Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 6 april 2021, 14:32 uur
Weer een anagram - waren die in de aanbieding bij Lidl of zo - daj d'r veel kocht voor de jungle-minizegels - en ben je ze nu aan het opmaken?
2
geplaatst: 6 april 2021, 23:08 uur
Rijst, gestoomde broccoli, varkensate met pindasaus, kokos en sesam.
1
geplaatst: 7 april 2021, 14:28 uur
Rudi S schreef:
Winters weer, dus stampot (wortel).
Winters weer, dus stampot (wortel).
Als in hutspot? Jak...
Hutspot behoort tot mijn top 3 van de lust-ik-niet,-sterker-nog-ik-vind-het-vies-gerechten. Ik eet liever een dag of twee niet dan dat ik hutspot moet eten. Alleen de geur al, ik loop dan graag het huis uit. Echt vreselijk...
Ik hoop dat het jou wel gesmaakt heeft, Rudi S?

3
geplaatst: 7 april 2021, 14:31 uur
Mijn vrouw vertelde mij net dat ik vanavond snijbonen, met gebakken aardappeltjes en kipkluifjes moet bereiden.
Morgen wordt het pasta in champignonsaus, met gesneden spinazie, veel champignons, maïs en een rood pepertje. Wellicht nog wat spek erin.
Morgen wordt het pasta in champignonsaus, met gesneden spinazie, veel champignons, maïs en een rood pepertje. Wellicht nog wat spek erin.
0
geplaatst: 7 april 2021, 14:50 uur
Rogyros schreef:
Als in hutspot? Jak...
Alleen de geur al, ik loop dan graag het huis uit. Echt vreselijk...
Als in hutspot? Jak...
Alleen de geur al, ik loop dan graag het huis uit. Echt vreselijk...
Dat is dan (vooral) ui en wortel ?
0
geplaatst: 7 april 2021, 14:54 uur
De geur? Denk het. Wortels en uien in andere samenstellingen en los van elkaar vind ik geen probleem qua geur. Maar gezamenlijk in geprakte toestand vind ik het echt vreselijk.
2
geplaatst: 7 april 2021, 17:24 uur
paddestoelenpakketje uit de oven, salade, aardappelkroket, rijst.
3
geplaatst: 7 april 2021, 18:46 uur
Mjuman schreef:
Weer een anagram - waren die in de aanbieding bij Lidl of zo - daj d'r veel kocht voor de jungle-minizegels - en ben je ze nu aan het opmaken?
Die zijn toch nooit op...

Vandaag staat er Cry Virus op het menu.
3
geplaatst: 7 april 2021, 18:47 uur
Restje pasta met rode saus, opgeleukt met gebakken spekjes, een courgette, tomatenpuree, restje ricotta en nog meer pasta. Hupsakee, de oven in en oude kaas erop om te gratineren.
4
Jan uit Berlijn
geplaatst: 7 april 2021, 23:09 uur
Tja. Anderhalve dag (Pasen) in Maastricht geweest. Restaurants uiteraard dicht.
Dan maar alternatieven.
Frietjes van Hans van Wolde. Rijdend naar een industrieterrein bij het vliegveld. Bij de Porsche-Daimlerdealer. Aparte en ontzettend leuke ervaring. Het was een drive-thru. 20 minuutjes in de thru.
Keurige bediening. Een sympathieke dame neemt de bestelling op en je kunt vanuit de auto pinnen. Dan onder begeleiding van leuke beats richting de foodtruck. Oók daar plezierig geholpen door een dansend meisje. Dan de frietjes met een truffelmayo en parmezaan. Zalig. Perfecte frietjes. Krokant van buiten en als puree van binnen. De truffelmayo was écht lekker. En een frikandel speciaal. Het gehaktstaafje zag er van buiten hetzelfde uit als de fabrieksfrutsels. Alleen zag het er van binnen beter uit. Geen grijze pulp. Echt vlees. En zo smaakte het ook. Perfecte garnering erbij. En dat alles keurig geserveerd op een kartonnen (wegwerp)dienblad.
Ik denk dat die van Wolde het wel ver schopt
.
De dag erna naar de Maas gewandeld, waar ik in een keurig zaakje werkelijk perfecte Eclairs en Macarons heb gekocht. En uiteraard gegeten.
Dan maar alternatieven.
Frietjes van Hans van Wolde. Rijdend naar een industrieterrein bij het vliegveld. Bij de Porsche-Daimlerdealer. Aparte en ontzettend leuke ervaring. Het was een drive-thru. 20 minuutjes in de thru.
Keurige bediening. Een sympathieke dame neemt de bestelling op en je kunt vanuit de auto pinnen. Dan onder begeleiding van leuke beats richting de foodtruck. Oók daar plezierig geholpen door een dansend meisje. Dan de frietjes met een truffelmayo en parmezaan. Zalig. Perfecte frietjes. Krokant van buiten en als puree van binnen. De truffelmayo was écht lekker. En een frikandel speciaal. Het gehaktstaafje zag er van buiten hetzelfde uit als de fabrieksfrutsels. Alleen zag het er van binnen beter uit. Geen grijze pulp. Echt vlees. En zo smaakte het ook. Perfecte garnering erbij. En dat alles keurig geserveerd op een kartonnen (wegwerp)dienblad.
Ik denk dat die van Wolde het wel ver schopt
.De dag erna naar de Maas gewandeld, waar ik in een keurig zaakje werkelijk perfecte Eclairs en Macarons heb gekocht. En uiteraard gegeten.
4
geplaatst: 8 april 2021, 14:19 uur
Broodje hamburger, frites en laatste restje hausgemachte knoflooksaus.
2
geplaatst: 8 april 2021, 17:18 uur
Tja bij volwassenen gaat dit er meestal ook wel goed in, toen onze kinderen in die leeftijd zaten was dat ook altijd een grote favoriet.
1
geplaatst: 8 april 2021, 19:31 uur
Gebakken gnocchi met tomatensaus met gehakt, paprika, courgette en champignons.
1
geplaatst: 9 april 2021, 16:04 uur
Runderstoof (Cabernet Sauvignon / Merlot er in en er naast) met aardappelen en roerbak spinazie .
Er gaat weer veel knoflook op hier.
1
geplaatst: 9 april 2021, 16:15 uur
Rudi S schreef:
Runderstoof (Cabernet Sauvignon / Merlot er in en er naast) met aardappelen en roerbak spinazie .
Mm lekker... al ben ik dan flexatariër.
2
geplaatst: 9 april 2021, 16:17 uur
Vegetarische pasta vanwege restjesdag. We hebben room, geitenkaas, zongedroogde tomaat, zwarte olijf en lente-ui.
* denotes required fields.