MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Pizza (met bloemkoolbodem)

Jeve
Lasagne.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Ik koop die wel eens, moet ik me nu schamen? Ik heb weinig verstand van chorizo en ik koop het eigenlijk alleen als het door een gerecht moet met genoeg andere ingrediënten om de smaak (of het gebrek daaraan) te onderdrukken.

Het smaakte niet naar piment en was ook veel te zout.

Afgelopen zaterdag een uitstekend lopend buffet op een zilveren bruiloftsfeestje.
Gisteren een prima bbq bij schoonfamilie.

Vandaag wordt het macaroni met een tomaten basilicum saus uit een potje.
Interessanter is dat wij nu ook een inductie kookplaat hebben en dat ik daar vanavond voor het eerst op ga koken.

Kip piri piri, nasi en een salade.

Spaghetti. Gewoon spaghetti. Met groente en zo. Komkommer erbij.

Jeve
Gebakken piepers, sla gemengd en zelfgedraaide sate/ketjap gehaktbal.

madmadder schreef:
Pizza (met bloemkoolbodem)

En hoe smaakte die bloemkoolbodem? Ik heb nog nooit een dergelijke pizza gehad, dus ik ben wel benieuwd.

Rogyros schreef:
(quote)

En hoe smaakte die bloemkoolbodem? Ik heb nog nooit een dergelijke pizza gehad, dus ik ben wel benieuwd.

Is lekker hoor. Die ik had bestond maar voor 30% uit bloemkool overigens. De structuur is iets anders, maar eet wel heel fijn.

Rogyros schreef:

Interessanter is dat wij nu ook een inductie kookplaat hebben en dat ik daar vanavond voor het eerst op ga koken.

Er gaat een wereld voor je open

Hier de regelmatig terugkerende spitskool, geroerbakken met gehakt ras el hanout, abrikoos, walnoot, geitenkaas en nog wat meer.

Pasta salade.

Jeve
Noedels, oosterse groente, taugé, kipkerrie.

Omdat naturel ook érg lekker kan zijn:
Een zalmfiletje met witte rijst en wat gemengde sla. Geen poespas verder.

nieuwe aardappelen (gekookt, met een beetje boter en kruidenzout), sperziebonen, griekse rondo

Jeve
Heute: Spinazie, aardappelen en sate/ketjap gehaktbal.

Lasagna

Gisteren Tortellini in champignonsaus gegeten. Met naast de saus uiteraard champignons, en verder spinazie (wel even grof gehakt) en maïs. Gewoon zonder vlees. Deze karnivoor kan dat best!!

Zojuist een bamischijf verorberd.

Avondeten: kapucijners, quarterpounder, gesnipperde ui, andijviesla.

Wat restjes opmaken. Maïskolf met boter en zout, zoetzure komkommer, grieks rondootje.

Pannenkoeken.

Vanavond Chinees. Bami met ossenhaas in champignonssaus (valt het u ook op dat ik van champignons hou?) een kipfilet in zwarte bonen saus.

Vanavond maak ik (niku-)jaga voor mijn vrienden (Japanse stoofpot, vegetarische variant, vandaar de 'niku' tussen haakjes). De bouillon staat al te trekken. Is toch wel een van de lekkerste Japanse gerechten wat mij betreft. Salade met wafudressing erbij. Wilde eigenlijk ook nog groenten in zoetzuur maken maar heb niet genoeg rijstazijn (en kom echt net terug van de Aziatische supermarkt ).

Friet, stoverij en een gemengde salade.

Vanavond weer een smakelijke, doch eenvoudige maaltijd: prei, vegan balletjes en gebakken aardappeltjes.
En als dessert: magere yoghurt met (zelfgekookte) appelmoes.

Worteltjes, gekookte krielen en kip in bladerdeeg met mosterdsaus.

Jeve
Mijn partner schilt de aardappelen. Ik kap de broccoli klein.
Ik zet de aardappelen, broccoli op het vuur. En braad de pangassius voor ons beiden. Voor mijn zoon bereidt ik een kipschnitzel.
Na afloop voor ieder van ons een ander toetje: ik yoghurt, mijn partner soja-aardbei en mijn zoon chocovla.
Om 17:30 @tafel, want om 18:00 de kwalificatie voor de sprintrace Monza kijken...

Vandaag lag op mijn bord snijbonen, gebakken aardappeltjes en een heerlijk gekruide lamskarbonade (al zeg ik het zelf). De truuk naast rozemarijn is het gebruik van laospoeder.

madmadder schreef:
Vanavond maak ik (niku-)jaga voor mijn vrienden (Japanse stoofpot, vegetarische variant, vandaar de 'niku' tussen haakjes). De bouillon staat al te trekken. Is toch wel een van de lekkerste Japanse gerechten wat mij betreft.
Mijn interesse is gewekt! Heb even gegoogeld wat het precies is en lijkt me erg lekker. Misschien zelf ook maar eens proberen te maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:54 uur

geplaatst: vandaag om 08:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.