MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Maaltijdsoep van restant veldertjes, spek en worst.

Jan uit Berlijn
Ramen met bief. Met uiteraard een lekker zacht gekookt eitje.

Asperges met ham en hollandaisesaus (zelf gemaakt). Pavlova met vers fruit als toetje. Met een pinot blanc uit de Alsace.

Jan uit Berlijn
Leptop schreef:
Asperges met ham en hollandaisesaus (zelf gemaakt). Pavlova met vers fruit als toetje. Met een pinot blanc uit de Alsace.

Oei. Dank voor de inspiratie
Heerlijk. Ik denk dat ik de saus ga vervangen door een goeie-boter-saus. De ham is zeker van de partij.
De pavlova ga ik vervangen met een macaron van blauwe bessen. Wel een grote uiteraard .

Rogyros schreef:
Vanavond bij mijn schoonouders: kalfsrollade met van alles en nog wat. Heerlijk!

Die kalfsleder bleek, maar één gang. Daarvoor kregen we een heerlijke Vitello Tonato met een uitstekende tonijnmayonaise de jus bij de kalfsleder was ook zeer geschikt. Met een prachtige salade erbij en gebakken aardappeltjes was het geen probleem om de buik tonnetje rond te krijgen.

Gisteren: pasta met boter, kip, geitenkaas, mais en lenteui.
Vandaag: gnocchi met mascarpone, blauwe kaas, spekreepjes en spinazie.

Het wil nog niet echt lukken om de laatste corona-kilo's kwijt te raken vrees ik

De rijsttafel was genoeg voor 10 weeshuizen dus voorlopig eet ik nog Chinees (en mijn moeder ook ).

Jan uit Berlijn schreef:
(quote)

Oei. Dank voor de inspiratie
Heerlijk. Ik denk dat ik de saus ga vervangen door een goeie-boter-saus. De ham is zeker van de partij.
De pavlova ga ik vervangen met een macaron van blauwe bessen. Wel een grote uiteraard .

Een hollandaise is toch gewoon een botersaus?

Met wijnazijn, larier en sjalotten maak je een castric. Vervolgens klop je eigeel en castric op met vloeibare boter tot een saus. Ik maak het dan af met bieslook uit de tuin. Een botersaus bij de asperges is voor mij toch wat anders.

Vandaag een overschotel met aubergine, courgette, mozzarella, kruidenkaas, tomatensaus en parmazaan.

Jan uit Berlijn
Fathead schreef:
(quote)

Een hollandaise is toch gewoon een botersaus?

Soort van, voor mij is een boter-saus gewoon gesmolten boter. In een Hollandaisesaus gaan nog eieren, witte wijn azijn en citroensap.

Ponty Mython
Lasagne ricotta e spinaci met salata caprese.

Aspergesoep met stokbrood.

Pasta spinazie , zalm , room.

Zuurkool+.

Gemarineerde worst, frites en bloemkool met saus.

Bloemkool met een licht sausje van gegrilde paprika's, gyros en een beetje rijst.

Ponty Mython
Straks Thais bestellen.

Dagverse spinazie uit vaders tuin + draadjesvlees.

Kip, aardappelpuree en sperziebonen.

Kliekjesdag;
ZAP! schreef:
Zuurkool+.

Sperziebonen en kabeljauw uit de stoomoven met een restje krieltjes.

Gisteren: taco salad. Dat is zo'n beetje alle ingrediënten die je normaal in een taco stopt (gehakt, tomaat, ui, kaas, mais, bonen, zure room), maar dan gemengd in een berg nacho chips in plaats van in een taco schelp.

En dat ziet er dan wel een beetje uit als een bende, maar smaakt prima!

https://i.imgur.com/HqduQle.jpg

Vandaag: pasta met spinazie en garnalen. En kaas, en room, en tomaat, en...

Curry met broccoli, tomaat, kokos, pinda's.

Rode bieten.

Frietjes met stoofvlees en worteltjes erbij.

Kipsate met broccoli en rijst

Jan uit Berlijn
Sauerkraut und Eisbein mit knödeln. Serieus. En het was nog lekker óók.

Gisteren: pompoenrisotto en balletjes in tomatensaus.

Vandaag: frieten met salade en lekker oldskool een toscaanse carré.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:05 uur

geplaatst: vandaag om 08:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.