Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
Jan uit Berlijn
geplaatst: 15 mei 2021, 23:23 uur
Ramen met bief. Met uiteraard een lekker zacht gekookt eitje.
2
geplaatst: 16 mei 2021, 00:22 uur
Asperges met ham en hollandaisesaus (zelf gemaakt). Pavlova met vers fruit als toetje. Met een pinot blanc uit de Alsace.
3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 16 mei 2021, 00:40 uur
Leptop schreef:
Asperges met ham en hollandaisesaus (zelf gemaakt). Pavlova met vers fruit als toetje. Met een pinot blanc uit de Alsace.
Oei. Dank voor de inspiratie

Heerlijk. Ik denk dat ik de saus ga vervangen door een goeie-boter-saus. De ham is zeker van de partij.
De pavlova ga ik vervangen met een macaron van blauwe bessen. Wel een grote uiteraard
.
2
geplaatst: 16 mei 2021, 07:42 uur
Rogyros schreef:
Vanavond bij mijn schoonouders: kalfsrollade met van alles en nog wat. Heerlijk!
Vanavond bij mijn schoonouders: kalfsrollade met van alles en nog wat. Heerlijk!
Die kalfsleder bleek, maar één gang. Daarvoor kregen we een heerlijke Vitello Tonato met een uitstekende tonijnmayonaise de jus bij de kalfsleder was ook zeer geschikt. Met een prachtige salade erbij en gebakken aardappeltjes was het geen probleem om de buik tonnetje rond te krijgen.

3
geplaatst: 16 mei 2021, 10:42 uur
Gisteren: pasta met boter, kip, geitenkaas, mais en lenteui.
Vandaag: gnocchi met mascarpone, blauwe kaas, spekreepjes en spinazie.
Het wil nog niet echt lukken om de laatste corona-kilo's kwijt te raken vrees ik
Vandaag: gnocchi met mascarpone, blauwe kaas, spekreepjes en spinazie.
Het wil nog niet echt lukken om de laatste corona-kilo's kwijt te raken vrees ik

2
geplaatst: 16 mei 2021, 13:00 uur
De rijsttafel was genoeg voor 10 weeshuizen dus voorlopig eet ik nog Chinees (en mijn moeder ook
).
).
0
geplaatst: 16 mei 2021, 17:39 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Heerlijk. Ik denk dat ik de saus ga vervangen door een goeie-boter-saus. De ham is zeker van de partij.
De pavlova ga ik vervangen met een macaron van blauwe bessen. Wel een grote uiteraard
.
(quote)

. Een hollandaise is toch gewoon een botersaus?
1
geplaatst: 16 mei 2021, 18:48 uur
Met wijnazijn, larier en sjalotten maak je een castric. Vervolgens klop je eigeel en castric op met vloeibare boter tot een saus. Ik maak het dan af met bieslook uit de tuin. Een botersaus bij de asperges is voor mij toch wat anders.
3
geplaatst: 16 mei 2021, 18:50 uur
Vandaag een overschotel met aubergine, courgette, mozzarella, kruidenkaas, tomatensaus en parmazaan.
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 16 mei 2021, 19:08 uur
Soort van, voor mij is een boter-saus gewoon gesmolten boter. In een Hollandaisesaus gaan nog eieren, witte wijn azijn en citroensap.
2
geplaatst: 18 mei 2021, 16:09 uur
Bloemkool met een licht sausje van gegrilde paprika's, gyros en een beetje rijst.
2
geplaatst: 20 mei 2021, 20:48 uur
Sperziebonen en kabeljauw uit de stoomoven met een restje krieltjes.
5
geplaatst: 21 mei 2021, 16:12 uur
Gisteren: taco salad. Dat is zo'n beetje alle ingrediënten die je normaal in een taco stopt (gehakt, tomaat, ui, kaas, mais, bonen, zure room), maar dan gemengd in een berg nacho chips in plaats van in een taco schelp.
En dat ziet er dan wel een beetje uit als een bende, maar smaakt prima!
https://i.imgur.com/HqduQle.jpg
En dat ziet er dan wel een beetje uit als een bende, maar smaakt prima!
https://i.imgur.com/HqduQle.jpg
4
geplaatst: 21 mei 2021, 16:13 uur
Vandaag: pasta met spinazie en garnalen. En kaas, en room, en tomaat, en... 

2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 22 mei 2021, 23:36 uur
Sauerkraut und Eisbein mit knödeln. Serieus. En het was nog lekker óók.
1
geplaatst: 23 mei 2021, 11:14 uur
Gisteren: pompoenrisotto en balletjes in tomatensaus.
Vandaag: frieten met salade en lekker oldskool een toscaanse carré.
Vandaag: frieten met salade en lekker oldskool een toscaanse carré.
* denotes required fields.