Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 30 augustus 2021, 09:17 uur
Gefeliciteerd! Wat heb je uiteindelijk op je bord gekregen?
3
geplaatst: 30 augustus 2021, 09:21 uur
Gisteren (ik ben kennelijk meestal een dag te laat met dergelijke posten
) eigengemaakte Kip Tandoori. Helemaal niet zo moeilijk en een stuk lekkerder dan het welbekende wereldgerechtenpakje.
) eigengemaakte Kip Tandoori. Helemaal niet zo moeilijk en een stuk lekkerder dan het welbekende wereldgerechtenpakje.
3
Jeve
geplaatst: 30 augustus 2021, 09:57 uur
Geitenkaas salade, varkensschnitzel met champignonsaus en erbij prei-kerrie plus bietengarnering en afterwards dame-blanche.
3
Jeve
geplaatst: 30 augustus 2021, 16:12 uur
Wilde eigenlijk bij 5 sterren restaurant, maar die hebben we hier niet in de buurt...

3
geplaatst: 30 augustus 2021, 22:19 uur
Chinees-Indische restjes van gisteren. Tegenwoordig word ik echt niet meer gelukkig van dit voedsel. Te zout en het smaakt teveel naar hetzelfde. Maar goed, ouders hadden 4x te veel ingekocht en weggooien doe je ook niet. Scheelt ook weer een avondje koken
.
.
3
geplaatst: 31 augustus 2021, 20:59 uur
Paella.
Tipje: de chorizo eigen merk van de Jumbo IS WERKELIJK TOTAAL GEEN CHORIZO. Ze hadden het beter vieze, zoute nepworst kunnen noemen. Shame on you, Jumbo!
Tipje: de chorizo eigen merk van de Jumbo IS WERKELIJK TOTAAL GEEN CHORIZO. Ze hadden het beter vieze, zoute nepworst kunnen noemen. Shame on you, Jumbo!
3
geplaatst: 1 september 2021, 00:23 uur
'Gister en morgen': stamppot herfstlof met spekjes.
'Vandaag': brood (1 met soort van eiersalade, de ander met zoete pepers/roomkaas).
Dus tot donderdag.
'Vandaag': brood (1 met soort van eiersalade, de ander met zoete pepers/roomkaas).
Dus tot donderdag.
4
geplaatst: 1 september 2021, 17:53 uur
Aardappelschijfjes(zelf gemaakt), soort van Toscaanse broodsoep en Kip gepaneerd met sumak. 
Goed gebruik van de restjes; al zeg ik het zelf.

Goed gebruik van de restjes; al zeg ik het zelf.
2
geplaatst: 2 september 2021, 19:12 uur
Aardappels met boontjes en een deel van een over-sized schnitzel.
2
geplaatst: 2 september 2021, 22:08 uur
De afgelopen dagen, vanaf dinsdag:
- uit eten: McDonalds
- bloemkool, aardappels en gemarineerde biefstukpuntjes
- wokgroentegerecht
- nasi
- uit eten: McDonalds
- bloemkool, aardappels en gemarineerde biefstukpuntjes
- wokgroentegerecht
- nasi
2
geplaatst: 2 september 2021, 22:11 uur
Vandaag had ik krieltjes, sperziebonen en een vegetarische cordon bleu. Gisteren gnocchi di patate met spinazie.
1
geplaatst: 3 september 2021, 21:12 uur
Rudi S schreef:
Mosselen met stokbrood kruidenboter.
Mosselen met stokbrood kruidenboter.
Lekker!!!!
2
geplaatst: 4 september 2021, 09:42 uur
Gisteren uit eten geweest bij Renao in Arnhem (Aziatisch, shared dining, redelijk sjiek, voor mijn doen dan). Vijf gangen, keuze van de chef. Was echt fantastisch.
Vanavond een simpele pasta.
Vanavond een simpele pasta.

1
Jeve
geplaatst: 4 september 2021, 13:41 uur
Gisteren: Rauwe andijvie salade met vlindervink...
Vabdaag: Zelfgemaakte pizza's. Althans, k&k deegbodem, zelf beleggen met ingrediënten.
Vabdaag: Zelfgemaakte pizza's. Althans, k&k deegbodem, zelf beleggen met ingrediënten.
4
geplaatst: 4 september 2021, 17:26 uur
We gaan BBQ-en. Entrecote, rib-eye en varkenshaas, bij de Lidl gehaald. Aanrader!
Speklapjes en hamburgers hadden we nog in de vriezer liggen. Stokbroodje, kruidenboter, rundersalade, gemengde veldsla, Lagunitas IPA-tjes in de koelkast. Komt vast goed vanavond. Enige nadeel, ik ben de chefkok vanavond, dus niet pootjes onder tafel zoals gebruikelijk.
Speklapjes en hamburgers hadden we nog in de vriezer liggen. Stokbroodje, kruidenboter, rundersalade, gemengde veldsla, Lagunitas IPA-tjes in de koelkast. Komt vast goed vanavond. Enige nadeel, ik ben de chefkok vanavond, dus niet pootjes onder tafel zoals gebruikelijk.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 4 september 2021, 22:35 uur
Och...ik denk dat je een beetje in de tijd bent blijven hangen. Dat valt best wel mee.
Ik durf gerust te veronderstellen, dat de eetgewoontes in Duitsland (dat is ook nog iets anders dan Berlijn
) stukken beter zijn.Voorbeeldje? Amsterdam kent een stuk of 20 McSchmutzvestigingen op een dikke 800.000 inwoners.
Berlijn iets meer dan 30 op een kleine 4 miljoen inwoners. De verhoudingen wat betreft de overige Amerikaanse vetmesters zal schat ik zo hetzelfde zijn.
3
geplaatst: 5 september 2021, 03:44 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Och...ik denk dat je een beetje in de tijd bent blijven hangen. Dat valt best wel mee.
Ik durf gerust te veronderstellen, dat de eetgewoontes in Duitsland (dat is ook nog iets anders dan Berlijn
) stukken beter zijn.
Voorbeeldje? Amsterdam kent een stuk of 20 McSchmutzvestigingen op een dikke 800.000 inwoners.
Berlijn iets meer dan 30 op een kleine 4 miljoen inwoners. De verhoudingen wat betreft de overige Amerikaanse vetmesters zal schat ik zo hetzelfde zijn.
(quote)
) stukken beter zijn.Voorbeeldje? Amsterdam kent een stuk of 20 McSchmutzvestigingen op een dikke 800.000 inwoners.
Daar kan ik ook een ander lijstje tegenover zetten. Nederland heeft 258 McDonald's filialen.
Duitsland 1470, waarmee ze nr. 4 zijn van landen met de meeste McDonalds vestigingen.
Nederland is qua inwoners ruim 4,5 keer kleiner dan Duitsland. Dus Duitsland heeft omgerekend naar het aantal inwoners meer McDonald's vestigingen dan Nederland.
Op internet vond ik overigens 18 McDonald's filialen in Amsterdam en 52 in Berlijn.
Dit zegt allemaal nog niets over welk land betere eetgewoontes heeft. En ook nog niets over de mate van overgewicht in Nederland of Duitsland (waar ZAP! het met een knipoog eigenlijk over had).
Genoeg geluld, Rogyros. Het is laat.

2
geplaatst: 5 september 2021, 11:36 uur
Geinspireerd door een voorgaand bericht, vanavond: Shakshuka met een eigen draai = chorizo (niet die van de Jumbo, dank voor de tip) en spinazie.
0
geplaatst: 5 september 2021, 12:32 uur
Fathead schreef:
Ik koop die wel eens, moet ik me nu schamen? Ik heb weinig verstand van chorizo en ik koop het eigenlijk alleen als het door een gerecht moet met genoeg andere ingrediënten om de smaak (of het gebrek daaraan) te onderdrukken. Tipje: de chorizo eigen merk van de Jumbo IS WERKELIJK TOTAAL GEEN CHORIZO. Ze hadden het beter vieze, zoute nepworst kunnen noemen. Shame on you, Jumbo!

* denotes required fields.