MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Frietje met Ardeense sate en een mexicano.

Thudd
Gisteravond: Pizza.

Thudd schreef:
Gisteravond: Pizza.

Vanavond pizza hier.

Thudd
Vanmorgen: 2 rondo's met mok koffie. Plak cake met nog een mok koffie.
Zojuist: glas karnemelk met flink stuk kaas uit het vuistje.

(Vanmorgen om 07:00 wakker, 08:45 opgestaan; om 11:40 gapen en lekker weer dutten 2 uren, om 14:00 nogmaals uit bed geklommen)

Vanavond: diner uit vriezer - kliekjes uit het verleden.... (om 18:10 F1 kijken met bord op schoot)

Lui, ...luier,.... luist (ABN....).

Aardappels met jus, doppers en wortels en weer een stukje haas.

Boerenkool met rookworst en mosterd.

Eerder vandaag: havermoutpap met cacao en banaan (ja dat eet ik heel vaak, beter ontbijt bestaat niet), vanmiddag twee zelfgebakken boterhammen met gebakken ei met parmezaanse kaas.

Naar aanleiding van een gesprek op de sportschool over sporten en voeding - betr. 'goede' en 'slechte' koolhydraten - heb ik een vraag.

Kent iemand - Lin of Gretz bijv of iemand anders die bewust met voeding bezig is - een goed boek over voeding en koolhydraten (of een website met veel info)? Wil nl gaan stoppen met witte rijst en pasta eten en overstappen op andersoortige pasta en producten als bulgur e.d; quinoa staat al regelmatig op het menu. Wat ik las over witte pasta en andere slechte koolhydraten stemde me niet vrolijk. Bruikbare adviezen zijn ook welkom.

dix
Gisteren was het pakjesavond, daarvoor kaasfondue.

Een traditie.

Vandaag macaroni van de resterende cherrytomaatjes, babychampignons, stukkies paprika en bleekselderij.

Ook een traditie.

Penne (volkoren) met tomatengehaktsaus en gerapste kaas, venkel/doperwten en courgette. Salice Salentino erbij.

dix
Mjuman schreef:
(volkoren)
Hoe was de stemming aan tafel?

dix schreef:
(quote)
Hoe was de stemming aan tafel?

Goed het was een unaniem besluit en de pasta was van AH.

Gevulde tomatensoep uit blik.

Pasta met Boursin en groentetjes.

Ik heb haar al 3x geappt, maar ze weigert te antwoorden!!

Boerenkool weer, hoor. Als ontbijt Griekse yoghurt met mango en amandelen, geluncht met twee zelfgebakken boterhammen met zuivelspread en komkommer en een kopje kippensoep. Straks ga ik nog een banaan en een appel eten.

4 ons kant-en-klare lasagne van de Albrecht Diskont.

Frietje hete kip, erg lekker.

Bietenquiche met feta en noten.

dix
Mosselen

Breaking news: 'avocadoletsel’ -

Terwijl het zo eenvoudig is: je hoeft alleen maar een oesterhandschoen aan te doen

Eerlijk gezegd: gewoon een teelepel volstaat, zeker als een avocado rijp (en zacht) is. Er is een truuk om een harde avocado zacht te krijgen: in alufolie wikkelen en dan in de oven, 180 graden, 10 minuten; magnetron wekt ook, geen alufolie gebruiken, wel doekje eromheen: 0,5 - 1 minuut in magnetron.

Ik werd vandaag al de ultieme hipster genoemd. Heb mezelf jaren geleden al eens een keer verwond door uit te schieten met een mes bij het ontpitten van een avocado. Nog altijd geen gevoel in de helft van mijn middelvinger.

Mjuman - hier zijn avocado's (nog) niet hip, dus tja.
Heb wel es een guacamole mogen proeven en dat was niet verkeerd.

madmadder - da's wel avant-garde... helaas...

Bruine bonensoep de luxe.

Rib eye, aardappelpuree en worteltjes.

ZAP! schreef:
Bruine bonensoep de luxe.

Thanks voor de reminder. Meteen even een bak uit de vriezer gehaald voor morgen.

Ik eet vanavond nog een keertje bietenquiche.

Zuurkoolschotel (restje) en zelfgemaakte rijstepap met vanille en kaneelsuiker.

Bloemkool-linzencurry met naan en geitenyoghurt. Zo, klinkt dat even hip...

Thudd
Gisteren:

Aardappelen, wortels en zalm.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:39 uur

geplaatst: vandaag om 02:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.