MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Stomen - en niet koken - is puur vanwege handhaving van de groene kleur.

Andere bereiding: op de bakplaat in de oven, bakpapier eronder, met aubergine, courgette, paprika, beetje olijfolie erop - 20 25 min en dan de laatste 3 min. evt (geraspte) kaas erop strooien en even grillwarmte erop.

Stronkjes: voor puree evt mixen met doperwten en/of houmous

Fathead schreef:
Bakken is lekkerder, wordt ie zoeter van. En het stronkje is veel lekkerder dan de roosjes.

O nee, ik ben ook voor het stomen. Maar dan om de smaak. Met bakken kan het ook bitter worden.

Leptop schreef:
(quote)

O nee, ik ben ook voor het stomen. Maar dan om de smaak. Met bakken kan het ook bitter worden.

Klopt ja, dus vuur niet te hoog, erbij blijven en stiekem af en toe een scheutje water erin smokkelen.

Fathead schreef:
(quote)

Klopt ja, dus vuur niet te hoog, erbij blijven en stiekem af en toe een scheutje water erin smokkelen.

Dat heet dus stoven

Witlof ovenschotel (ham, kaas, puree).

Stoofvlees: runderlappen, winterwortel, ui, champignons, Grolsch Kanonbier, laurier en mosterdzaad. Op het laatst een flinke lik mosterd er in en een iets minder flinke lik appelstroop.

Met aardappelpuree en rode kool. En appelmoes.

Bobotie staat weer eens op de menu

Schnitzel, puree en boontjes.
Voor de liefhebber(s) appelmoes.

Rudi S schreef:

Voor de liefhebber(s) appelmoes.

Ok, stuur maar door.

Jordi denk om het protocol.

Roerbak runderreepjes met groene asperges, shitake, cashewnoten, paprika en zelfgemaakte saus. Bosbesmuffin van AH erna.

Rudi S schreef:
Jordi denk om het protocol.

(embed)

Kan jij beter doen: in het geval van Jordy kan je eerder zippen - denk niet dat ie FTPprotocol kent

dix
Geen idee, ik ben benieuwd.
Zo maar eens naar huis dan.

Tagliatelle met kip in pompoensaus. ❤️

Thudd
Spinazie-a-la-Creme, piepers en cordon-bleu.

Pizza en broodjes met kaas & hummus

Misschien ook een leuk topic voor de vaste posters hier 3 fijne gebeurtenissen

Mjuman schreef:
Naar aanleiding van een gesprek op de sportschool over sporten en voeding - betr. 'goede' en 'slechte' koolhydraten - heb ik een vraag.

Kent iemand - Lin of Gretz bijv of iemand anders die bewust met voeding bezig is - een goed boek over voeding en koolhydraten (of een website met veel info)? Wil nl gaan stoppen met witte rijst en pasta eten en overstappen op andersoortige pasta en producten als bulgur e.d; quinoa staat al regelmatig op het menu. Wat ik las over witte pasta en andere slechte koolhydraten stemde me niet vrolijk. Bruikbare adviezen zijn ook welkom.

Goeie vraag, daar moet ik even over denken. Neem aan dat je niet direct zit te wachten op de hardcore veganistische lectuur

Restje pompoensoep vadouvan met peultjes, kabeljauw en droog gebakken kokossnippers.

Kip zweet chili, rijst en pittige komkommersalade.

Kliekjesdag:
ZAP! schreef:
wortel-ui-aardappelstamppot aka hutspot met (mee) gekookte verse worst.

Toetje: shake van vanillevla, ananassap en melk.

Kipfilet, groente en saus (knoflook-gember) uit de wok, geserveerd met eiernoodles. Voor een crunchy bite wat gefrituurde uitjes on top.

Hetzelfde als gisteren (pasta met pompoensaus en kip). Weer genieten dus.

Pannekoeken van spitskool, gerookt spek, sjalot en paprika met een saus van ketchup, worchester en ketjap. En wat mayo erbij.

Thudd
Patat en frikandel als diner.

Ga nu pas m'n toetje verorberen.

Jambalaya, met quinoa (ipv witte rijst)als basis.

Mjuman schreef:
Jambalaya, met quinoa (ipv witte rijst)als basis.

Jij eet gewoon elke dag, lijkt het wel.

dix
Ik kreeg nasi, zonder gebakken eitje. Er werd mij verteld dat ie er doorheen geroerd was. Beetje gemiste kans.

Nachtelijke snack: bruinbrood tosti ham / kaas met ketchup.

Ontbijt: bruine boterham met kaas. En koffie. Eigenlijk altijd.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:46 uur

geplaatst: vandaag om 00:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.