Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
geplaatst: 10 december 2020, 16:21 uur
Minimacaroni's met pruttel van ui, wortel, prei en paprikatomatensaus / gehakt.
2
geplaatst: 10 december 2020, 16:54 uur
Pasta salade, de strikjes staan al te koken.
Bordje op schoot en voetbal kijken.
Bordje op schoot en voetbal kijken.
1
geplaatst: 10 december 2020, 17:09 uur
Vandaar de pasta - als 't zo gaat als gisteravond in Amsterdam wil je inderdaad geen koteletjes eten

3
Thudd
geplaatst: 11 december 2020, 17:17 uur
Ontbijt: 2 boterhammen met chocopasta. Glas karnemelk.
Tussendoor: plak ontbijtkoek.
Lunch: 4 boterhammen met geitenkaas en palingworst. Glas karnemelk.
Diner: Spruitenstamp met gebakken spekjes, jus en rookworst. Vlaflip als toetje.
Vanavond: 'iets lekkers'.
Verder: Koffie en water en frisdrank.
Lunch: 4 boterhammen met geitenkaas en palingworst. Glas karnemelk.
Diner: Spruitenstamp met gebakken spekjes, jus en rookworst. Vlaflip als toetje.
Vanavond: 'iets lekkers'.
Verder: Koffie en water en frisdrank.
6
geplaatst: 11 december 2020, 20:33 uur
I.v.m. haar 70e verjaardag gisteren in mijn eentje (stomme corona) bij mijn moeder wezen eten. Als verrassing een viergangendiner besteld bij een van de lekkerste Bossche restaurants. Lees en kwijl:
1. Zeebaars met drie bereidingen van komkommer, geschaafde biet, peterseliecrème en citruskruim.
2. Tom Kha Kai met mossel en lenteui.
3. Bavette met bataat, groene asperges, meloeskes ( = een paddenstoel, nooit van gehoord), ingemaakte ui en bearnaise.
4. Splitbavarois met sinaasappelcompote, sneeuw van witte chocolade en meringue van munt.
Vandaag rijst met kip en groente in saus uit een pakje, ook lekker.
1. Zeebaars met drie bereidingen van komkommer, geschaafde biet, peterseliecrème en citruskruim.
2. Tom Kha Kai met mossel en lenteui.
3. Bavette met bataat, groene asperges, meloeskes ( = een paddenstoel, nooit van gehoord), ingemaakte ui en bearnaise.
4. Splitbavarois met sinaasappelcompote, sneeuw van witte chocolade en meringue van munt.
Vandaag rijst met kip en groente in saus uit een pakje, ook lekker.
2
geplaatst: 11 december 2020, 20:34 uur
Mjuman schreef:
Vandaar de pasta - als 't zo gaat als gisteravond in Amsterdam wil je inderdaad geen koteletjes eten
(quote)
Nee, dan worden het gebakken peren.
Vanavond kaas (mozzarella, rode cheddar, Emmental) en tomaat pizza met tijgerkorst. Joe Exotic zou er een moord voor doen.

7
geplaatst: 11 december 2020, 20:44 uur
Pizza
Da's best een feest hier. Zoonlief maakt ze en daar heeft ie een talent voor. Hij neemt ook de ingrediënten die je terug wilt zien. Zeven varianten zag ik passeren, alle zeven bellissimo en dus geen hawaï met extra ananas.
Da's best een feest hier. Zoonlief maakt ze en daar heeft ie een talent voor. Hij neemt ook de ingrediënten die je terug wilt zien. Zeven varianten zag ik passeren, alle zeven bellissimo en dus geen hawaï met extra ananas.
2
geplaatst: 12 december 2020, 15:22 uur
Typisch makkelijke zaterdagkost: rundvleesslaatje (had eigenlijk huzaren- moeten zijn i.v.m. de vis, maar ja) op blaadjes botersla, met plakjes gekookt ei, stukjes haring in tomatensaus, zilveruitjes, en slasaus. 

2
geplaatst: 12 december 2020, 15:32 uur
Ontbijt: havermoutpap
Lunch: broodje vegakroket
Diner: stamppot met knolselderij en postelein, met vegaballetjes in kerriesaus
Toetje: appel
Lunch: broodje vegakroket
Diner: stamppot met knolselderij en postelein, met vegaballetjes in kerriesaus
Toetje: appel
2
geplaatst: 12 december 2020, 15:43 uur
Rode kool, stamppot aardappel met knolselderij, zuurvlees. Rode wijn uit Macedonie.
3
geplaatst: 12 december 2020, 15:44 uur
Pasteitjes.
Speklapjes, hasselback aardappelen en spinazie ala creme.
Speklapjes, hasselback aardappelen en spinazie ala creme.
3
geplaatst: 12 december 2020, 17:47 uur
Toetje (een zeldzaamheid voor mij): vanillevla met home made aardbeienjam.
3
geplaatst: 12 december 2020, 22:26 uur
Voor: salade met kreeft, avocado, tomaat, erenghi en tomatengelei
Hoofd: zeeduivel omwikkeld met coppa, kerriesaus, gratin van pastinaak, groene asperges
Erbij: Catena White Clay
Na: torentje van cake, choc mousse, meringue en geraspte noten
Hoofd: zeeduivel omwikkeld met coppa, kerriesaus, gratin van pastinaak, groene asperges
Erbij: Catena White Clay
Na: torentje van cake, choc mousse, meringue en geraspte noten
3
geplaatst: 13 december 2020, 16:39 uur
Kliekjesdag:
Minimacaroni's met pruttel van ui, wortel, prei en paprikatomatensaus / gehakt.
2
geplaatst: 13 december 2020, 18:08 uur
De keuze is gevallen op ossehaas - misschien als spies; erbij haricots verts met shitake en uit roerbakken; röstirondjes.
1
geplaatst: 14 december 2020, 11:14 uur
Zack schreef:
Normaal eten .
Normaal eten .
Waarmee je meteen bevestigt dat je smaak inzake voedsel evenredig is met je muzieksmaak: traditioneel en niet open voor nieuwe dingen/variatie

0
Zack
geplaatst: 14 december 2020, 11:31 uur
Mjuman schreef:
Waarmee je meteen bevestigt dat je smaak inzake voedsel evenredig is met je muzieksmaak: traditioneel en niet open voor nieuwe dingen/variatie
Heb je een hete tong van al dat scherpe eten ? (quote)

Bovendien trek je een conclusie op basis van wat ik vandaag eet en vul je eigen gedachte daarover in.
Als 3e: blijkbaar moet je culinair eten om als persoon wat voor te stellen (of ‘ culinair’ berichten posten)
Fijne dag , Mju

0
Thudd
geplaatst: 14 december 2020, 11:43 uur
Ik dacht dat de restaurants gesloten waren; of ben je zelf eigenaar van een nering?
1
Thudd
geplaatst: 14 december 2020, 11:50 uur
Zack schreef:

Bovendien trek je een conclusie op basis van wat ik vandaag eet en vul je eigen gedachte daarover in.
Als 3e: blijkbaar moet je culinair eten om als persoon wat voor te stellen (of ‘ culinair’ berichten posten)
Fijne dag , Mju
(quote)
Heb je een hete tong van al dat scherpe eten ? 
Fijne dag , Mju
Ik zou hieraan nog toe willen voegen dat ik Mjuman zeer dankbaar ben voor zijn hoogstaande bijdragen aan dit forum én zijn spitsvondigheden in het algemeen...
Wanneer ik ooit nog eens mocht reïncarneren kom ik weder op Aarde én MuMe als Triggerman, aan de rechterzijde gezeten van Zijne Geinigheid...

* denotes required fields.