MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
dix
Ontbijt met brood, koffie, fruit. Daarna ga ik op mijn werk uit mijn neus vreten. Dat doe ik eigenlijk altijd.

Kliekjesdag:
ZAP! schreef:
Witlof ovenschotel (ham, kaas, puree).

Frietjes met pilaf, tomaatjes, en wat tafelzuurtjes.

Thudd
Diner: Piepers, snijboontjes, jus en meat. Vla.

Verder vandaag: 1 broodje chocopasta, glas karnemelk, koffie, koffie, koffie, reepkoek, saucijzenbroodje XL, cupasoup erwt, flesje cola, koffie, broodje kipkerrie, warme choco.

Water.

Rijst, varkenshaas met pittige satesaus, broccoli uit de stoomoven, kokok en gerookte sesamzaadjes.

Volkoren penne met pompoen en spruiten met saus van ricotta en erwten en weet ik veel wat nog meer. Er wordt gekookt voor mij vanavond, zoals je merkt.

vega zigeunerschnitzel, gebakken aardappeltjes en salade met veldsla, zoete aardappel, kikkererwten en geitenkaas.

dix
dix schreef:
Ik kreeg nasi, zonder gebakken eitje. Er werd mij verteld dat ie er doorheen geroerd was. Beetje gemiste kans.

Was uiteraard veel te veel. Gelukkig wordt nasi alleen maar beter bij oppiepen. Vandaag de herkansing, deze keer werden mij de nodige toeters en bellen toegezegd.

Vandaag:
Voor: vis, saus, groente censuur, vanwege ongewoon; Spaans wit
Hoofd: wild, saus, groente censuur, vanwege ongewoon; Italiaans rood
Na: torentjecensuur, vanwege ongewoon; Duits zoet

Patat gehaald, met een frikandel speciaal en een nasischijf voor mij.

Broodje bapao met chilisaus. Later vanavond of vannacht nog eentje, want ik had al koffie, gebak en een biertje achter de kiezen.

Pandan rijst met roerbak mengsel (gehakt, tomaat, ei, knoflook en ui.).

Pizza. Local.

Dinero Americano: hamburger, friet en mais.

Jan uit Berlijn
Raclette met erpel en zalige ham (Frankrijk). Met zuurdesembrood und gutem butter . En een fles Visintini (een koperblonde witte wijn).
De raclette en het brood heb ik afgehaald, de boter komt uit de Kaufland. De fles uit het noord-oostelijke puntje van Italië. Gekocht op internet. Slijters mogen die blijkbaar niet verkopen.

Schijnt een lekker wijntje te zijn, maar waarom slijters deze niet mogen verkopen kan ik niet terugvinden.

Mjuman schreef:
Vandaag:
Voor: vis, saus, groente censuur, vanwege ongewoon; Spaans wit
Hoofd: wild, saus, groente censuur, vanwege ongewoon; Italiaans rood
Na: torentjecensuur, vanwege ongewoon; Duits zoet

Is dit een prijsvraag? 3x goed is een lekkere fles Visitini?

Leptop schreef:
(quote)

Is dit een prijsvraag? 3x goed is een lekkere fles Visitini?

1. Rueda
2. Ripasso
3. Eiswein

Heb ik gewonnen?

dix
madmadder schreef:
vega zigeunerschnitzel

En toch las ik vage zigeunerschnitzel.

GrafGantz schreef:
(quote)

1. Rueda
2. Ripasso
3. Eiswein

Heb ik gewonnen?

Pretty close - in het tweede geval is de beoogde Ripasso vervangen door een Bobal van Neleman (uit de aanbieding) en die deed idd wel wat denken aan een fijne Ripasso. Overigens ging het om de gerechten en hun bereiding/saus - ik had geen zin om weer een snivvelsnuit ("doe toch gewoon") over me heen te krijgen.

dix schreef:
(quote)

Selective distorsion

GrafGantz schreef:
Dinero Americano: hamburger, friet en mais.

No puede comer usted el dinero, señor, deberia decir 'la cena'. Buen provecho!

dix schreef:
(quote)

Ik las mega

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik las mega

Jaaaa.... Zo'n schnitzel die aan beide kanten over de rand van je bord hangt, standaard op het menu tijdens de lunch op de Oostenrijkse skipiste. Kan er opeens enorm naar verlangen. Andere tijden....

Burgers op de schoot.

Boerenkoolstamppot met rookworst. Portugese rode wijn erbij.

Thudd
Rudi S schreef:
Burgers op de schoot.

Wij ook!

Sandokan-veld schreef:
(quote)

No puede comer usted el dinero, señor, deberia decir 'la cena'. Buen provecho!

Ja sorry, met het gebruik van "dinero" voor avondeten krijg ik standaard m'n vrouw op de kast. Dus die term gebruik ik dan ook met enige regelmaat

Thudd
Gisteravond diner:

Casa di Mama met longdrink Rivella erbij.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ja sorry, met het gebruik van "dinero" voor avondeten krijg ik standaard m'n vrouw op de kast. Dus die term gebruik ik dan ook met enige regelmaat

Hahaha

Gast
geplaatst: vandaag om 11:18 uur

geplaatst: vandaag om 11:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.