MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Vandaag heb ik halloumi ontdekt. Wat een fantastisch spul! Knapperige kaas, goede uitvinding. Ik vind het wel smakelijk, fijne bite vooral, maar wel erg zout. Daar heb ik op zich niks op tegen, maar maakt het wel lastig te combineren vind ik.

friet speciaal en een kroket.

Spaghetti bolognese.

Vegetarische 'monk' schotel, wat na wat Googlen zoiets moet zijn als Buddha's Delight.
Lekker, in elk geval. Met bami en kroepoek.

kleine man
Droge worst en een goedkope wijn.

Beenham uit de oven, met puree en sperziebonen.

Casartelli (moderator)
Normaal kom ik nooit in dit topic, omdat mijn culinaire uitspattingen zich beperken tot een handvol eeuwig roulerende pasta- en rijstgerechten, maar omdat ik vandaag een eter verwachtte én wat restjes op wilde maken ivm vakantie morgen, werd het een restjesquiche.

Men neme: 2 tomaten, een stuk courgette, 2/3 feta, 1 ui en een paar teentjes knoflook. Voor het deeg: 100 g zelfrijzend bakmeel, 1 ei (had best een meer gemogen), 30 g (of daaromtrent) boter en een kopje water. Had iets volumineuzer gemogen, want ik kwam nu met name voor de bodem wat tekort. Ter verhoging van de feestvreugde voor de bovenkant nog wat walnoten door het deeg verkruimeld.

Ik verkeerde in de veronderstelling dat je groenten voor een quiche eerst even aan moet bakken, maar dat heeft mijn eega me een tijdje geleden afgeleerd. Zelfs met 2 tomaten werd het geen kliederboel. De veredelde salade in taartvorm uit de oven smaakte wonderwel goed.

Vanavond gourmetten om te vieren dat ik twee weken vakantie heb.

Ter tafel zullen aspecten als blinde vink en mini pannenkoekjes verschijnen. Maar ook garnalen, lamshaas, kalfstournedos, aubergine, courgette, champignons en kipshoarma. Met natuurlijk tomaatjes, komkommer, paprika en zo.

Als wijn kies ik Montaignan (Syrah). Aangezien ik dat als enige drink, neem ik aan dat het bij deze fles blijft. Hooguit een whiskey na afloop. Een Glendronach 12 jaar oud. Heerlijke whiskey!!

Aardappels, sla* en een halve schnitzel.

* -edit- met stukjes vijg uit 'eigen' tuin.

Shoarmatijd in huize Graf. Met heel veel knoflooksaus, pitabroodjes en rauwkost.

Eliasliefhebber
Patatjes met patatjes

Stampotje met jus en een Vega bal (valt weer reuze mee).

Japanse curry.

Risotto met o.a. Geroosterde bloemkool en gorgonzola

Zigeunerschnitzel, aardappelpuree en spinazie ala crème.
Vla toe.

Eliasliefhebber
AVG

Tja dat staat 1a2 keer per week op het menu bij ons, niks mis mee.

Eliasliefhebber
Rudi S schreef:
(quote)

Tja dat staat 1a2 keer per week op het menu bij ons, niks mis mee.

Hier soms wel 5x hahaha gvd

Ach doe hier wat inspiratie op zou ik zeggen.

Kliekjesdag. Bami / babi pangang / foe yong hai / veg. monk schotel all in one pan and warm it up.

Morgen ook, dus tot maandag maar weer. Zal wel weer een hele week AGV worden. Boring, but lekker.

Tussen de films door even heel snel gedineerd met een friet met, flink m'n bakkes verbrand.

Gebakken rijst met paprika, bosui en erwten en ei.

Eliasliefhebber
Spinazie met vis en pasta, magnificaaatooo

Ajam paniki , sperzieboontjes , rijst en kroepoek.

Wraps met vega kipstukjes (tex mex gekruid) , sla, tomaat , jalapeños en knoflooksaus.

Opgebakken aardappels, sla, worst.

Prei, (op)gebakken aardappels en een vegetarische schnitzel - en die was best smakelijk. Ik eet nu bijna
geheel vleesloos. Ben benieuwd of er een vleestaks komt om het moment dat de Lage Landen onder de zeespiegel verdwijnen zo lang mogelijk uit te kunnen stellen.

Kip uit de oven, rijst en tomatensalade (Caprese).

Gast
geplaatst: vandaag om 21:29 uur

geplaatst: vandaag om 21:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.