Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
Jeve
geplaatst: 30 september 2021, 13:07 uur
Zometeen 1 Buritto met inhoud uit de vriezer opwarmen in oven. Da's dus lunch vandaag.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 september 2021, 13:14 uur
Ik gebruik altijd deze.
https://i.imgur.com/WfFyONg.jpg
Smaken niet zout. Meestal doe ik ze met wat vega wokstukjes met ketjap en een zak Thaise groente. Willekeurig woksausje erbij en klaar. 15 minuten werk, goed vullend en niet ongezond.
https://i.imgur.com/WfFyONg.jpg
Smaken niet zout. Meestal doe ik ze met wat vega wokstukjes met ketjap en een zak Thaise groente. Willekeurig woksausje erbij en klaar. 15 minuten werk, goed vullend en niet ongezond.
0
geplaatst: 30 september 2021, 13:17 uur
Ja, dat is lekker. Maar ik had net zo'n kant-en-klaar ding waar alleen water overheen moet. Dat lijkt hier niet eens op.
4
geplaatst: 1 oktober 2021, 00:54 uur
Midnight snack: bruinbrood tosti met 48+ kaas en een lading ketchup.
4
geplaatst: 1 oktober 2021, 08:27 uur
Gisteren een team BBQ gehad.
Eergisteren zelf in de keuken gestaan. Het spaghettigerecht heet gebakken spaghetti met spinazie. Een favoriet thuis.
Ik heb een uitje en vijf teentjes knoflook gehakt en met olijfolie in de pan gedaan. Twee blikjes gepelde tomaten met sap, een rood pepertje, basilicum, peterselie, zout, zakje grana padano erbij (goedkoper dan parmezaanse kaas). Dat een kwartiertje laten sudderen, onderwijl roeren en de tomaten zoveel mogelijk prakken. Een paprikaatje en verse spinazie (wel grof gehakt) erbij. En de gebakken stukjes gekruide kip(dij)filet.
De gekookte spaghetti toevoegen en goed mengen. De helft gaat in de ovenschaal en daar bovenop plakjes cheddar kaas. De rest in de ovenschaal doen met weer plakjes cheddar kaas on top.
25 minuten in de oven en voilà!
Eergisteren zelf in de keuken gestaan. Het spaghettigerecht heet gebakken spaghetti met spinazie. Een favoriet thuis.
Ik heb een uitje en vijf teentjes knoflook gehakt en met olijfolie in de pan gedaan. Twee blikjes gepelde tomaten met sap, een rood pepertje, basilicum, peterselie, zout, zakje grana padano erbij (goedkoper dan parmezaanse kaas). Dat een kwartiertje laten sudderen, onderwijl roeren en de tomaten zoveel mogelijk prakken. Een paprikaatje en verse spinazie (wel grof gehakt) erbij. En de gebakken stukjes gekruide kip(dij)filet.
De gekookte spaghetti toevoegen en goed mengen. De helft gaat in de ovenschaal en daar bovenop plakjes cheddar kaas. De rest in de ovenschaal doen met weer plakjes cheddar kaas on top.
25 minuten in de oven en voilà!
4
geplaatst: 1 oktober 2021, 13:58 uur
Vanavond: aardappels, gekookte herfstlof en een halve schnitzel.
Morgen: pannekoeken met Maggi.
Zondag: bakje k&k lasagne.
Het leven kan soms zo overzichtelijk zijn. Tot maandag, goed weekend!
Morgen: pannekoeken met Maggi.
Zondag: bakje k&k lasagne.
Het leven kan soms zo overzichtelijk zijn. Tot maandag, goed weekend!
2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 2 oktober 2021, 02:34 uur
Rudi S schreef:
Buikspek, groente roerbak, omelet en rijst.
Excusez moi, maar ik mag hopen dat die groentjes niet uit de diepvriezer, potje of blikje zijn gekomen.
Anders....foei jij. Het meest verrukkelijke stukje vlees moet omarmd zijn met versheid
.
1
geplaatst: 2 oktober 2021, 08:31 uur
Jan uit Berlijn ik kan jou geruststellen, helaas niet meer voor jij ging slapen 

5
geplaatst: 2 oktober 2021, 10:55 uur
Rudi S schreef:
Jan uit Berlijn schreef:
Excusez moi, maar ik mag hopen dat die groentjes niet uit de diepvriezer, potje of blikje zijn gekomen.
Anders....foei jij. Het meest verrukkelijke stukje vlees moet omarmd zijn met versheid
.
. Eigenlijk ben je best wel een suffe pretentieuze trut/muts (doorhalen wat niet gewenst is), Jan - en nou niet wegkruipen achter die muur (voorzover mogelijk): continu buiten de deur eten (tenminste je daarop voorstaan) en dan anderen snokkelen/dissen (idem) over hun food keuze en de bereiding ervan. Laat je handen zelf eens wappperen.
En a propos diepvries (groenten etc) - ooit gehoord van Jamie Oliver? Gebruikt regelmatig spullechies uit de vriezer. Gisteren zelf nog een souflé gemaakt van witte asperges (uit de vriezer) met rivierkreeftjes en kervel en het beviel goed. Daarna hadden we een sous-vide gegaard lamsrack (uit de vriezer) met kruidenkorst (afgebakken in de oven), met port-thijmsaus, roodlof en een pastinaaktaartje.
Op dit moment heeft Lidl reebiefstuk en eendeborst in de aanbiedieding (excellent-label) en guess what

2
geplaatst: 2 oktober 2021, 17:27 uur
Kibbeling en een salade. Het eiwit rijke eten na een training op de mountainbike gaat me steeds meer tegenstaan. Krijg het bijna niet meer naar binnen.
4
geplaatst: 2 oktober 2021, 18:47 uur
Rijst noodles met wok paste van de Conimex (curry chili & lemon grass - Singapore), Chinese wokgroenten en garnalen.
1
geplaatst: 2 oktober 2021, 19:17 uur
als ik te lui voor zelluf heb ik die ook wel eens gebruikt en deze week van dat huis soja sesam 
3
geplaatst: 2 oktober 2021, 19:20 uur
Kippedijen met kaneel, gember, ui, ciroen en honing, geroosterde sesamzaadjes, couscous ras el hanout en gecarameliseerde kweepeer uit eigen tuin (topoogst dit jaar!).
0
geplaatst: 2 oktober 2021, 21:04 uur
Rudi S schreef:
als ik te lui voor zelluf heb ik die ook wel eens gebruikt en deze week van dat huis soja sesam
(quote)
Gemak dient de mens! Ik was binnen het kwartier klaar!
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 2 oktober 2021, 22:51 uur
Mjuman schreef:
Eigenlijk ben je best wel een suffe pretentieuze trut/muts (doorhalen wat niet gewenst is), Jan - en nou niet wegkruipen achter die muur (voorzover mogelijk): continu buiten de deur eten (tenminste je daarop voorstaan) en dan anderen snokkelen/dissen (idem) over hun food keuze en de bereiding ervan. Laat je handen zelf eens wappperen.
(quote)
(quote)
Eigenlijk ben je best wel een suffe pretentieuze trut/muts (doorhalen wat niet gewenst is), Jan - en nou niet wegkruipen achter die muur (voorzover mogelijk): continu buiten de deur eten (tenminste je daarop voorstaan) en dan anderen snokkelen/dissen (idem) over hun food keuze en de bereiding ervan. Laat je handen zelf eens wappperen.
Ach....zolang het een opmerking is met een knipoog?

Iedereen moet lekker eten wat hij/zij wil. En zonder veel over mijn privéleven prijs te geven. Ik heb een bedrijf met bijna 50 werknemers. Ik werk dagelijks een aantal uren dat dichter bij de 12 dan bij de 8 ligt. En dan nog een tijd in de keuken staan? Nee, dan zit ik liever in een restaurant lekker te eten en óók te socializen. Vaak is het ook nog zakelijk. En als ik zelf kook moet het snel, simpel en lekker zijn. En dan blijft het beperkt tot spaghetti (niet zelfgemaakt) aglio e olio of nasi goreng met een gebakken ei (niet zelf gelegd).
Dus streep zelf maar door wat van toepassing is

2
geplaatst: 2 oktober 2021, 23:00 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Voorbeeldje? Amsterdam kent een stuk of 20 McSchmutzvestigingen op een dikke 800.000 inwoners.
Berlijn iets meer dan 30 op een kleine 4 miljoen inwoners. De verhoudingen wat betreft de overige Amerikaanse vetmesters zal schat ik zo hetzelfde zijn.
Voorbeeldje? Amsterdam kent een stuk of 20 McSchmutzvestigingen op een dikke 800.000 inwoners.
Berlijn iets meer dan 30 op een kleine 4 miljoen inwoners. De verhoudingen wat betreft de overige Amerikaanse vetmesters zal schat ik zo hetzelfde zijn.
Geen wonder, die zijn niet halal. Je ziet iets over het hoofd en DAF zong er veertig jaar geleden al over:
Kebab-Träume in der Mauerstadt, Türk-Kültür hinter Stacheldraht
Miliyet für die Sowjet-Union, In jeder Imbißstube, ein Spion
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 3 oktober 2021, 00:09 uur
dix schreef:
Geen wonder, die zijn niet halal. Je ziet iets over het hoofd, DAF zong er al veertig jaar geleden over:
Miliyet für die Sowjet-Union, In jeder , ein Spion
(quote)
Geen wonder, die zijn niet halal. Je ziet iets over het hoofd, DAF zong er al veertig jaar geleden over:
Miliyet für die Sowjet-Union, In jeder , ein Spion
40 jaar geleden? Ik weet niet of je ondertussen iets ontgaan is, maar er is echt veel veranderd
.Türk-Kültür is er inderdaad geweest. maar dat had er mee te maken dat in Berlijn (en hoofdzakelijk Kreuzberg) de grootste concentratie Turken buiten Turkije woonden. Rond de 300.000. Die kultuur is er nog steeds. De Turk is wat mij betreft een hardwerkende medeburger. En stacheldraht? Ja. Kreuzberg was een Westers eiland, omringd door DDR-wijken. Dus ja, stacheldraht en veel muur.
En die spionnen? Klopt ook als een bus. Ga maar eens naar Imbißstube Konnopke's. Staat er een krasse knar achter de balie? Die kan je er alles over vertellen. De tranen springen je in de ogen.
Ik zou je bijna voorstellen een weekje Berlijn te boeken. Een weekendje is veel te kort. Loop eens dagenlang door voormalige Oostblokwijken. Prenzlauer Berg, Friedrichshain etc. Ga eens naar een Bierstube (Treptow) aan de Spree op een zondagochtend. Foxtrot dan met een bejaarde Ossie op foute muziek. Geef ze een bier en ga lekker kletsen. The time of your life
. Ga vooral niet naar Sjekpoint Sjarlie. Vooral géén Alexanderplatz. Mits je naar Primark ofzo wilt. Er staat overigens een pliesiepost, die te vergelijken is met de bunker bij de Amerikaanse Ambassade in Den Haag. Brandenburger Tor moet je gezien hebben. Net als de monumenten voor gevallen Joden en Homo's. Zet je weer ff met beide voetjes op de vloer. Op zondag is het Mauerpark (Prenzlauer Berg) een must. Karaoke, maar dan leuk. Overal straatmuzikanten. Lekker eten (beste falafel). Daarna is de Streetfood auf Achse in de Kulturbrauerei absoluut een tip. Voor een prikkie hap je daar de lekkerste streetfood weg. (https://www.facebook.com/streetfoodaufachse). Je kunt er ook van muziek genieten. Er vinden concerten plaats van hardrock tot salsa. Er is zelfs een bios
.En nee, ik heb geen aandelen in de stad. Ik werk zelfs niet voor de lokale VVV.
Overigens eet ik halal en vegetarisch puur per toeval. Veganistisch? Dat is voeden omdat je een bloedhekel hebt aan iets dat gewoon lekker is. Ik noem het gemakshalve voedsel extremisme.
3
geplaatst: 3 oktober 2021, 15:24 uur
Hm, voetbal kijken vandaag dus niet koken.
Zoonlief zorgt voor een paar Mc plant menu's.
Zoonlief zorgt voor een paar Mc plant menu's.

5
geplaatst: 3 oktober 2021, 16:46 uur
Karbonade - friet met schil - zwarte bonen met gezouten boter
3
Jeve
geplaatst: 4 oktober 2021, 15:14 uur
Gisteren McDonald's en vandaag gebakken aardappelen, sla en saucijzen.
4
geplaatst: 4 oktober 2021, 16:23 uur
Kip Cacciatora (Patricia Wells is mijn gids) spaghetti er bij.
* denotes required fields.