MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Rudi S schreef:
Sushi en sashimi boot voor twee personen
Pekingeend flensjes voor twee personen
Mongolian beef, inclusief rijst
Black tiger garnalen, Inclusief rijst

Ik vind eigenlijk alles wel lekker, maar hiervan loopt het water mij in de mond.

Kassper
Aardappelen.
Winterpeen.
Uien.
Spekjes.
Aka: Stamppot. Middels snelkookpan.
Rookworst erbij.

heartofsoul schreef:
(quote)

Ik vind eigenlijk alles wel lekker, maar hiervan loopt het water mij in de mond.

Haha, speciaal dagje vandaag
Dat restaurant is geweldig , uit eten moet nog even wachten dus wordt het bestellen.

ZAP! schreef:
Spruitjes met speklap, pardon, spruitjes avec un lap du spek (je moet het hier een beetje chique brengen, heb ik vernomen).

Speque, mijn waarde. Het is speque.

Leptop schreef:
Speque, mijn waarde. Het is speque.
Exécutez-moi!

Vandaag kliekjesdag:
ZAP! schreef:
Gemengde bonenschotel met tomaten en gebakken paprika en verse worst.
en stukjes ananas.

Maaltijdsoep, stokbrood met kruidenboter en pannenkoeken.

Afgekeken uit dit topic:

Raapsteeltjesstamppot met een speklapje. Lekker spul wel, die steeltjes.

Ponty Mython
Pitabroodje falafel met tzatziki!

Favoriet zaterdagrecept, naar blijkt: zoete aardappelpuree met rauwe andijvie en komijnpoeder, rode ui met balsamico en halloumi.

Jan uit Berlijn
Pizza Tonno Bianca (zonder tomaat). Onder begeleiding van Weisswein aus der Ahr. Wijntjes uit deze regio zijn aan te bevelen. Die doen het ook goed bij asperges. Zelfs de rooie.

Je consumeert vrij gemakkelijk een flesje weg bij een stuk of 6 stukjes (slices).

Jan uit Berlijn
Leptop schreef:
Favoriet zaterdagrecept, naar blijkt: zoete aardappelpuree met rauwe andijvie en komijnpoeder, rode ui met balsamico en halloumi.

Man, man, man, wat is dat toch met die zoete erpel? Ik zou het gewoon vervangen met een lekkere aardappelsoort mét voldoende zout. Dat is wat mij betreft gewoon zoveel lekkerder. De rest is prima. Zeker de balsamico en de rooie unne.

Sorry hoor, maar van mij hoeft er geen gesuikerd product in het hoofdgerecht. Dat is voorbehouden aan het culinaire afvoerputje, de Amerikaanse 'kitchen'.
De liefhebber van de pizza-gahewaaïd is een culiniare barbaar.

Volgens mij heb ik nog nooit zoete aardappels mogen proeven...
Pizza Hawaï is op zijn tijd best lekker. Culinair barbaar - boeien.

Jan uit Berlijn schreef:
(quote)

Man, man, man, wat is dat toch met die zoete erpel? Ik zou het gewoon vervangen met een lekkere aardappelsoort mét voldoende zout. Dat is wat mij betreft gewoon zoveel lekkerder. De rest is prima. Zeker de balsamico en de rooie unne.

Sorry hoor, maar van mij hoeft er geen gesuikerd product in het hoofdgerecht. Dat is voorbehouden aan het culinaire afvoerputje, de Amerikaanse 'kitchen'.

Praat niet ziek over zaken waar je geen verstand van hebt.

Jan uit Berlijn schreef:
(quote)

Prima hoor, ieder zijn smaak. Zoete aardappel is geen vervanger van de kleibint, om het zo maar te zeggen. Het is niet eens een aardappel, maar groente. Past goed in een koolhydraatarm recept. Heeft een eigen smaak, beetje zoetig, maar combineert heel goed met oosterse kruiden en dat zie ik onze kleibint met veel zout nog niet op die manier doen. Ik experimenteer vrolijk verder, en ja, ook met ouderwetse piepers op zijn tijd .

Kliekjesdag avec les spruitjes et le speque.

Risotto.

Zalm-avocado salade

Ponty Mython
Sushi en miso soep.

Rucolasalade met rode bietjes, blauwe kaas, walnoot, balsamico dressing en perzik.

Kassper
Gisteravond:

Broodjes hotdog met saus.

Spaghetti met koolrabi, paddestoelen en prei in een roomsausje met blauwe kaas.

Iets met draadjesvlees en aardappels i.i.g..

Botersla, as it turns out!

Hamburgers, frietjes, salade.

Ponty Mython
Mijn vriendin maakt vandaag Bánh Xèo (Vietnamese crêpe gevuld met taugé, groente en garnalen/surimi).

Na: ananas waterijsje.

Vooruit, nog eentje, omdat het van die kleintjes zijn: appel waterijsje.

Tweede dag op rij shoarma, pita, rauwkost en knoflooksaus. IJs na.

Pasta, paddestoelen, blauwe kaas, room, walnoot, truffelolie en een beetje parmazaan.

Meer draadjesvlees, aardappels, vandaag met witlof (gekookt).

Nog een beetje pasta over van gisteren, met een saladetje.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:00 uur

geplaatst: vandaag om 13:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.