Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2020, 21:55 uur
Stomen - en niet koken - is puur vanwege handhaving van de groene kleur.
Andere bereiding: op de bakplaat in de oven, bakpapier eronder, met aubergine, courgette, paprika, beetje olijfolie erop - 20 25 min en dan de laatste 3 min. evt (geraspte) kaas erop strooien en even grillwarmte erop.
Stronkjes: voor puree evt mixen met doperwten en/of houmous
Andere bereiding: op de bakplaat in de oven, bakpapier eronder, met aubergine, courgette, paprika, beetje olijfolie erop - 20 25 min en dan de laatste 3 min. evt (geraspte) kaas erop strooien en even grillwarmte erop.
Stronkjes: voor puree evt mixen met doperwten en/of houmous
0
geplaatst: 15 december 2020, 22:45 uur
Fathead schreef:
Bakken is lekkerder, wordt ie zoeter van. En het stronkje is veel lekkerder dan de roosjes.
Bakken is lekkerder, wordt ie zoeter van. En het stronkje is veel lekkerder dan de roosjes.
O nee, ik ben ook voor het stomen. Maar dan om de smaak. Met bakken kan het ook bitter worden.
0
geplaatst: 15 december 2020, 23:16 uur
Leptop schreef:
O nee, ik ben ook voor het stomen. Maar dan om de smaak. Met bakken kan het ook bitter worden.
(quote)
Klopt ja, dus vuur niet te hoog, erbij blijven en stiekem af en toe een scheutje water erin smokkelen.

0
geplaatst: 15 december 2020, 23:29 uur
Fathead schreef:
Klopt ja, dus vuur niet te hoog, erbij blijven en stiekem af en toe een scheutje water erin smokkelen.
(quote)
Dat heet dus stoven

4
geplaatst: 16 december 2020, 17:10 uur
Stoofvlees: runderlappen, winterwortel, ui, champignons, Grolsch Kanonbier, laurier en mosterdzaad. Op het laatst een flinke lik mosterd er in en een iets minder flinke lik appelstroop.
Met aardappelpuree en rode kool. En appelmoes.
Met aardappelpuree en rode kool. En appelmoes.
3
geplaatst: 16 december 2020, 17:18 uur
Schnitzel, puree en boontjes.
Voor de liefhebber(s) appelmoes.
Voor de liefhebber(s) appelmoes.
1
geplaatst: 16 december 2020, 17:19 uur
3
geplaatst: 16 december 2020, 17:55 uur
Roerbak runderreepjes met groene asperges, shitake, cashewnoten, paprika en zelfgemaakte saus. Bosbesmuffin van AH erna.
0
geplaatst: 16 december 2020, 17:57 uur
Kan jij beter doen: in het geval van Jordy kan je eerder zippen - denk niet dat ie FTPprotocol kent

1
geplaatst: 16 december 2020, 19:22 uur
Misschien ook een leuk topic voor de vaste posters hier
3 fijne gebeurtenissen
3 fijne gebeurtenissen
0
geplaatst: 16 december 2020, 19:30 uur
Mjuman schreef:
Naar aanleiding van een gesprek op de sportschool over sporten en voeding - betr. 'goede' en 'slechte' koolhydraten - heb ik een vraag.
Kent iemand - Lin of Gretz bijv of iemand anders die bewust met voeding bezig is - een goed boek over voeding en koolhydraten (of een website met veel info)? Wil nl gaan stoppen met witte rijst en pasta eten en overstappen op andersoortige pasta en producten als bulgur e.d; quinoa staat al regelmatig op het menu. Wat ik las over witte pasta en andere slechte koolhydraten stemde me niet vrolijk. Bruikbare adviezen zijn ook welkom.
Naar aanleiding van een gesprek op de sportschool over sporten en voeding - betr. 'goede' en 'slechte' koolhydraten - heb ik een vraag.
Kent iemand - Lin of Gretz bijv of iemand anders die bewust met voeding bezig is - een goed boek over voeding en koolhydraten (of een website met veel info)? Wil nl gaan stoppen met witte rijst en pasta eten en overstappen op andersoortige pasta en producten als bulgur e.d; quinoa staat al regelmatig op het menu. Wat ik las over witte pasta en andere slechte koolhydraten stemde me niet vrolijk. Bruikbare adviezen zijn ook welkom.
Goeie vraag, daar moet ik even over denken. Neem aan dat je niet direct zit te wachten op de hardcore veganistische lectuur

3
geplaatst: 16 december 2020, 19:33 uur
Restje pompoensoep vadouvan met peultjes, kabeljauw en droog gebakken kokossnippers.
4
geplaatst: 17 december 2020, 16:50 uur
Kliekjesdag:
Toetje: shake van vanillevla, ananassap en melk.
ZAP! schreef:
wortel-ui-aardappelstamppot aka hutspot met (mee) gekookte verse worst.
wortel-ui-aardappelstamppot aka hutspot met (mee) gekookte verse worst.
Toetje: shake van vanillevla, ananassap en melk.
5
geplaatst: 17 december 2020, 17:01 uur
Kipfilet, groente en saus (knoflook-gember) uit de wok, geserveerd met eiernoodles. Voor een crunchy bite wat gefrituurde uitjes on top.
5
geplaatst: 17 december 2020, 17:17 uur
Hetzelfde als gisteren (pasta met pompoensaus en kip). Weer genieten dus. 

4
geplaatst: 17 december 2020, 18:38 uur
Pannekoeken van spitskool, gerookt spek, sjalot en paprika met een saus van ketchup, worchester en ketjap. En wat mayo erbij.
3
Thudd
geplaatst: 17 december 2020, 20:30 uur
Patat en frikandel als diner.
Ga nu pas m'n toetje verorberen.
Ga nu pas m'n toetje verorberen.
0
geplaatst: 17 december 2020, 22:11 uur
Mjuman schreef:
Jambalaya, met quinoa (ipv witte rijst)als basis.
Jambalaya, met quinoa (ipv witte rijst)als basis.
Jij eet gewoon elke dag, lijkt het wel.
2
geplaatst: 17 december 2020, 23:16 uur
Ik kreeg nasi, zonder gebakken eitje. Er werd mij verteld dat ie er doorheen geroerd was. Beetje gemiste kans.
1
geplaatst: 18 december 2020, 06:12 uur
Nachtelijke snack: bruinbrood tosti ham / kaas met ketchup.
2
geplaatst: 18 december 2020, 07:29 uur
Ontbijt: bruine boterham met kaas. En koffie. Eigenlijk altijd.
* denotes required fields.