Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 26 oktober 2021, 22:45 uur
nlkink schreef:
Bami met kipstukjes van de vegetarische slager, atjar, pindasaus en kroepoek. Strikt genomen ben ik er vandaag niet in geslaagd om 100% vegetarisch te eten vanwege die kroepoek...
Bami met kipstukjes van de vegetarische slager, atjar, pindasaus en kroepoek. Strikt genomen ben ik er vandaag niet in geslaagd om 100% vegetarisch te eten vanwege die kroepoek...
Dan had je net zo goed echte kip kunnen eten.

6
Jan uit Berlijn
geplaatst: 27 oktober 2021, 21:38 uur
Vanavond was een enorm bord Risotto (al dente) aan de beurt om in mijn grote mond te verdwijnen.
Wat is dit toch een wereldgerecht. Ongeacht de begeleidende onderdelen. Vanavond een aantal lekkere paddenstoeltjes én truffel. En uiteraard een paar lekkere geschaafde stukjes Parmezaan.
Een overheerlijke milde Suave maakte het àf
.
Lastig om zoiets nou aards of werelds te noemen.
Wat is dit toch een wereldgerecht. Ongeacht de begeleidende onderdelen. Vanavond een aantal lekkere paddenstoeltjes én truffel. En uiteraard een paar lekkere geschaafde stukjes Parmezaan.
Een overheerlijke milde Suave maakte het àf
.Lastig om zoiets nou aards of werelds te noemen.
5
geplaatst: 28 oktober 2021, 15:04 uur
Spaghetti met heel veel groenten in een sausje met gorgonzola.
5
geplaatst: 28 oktober 2021, 15:21 uur
Zojuist speciaal voor jullie even nagevraagd, en het wordt pasta met room en tonijn.
4
geplaatst: 28 oktober 2021, 15:30 uur
Gevulde flespompoen, gevulde gele paprika en gevulde courgette.
2
geplaatst: 28 oktober 2021, 16:47 uur
Aardappels, sla (nu bijna echt het laatste uit de tuin!), schnitzel.
4
geplaatst: 28 oktober 2021, 22:08 uur
Dit, simpel en lekker....met toevoeging van flink wat druppels Tabasco Scorpion sauce
.
https://i.ibb.co/Lv76ZPn/Screenshot-20211028-220057-Duck-Duck-Go.jpg
.https://i.ibb.co/Lv76ZPn/Screenshot-20211028-220057-Duck-Duck-Go.jpg
3
geplaatst: 30 oktober 2021, 01:00 uur
Vanmiddag had ik als lunch een broodje döner, inmiddels een beetje een traditie. Heerlijk!!
Als diner heb ik champignons en paprika met knoflook en een uitje gewokt. Beetje teriyaki saus erbij, rood pepertje en wat woknoodles. Klaar.
Als diner heb ik champignons en paprika met knoflook en een uitje gewokt. Beetje teriyaki saus erbij, rood pepertje en wat woknoodles. Klaar.
3
geplaatst: 30 oktober 2021, 09:22 uur
Gisteren kwark en toetjes , vanwege een flinke keelontsteking moeite met slikken 

1
geplaatst: 30 oktober 2021, 09:50 uur
Dank, ik heb het stevig te pakken.
Het is wel raak , van mijn 14 collega's waren er gisteren nog maar 5 over ( ik ben een paar uurtje de broodnodige zaken op mijn werk gaan doen).
4
geplaatst: 30 oktober 2021, 15:37 uur
Ja, er waart iets heftigs rond.
Ik zou naar mijn moeder gaan en daar lekker eten, maar de man van mijn moeder gaat het niet goed mee dus ik moest iets anders verzinnen en heb besloten dat ik lekker Indiaas ga bestellen. Veel paneer, jackfruit en linzen in goddelijke sausjes met rijst en naan en zo.
Ik zou naar mijn moeder gaan en daar lekker eten, maar de man van mijn moeder gaat het niet goed mee dus ik moest iets anders verzinnen en heb besloten dat ik lekker Indiaas ga bestellen. Veel paneer, jackfruit en linzen in goddelijke sausjes met rijst en naan en zo.
5
geplaatst: 30 oktober 2021, 16:05 uur
Wederom vega hier vandaag. Gisteren was het vleesloze pasta-pesto met olijfolie en hete pepertjes, vandaag wordt het tomatenschnitzel met rösti en sperziebonen.
4
geplaatst: 30 oktober 2021, 16:08 uur
Elke dag vega hier! Dit keer Turks brood met een geroosterde bietendip met yoghurt, knoflook en walnoot.
Verder een salade van rode lof en waterkers met kaki en geitenkaas, een dressing van witte balsamico.
Dan geroosterde bloemkool steak op een tahini yoghurt, geserveerd met zhoug, dukkah en
granaatappel en ook geroosterde pompoen. Als toetje een kruidig Perzisch amandel cakeje met crème fraîche. Jum!
Verder een salade van rode lof en waterkers met kaki en geitenkaas, een dressing van witte balsamico.
Dan geroosterde bloemkool steak op een tahini yoghurt, geserveerd met zhoug, dukkah en
granaatappel en ook geroosterde pompoen. Als toetje een kruidig Perzisch amandel cakeje met crème fraîche. Jum!
2
geplaatst: 30 oktober 2021, 16:15 uur
Wederom geen vega hier. Vandaag kippensoep (voornamelijk zelf gemaakt, beetje hulp van Maggi), volgestopt met groenten. Met stokbrood.
1
geplaatst: 30 oktober 2021, 16:29 uur
-SprayIt- schreef:
Elke dag vega hier! Dit keer Turks brood met een geroosterde bietendip met yoghurt, knoflook en walnoot.
O man dit klinkt als de hemel.
0
geplaatst: 30 oktober 2021, 16:34 uur
2
geplaatst: 30 oktober 2021, 16:49 uur
Runderrookworst en spinazie a la creme. Het vriesvak mot leeg.
5
geplaatst: 30 oktober 2021, 23:47 uur
Vandaag dan uit eten geweest, en voor het eerst ooit in een luxe restaurant. Vier gangen, keuze van de chef (familie).
Na wat amuses:
1. een tonijn tartaartje - rauw / koud waar ik op warm had gerekend (weet ook niet waarom). Lekker, maar de saus erbij was erg zout.
2. iets van kalfslever, zag er ook weer als een kunstwerkje uit, smaakte heerlijk.
3. galloway sukade met rode kool puree en eekhoorntjesbrood en zo - kunstig, en erg lekker en mals. Grappig toeval is dat mijn vader ook ooit (belted) galloways heeft gehouden, hij was helemaal in z'n nopjes.
4. toetje ananas (?) ijs met limoenroom en nog wat dingen - ik ben niet van de toetjes, maar als het dan moet, is dit een hele goeie.
Geen koffie of zo na, wel wat kunstig snoepgoed.
Uiteindelijk is het het gezelschap dat de doorslag geeft, en dat zat wel goed (ook familie), maar ook de culi ervaring is dus goed tot zeer goed bevallen.
Na wat amuses:
1. een tonijn tartaartje - rauw / koud waar ik op warm had gerekend (weet ook niet waarom). Lekker, maar de saus erbij was erg zout.
2. iets van kalfslever, zag er ook weer als een kunstwerkje uit, smaakte heerlijk.
3. galloway sukade met rode kool puree en eekhoorntjesbrood en zo - kunstig, en erg lekker en mals. Grappig toeval is dat mijn vader ook ooit (belted) galloways heeft gehouden, hij was helemaal in z'n nopjes.
4. toetje ananas (?) ijs met limoenroom en nog wat dingen - ik ben niet van de toetjes, maar als het dan moet, is dit een hele goeie.
Uiteindelijk is het het gezelschap dat de doorslag geeft, en dat zat wel goed (ook familie), maar ook de culi ervaring is dus goed tot zeer goed bevallen.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 31 oktober 2021, 00:16 uur
ZAP! schreef:
Vandaag dan uit eten geweest, en voor het eerst ooit in een luxe restaurant. Vier gangen, keuze van de chef (familie).
Na wat amuses:
Uiteindelijk is het het gezelschap dat de doorslag geeft, en dat zat wel goed, maar ook de culi ervaring is dus goed tot zeer goed bevallen.
Na wat amuses:
Uiteindelijk is het het gezelschap dat de doorslag geeft, en dat zat wel goed, maar ook de culi ervaring is dus goed tot zeer goed bevallen.
Leuk om te lezen
.Het gezelschap is vaak de verbindende factor!
Als je een restaurant wilt herkennen is het menu van de chef toch altijd belangrijk. Proeven wat ie kan.
1. Als een tonijn-tartaar bij mij warm ter tafel verschijnt, gaat ie linea recta terug naar de keuken.
2. Fijn om te lezen. Ik eet alleen orgaanvlees in een restaurant, waar de kok zijn vak verstaat. Anders.......
3. Sukade? Mits goed bereid zoooooo lekker. Wel leuk om te lezen, dat het lokaal (eigen) is. Koken met regionale produkten is een zegen. Vaak.
4. Ananas mijd ik zoveel als mogelijk. Limoen en room zijn bij mij altijd welkom
. Als ik mijn keuze op 'zoet' laat vallen, moet er minimaal iets zuurs bij zijn. Zoniet? Kies ik altijd voor kaas. Wat heb je erbij gedronken ZAP! ?
0
geplaatst: 31 oktober 2021, 00:32 uur
Dank. Ja, het moet ook wel ver komen, wil ik uit eten gaan met mensen die ik niet zie zitten.
Jan uit Berlijn schreef:
Als je een restaurant wilt herkennen is het menu van de chef toch altijd belangrijk. Proeven wat ie kan.
Dit is voor mij een first. Hij heeft zijn sporen al flink verdiend, o.a. bij De Groene Lantaarn die 2 of 3 sterren hadden / hebben. Hij is wel een enthousiasteling hoor, voor zover ik dat kan inschatten.Als je een restaurant wilt herkennen is het menu van de chef toch altijd belangrijk. Proeven wat ie kan.
Jan uit Berlijn schreef:
1. Als een tonijn-tartaar bij mij warm ter tafel verschijnt, gaat ie linea recta terug naar de keuken.
Ik had niet goed meegekregen dat het een tonijn tartaartje betrof - want dan was er ook vanuit gegaan dat het koud was.1. Als een tonijn-tartaar bij mij warm ter tafel verschijnt, gaat ie linea recta terug naar de keuken.
Jan uit Berlijn schreef:
2. Fijn om te lezen. Ik eet alleen orgaanvlees in een restaurant, waar de kok zijn vak verstaat. Anders.......
Niertjes en levertjes bakken we thuis ook wel, van kip, konijn of haas. Is volgens mij niet zo moeilijk - wij doen in elk geval niet moeilijk, gewoon goed doorbakken met wat zout en peper.2. Fijn om te lezen. Ik eet alleen orgaanvlees in een restaurant, waar de kok zijn vak verstaat. Anders.......
Jan uit Berlijn schreef:
3. Sukade? Mits goed bereid zoooooo lekker. Wel leuk om te lezen, dat het lokaal (eigen) is. Koken met regionale produkten is een zegen. Vaak.
Zo mals had ik het nog niet eerder gegeten, de chef was bereid zijn geheim te delen, maar dat komt later misschien nog es.3. Sukade? Mits goed bereid zoooooo lekker. Wel leuk om te lezen, dat het lokaal (eigen) is. Koken met regionale produkten is een zegen. Vaak.
Jan uit Berlijn schreef:
4. Ananas mijd ik zoveel als mogelijk. Limoen en room zijn bij mij altijd welkom
. Als ik mijn keuze op 'zoet' laat vallen, moet er minimaal iets zuurs bij zijn. Zoniet? Kies ik altijd voor kaas.
Ananas heeft ook wel wat zuurs, toch? De limoen sowieso. Maar goed, het was de keuze van de chef, en ik vond 'm erg lekker.4. Ananas mijd ik zoveel als mogelijk. Limoen en room zijn bij mij altijd welkom
. Als ik mijn keuze op 'zoet' laat vallen, moet er minimaal iets zuurs bij zijn. Zoniet? Kies ik altijd voor kaas. Jan uit Berlijn schreef:
Wat heb je erbij gedronken ZAP! ?
Heel saai bitter lemon, want ik zou rijden... anders geen idee. Mijn tante kreeg gekoelde Zuid-Afrikaanse rode wijn erbij, wat ik wel bijzonder vond (zij ook, geloof ik, maar heb niet begrepen of dat nou zo goed bevallen is).Wat heb je erbij gedronken ZAP! ?
0
geplaatst: 31 oktober 2021, 00:59 uur
En ik wil er nog aan toevoegen dat de bediening ook niet verkeerd was; maar liefst vier vriendelijke, verschillende dames, waarvan een aantal in zinnenprikkelend dansende knie-rokken - nothing distasteful, just the right tone.
De algehele ambiance aankleding van het etablissement was me dan misschien net iets te makkelijk, m.u.v. van een aantal leuke muurtekeningen, maar swa.
Nu weer over tot de orde van de nacht...
De algehele ambiance aankleding van het etablissement was me dan misschien net iets te makkelijk, m.u.v. van een aantal leuke muurtekeningen, maar swa.
Nu weer over tot de orde van de nacht...
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 31 oktober 2021, 01:33 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Dank. Ja, het moet ook wel ver komen, wil ik uit eten gaan met mensen die ik niet zie zitten.(quote)
Dit is voor mij een first. Hij heeft zijn sporen al flink verdiend, o.a. bij De Groene Lantaarn die 2 of 3 sterren hadden / hebben. Hij is wel een enthousiasteling hoor, voor zover ik dat kan inschatten.(quote)
Ik had niet goed meegekregen dat het een tonijn tartaartje betrof - want dan was er ook vanuit gegaan dat het koud was.(quote)
Niertjes en levertjes bakken we thuis ook wel, van kip, konijn of haas. Is volgens mij niet zo moeilijk - wij doen in elk geval niet moeilijk, gewoon goed doorbakken met wat zout en peper.(quote)
Zo mals had ik het nog niet eerder gegeten, de chef was bereid zijn geheim te delen, maar dat komt later misschien nog es.(quote)
Ananas heeft ook wel wat zuurs, toch? De limoen sowieso. Maar goed, het was de keuze van de chef, en ik vond 'm erg lekker.(quote)
Heel saai bitter lemon, want ik zou rijden... anders geen idee. Mijn tante kreeg gekoelde Zuid-Afrikaanse rode wijn erbij, wat ik wel bijzonder vond (zij ook, geloof ik, maar heb niet begrepen of dat nou zo goed bevallen is). Jeej, om het enigszins leesbaar te houden?
1. Ik reis, indien het gezelschap aangenaam is, zelfs per pleen.
2. Ik waag me er niet aan.Tis net als met Corona. Ik laat mijn oren hangen naar de wetenschap..
3. Doen!
4. Voor mij zelden. Voor mij is een volrijpe ananas gewoon mierzoet. In tegenstelling tot de limoen.
5. Toevallig vanmiddag nog aangenaam van een lunch mogen genieten. En als wijn me dan te vroeg is? Dan idd bitter lemon. Of Ginger Ale.
Ik heb me wel eens laten verrassen door een licht gekoeld rood wijntje. Het kan. Vraag me niet waarom. Ik ben een liefhebber, geen kenner
.Ik heet tenslotte Jan en geen Hamersma. Ik haak helemaal af als mensen beginnen te praten over lichte tonen van bramen, zoethout, kersen etc. * Bediening en omgeving is wél van toegevoegde waarde heur.
Het moet je een fijn gevoel geven. Donker hout breekt wat mij betreft alles af. Ook als het eten prima is. De bediening mag van mij 'down to earth' zijn. Geen overbodige blabla. 4 man/vrouw aan tafel is soms ietsje teveel. Mits ze elkaar moeiteloos aanvullen.
Het laatste, meest sublieme, etentje dat ik heb genoten, was in een door Michelin aanbevolen restaurant, waar de bediening je perfect begeleidde in een keurig hemd met daaronder een joggingbroek en sneakers. De muzikale begeleiding bestond uit beats van het betere soort. Luid tijdens het urineren.

2
geplaatst: 31 oktober 2021, 02:04 uur
Kippenlevertjes (incl. bloed, zo kopen en goed doorbakken we dat) met wat zout, zwarte peper en uien en serveren met fluffy gekookte rijst is niet te versmaden. De enige wetenschap hier is proberen en proeven...
Ananas is idd erg zoet, maar juist de laatste dagen heb ik weer flink wat sap ervan genuttigd, en de zuurgraad is (lees: oprispingen zijn) niet te missen.
Donker hout, mits klassiek-authentiek-technisch-in-orde, doet bij mij weinig verkeerd, vs. zgn. modern-strak-klassiek-met-veel-zwart-grijs-wit (of zoiets) heb ik niets mee. Maar als de rest in orde is...
I'm all for jogging pants + sneakers, maar heb ze deze / vorige avond bewust thuisgelaten. Ode aan m'n mam.
Muziek heb ik gek genoeg totaal niet gehoord... ik geloof niet dat er iets gedraaid werd.
Ananas is idd erg zoet, maar juist de laatste dagen heb ik weer flink wat sap ervan genuttigd, en de zuurgraad is (lees: oprispingen zijn) niet te missen.
Donker hout, mits klassiek-authentiek-technisch-in-orde, doet bij mij weinig verkeerd, vs. zgn. modern-strak-klassiek-met-veel-zwart-grijs-wit (of zoiets) heb ik niets mee. Maar als de rest in orde is...
I'm all for jogging pants + sneakers, maar heb ze deze / vorige avond bewust thuisgelaten. Ode aan m'n mam.

Muziek heb ik gek genoeg totaal niet gehoord... ik geloof niet dat er iets gedraaid werd.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 31 oktober 2021, 02:40 uur
ZAP! schreef:
Kippenlevertjes (incl. bloed, zo kopen en goed doorbakken we dat) met wat zout, zwarte peper en uien en serveren met fluffy gekookte rijst is niet te versmaden. De enige wetenschap hier is proberen en proeven...

Mag ik 2 kritische puntjes plaatsen? Ja. ik mag

In een aangenaam etablissement mag/moet de sfeer prettig zijn.
Muzieq.c.q. zaq kan een verhogende waarde hebben op de totale belevingswaarde.
Het mag niet, maar ik doe het toch

Als iemand behoefte heeft aan in/exterieur op een behoorlijk nivo? Benader dan degene waarop ik reaguur

Spam/spam/spam

* denotes required fields.