Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 24 april 2021, 00:31 uur
Vanavond traden enkele oud studievrienden mijn bescheiden appartementje binnen.
Voor hen had ik 4 dagen van tevoren besteld. In de wetenschap dat ze van goed en lekker eten houden en extreem-antivegaan zijn. Waarvoor hulde. Er zijn weinig lekkerdere dingen dan brood, kaas en boter (en zout).
Ik sloot me daarbij aan en bestelde perfect en ovenvers zuurdesembrood en kakelverse boter. Het zee-zout heb ik standaard in huis. Omdat dat toch het lekkerste is. Vervolgens een aantal superieure (harde en zachte) Franse kazen en hammetjes. Onder begeleiding van witte en rode wijntjes uit Z-W-Frankrijk was het een culinair succes.
Met m'n grote bakkes heb ik de mannen voor de volgende keer dezelfde smaakbeleving beloofd. Maar dan op z'n Italiaans.
Het enige nadeel van zo'n culinaire avond is, dat ik morgen een poosje sta te dumpen bij de glascontainer
.
Voor hen had ik 4 dagen van tevoren besteld. In de wetenschap dat ze van goed en lekker eten houden en extreem-antivegaan zijn. Waarvoor hulde. Er zijn weinig lekkerdere dingen dan brood, kaas en boter (en zout).
Ik sloot me daarbij aan en bestelde perfect en ovenvers zuurdesembrood en kakelverse boter. Het zee-zout heb ik standaard in huis. Omdat dat toch het lekkerste is. Vervolgens een aantal superieure (harde en zachte) Franse kazen en hammetjes. Onder begeleiding van witte en rode wijntjes uit Z-W-Frankrijk was het een culinair succes.
Met m'n grote bakkes heb ik de mannen voor de volgende keer dezelfde smaakbeleving beloofd. Maar dan op z'n Italiaans.
Het enige nadeel van zo'n culinaire avond is, dat ik morgen een poosje sta te dumpen bij de glascontainer
.
2
geplaatst: 24 april 2021, 14:46 uur
Zalm en garnalen met room, ei, citroen en tomaat in de oven, verse tagliatella erbij.
0
geplaatst: 24 april 2021, 14:50 uur
Jan uit Berlijn schreef:
.
. Ach het voordeel is dat als je al die lege flessen hebt gedropt je opeens weer denkt dat je geen drankprobleem hebt

0
geplaatst: 24 april 2021, 14:54 uur
Jan uit Berlijn schreef:
.
Er zijn mensen die bewust 's-nachts naar de glasbak gaan om maar niet gespot te worden... De enige mensen die je dan kunt tegenkomen zijn gelijkgestemden. Het enige nadeel van zo'n culinaire avond is, dat ik morgen een poosje sta te dumpen bij de glascontainer
. 
0
geplaatst: 24 april 2021, 14:59 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Er zijn mensen die bewust 's-nachts naar de glasbak gaan om maar niet gespot te worden... De enige mensen die je dan kunt tegenkomen zijn gelijkgestemden.
En Boa's

0
geplaatst: 24 april 2021, 15:06 uur
madmadder schreef:
Steeltjesstamppot met braadworst.
Ik wilde gaan vragen: steeltjes waarvan? Maar ik heb ze even gegoogeld, dus dat hoeft niet meer. Steeltjesstamppot met braadworst.
Hoe smaken raapstelen eigenlijk?
0
geplaatst: 24 april 2021, 16:25 uur
stoepkrijt schreef:
Hoe smaken raapstelen eigenlijk?
(quote)
Ik wilde gaan vragen: steeltjes waarvan? Maar ik heb ze even gegoogeld, dus dat hoeft niet meer.
Hoe smaken raapstelen eigenlijk? Een beetje pittig, maar iets minder pittig dan rucola bv. Ik maak er ook wel eens salade mee, is ook lekker, maar ik ben even een stamppotmodus. Mijn groentepakket kennende komen er de komende tijd nog genoeg raapstelen langs om ook andere dingen mee te maken.

1
geplaatst: 24 april 2021, 16:40 uur
Ik ben gek op rucolastamp, dus ik word wel benieuwd naar die steeltjes! Dan zal ik wel eerst een goede groenteboer moeten vinden, want in een supermarkt heb ik ze nog nooit gezien.
3
geplaatst: 24 april 2021, 18:28 uur
Ze liggen soms ook bij de Jumbo en AH. Het seizoen is kort, goed kijken dus. Stampotje met raapstelen is heerlijk. Pittige en nootachtige smaak.
3
geplaatst: 24 april 2021, 18:33 uur
Hier: bladerdeeghapje met biet, geitenkaas, walnoot, tijm en honing.
Daarna mousse van geitenkaas, met peer, koriander, citroen, waterkers-citroenvinaigrette en waterkersblaadjes. Hoofd is maiskip sous-vide met ras el hanout- nagegrild, risotto met bloemkoolrijst, wortelcreme en een saus van balsamico en appel-peerstroop.
Na een lekkere limoncello mousse.
Daarna mousse van geitenkaas, met peer, koriander, citroen, waterkers-citroenvinaigrette en waterkersblaadjes. Hoofd is maiskip sous-vide met ras el hanout- nagegrild, risotto met bloemkoolrijst, wortelcreme en een saus van balsamico en appel-peerstroop.
Na een lekkere limoncello mousse.
3
Ponty Mython
geplaatst: 24 april 2021, 19:54 uur
Gebakken aardappels, sperziebonen en een gepaneerde kaasplak.
3
geplaatst: 24 april 2021, 19:55 uur
Oosters gemarineerde zalm met gewokte broccoli en zilvervliesrijst.
3
geplaatst: 25 april 2021, 17:34 uur
Shepherd's Pie met een erwten-muntsaus, gemaakt door mijn lieftallige eega.
1
geplaatst: 26 april 2021, 14:55 uur
4
panjoe (moderator)
geplaatst: 26 april 2021, 16:24 uur
Had gisteren wat te vieren en Indiaas gehaald (biryani rijst, butter chicken, samosas en onion bhajee) bij een nice restaurantje.
Vandaag kliekjes dus.
Vandaag kliekjes dus.

* denotes required fields.