MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Edgar18 schreef:
nog steeds had Verstappen wereldkampioen kunnen zijn, als hij zelf een foutloos jaar had afgeleverd.

Misschien in 2035 met een robot in het stoeltje?
Hij maakt al zo weinig fouten.

Je kan er gewoon niet één incident uithalen en dan zeggen 'ja als dat niet gebeurd was'.

In Miami kreeg hij 10 seconden straf in de sprint door een unsafe release. Kost hem 4 of 5 punten.

Verstappen heeft gewoon veruit de minste fouten gemaakt. De reden dat hij geen kampioen is, is omdat hij in 2/3 van de races, misschien zelfs 3/4, niet de beste auto had. En als je de beste auto hebt, kun je je fouten permitteren.

Na Hongarije dacht Verstappen dat hij geen enkele race meer zou winnen en had hij 97 punten achterstand op Piastri en 88 op Norris. Hij had nooit meer om de titel meegedaan als Norris en Piastri niet zoveel fouten hadden gemaakt.

Zo kun je ook wel zeggen dat als Piastri in Baku niet gecrasht was in de kwalificatie en de race hij kampioen was geworden.

Een team maatje die af en toe wat punten van McLaren had afgesnoept het ook makkelijk het verschil kunnen maken.

Minneapolis schreef:
Een team maatje die af en toe wat punten van McLaren had afgesnoept het ook makkelijk het verschil kunnen maken.

Yuki had maar twee keer voor Lando hoeven eindigen om dat voor elkaar te krijgen.

Toch knap hoe Verstappen het al jaren in zijn eentje tegen de andere (2 coureurs-)teams opneemt en wereldkampioen wordt, om er dan dit jaar 2 punten op tekort te komen. Gaat richting de grootste F1-coureur allertijden.

Desondanks proficiat aan Norris voor het behalen van het wereldkampioenschap.

Je kan dit op zoveel manieren bekijken met de bril die je bewust of onbewust opzet.
Verstappen is een uitstekende rijder en ik zou ook durven zeggen dat hij de meest complete is van ze allemaal. Maar dat Tsunoda geen punten afsnoept is omdat Redbull ervoor kiest om op 1 paard te wedden. Hierdoor haalt Max zelf ook meer punten, die hij anders zou moeten delen met een ploegmaat. Als team haal je meer punten als je je richt op het constructeurskampioenschap, maar heb je kans, zoals dit jaar bijna het geval was, dat je hierdoor de individuele wereldtitel verliest. Met een gelijkaardige auto had Max altijd gewonnen ongeacht of hij effectief beter zou gereden hebben. En zo zijn er nog honderden andere kanttekeningen die je kan verzinnen die al dan niet beslissen of de ene of de andere op het einde de winnaar is.

remcodurez ik denk dat zowel de auto als de tweede rijder te weinig concurrerend was om te spelen met een andere tactiek?

Maar ik ben geen kenner. In dat licht ook de volgende opmerking: hoe tof zou het zijn als de F1 eens in de 4 jaar een tussenjaar zou inlassen waarbij iedereen een identieke auto zou krijgen? In dat jaar kunnen de merken volop bouwen in het lab aan een nieuwe bolide en daarna weer 3 normale jaren. Zou toch super interessant zijn zonder afstand te doen van hoe het nu gaat (iedereen blij)?
Ach, als hopeloze romanticus heb ik ook allemaal ideeën voor een eerlijke internationale club competitie van de sport die hier niet genoemd mag worden. Zal nooit gebeuren.

De teams hebben (voldoende) mensen in de fabriek om zich tijdens een lopend seizoen te focussen op een nieuwe bolide. Wat dit seizoen is gedaan. Nu ook in het licht van de flinke regel-en bolidewijziging komend seizoen.
En het is uiteraard ondenkbaar dat er een jaar geen F1 is. Zoiets ga je toch ook niet over "die ene sport" afroepen, gij dekselse Minneapolis. Het idee alleen al

En vanwaar de opmerking, remcodurez, dat ze op 1 paard wedden?

Poeha schreef:

En het is uiteraard ondenkbaar dat er een jaar geen F1 is.

Ho ho, je krijgt er dat jaar F∞ (of F-max) voor terug.
Zou toch super interessant zijn om eens in de zoveel tijd de werkelijke krachtsverhoudingen tussen alle rijders te zien? Ik ben nog mild voor de F1 met mijn plannen. Dat zou ik voor de CL niet zijn.

Poeha schreef:

Het is geen toeval dat Verstappen al jaren een stuk beter presteert dan zijn teammate. Meerdere vroegere 'collega's' hebben aangegeven dat de bolide onbestuurbaar is en volledig afgestemd is op Max zijn eisen.
Ik begrijp die keuze als constructeur als er vanaf de start al een niveauverschil is. Maar dat is met de dominantie van Max alleen maar toegenomen, waardoor je moeilijk nog een uitstekende tweede rijder kunt vinden.
Ik verwacht dat zowel Max als Redbull het moeilijk zouden hebben moesten ze uit elkaar gaan, al zie ik dat niet snel gebeuren. Ze zijn te afhankelijk geworden van elkaar

Poeha schreef:

Het is geen toeval dat Verstappen al jaren een stuk beter presteert dan zijn teammate. Meerdere vroegere 'collega's' hebben aangegeven dat de bolide onbestuurbaar is en volledig afgestemd is op Max zijn eisen.
Ik begrijp die keuze als constructeur als er vanaf de start al een niveauverschil is. Maar dat is met de dominantie van Max alleen maar toegenomen, waardoor je moeilijk nog een uitstekende tweede rijder kunt vinden.
Ik verwacht dat zowel Max als Redbull het moeilijk zouden hebben moesten ze uit elkaar gaan, al zie ik dat niet snel gebeuren. Ze zijn te afhankelijk geworden van elkaar.

remcodurez schreef:
Meerdere vroegere 'collega's' hebben aangegeven dat de bolide onbestuurbaar is en volledig afgestemd is op Max zijn eisen.

Dat is al meermaals ontkracht en voor het team ook totaal niet logisch. Die hebben er niets aan om de auto voor 1 persoon te ontwikkelen. Die ontwikkelen een auto die zo snel mogelijk gaat, dat de ene coureur daar beter mee om kan gaan dan de andere is iets anders. Je hebt als team liever 2 coureurs voorin meerijden die met elkaar mee kunnen komen, dan dat er eentje achterin bungelt voor spek en bonen. Zo win je geen kampioenschappen en daar draait het voor het team wel om. Dat levert ze namelijk gewoon meer geld op.

RedBull heeft de pech een enorm lastige auto gemaakt te hebben waar iedereen die ze erin zetten moeite mee heeft. Zelfs verstappen heeft aangegeven moeite te hebben met het juist afstellen van de auto omdat die zo moeilijk is. Het voordeel van RedBull is dat verstappen zijn hele F1 carrière al boven het materiaal uit weet te stijgen. Iets wat maar weinige voor elkaar krijgen. Het afstel window van de RedBull was de afgelopen jaren enorm klein en complex (Mercedes heeft datzelfde probleem gehad paar jaar terug met hun 'diva'). En elke keer als ze een rondje rijden reageert die weer anders. Daar heeft Verstappen vaak genoeg ook al over geklaagd dit en voorgaande jaren. Als ze direct naar Perez hadden geluisterd (die echt wel de ervaring heeft om te weten waar die het over heeft) dan hadden ze nu makkelijk het kampioenschap kunnen hebben. Ik heb nu al meelijden met Hadjar voor volgend jaar, hopelijk is die auto een stuk makkelijker te besturen.

De slotrace was voorspelbaar saai, mooi dat Piastri nog wel even voor Norris eindigde, maar het mocht verder niet baten. Die jongen is enorm genaaid door zijn team wat hem nooit rugdekking heeft gegeven. Jammer dat Verstappen net 2 puntjes te kort komt. Maar eigenlijk had hij helemaal geen kans moeten mogen maken. Dat is al bijzonder genoeg. Norris heeft hem toch mooi te pakken, liet gelukkig nog wel een paar keer zien te kunnen en willen racen, hoewel geen van de inhaalpogingen echt tegen concurrentie was. Op naar volgend jaar, nieuwe regelementen, nieuwe auto's. Eens kijken of dat weer spannend kan gaan worden. Hopen dat Leclerc hem eindelijk een kan gaan pakken.

Gretz schreef:
Juul1998B ABDrums al ingetuned?
(afbeelding)

ZEKERS
PLAISIER

Ha, leuk! Voor mij momenteel helaas te weinig tijd om het actief te volgen, maar op de achtergrond kijk ik graag mee.

En is er vanmiddag nog iets opvallends gebeurd?

https://i.postimg.cc/dtBmQgSM/metanl0003rrr0rs.gif

Was niet Menzies zijn fijnste uur.

Wat een pot tussen Dirk en The Beast from the East

https://i.imgur.com/c01SRCD.gif
https://i.imgur.com/lqPoCz1.gif

Nu gaan we ons opmaken voor

https://i.imgur.com/pIwll7P.gif

PRIIIICEEEE. Mijn favoriet

Ik had beter komen opdagen ipv gawlas

Zo, die wandelende depressie hebben we ook weer gehad bij het darten…

RayBar

Hetty Rakettie geen Sportvrouw van het Jaar. Zeg er eens wat van Poek

Of überhaupt genomineerd. Nouja zeg!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:55 uur

geplaatst: vandaag om 12:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.