Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 18 juli 2021, 20:43 uur
Een halve pizza. Zit eindelijk schot in het kwijtraken van de coronakilo's 

2
geplaatst: 19 juli 2021, 19:21 uur
ZAP! schreef:
Stamppot andijvie met spekjes.
Stamppot andijvie met spekjes.
Hier ook. Met ook nog Limburgs stoofvlees erbij.
2
geplaatst: 19 juli 2021, 19:24 uur
Rogyros schreef:
...Met ook nog Limburgs stoofvlees erbij.
Hier kip erbij, maar die heb ik uitgesteld tot midnight snack. ...Met ook nog Limburgs stoofvlees erbij.

2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 19 juli 2021, 22:28 uur
Risotto met een saus van parmezaan met balsamico.
3
geplaatst: 19 juli 2021, 23:03 uur
Het heette Maggi roerbaknoedels ketjap/knoflook. Makkelijker koken dan dit kan niet. Groente (voorgesneden) en vlees (helemaal zelf in stukjes gesneden met een mes) bakken. Daarna sausmix, water én noedels erbij, als noedels gaar zijn is het klaar.
Lekker? Nee! Als je je groente zelf op smaak brengt met ketjap, citroen, knoflook, gember, oestersaus of weet ik veel wat je hebt liggen het smaakt echt altijd beter. (In ons kastje ligt altijd gedroogd limoenblad: kost geen reet bij de toko en je saus smaakt gelijk authentiek).
De uiteindelijke saus was vooral zout. Mijn hemel, ik heb nu nog dorst...
Lekker? Nee! Als je je groente zelf op smaak brengt met ketjap, citroen, knoflook, gember, oestersaus of weet ik veel wat je hebt liggen het smaakt echt altijd beter. (In ons kastje ligt altijd gedroogd limoenblad: kost geen reet bij de toko en je saus smaakt gelijk authentiek).
De uiteindelijke saus was vooral zout. Mijn hemel, ik heb nu nog dorst...
4
geplaatst: 20 juli 2021, 10:59 uur
Vanavond gebakken aardappeltjes met bloemkool en gegrilde puntpaprika's.
Dit alles opgeleukt met een mooie lamskarbonade.
2
geplaatst: 20 juli 2021, 18:13 uur
Saladeweek. IJsbergsla aangemaakt met zaken als avocado, tomaat, komkommer, mais, tonijn uit blik, lente-ui, etc.
We komen net terug van 2 weken vakantie, even wat balancen is niet verkeerd.
We komen net terug van 2 weken vakantie, even wat balancen is niet verkeerd.
1
geplaatst: 20 juli 2021, 20:04 uur
Rogyros schreef:
Opleuken met lamskarbonade? Lijkt me eerder het pronkstuk: protagonist van het diner, opgeleukt met de piepers, peppers en kool in de bijrol of als figuranten
.
0
geplaatst: 20 juli 2021, 22:16 uur
Leptop schreef:
Opleuken met lamskarbonade? Lijkt me eerder het pronkstuk: protagonist van het diner, opgeleukt met de piepers, peppers en kool in de bijrol of als figuranten
.
(quote)
. Je hebt helemaal gelijk!!!

3
geplaatst: 21 juli 2021, 16:51 uur
Nieuwe aardappelen met eveneens straight out of de tuin boontjes. Met een stukje haas.
2
geplaatst: 21 juli 2021, 16:51 uur
Leptop schreef:
Saladeweek. IJsbergsla aangemaakt met zaken als avocado, tomaat, komkommer, mais, tonijn uit blik, lente-ui, etc.
Dat dus. Met een verloren moot zalm uit de diepvries.
2
geplaatst: 21 juli 2021, 17:08 uur
rijst met smoorvlees en roerbakgroenten. Van de Amazing Oriental.
2
geplaatst: 21 juli 2021, 17:39 uur
Braadworstjes (bratwursten) van de vegetarische slager, krieltjes, boontjes en appelmoes.
2
geplaatst: 22 juli 2021, 15:59 uur
Rijst, salade met wafudressing, edamame, gyoza’s, ingemaakte kool.
2
geplaatst: 22 juli 2021, 17:34 uur
Zie 21-07-2021 16:51u; alleen de haas moest opgewarmd, de rest weer vers.
3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 22 juli 2021, 23:58 uur
Tom Kha Kai en Pad Thai.
Bij Aziatische maaltijden skip ik altijd het toetje. Daar zijn ze geen meesters in.
Bij hoge uitzondering heb ik bier gedronken. Geen Aziatische uitvoering. Omdat ze dat niet kunnen. Een Duitse Weizen. Omdat het best wel warm was.
Bij Aziatische maaltijden skip ik altijd het toetje. Daar zijn ze geen meesters in.
Bij hoge uitzondering heb ik bier gedronken. Geen Aziatische uitvoering. Omdat ze dat niet kunnen. Een Duitse Weizen. Omdat het best wel warm was.
2
geplaatst: 23 juli 2021, 08:03 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Volledig eens. Tropisch fruit uit blik, vanille-ijs uit de fabriek en (te veel) slagroom. En smullen maar!

2
geplaatst: 23 juli 2021, 09:05 uur
Gisteren rijst met kip kerrie. Ik koos voor kippenbouten, zelf gekruid, uit de oven en apart geserveerd. Kerriesaus, zelf gemaakt met spinazie uitje, rood paprikaatje en pepertje van dezelfde kleur. Basmati rijst uit een pakje.
2
geplaatst: 23 juli 2021, 16:10 uur
aardappelwafeltjes, groenten uit de oven, vegaballetjes in tomatensaus.
* denotes required fields.