Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2021, 09:52 uur
0
geplaatst: 7 november 2021, 09:59 uur
Haha ok, maar dan klinkt het mij toch niet zo spannend in de oren als jij doet voorkomen.

1
geplaatst: 7 november 2021, 10:37 uur
madmadder schreef:
Haha ok, maar dan klinkt het mij toch niet zo spannend in de oren als jij doet voorkomen.
(quote)
Dan ken je de zenuwen van m'n vrouw nog niet!
0
geplaatst: 7 november 2021, 10:46 uur
Haha, oja dat ken ik wel met het uitproberen van nieuwe dingen.
Maar het zal vast gaan smaken!
1
geplaatst: 7 november 2021, 13:07 uur
madmadder schreef:
Maar het zal vast gaan smaken!
(quote)
Maar het zal vast gaan smaken! Alles met ricotta vind ik al prima. Al is het door de gekookte aardappels

0
geplaatst: 7 november 2021, 14:36 uur
Lasagna zelf maken - zonder zelf de pastavellen te draaien - is ongeveer net zo moeilijk als een fietsband oppompen (ook een sportfiets met ander ventiel - nippel nodig): bechamelsaus maken (bloem, peterselie, nootmuskaat etc), gehaktsaus maken (tomaat, kruiden, gakt), een schaal en een vaste hand, evt gerapste kaas.
Tenzij je natuurlijk nog nooit de band van een sportfiets hebt opgepompt.

0
geplaatst: 7 november 2021, 14:51 uur
Mjuman schreef:
Lasagna zelf maken - zonder zelf de pastavellen te draaien - is ongeveer net zo moeilijk als een fietsband oppompen
Lasagna zelf maken - zonder zelf de pastavellen te draaien - is ongeveer net zo moeilijk als een fietsband oppompen
M'n vrouw fietst niet eens, laat staan dat ze een band oppompt

0
geplaatst: 7 november 2021, 15:09 uur
Work to be done, zou ik zeggen: de - van oorsprong Peruaanse - vrouw van een van mijn vrienden heeft als onderdeel van de inburgeringscursus ook leren fietsen. En een goede kennis uit Australië heeft ooit bij een drinkavond in een biercafé - door alcoholische incapabiliteit van de eigenaar ervan - on the fly diens fiets leren gebruiken; ging goed zo lang er niet geremd hoefde te worden.

Heb ooit bij de Appie - toen ik, hardop denkend, me had laten ontvallen "Béchamelsaus, van Granditalia, welke &^* koopt dat nou" - aan een yupster ("oja, lekker praten, jij") verteld hoe je dat zelf kon maken, net als pesto - vroeg ze me of ik niet nog ff door kon gaan

5
geplaatst: 7 november 2021, 16:52 uur
Rijst , gewokte sperzieboontjes en spekstukjes in een sojamarinade.
5
geplaatst: 7 november 2021, 22:23 uur
Ik was een beetje nostalgisch: als kind mocht ik op mijn verjaardag kiezen wat we die avond aten. Mijn keuze was altijd: zuurkool. Dat was een tractatie. Het geheim van een goede zuurkoolstamppot is de aardappelpuree. Mijn moeder kon goed koken - ik heb op dat gebied veel van haar geleerd. Vanmiddag heb ik dus zuurkool klaargemaakt, en het smaakte bijna zoals vroeger. Daarna heb ik een halve fles mineraalwater gedronken, zo'n dorst had ik. Het toetje heb ik maar bewaard voor morgen.
4
geplaatst: 8 november 2021, 08:55 uur
Gisteren een spaghetti met een lichte kaasroomsaus gehad. Was prima
Dit was het eergisteren:
Dit was het eergisteren:
Rogyros schreef:
maaltijdje gescoord bij de plaatselijke Chinees.
Dat is altijd meer dan je op kunt. Om die reden staat vandaag opbakchinees op het menu.maaltijdje gescoord bij de plaatselijke Chinees.
4
geplaatst: 8 november 2021, 19:34 uur
Toen ik thuiskwam van werk nog een beetje misosoep gegeten, nu andijviestamppot met kruidenkaas en geraspte kaas en gekruide worstjes.
4
geplaatst: 9 november 2021, 13:58 uur
Gisteren pasta carbonara
Vandaag bami, saté en roerbak groenten met paddenstoelen.
Vandaag bami, saté en roerbak groenten met paddenstoelen.
4
geplaatst: 9 november 2021, 14:16 uur
Na 2x lasagne als avondeten en vandaag ook nog het laatste beetje voor de lunch is het vanavond "nacho night".
6
geplaatst: 9 november 2021, 19:13 uur
- rijst met gesmoorde kombu
- daikonschil kinpira
- kroketje met prei en erwtjes
- misosoep met geraspte wortel en shiitake
- takuan (ingemaakte daikon)
- spinazie gomaae (sesamdressing)
- roerbak van pompoen en gehakt met een ziek lekker sausje (sojasaus, sake, oestersaus, miso, suiker)
https://i.imgur.com/D9mRN3A.jpg
- daikonschil kinpira
- kroketje met prei en erwtjes
- misosoep met geraspte wortel en shiitake
- takuan (ingemaakte daikon)
- spinazie gomaae (sesamdressing)
- roerbak van pompoen en gehakt met een ziek lekker sausje (sojasaus, sake, oestersaus, miso, suiker)
https://i.imgur.com/D9mRN3A.jpg
5
geplaatst: 9 november 2021, 21:29 uur
De familie dacht er goed aan te doen om bij de IKEA ook het avondeten weg te halen. Dus: gehaktballetjes in jus, rösti, broccolikoekjes en een kwak cranberry jam. Met een Närke Kaggen Stormaksporter had ik het geheel nog weg kunnen spoelen, maar die ontbrak helaas.
5
geplaatst: 9 november 2021, 21:41 uur
Weinig tijd om in de keuken te staan vandaag, dus een snelle maaltijd: tagliatelle met kip, rode pesto, rucola en geroosterde pijnboompitjes.
3
geplaatst: 10 november 2021, 12:00 uur
Middagsnack: lekkerbekje-met-kruiden van de markt.
Avondeten: aardappels, rode kool met appelmoes en een speklap. Toetje: Bessola (aka krentjebrij aka watergruwel
- in de aanbieding ook nog, wat een verwennerij).
Avondeten: aardappels, rode kool met appelmoes en een speklap. Toetje: Bessola (aka krentjebrij aka watergruwel
3
geplaatst: 10 november 2021, 12:27 uur
Nog een beetje andijviestamppot met worstjes. Als lunch restjes van gisteravond.
4
geplaatst: 10 november 2021, 16:17 uur
Vanavond gebakken aardappeltjes, bloemkool, kippendij shoarma.
2
geplaatst: 10 november 2021, 17:59 uur
ZAP! schreef:
- in de aanbieding ook nog, wat een verwennerij). Conclusie: middagsnack is veruit het lekkerst!!

* denotes required fields.