menu

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Japanse curry met wortel, spinazie, paprika, erwten en ei.

Jeve
Gisteren: Spinazie, aardappelen en vlees.

Vandaag: Pizza k&k van Wagner.

Buikspek uit de oven, Cambodjaanse wokgroente en rijst.

Spaghetti met tomatensaus maar zonder eiwitten.

Als best wel een suffe pretentieuze trut/muts vanavond wederom buiten de deur gegeten:

1. Käsesuppe mit Knoblauchcroutons.
2. „Kutscherteller“ mit Sauerkraut und Bratkartoffeln, Meerrettichsoße (mageres Eisbeinfleisch).
3. Tiroler Apfelstrudel mit Vanillesoße.

Dat alles onder de bescheiden begeleiding van een Spätburgunder rot trocken (Weingut Zähringer,
Baden).

Minder bescheiden was de bediening. Na aantonen van de noodzakelijke en terechte Impfung kreeg ik een knuffel van de ontvangstdame. Willkommen Jan (ze kennen mij) . De bediening is volledig 50+ (schatten van een leeftijd is iets dat ik niet beheers ) en dan ook nog in klederdracht (lederhoße, de mannen dan) en gewoon Gutbürgerlich. Twee dames en één heer hebben voor het verlaten van het gebouw 3 zoentjes op de wangen van mij gekregen. Het werd gewaardeerd .

Gisteren had ik lamsvlees (schouder) in blokjes gesneden. Na aanbraden met een uitje (sjalot in dit geval) en nog zo'n tien minuten laten sudderen op een lage stand, heb ik passata (gezeefde tomaten) toegevoegd, met munt, gele paprika, knoflook, zout en peper. Na een half uurtje heb ik de net gekookte sperziebonen toegevoegd. Vervolgens nog drie kwartier door laten pruttelen.

Dit alles geserveerd met Basmati rijst.

Heerlijk!

Wraps met spitskool en gemarineerde biefstukreepjes, afgetopt met wat koriander.

De Japanse curry was (zoals altijd) overheerlijk dus die eet ik vanavond gewoon nog een keer.

Karbonades, aardappelpuree en bloemkool / kaassaus.

Gefrituurde krieltjes, sla met tomaat en zulks. Klein stukje haas.

Gnocci, gebakken met ui en knoflook, spinazie geroerbakken, geblust met room en citroen en rasp en veeeel parmazaan. Met een heel mooie Hongaarse pinot pris. Top!

Leptop schreef:
Met een heel mooie Hongaarse pinot pris. Top!
Die pinot was fiks aan de prijs

Correctie. Een pinot uit Noord-Macedonie. Huis Popov. Nog steeds wel heel mooi. En onder de 10 euro.

Gisteren eten laten bezorgen. Vooraf nachos om te delen. Daarna een burger met spek, gekaramelliseerde rode ui en blauwe kaas, en daar nog een portie zoete friet met truffelmayo bij. Voor na een cinnamon roll.

GrafGantz schreef:
cinnamon roll.

I want to live
With a cinnamon roll
I could be happy
The rest of my life
With a cinnamon roll

A dreamer of pictures
I run in the night
You see us together
Chasing the moonlight
My cinnamon roll

Ten silver saxes
A bass with a bow
The drummer relaxes
And waits between shows
For his cinnamon roll

Ja, die Neil heeft verstand van nagerechten.

Vandaag rijst kip-kerrie, met gefrituurde uitjes.

Spaghetti bolognese.

Stamppot met aardappel, knolselderij en raapstelen. Kipster rookworst erbij.

Broccoli , aardappelschijfjes en vegetarische kaasschnitzel.
Chocoladevla.

Nog eens sla met aardappels.

Gisteren was het andijviestamppot met een stukje zalm.

Rogyros schreef:
Gisteren was het andijviestamppot met een stukje zalm.

Een commercieel onderlegd persoon zou dit een interessante uitdaging noemen, een culinario zou het laatste element aanduiden als een Fremdkörper .

Alhoewel, bij Maitre Kanter, een Franse brasserieketen (o.m. in Annecy) staat zuurkool met kreeft op het menu

dix
Boerenkool met zalmsnippers is ook goed te doen hoor.

Rijst, saté ketjap en een omelet met champignons en groente.

dix schreef:
Boerenkool met zalmsnippers is ook goed te doen hoor.

Aj, d'r genoeg bij pimpelt, is alles "te doen" en verder noem ik geen namen

Het hangt ook van de bereiding af - vis en koolsoorten kunnen samengaan. Wel eens zeeduivel met parmaham en een saus van groene kool/gevogeltefond gegeten.

Eend of hert met chocoladesaus is ook te doen, maar hangt heel sterk van een vaardige bereiding af. De meeste musicmeteraars sla ik - gezien hun posts - echter niet zo hoog aan op de culinaire ladder.

Uit eten gaan is toch iets anders dan koken… Ik eet met mijn gezin geen zeeduivel, kreeft, eend of hert. Dat dat betekent dat je onder een culinaire ladder staat, het zij zo. Maar bij ons eet je altijd verrekte lekker, althans, dat vind ik zelf.

Vanavond couscous, gegrilde kippenbout, gestoofde paprika en gegrilde courgettes.

Aardappels, herfstlof, draadjesvlees.

Fathead schreef:
Uit eten gaan is toch iets anders dan koken… Ik eet met mijn gezin geen zeeduivel, kreeft, eend of hert. Dat dat betekent dat je onder een culinaire ladder staat, het zij zo. Maar bij ons eet je altijd verrekte lekker, althans, dat vind ik zelf.

Vanavond couscous, gegrilde kippenbout, gestoofde paprika en gegrilde courgettes.

Hoho, hou 'ns even vast mamaloe. Niet zo stigmatiseren, dat is volstrekt onnodig.

a. ik eet 1-3 per maand buiten de deur
b. ik heb een paar korte periodes in een restaurant gewerkt
c. ik heb een goed geheugen en ik koop dingen als ze in de aanbieding zijn - zo kost 250 g hert momenteel zo'n 6 euro bij Lidl (da's voor 2 p.); zeeduivel koop ik niet schoongemaakt en geportioneerd (dat doe ik zelf) op de markt. Wanneer ik gasten over de vloer heb - en dat komt wel voor (al kunnen sommigen zich dat niet voorstellen) streef ik ernaar de kosten voor een 4- of 5-gangen diner rond de 40,- te houden, max. - zonder wijn dat wel
d. de muzieksmaak van de meesten hier is beduidend beter ontwikkeld dan hun culinaire (smaak/vermogen). Bij de albums haal ik meer uit besprekingen/meningen en tips en dan gaat de zgn haal- en brengfunctie (van info o.a.) wel op.

Misschien toch voortaan even navraag doen (pm) voordat je uit de heup gaat schieten

Hier doen we vanavond lamscarbonades met couscous, pompoen, verse korander, tomaat en courgette

Hier wordt vanavond onderaan de ladder goulash met rundvlees gegeten. Wel drie uur lang staan pruttelen, dus dat ruikt al een poos erg lekker.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:58 uur

geplaatst: vandaag om 18:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.