumsmileys.nl
Er gaat geen enkele coach een grotere prestatie dit seizoen neerzetten. Tenzij ons aller Jonker tegen alle verwachtingen nog eens Europees Kampioen wordt.

Poek schreef:
Ik zit te peinzen over welke sport (geen voetbal) het gaat, maar kan niets bedenken.

Volgens Geert is damesvoetbal ook geen echt voetbal

Kan de Monaco GP nog saaier? Blijkbaar wel, dankzij die verplichte pitstops. Nu rijden ze niet alleen breed maar ook nog eens extra langzaam. Al jaren geen spannende of boeiende race meer, maar dit helpt ook niet.

Die verplichte pitstops maken het in ieder geval net wat dynamischer, maar verder hadden ze deze race al tig jaren geleden van het wedstrijdschema moeten halen. Tja de centjes...

Gast
geplaatst: vandaag om 18:35 uur

geplaatst: vandaag om 18:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.