menu

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
avatar van Venceremos
Onderaan mijn keukentrapje eet ik gele linzencurry met paprika, kipdij en bloemkoolrijst.

avatar van Mjuman
Tjonge, wat een verwijten ineens. Dat is toch nergens voor nodig?

Ik schiet niet uit de heup en ik stigmatiseer niet. Ik reageer alleen op de opmerking dat iemand onder aan de culinaire ladder zou staan, wat dat ook moge betekenen.


Tja, als je één element eruit pikt, de rest van de motivatie/toelichting ongemoeid laat, is dat imo een sprekend voorbeeld van selective distorsion en dat beschouw ik dan als stigmatiserend en "schieten vanuit de heup", omdat het ongenuanceerd en een versimpelde weergave is.

Daarom nog even iets anders verwoord:
De meesten hier hebben meer verstand van muziek (hoog op de ladder, zeg maar, en daar laten ze zich graag op voorstaan) dan van eten of de bereiding ervan (zelfde ladder, maar dan ...) en dat laat de tevredenheid over hun eigen kookresultaten ongemoeid.
Daarom lees ik ook liever de teksten bij albums dan hier, al blijf ik me wel verbazen en dan kruipt het bloed nou eenmaal waar het niet gaan kan, ook onder de trap/ladder.

Uit ervaring weet ik dat het niet te doen is om met een vol bord met saus erbij een trap op te lopen

avatar van Fathead
Nondepinnekes, nu verwijder ik per ongeluk mijn vorige bericht, waarin ik Mjuman op onnavolgbare wijze op zijn nummer zette. Nou ja, laat ook naar dan.

avatar van Mjuman
Fathead schreef:
Nondepinnekes, nu verwijder ik per ongeluk mijn vorige bericht, waarin ik Mjuman op onnavolgbare wijze op zijn nummer zette. Nou ja, laat ook naar dan.


Sommige functies hier zouden beter beveiligd moeten zijn
Trouwens, mijn nummer is al ruim 20 jaar hetzelfde: 222-2222

Fathead schreef:
Nondepinnekes, nu verwijder ik per ongeluk mijn vorige bericht, waarin ik Mjuman op onnavolgbare wijze op zijn nummer zette. Nou ja, laat ook naar dan.


Graaf eens een beetje in je geheugen .

Maar serieus. Het draadje heet: Wat eten we vandaag?
Is het dan van belang of je binnen of buiten de deur hebt gehapt?
Aangezien het chronische tijdgebrek zelf te koken en de beperkte kookkunsten van moi zie ik mij genoodzaakt het over te laten aan mensen die dat allemaal véél beter kunnen. En vooral lekkerder .
In mijn geval kan het dan een Döner van Mustafa zijn of eventueel wat verfijndere hapjes.

Overigens heb ik de laatste weken aardig wat Japans gehapt. Wat eruit sprong was gefrituurde zeewier.
Godsamme, da was lekker . Maar zodanig (goed) gekruid en vooral zoutig, dat ik het zelf niet aandurf eraan te beginnen.
https://ibb.co/sss4J4Q

avatar van Rogyros
Ik heb gisteravond zo ver onderaan de ladder gegeten, dat ik me niet meer kan herinneren wat het ook alweer was.

avatar van madmadder
Gisteren nog een dagje stamppot, vandaag zelfgemaakte bietenburgers met blauwe kaas. Op een broodje met saus en salade.

avatar van Mjuman
Rogyros schreef:
Ik heb gisteravond zo ver onderaan de ladder gegeten, dat ik me niet meer kan herinneren wat het ook alweer was.


Lijkt mij meer een kwestie van wat en hoeveel heb ik ook al weer gedronken - anders was je niet van die ladder afgepleurd

avatar van Rudi S
Vega hamburgers, frieten en een salade.

avatar van ZAP!
Vanuit ons culinaire keldertje of Mjumans discontent gaat straks een angstaanjagende spruitjeslucht opstijgen. Uiteraard gaat deze 0,0 culinair verantwoorde groente vergezeld worden van de nodige gestampte aardappeltjes met een plemp jus erover, wat nootmuskaat, en het kan dan niet anders dan dat een geringe hoeveelheid draadjesvlees zal volgen (ja, voor de 4e dag op rij). God help ons...


avatar van Mjuman
Spruitjes - niet culinair verantwoord? FTW - binnenkort komt een KNAU-trainer hier kandidaten scouten, voor een nieuw atletiekonderdeel, jumping to conclusions

avatar van Michiel Cohen
Ik geloof dat ik dat produkt maar niet ga eten morgen.






ZAP! schreef:
Vanuit ons culinaire keldertje of Mjumans discontent gaat straks een angstaanjagende spruitjeslucht opstijgen. Uiteraard gaat deze 0,0 culinair verantwoorde groente vergezeld worden van de nodige gestampte aardappeltjes met een plemp jus erover, wat nootmuskaat, en het kan dan niet anders dan dat een geringe hoeveelheid draadjesvlees zal volgen (ja, voor de 4e dag op rij). God help ons...


Ik denk dat je niet erg op de hoogte bent van restaurantjes bovenaan de ladder.
Spruitjes, gestampte erpel en zeer zeker plassen met jus zijn daar zeker aanwezig . En zelfs draadjesvlees!

Gewoon, omdat het zo gruwelijk lekker kan zijn.

Vanavond heb ik mogen genieten van een sukade. Oók met gestampte kost en een andere verfoeide groente: zuurkool. Ik werd er heel erg blij van .

avatar van Rudi S
Babi ketjap ( speklapjes gebruikt) , sajoer boontjes en pandan rijst.

avatar van madmadder
lasagne

avatar van Rudi S
Zuurkoolschotel en morgen voor lunch dus hotdogs

avatar van madmadder
Het is vandaag feest dus taart, bitterballen en straks Indiaas buffet.

avatar van Leptop
Pompoencurrysoep met een wit visje dat erin zwemt. Althans, dobbert. Gefileerd natuurlijk.

avatar van ZAP!
Mjuman schreef:
Spruitjes - niet culinair verantwoord? FTW - binnenkort komt een KNAU-trainer hier kandidaten scouten, voor een nieuw atletiekonderdeel, jumping to conclusions
Jan uit Berlijn schreef:
Ik denk dat je niet erg op de hoogte bent van restaurantjes bovenaan de ladder.
Spruitjes, gestampte erpel en zeer zeker plassen met jus zijn daar zeker aanwezig . En zelfs draadjesvlees!
Een gebbetje, heren, het was een gebbetje!

avatar van ZAP!
Patat en een berenhap.

ZAP! schreef:
(quote)
(quote)
Een gebbetje, heren, het was een gebbetje!


Zeg! Wil je niet meer zo gebben met onze geliefde primaire levensbehoefte?

Vandaag is Jan, samen met een vriendin, gaan wandelen én eten in Kreuzberg. Lunchen bij de de beste Dönertent (hype). Je moet er gemiddeld 30 minuten in een keurige rij staan (discipline*). Daarna krijg je een voortreffelijke Döner. Ja. Smaak en vermaak en nogmaals hype. Als het niet te kanen zou zijn, staan na talloze jaren de mensen niet in de rij, toch?

Vervolgens, door een aantal parken gewandeld, genoten van de herfst en de daarbij behorende vallende blaadjes. Minder genoten van het aanbod van wiet en sterker spul. Máár morgen zal het leuker zijn. Muziek .

Als afsluiter zijn we naar een (voormalig) openbaar toilet, met daarboven razende U-en S Bahns gegaan.
Waar nog rood gehakt op de grill wordt vermaakt tot een hamburger. Samen met frietjes (met kaassaus en jalapeno-pepers) en een Fritz-cola.

En nu een, aangepast aan het weer, een lekkere frisse Suave .

* de enige gelegenheid waarvoor ik in de rij ga staan.

avatar van nlkink
Een vegetarische lasagna gehad bij goede vrienden.

avatar van ZAP!
Jan uit Berlijn schreef:
Zeg! Wil je niet meer zo gebben met onze geliefde primaire levensbehoefte?
Het was tevens een wat primaire reactie op wat begon te rieken - dan liever spruitjes! - naar hautaine cuisine i.p.v. haute.

avatar van Mjuman
ZAP! schreef:
(quote)
Het was tevens een wat primaire reactie op wat begon te rieken - dan liever spruitjes! - naar hautaine cuisine i.p.v. haute.


Je leest slechter dan je schrijft - ik verwijs je graag naar mijn post van afgelopen woensdag 17:23.

Verder geen commentaar - ik rust mijn kaas!

ZAP! schreef:
(quote)
Het was tevens een wat primaire reactie op wat begon te rieken - dan liever spruitjes! - naar hautaine cuisine i.p.v. haute.


Zapperd!
Ergens begrijp ik je wel. Haute cuisine lijkt voor veel mensen, vooral degenen die het niet of amper eten het hautain. Maar die tijd ligt ver achter ons (imo). Misschien komt het in Frankrijk nog wel eens voor. De tijd, dat je een bordje voor de neus krijgt met handschoentjes aan is niet mee van deze tijd.

Ik voel me prettig in etablissementen waar ik me thuis voel. Bediening moet relaxed zijn. Down to earth, authentiek. Géén blabla. Het eten moet vers en met liefde gekookt zijn. En het liefst ook nog verantwoord. Al is dat lastig te controleren.

Ik wil/hoef geen politiek statement te maken, maar doe het toch . Vet-tax Suikerwaar, ongezond food belasten met evenveel accijns als alcohol en tabakswaar. En vervolgens verse groentjes en verantwoorde vis en vlees in accijns en btw fors verlagen. Of op 0 zetten.

Het zou een zegen zijn voor de smaakbeleving en de volksgezondheid. Het zou daarnaast de zorg kosten gigantisch verlagen.

In dat opzicht is de muziekbizz een krom iets. De nieuwste BTS is nét zo duur als de producties van de nog aanwezige groten der aarde. Of zelfs duurder.

avatar van GrafGantz
Jan uit Berlijn schreef:
en een Fritz-cola.


Oeh, wat hip. En tevens niet te zuipen

GrafGantz schreef:
(quote)


Oeh, wat hip. En tevens niet te zuipen


Achja, het loopt niet over van de koolzuur en suiker .

avatar van ZAP!
Mjuman schreef:
Je leest slechter dan je schrijft -
Die bal kaats ik terug wat betreft het lezen, want je begreep kennelijk niet uit mijn stukje dat het met een korreltje zout genomen mocht worden.
Mjuman schreef:
ik verwijs je graag naar mijn post van afgelopen woensdag 17:23.
Geen enkele eerdere post van jou hoeft wat van doen te hebben met deze interactie.
Mjuman schreef:
Verder geen commentaar - ik rust mijn kaas!
Die kaas is zeker aan wat rust toe, dunkt me.

Jan uit Berlijn schreef:
Ik voel me prettig in etablissementen waar ik me thuis voel. Bediening moet relaxed zijn. Down to earth, authentiek. Géén blabla. Het eten moet vers en met liefde gekookt zijn. En het liefst ook nog verantwoord. Al is dat lastig te controleren.
Ik ga als het even kan nooit uit eten, de laatste keer was alweer in 2019 (en dat heeft niets met corona maken), in een pannenkoekenrestaurant. Eind deze maand 'moet' ik weer. Zou wel es de eerste keer kunnen zijn dat ik in een dergelijk luxe restaurant ga eten. @ De Woage
Jan uit Berlijn schreef:
Ik wil/hoef geen politiek statement te maken, maar doe het toch . Vet-tax Suikerwaar, ongezond food belasten met evenveel accijns als alcohol en tabakswaar. En vervolgens verse groentjes en verantwoorde vis en vlees in accijns en btw fors verlagen. Of op 0 zetten.
Ik zie daar wel wat gaten in de uitwerking. Ga je bv. kilopakken suiker ook belasten? Want het zal eropuit draaien (net als bij alle andere verslavingen, want daar hebben we het feitelijk over) dat er handigheidjes worden bedacht. Sigaretten kan je bv. ook wel op de zwarte markt krijgen (moet ik inschatten, want ik geef er wel netjes kapitalen aan uit).
Jan uit Berlijn schreef:
Het zou een zegen zijn voor de smaakbeleving en de volksgezondheid. Het zou daarnaast de zorg kosten gigantisch verlagen.
Werkelijk? Ik denk dat daar meer kanten aan zitten, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik niet diep in de materie zit.
Jan uit Berlijn schreef:
In dat opzicht is de muziekbizz een krom iets. De nieuwste BTS is nét zo duur als de producties van de nog aanwezige groten der aarde. Of zelfs duurder.
Ik weet niet wat een BTS is, maar soms vrees ik dat de hele wereld een krom iets is... ach, het is al laat - en ik moet nog even!

ZAP! schreef:
(quote)
Die bal kaats ik wat betreft het lezen, want je begreep kennelijk niet uit mijn stukje dat het met een korreltje zout genomen mocht worden.
(quote)
Geen enkele eerdere post van jou hoeft wat van doen te hebben met deze interactie.
(quote)
Die kaas is zeker aan wat rust toe, dunkt me.

(quote)
Ik ga als het even kan nooit uit eten, de laatste keer was alweer in 2019 (en dat heeft niets met corona maken), in een pannenkoekenrestaurant. Eind deze maand 'moet' ik weer. Zou wel es de eerste keer kunnen zijn dat ik in een dergelijk luxe restaurant ga eten. @ De Woage
(quote)
Ik zie daar wel wat gaten in de uitwerking. Ga je bv. kilopakken suiker ook belasten? Want het zal eropuit draaien (net als bij alle andere verslavingen, want daar hebben we het feitelijk over) dat er handigheidjes worden bedacht. Sigaretten kan je bv. ook wel op de zwarte markt krijgen (moet ik inschatten, want ik geef er wel netjes kapitalen aan uit).
(quote)
Werkelijk? Ik denk dat daar meer kanten aan zitten, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik niet diep in de materie zit.
(quote)
Ik weet niet wat een BTS is, maar soms vrees ik dat de hele wereld een krom iets is... ach, het is al laat - en ik moet nog even!


Fak zeg, Überkwoten is lastig.
1. Je zou het wat meer moeten doen. Thuis eten is soms duurder. Krijgen we een verslag van die ervaring? In een etablissement dat tussen de 10 á 15 eurotjes per gang vraagt mag je best wel hoge eisen stellen. Vanaf 5 gangen dan. Bij 3 of 4 gangen ligt de lat (ladder) qua prijs hoger (lunch). Kies altijd voor een vaststaand menu. Mais soit, goéd, lekker en verantwoord eten is iets, dat Heute een groot goed is. Wat mij betreft iets, dat voor iedereen toegankelijk moet zijn.
2. Je hebt helemaal gelijk. De zwarte markt buiten beschouwing gelaten dan. Maar wat mij betreft mogen alle ongezonde produkten zwaarder belast worden. Dus ook een kilotje suiker.
3. Nou....die zorgkosten zijn de afgelopen 20 jaar vertienvoudigd, Ik heb een poosje geleden een kosten-baten-analyse gedaan. Van mijn ouders dan. Nét voor de eeuwwisseling betaalden mijn ouders iets van € 17,50 p/mnd pp (netto) aan zorgkosten. Zonder eigen risico en bijdrage. En nu? M'n ma betaald nu het tienvoudige. Zonder pa. Dus 20x. Leve het neo-liberalsime . Ik begrijp best wel dat de populatie vergrijsd. Maar de kosten-batenvergelijking kronkelt alleen maar in het voordeel van de rijksten. De groot aandeelhouders van deze 'industrie'.
4. Tuurlijk is het al laat . Maar luister eens naar de bijdrage van BTS op de laatste Coldplay.....weet je wel, de band die ooit muziekgeschiedenis schreef met nummertjes als: Clocks . the scientist etc.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:30 uur

geplaatst: vandaag om 14:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.