MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Pasta met zalm en spinazie in een roomsaus.

Een weekendje Zeeland dus de 1e avond onvervalste fish&chips. 3*. Eigenlijk waren het 4* want de vis was prima en de friet ook. Maar echt veel te veel zout. En dan ook echt veel te veel. De frieten glinsterden ervan... Daarom 1* minder.
Vandaag afhaalbrasserie. 3,5* . Prima eten, goed bereid. Kreeftensoep, Zeeuwse kip, kalfsukade en creme brulee. De sukade was al richting afgekoeld, dat was jammer. Maar verder lekker gegeten. Morgen thuis eten.

zelfgemaakte friet, salade, nepkipschnitzel.

Rijst (pandan) , roerbak van gehakt, tomaat en bleekselderij.
Vla erna.

Een soort van moussaka met restjes waarbij aubergine, aardappel, tomatensaus en kaas. Eten wat de koelkast schaft, zoiets.

Gisteren divers gegrild vlees (eend, worstjes en mini-burgers) met stokbrood en salade. Vandaag pasta zonder vlees, maar met artisjok en feta.

Broodjes Gyros uit eigen keuken, salade erbij.
Knoflooksaus gemaakt op basis van yoghurt.
Vlaflip na.

aardappeltjes, worteltjes, komkommersalade, weer zo'n nepkipschnitzel.

Courgette-soep

Tweede dag op rij vegetarisch: kaas-spinazieschnitzel, broccoli en krieltjes uit de koekenpan.

Onweerwolf
De kans is aanwezig dat ik mijn 5 dagen vega streak vanavond ga vernietigen met broodjes hamburger.

udon noedelsoep met paksoi, zoete paddestoelen, krokante aubergine en tofu (zesde dag op rij vegetarisch).

dix
Derde dag onverkozen quarantaine en er dampt inmiddels een mix van adrenaline en testosteron uit mijn poriën. Mogelijk breek ik tijdens de avondklok los en ga ik in een weiland een lammetje uitbenen.

Gnocchi met tomatensaus, groentjes en paddenstoelen.
Chocomouse na.
Vegetarisch dagje vandaag.

Kassper
Gemengde salade.
Krieltjes.
Kip.

Witlof
Gebakken aardappeltjes
Hamburgertje

Pasta
Spinazie
Roomkaas en gerookte zalm

Udon noedelsoep (over van gisteren)
Gyoza's
Appel na.

Bami met sate, roerbak groenten.

Rode kool met appelmoes en een karbonade.

Kassper

Pasta met room, doperwten, surimi en bacon. Lekker licht en luchtig dus

rijst met teriyaki kip en groenten in zoetzure saus, laatste twee van de verscounter bij mijn oosterse supermarkt.

panjoe (moderator)
Vega gehakt gemarineerd in kruiden (knoflook, uipoeder, komijn, oregano, paprika), opgebakken met kerstomaatjes uit blik. Het tomatenvocht uit het blik gaat bij opgebakken rijst waar ik nog mais bij gooi op 't eind. Sausje van crème fraîche met peterselie, knoflook, en citroen. Romaine sla, avocado en geraspte kaas.

Dat alles samen in zelfgebakken tortillas van vrouwlief: lekker, betaalbaar, en gezond op de koop toe.

ZAP! schreef:
Rode kool met appelmoes en een karbonade.
Dat wordt het vandaag, gisteren drie maal (1x warm, 2x koud - dat laatste is niet aan te raden) wentelteefjes met ketchup.

Gnocchi met tomatensaus en vegaballetjes en groenten. Mokkataart na.

panjoe (moderator)
Ik ook gnocchi! Net gehaald bij het magistrale tentje Caldi e Freddi (absolute must voor iedereen wanneer je in Amsterdam centrum bent), doe ik straks in de oven met wat van hun buffelmozzarella erover, en maak er zelf een snelle salade bij.

Amarettomousse (ook van C&F) als toetje. Zin in.

Pizza's maken vandaag.

Kassper
Sperziebonen.
Aardappelen.
Speklapjes.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:06 uur

geplaatst: vandaag om 10:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.