Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2021, 02:54 uur
Tuurlijk, dat moet je nu onderhand wel weten. Ik mis waarschijnlijk iets, maar sprak ik me uit tegen muziek, een prettige sfeer of een terieur (in- dan wel ex-)? Volgens mij niet...
Enfin, wat was uw gefundenes fressen heute, m'n beste?
Toch geen spam?
Toch geen spam?
1
geplaatst: 31 oktober 2021, 09:48 uur
-SprayIt- schreef:
Wanneer gaan jullie samen uit eten mannen?
Ben net geweest, dus over een jaar of 10? Wanneer gaan jullie samen uit eten mannen?

0
geplaatst: 31 oktober 2021, 10:43 uur
-SprayIt- schreef:
Eerlijk gezegd heb ik zo'n blauwgrijs vermoeden dat de topic-starter (indirect) ook een contactuele intentie had.
2
geplaatst: 31 oktober 2021, 12:09 uur
Nou, binnenkort word ik bedrijfsleider van een restaurant, dus ik
zal alvast de bitter lemon koud zetten
zal alvast de bitter lemon koud zetten
3
geplaatst: 31 oktober 2021, 18:05 uur
Zalm, aardappel, worteltjes. Hausgemacht sausje van dille, mosterd, room en witte wijn.
4
geplaatst: 31 oktober 2021, 18:08 uur
Met enige regelmaat, als de dagen korter worden en het buiten regent, doen wij hier een pompoen-curry-linzensoep met naanbrood. De soep verder met gember, knoflook, ui, pompoenpitten, kokos en citroenolie.
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 31 oktober 2021, 22:35 uur
ZAP! schreef:
Toch geen spam?
(quote)
Tuurlijk, dat moet je nu onderhand wel weten. Ik mis waarschijnlijk iets, maar sprak ik me uit tegen muziek, een prettige sfeer of een terieur (in- dan wel ex-)? Volgens mij niet...Enfin, wat was uw gefundenes fressen heute, m'n beste?
Toch geen spam?
Laat opgestaan, de wekker was ook nog eens de wintertijd vergeten

Brunch met een eitje Benedict. Verse jus en nog meer gezonde dingetjes.
Om al dat gezonde te compenseren en de honger niet groot was, in de vroege avond genoegen genomen met een Döner. Met een Duits (biologisch) lemondrankje.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 31 oktober 2021, 22:47 uur
Mjuman schreef:
ZAP! is altijd welkom.
Eerlijk gezegd heb ik zo'n blauwgrijs vermoeden dat de topic-starter (indirect) ook een contactuele intentie had.
(quote)
ZAP! is altijd welkom.

Nee hoor. Alhoewel ik nooit vies ben van een lekker etentje met een goed gesprek.
Morgenavond eet ik in Frankfurt. Dus als iemand in de buurt is?

3
geplaatst: 1 november 2021, 07:23 uur
Gisteravond patat met een heerlijk broodje hamburger bij een lokale frietzaak. Big John heet deze burger. Een eigengemaakte sappige dikke burger, met champignons, bacon, gebakken eitje en gebakken ui. Zeer prima.
Uiteraard heb ik er wel een tomaatjes bij gegeten.
Uiteraard heb ik er wel een tomaatjes bij gegeten.
4
geplaatst: 1 november 2021, 08:21 uur
Gisteren: slowcooker versie van "chicken parmesan". Na 5 uur pruttelen heb je dan dus pulled chicken in plaats van kipfilet. Wel op een bedje van pasta zoals het heurt.
3
geplaatst: 1 november 2021, 20:32 uur
Ik had nog voldoende kippensoep over van afgelopen donderdag.
Dus dat wederom gegeten, met stokbrood.
Dus dat wederom gegeten, met stokbrood.
2
geplaatst: 2 november 2021, 10:19 uur
Vandaag andijvie stamppot met stoofvlees. Sucadelapjes van een Iers rund op Rogyros wijze.
3
geplaatst: 2 november 2021, 11:09 uur
Donburi met aubergine (en rijst natuurlijk). Een beetje Japanse aardappelsalade en een paar veggie gyoza's on the side.
2
geplaatst: 2 november 2021, 16:13 uur
Zo'n Valess vegetarische kaasschnitzel ( 2 / pp) aardappelpuree en sperzieboontjes.
Chocomousse toe.
Chocomousse toe.
6
Onweerwolf
geplaatst: 2 november 2021, 16:53 uur
Straks broodje hamburger op de bank bij eindelijk weer eens een nieuwe aflevering in de enige Nederlandse serie die ik nog volg op TV; de Persco. 

0
geplaatst: 2 november 2021, 17:49 uur
Mjuman schreef:
Een virtueel-contacuele intentie is er altijd bij een topic-starter op het net. Maar meer ook niet, in mijn geval (ik voel mij aangesproken als enige echte topic-starter van 'Wat eten we vandaag?').Eerlijk gezegd heb ik zo'n blauwgrijs vermoeden dat de topic-starter (indirect) ook een contactuele intentie had.
3
geplaatst: 2 november 2021, 19:11 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Een virtueel-contacuele intentie is er altijd bij een topic-starter op het net. Maar meer ook niet, in mijn geval (ik voel mij aangesproken als enige echte topic-starter van 'Wat eten we vandaag?'). Het usp van MuMe was van oudsher - initieel was het een zgn 'vortal' - dat muziekliefhebbers onderling over muziek konden praten en elkaar (tevens) informeren, zeg maar de sociale haal-en brengfunctie. Dat dijdde steeds meer uit - in allerlei richtingen (waarvan er incidenteel een enkele, zoals het zgn. voetbal-topic werd gesnoeid). Soms leidde virtueel contact tot real-life contact (zie ook het topic over MuMe-meetings, met de foto's erbij) en ook nog tot relaties hier en daar. Voor mij gaat het minder om de contactualiteit dan om de haal- en brengfunctie en daar moet voor mij een zekere balans in zitten.
As it stands kan ik hier (relatief) weinig halen, Bill Bluffer verhalen en luie-mensen-voedsel zijn NMD.
Vanavond doen we hier: heilbot met Hollandse garnalen en kervelsaus, Roseval-krieltjes, groene asperges gewokt met erenghi (a.k.a. kingboleet) en rode ui
4
geplaatst: 2 november 2021, 20:55 uur
Gemarineerde biefstukreepjes met sugar snaps en witte rijst.
2
Onweerwolf
geplaatst: 2 november 2021, 21:30 uur
Onweerwolf schreef:
Straks broodje hamburger op de bank bij eindelijk weer eens een nieuwe aflevering in de enige Nederlandse serie die ik nog volg op TV; de Persco.
Gewoon keihard de hamburgers vergeten te halen dus het werd bloemkool, dappeltjes en een schnitzeltje.
3
geplaatst: 2 november 2021, 21:46 uur
Truffel-gnocchi / roomkaas & kookroom / kastanjechampignons / snippers parmezaan
2
geplaatst: 3 november 2021, 11:19 uur
Rogyros schreef:
Vandaag andijvie stamppot met stoofvlees. Sucadelapjes van een Iers rund op Rogyros wijze.
Gisteren werd het wegens tijdgebrek toch maar spaghetti.
Vandaag nieuwe poging voor stoofvlees a la Rogyros. Met dus andijvie stamppot.
* denotes required fields.