Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 20 april 2021, 18:40 uur
Kibbelingen met saus op Urk op een mooie lentemiddag.
En wat denk je? Gewoon lekker op een terrasje gezeten.
En wat denk je? Gewoon lekker op een terrasje gezeten.

3
geplaatst: 21 april 2021, 15:16 uur
Kliekjesdag... nog eens macaroni (met een gebakken eitje) - nu moet het wel echt een keer op.
4
panjoe (moderator)
geplaatst: 21 april 2021, 15:33 uur
Broodjes met gefrituurde aubergine, halloumi en gekaramelliseerde ui en een salade van groene appel, bleekselderij en nootjes met mayodressing.
2
panjoe (moderator)
geplaatst: 22 april 2021, 12:48 uur
Pasta puttanesca zonder de ansjovis (dus met knoflook, kappertjes, tomaat, kalamataolijven, verse peterselie). En ik heb nog genoeg om die salade van gisteren nog eens dunnetjes over te doen.
4
geplaatst: 22 april 2021, 13:55 uur
Gierst, komkommer-tomatensalade en vegetarische balletjes. Als dessert hangop met blauwe bessen en appel-perendixap.
1
geplaatst: 22 april 2021, 13:56 uur
panjoe schreef:
Pasta puttanesca zonder de ansjovis (dus met knoflook, kappertjes, tomaat, kalamataolijven, verse peterselie). En ik heb nog genoeg om die salade van gisteren nog eens dunnetjes over te doen.
Het water loopt mij in de mond.
2
geplaatst: 22 april 2021, 16:39 uur
Wij, aardappel, wortel, jus en gehaktbal.
Kwark met iets erin voor na.
2
Kassper
geplaatst: 22 april 2021, 18:13 uur
Rudi S schreef:
Loraine ?
(quote)
Loraine ?
3 smaken; asperges en vis, ham en spekjes, gorgonzola en spinazie
3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 22 april 2021, 22:17 uur
jordidj1 schreef:
Kippenwings
Kippenwings
Ohjee, ik had ook chickenvleugeltjes. Met aardappelpartjes, aioli en wat groentjes.
2
geplaatst: 22 april 2021, 22:34 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Ohjee, ik had ook chickenvleugeltjes. Met aardappelpartjes, aioli en wat groentjes.
(quote)
Nee, ik had salade en broodjes. Ik ben geen aanhanger van knoflooksaus o.i.d., maar hopelijk smaakte het van jou ook lekker.
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 22 april 2021, 22:45 uur
jordidj1 schreef:
Nee, ik had salade en broodjes. Ik ben geen aanhanger van knoflooksaus o.i.d., maar hopelijk smaakte het van jou ook lekker.
(quote)
Het heeft wel aardig gesmaakt
.Maar mag ik je erop wijzen dat een goeie (verse) aioli toch wel iets verfijnder is dan de gemiddelde knoflooksaus van de shoarma-zaak op de hoek?

Althans, dat vind ik.
1
geplaatst: 22 april 2021, 22:48 uur
Jan uit Berlijn schreef:
.
Maar mag ik je erop wijzen dat een goeie (verse) aioli toch wel iets verfijnder is dan de gemiddelde knoflooksaus van de shoarma-zaak op de hoek?
Althans, dat vind ik.
(quote)
.Maar mag ik je erop wijzen dat een goeie (verse) aioli toch wel iets verfijnder is dan de gemiddelde knoflooksaus van de shoarma-zaak op de hoek?

Althans, dat vind ik.
Ja, vertel mij wat, ik heb bij verscheidene zaken gewerkt waar ze dat serveerden. Ik snap heel goed dat men het lekker vindt, maar ik zo'n saus neemt al snel de hoofdrol bij een gerecht en je stinkt gewoon uit de bek.

2
geplaatst: 22 april 2021, 23:30 uur
Knoflooksaus!! 

Maar dan wel gewoon zelf maken met yoghurt, mayo (niet te zoet), uiteraard heel veel knoflook, bieslook en nog een likje mosterd voor een extra kick. En soms doe ik eens gek en gooi ik er ook nog wat kerriepoeder door.

Maar dan wel gewoon zelf maken met yoghurt, mayo (niet te zoet), uiteraard heel veel knoflook, bieslook en nog een likje mosterd voor een extra kick. En soms doe ik eens gek en gooi ik er ook nog wat kerriepoeder door.
5
Kassper
geplaatst: 23 april 2021, 10:06 uur
Burritos;
kippengehakt,
crème-fraiche,
kaas,
kruidensaus,
groentenmix.
kippengehakt,
crème-fraiche,
kaas,
kruidensaus,
groentenmix.
3
geplaatst: 23 april 2021, 13:46 uur
Bietjes (biologisch natuurlijk), falafel en een ouderwetse aardappelpuree. Geen toetje deze keer, want ik wil dit jaar enige kilo's kwijtraken. 

3
geplaatst: 23 april 2021, 19:25 uur
Pompoen en zoete aardappel uit de oven met rode ui en geitenkaas.
2
Ponty Mython
geplaatst: 23 april 2021, 19:32 uur
Pittige Vietnamese kabeljauw met rijst en groentjes.
* denotes required fields.