MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Quiche. Staat nu in de oven. Ben ik de enige bij wie het korstdeeg altijd scheurt, zodat de vulling gaat lekken?

Nou ja, nu gaat het stollen, maar voortaan eten we quiche als mijn vrouw kookt.

Vulling van gehakt, knoflook, ui, sperzieboontjes, puntpaprika, erwtjes, tijm/oregano, kaas.

Tony schreef:
Pittige Mexicaanse bonensoep. Geloof dat ik alleen slaap vannacht....

Je vrouw eet niet mee?

Fathead schreef:
...Ben ik de enige bij wie het korstdeeg altijd scheurt, zodat de vulling gaat lekken? ...
Alweer lang geleden dat ik het gemaakt heb, maar nooit scheuren gehad. Gebruikte wel simpelweg kant en klaar bladerdeeg.

Vandaag zuurkool en morgen ook.

ZAP! schreef:
(quote)
Alweer lang geleden dat ik het gemaakt heb, maar nooit scheuren gehad. Gebruikte wel simpelweg kant en klaar bladerdeeg.

Vandaag zuurkool en morgen ook.

Bladerdeeg wordt altijd zo zompig aan de onderkant, zelfs na blind bakken. Korstdeeg scheurt alleen wel sneller, maar ja, straks schuiven we het gewoon naar binnen.

Zuurkool eet ik echt nooit, trouwens. Vond ik om te gruwen als kind. Ik zal het binnenkort weer eens proberen.

Wortelstampot met vlees en jus.

Fathead schreef:
Zuurkool eet ik echt nooit, trouwens. Vond ik om te gruwen als kind. Ik zal het binnenkort weer eens proberen.
Ik lust het best, maar het is vooral op verzoek van m'n pa, want die smult ervan - als het maar niet te zuur is (daarvoor kook ik de zuurkool apart en giet het eerst af voordat ik ga stampen)! Ik wil het nog es proberen op zo'n hotdog zoals ik inmiddels zo vaak in films heb gezien.

Bij de quiche deed ik wat paneermeel op de bodem, en zorgen dat de vulling niet te nat is, natuurlijk.

Vanavond hadden we lasagne. Prima.

Spinazie, gehaktbal, aardappelen met jus. Gemaakt door oma.

Boer K
madmadder schreef:
Spinazie, gehaktbal, aardappelen met jus. Gemaakt door oma.

Geniet er van! Ik had op mijn 32e geen oma's meer.

Sajoer boontjes, pandan rijst en buikspek.

Boer K schreef:
(quote)

Geniet er van! Ik had op mijn 32e geen oma's meer.

We hadden er zelfs soldaatjes bij en ik heb drie gehaktballen meegekregen naar huis voor op brood.

Boer K
madmadder schreef:
(quote)

We hadden er zelfs soldaatjes bij en ik heb drie gehaktballen meegekregen naar huis voor op brood.

VLG! (Very Lovable Grandmother)

Kim chi burger.

Maar de aankoop van deze fles was eigenlijk veel memorabeler. Bestaat er al een ‘wat heb je vandaag gedronken?’-topic eigenlijk?

jordidj1 schreef:
Maar de aankoop van deze fles was eigenlijk veel memorabeler. Bestaat er al een ‘wat heb je vandaag gedronken?’-topic eigenlijk?

Dat is ook een goeie. Ik heb na de overwinning van Oranje een glaasje whisky uit Wales genuttigd (twee glaasjes eigenlijk): Penderyn single malt. Prima!!

jordidj1 schreef:
...Bestaat er al een ‘wat heb je vandaag gedronken?’-topic eigenlijk?
Volgens mij niet.

Pizza's, zelf verder beleggen met lekkers.

Chinees

Sperzieboontjes met tortilla van restjes groente.

Jan uit Berlijn
Patatas Bravas met rosé bief. Salade met lekker veel olijfolie en Spaanse kaasjes.
Zoveel olijfolie dat mijn hemd naar de eeuwige katoenvelden is verwezen .

Aardappels, doppers en wortels, halve schnitzel.

Jan uit Berlijn schreef:
Patatas Bravas met rosé bief. Salade met lekker veel olijfolie en Spaanse kaasjes.
Zoveel olijfolie dat mijn hemd naar de eeuwige katoenvelden is verwezen .

Het gebruik van een slabbetje - in het Zweeds: haklapp, daar gebruikelijk bij het eten van kreeft - is een absolute must voor onhandig (sic!) met de hand eten

Boer K
https://cdn.brutsellog.nl/2009/09_SEPT/boerenkool.jpg
Alweer? Ja, mijn Soylent Green 2.0 ...

Boer K schreef:
Och ja, ik heb 3 dagen zuurkool gegeten, gisteren heb ik het maar niet meer gemeld, maar bij deze alsnog...

Kip ( en courgette en paddenstoelen) kerrie met rijst en komkommersalade.

Boer K schreef:
(afbeelding)

Boerenkool is people!

Jan uit Berlijn
Mjuman schreef:
(quote)

Het gebruik van een slabbetje - in het Zweeds: haklapp, daar gebruikelijk bij het eten van kreeft - is een absolute must voor onhandig (sic!) met de hand eten

Nou, papatas bravas en bief en zeker een salade (met mss een ietsiepietsie teveel olijfolie) eet je toch echt niet met je handjes, tenminste ik niet. Maar soit, ik zal de volgende keer het servet op mijn borst hangen .

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.