MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Leptop schreef:
(quote)

? Geen ananas of perzik in je eten, maar wel mango ?

Van mij mag je, ziet er goed uit

Alleen in de saus om de chili en jalapeno te compenseren. Zoet en pittig combineert goed.

boerenkool gemaakt

edit:

oh

Koenr schreef:
Boerenkool

Vanavond weer even lekker kokkerellen:
Pastinaaksoep met pancetta, stoofpot met bruin bier, wortel, selderij, knoflook, ui, peperkoek, etc. met aardappel/knolselderijgratin, nagerecht van panna cotta en rood fruit. Een grand cru uit St. Emilion als begeleider.

Frietje met fritessaus en curry ketchup, kroket en berenhap met satésaus.

Pizza

Voor: quinoa met erenghi, slalaagje, guacamole erop, kreeft daar bovenop (Lidl had ze weer ), tomaat/chilisaus; Albarinho erbij
Hoofd: eend met rodewijn/bramensaus, aardappeltaartje, zuurkool, spruitjes met spekjes en pecannoten; erbij: blend van Cabernet Sauvignon, Carmenere, Shiraz
Na: vloeiend chocoladetaartje

Pannenkoeken!

Risotto met o.a. pompoen & courgette

Jan uit Berlijn
Mjuman schreef:
Voor: quinoa met erenghi, slalaagje, guacamole erop, kreeft daar bovenop (Lidl had ze weer ), tomaat/chilisaus; Albarinho erbij
Hoofd: eend met rodewijn/bramensaus, aardappeltaartje, zuurkool, spruitjes met spekjes en pecannoten; erbij: blend van Cabernet Sauvignon, Carmenere, Shiraz
Na: vloeiend chocoladetaartje

Goeiemiddag. Alles zelfgemaakt? Zo ja, lovenswaardig!*
Voorgerecht? Ik weet niet wat ernghi is. En ik hoop echt dat je de tomaat/chilisaus zelf gemaakt hebt, want de fabrieksflesjes zijn wel erg matig.
Hoofdgerecht? Wil je die saus eens op de post doen? Zuurkool en spruitjes zijn echt de beste godvergeten groenten. Zalig!!! Je wijnmix ken ik niet. Ik zou er een Lafage Narassa bij doen. 15% alcohol, maar mild. Het is een Franse variant op de Italiaanse Ripasso.
Nagerecht? Wel hopelijk van echte pure chocolade.

*Ik kan echt fenomenale uitsmijters bakken. Een hete nasi-goreng met gebakken ei lukt mij ook nog wel aardig. Daarom laat ik deze primaire levensbehoefte vaak over aan mannen en vrouwen die dat wel gevarieerd kunnen.

Andijviestamppot met kaas en een worstje.

Opgebakken frietjes (brand maar los) + paar stukjes leftover aardappel en dito spekjes met fritessaus en curry ketchup

Broodje pulled pork (eigenlijk uit Duitsland geïmporteerde kant-en-klare schweinehaxe opgewarmd in de oven) met gebakken uien (oven), in de pan gebakken kastanjechampignons en trostomaatschijfjes met wederom fritessaus en curry ketchup, en gesmolten kaas.

Spaghetti Bolognese

Jan uit Berlijn schreef:
(quote)

Goeiemiddag. Alles zelfgemaakt? Zo ja, lovenswaardig!*
Voorgerecht? Ik weet niet wat ernghi is. En ik hoop echt dat je de tomaat/chilisaus zelf gemaakt hebt, want de fabrieksflesjes zijn wel erg matig.
Hoofdgerecht? Wil je die saus eens op de post doen? Zuurkool en spruitjes zijn echt de beste godvergeten groenten. Zalig!!! Je wijnmix ken ik niet. Ik zou er een Lafage Narassa bij doen. 15% alcohol, maar mild. Het is een Franse variant op de Italiaanse Ripasso.
Nagerecht? Wel hopelijk van echte pure chocolade.

*Ik kan echt fenomenale uitsmijters bakken. Een hete nasi-goreng met gebakken ei lukt mij ook nog wel aardig. Daarom laat ik deze primaire levensbehoefte vaak over aan mannen en vrouwen die dat wel gevarieerd kunnen.

Erenghi: soort paddestoel, stevig en notig van smaak, ok wel king-boleet genoemd, dikke witte steel en bruine hoed.
Zelf gemaakt: alles m.u.v. na (dat was uitbesteed aan Fata Morgana, Marokkaanse traiteur in de buurt. Heb een basistomatensaus - onlangs beschreven hoe ik die maak - en die is het uitgangspunt. Verder is het net als bij restaurants - een kwestie van workflow (beheersing en planning) en dingen van tevoren maken: aardappeltaartjes veel werk, maak er altijd 8 - 12 en de rest vries ik in. Om handen vrij te hebben zet ik groente in de over (80 - 100 gr) en kan m'n aandacht richten op vlees en (bramen)saus: bramen inkoken met fond, wijn toevoegen, laten inkoken en evt op smaak brengen met honing.

Heden: runderspiezen met krieltjes uit de oven, roerbakgroente en salade caprese.

dix
dix schreef:
Ossobuco met pompoen risotto.
Er stond ook een Malbec op tafel.

Die risotto kwam niet op, daarom stonden er vandaag arancini op het menu. Kleinformaat schnitzel erbij, wat rucola en een Chardonnay voor de doorstroming.

Jan uit Berlijn
Mjuman schreef:
(quote)

Erenghi: soort paddestoel, stevig en notig van smaak, ok wel king-boleet genoemd, dikke witte steel en bruine hoed.
Zelf gemaakt: alles m.u.v. na (dat was uitbesteed aan Fata Morgana, Marokkaanse traiteur in de buurt. Heb een basistomatensaus - onlangs beschreven hoe ik die maak - en die is het uitgangspunt. Verder is het net als bij restaurants - een kwestie van workflow (beheersing en planning) en dingen van tevoren maken: aardappeltaartjes veel werk, maak er altijd 8 - 12 en de rest vries ik in. Om handen vrij te hebben zet ik groente in de over (80 - 100 gr) en kan m'n aandacht richten op vlees en (bramen)saus: bramen inkoken met fond, wijn toevoegen, laten inkoken en evt op smaak brengen met honing.

Heden: runderspiezen met krieltjes uit de oven, roerbakgroente en salade caprese.

Dank voor de uitleg!
Ik zou willen dat ik de tijd had de edele kookkunsten eigen te maken. De tijd ontbreekt helaas. Normaal gesproken eet ik een dag of 5 p/w buiten de deur. Nu dus afhalen of laten bezorgen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar de Aziatische (meestal Thais) en heel vaak Italiaans. Hoofdzakelijk risotto of pasta.

Thudd
Gebakken aardappeltjes met spekjes. Ijsbergsla met geraspte peen, mosterd-honingsaus en croutons. Saucijzen. Toetje vla of yoghurt na.

Eerder vandaag - onnadekend - opgekauwd:
Melkchocoladeletter, stuk cake, mars en gevulde speculaas.
Vnl koffie en water achterover gemikt.

Later vanavond waarschijnlijk een mjum jam.

Aardappels met jus, andijviesla met stukjes tomaat e.d., karbonade.

Pasta met spinazie en gerookte zalm.

Voor na een kaasplankje met een glaasje wijn.

Zelf gemaakte Gado Gado met courgettini als basis, heerlijk!

Geroerbakken paksoi met gember, rijst en verse zalm met een woksaus.

dix
Hachee

Het was weer eens tijd voor sticky spareribs. Met gekruide aardappelpartjes uit de koekenpan en een salade met kropsla, tomaat, paprika, komkommer, witte kaas en balsamico-bosvruchtendressing.

Morgen eet ik hetzelfde, m'n vrouw eet geen vlees en een halve rib was wel voldoende voor 1 persoon

Spruitjesstamppot met gehaktballetjes in sojasaus

Quiche met broccoli, prei, ui, nepkip, oude kaas, kerrie, kurkuma, komijn.

Thudd
Snijboontjes, aardappelen, jus, mosterdsaus en saucijs. Vlaflip.

Eerder: 6 boterhammen met beleg. 2 x karnemelk. Stuk ontbijtkoek. Chocotaartje.
Marsepeintje. Koffie en water.

Kip piri piri, pandan rijst en een frisse salade, vla na.

Pastaprutje maar met eigen saus, op instigatie van Mjuman

Rode kidneybonen met gesnipperde ui, gebakken spekjes, andijviesla, een frikandel en ketchup en slasaus. Kersen op sap na.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:39 uur

geplaatst: vandaag om 07:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.